Att gå med skor...
_0509 Septemberbarn
  1. maria_th
    #1

    Att gå med skor...

    A har ju gått ett tag nu, men så fort hon får skor på sig så vill hon bara sätta sig ner och äta upp skorna och hon drar och sliter för att få dem av sig. Försöker jag ställa henne upp så vill hon inte alls... Har prövat flera olika skor och det är fotriktiga bra skor så jag tror inte det är att de är ovanligt obekväma.

    Det hade ju varit lite käckt med skor så hon inte blir så smutsig om sockarna jämt när hon knatar omkring utomhus etc...

    Jag minns inte om det var såhär sist också - men behöver man kanske träna på att gilla skor? ;)
  2. 1
    Att gå med skor... A har ju gått ett tag nu, men så fort hon får skor på sig så vill hon bara sätta sig ner och äta upp skorna och hon drar och sliter för att få dem av sig. Försöker jag ställa henne upp så vill hon inte alls... Har prövat flera olika skor och det är fotriktiga bra skor så jag tror inte det är att de är ovanligt obekväma.

    Det hade ju varit lite käckt med skor så hon inte blir så smutsig om sockarna jämt när hon knatar omkring utomhus etc...

    Jag minns inte om det var såhär sist också - men behöver man kanske träna på att gilla skor? ;)
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2

    Edwin

    gick som en häst med transportskydd, första gången han fick gå i skor (dvs höööga knälyft) :). Det är väl en lite lustig känsla kanske. Han vande sig snabbt dock. När han sitter i t.ex bilstolen så fipplar han hela tiden med skorna och försöker dra av sig dem. Han har i alla fall slutat att bita på dem, det känns ju inte så fräsht nu när han knatat omkring i dem på div ställen. :)
    Du ska se att hon snart vänjer sig vid sina skor. Det borde ju vara bekvämare att gå i skor än barfota tycker man ju. Eller de har kanske så välvadderade fötter så de inte är lika ömmfotade som vi. :)
  4. 2
    Edwin gick som en häst med transportskydd, första gången han fick gå i skor (dvs höööga knälyft) :). Det är väl en lite lustig känsla kanske. Han vande sig snabbt dock. När han sitter i t.ex bilstolen så fipplar han hela tiden med skorna och försöker dra av sig dem. Han har i alla fall slutat att bita på dem, det känns ju inte så fräsht nu när han knatat omkring i dem på div ställen. :)
    Du ska se att hon snart vänjer sig vid sina skor. Det borde ju vara bekvämare att gå i skor än barfota tycker man ju. Eller de har kanske så välvadderade fötter så de inte är lika ömmfotade som vi. :)
  5. maria_th
    #3

    Visst funkade det med viss...

    ...envishet. Det är ju inte svårare att gå med skor än barfota - bara annorlunda. När man väl slutar att försöka bita på dem så går det ju bra. :) A jagade duvor under eiffeltornet och var så upptagen med detta att hon glömde att hon hade skor på sig - sedan dess går det bra även med skor.
  6. 3
    Visst funkade det med viss... ...envishet. Det är ju inte svårare att gå med skor än barfota - bara annorlunda. När man väl slutar att försöka bita på dem så går det ju bra. :) A jagade duvor under eiffeltornet och var så upptagen med detta att hon glömde att hon hade skor på sig - sedan dess går det bra även med skor.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Hej! (jag är ny här, eller nygammal, minns inte om jag reggade mig i denna grupp för ett år sen;-))

    Jag har sytt överdragsstrumpor i vaxduk med resår högst upp (linte nedanför knäna samt resår ovanför foten. (vet att det finns fodrade överdragsstrumpor för bebisar, liknande). Funkar jättebra. Jag var tvungen att ha nånting då vi skulle ominskola storebror efter sommaren och Olivia kryper gääärna i sandlådan på dagis, så allt annat hade blivit genomblött.
  8. 4
    Hej! (jag är ny här, eller nygammal, minns inte om jag reggade mig i denna grupp för ett år sen;-))

    Jag har sytt överdragsstrumpor i vaxduk med resår högst upp (linte nedanför knäna samt resår ovanför foten. (vet att det finns fodrade överdragsstrumpor för bebisar, liknande). Funkar jättebra. Jag var tvungen att ha nånting då vi skulle ominskola storebror efter sommaren och Olivia kryper gääärna i sandlådan på dagis, så allt annat hade blivit genomblött.

Liknande trådar

  1. Skor eller inte skor på fest?
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 21:36
  2. vinterkläder, skor/sommarkläder, skor
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 14:51
  3. Skor skor skor - skor överallt!
    By Nugga in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 10:34
  4. Antal skor? Vad för skor?
    By K m.3 guld in forum Småbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-19, 05:18
  5. Skor, skor skor....Hjälp!
    By ulrikaf69 in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar