Kan erat barn cykla?
Flerhandikapp
  1. mammaHA
    #1

    Kan erat barn cykla?

    Hej!Jag är mamma till en flerfunk.dotter som är 8 år.Hon är inte rörelsehindrad men har mycket svårt att lära sig att cykla.Vi har tränat henne i flera år!Dessutom har hon inget trafikvett.Nu till min fråga...kan man låna/hyra typ.tandemcykel någonstans?Jag skulle vilja sitta på samma cykel som henne för att ha lite koll.Detta är definitivt sista året som hon kan sitta i cykelvagn!Hur har ni löst det??
  2. 1
    Kan erat barn cykla? Hej!Jag är mamma till en flerfunk.dotter som är 8 år.Hon är inte rörelsehindrad men har mycket svårt att lära sig att cykla.Vi har tränat henne i flera år!Dessutom har hon inget trafikvett.Nu till min fråga...kan man låna/hyra typ.tandemcykel någonstans?Jag skulle vilja sitta på samma cykel som henne för att ha lite koll.Detta är definitivt sista året som hon kan sitta i cykelvagn!Hur har ni löst det??
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    vi har en trehjuling

    som vi har lånat från hjälpmedelscentralen från början en 12\" men nu har Oscar fått en 16\", jätte fin Skeppshult med korg i bak och ett handtag som man kan hjälpa till att skjuta på med om det behövs. Oscar är 5år.
    Lättcyklad och kräver inte någon balans.

    Ett tips bara!
  4. 2
    vi har en trehjuling som vi har lånat från hjälpmedelscentralen från början en 12\" men nu har Oscar fått en 16\", jätte fin Skeppshult med korg i bak och ett handtag som man kan hjälpa till att skjuta på med om det behövs. Oscar är 5år.
    Lättcyklad och kräver inte någon balans.

    Ett tips bara!
  5. FJärilens mamma
    #3
    Jag är mamma till en åttaåring med autism som precis lärt sig cykla själv efter stor möda. Vi har de senaste åren löst problemet med en barnanpassad tandemcykel som vi köpte begagnad. Den vuxne sitter på bakre platsen och styr, medan barnet har en lägre sadel fram och ett fast styre. Finns ibland att hitta på Blocket och liknande säljsidor.
  6. 3
    Jag är mamma till en åttaåring med autism som precis lärt sig cykla själv efter stor möda. Vi har de senaste åren löst problemet med en barnanpassad tandemcykel som vi köpte begagnad. Den vuxne sitter på bakre platsen och styr, medan barnet har en lägre sadel fram och ett fast styre. Finns ibland att hitta på Blocket och liknande säljsidor.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Hej
    Vi skaffade en påhängscykel till våran 10 åring. Det är en cykel med ett hjul, styre och trampor (utan broms) som man monterar fast på sadelstolpen på din cykel. Vå kille kan inte heller cykla men han klarade denna efter lite övning. Vi köpte den på blocket. Lycka till!
  8. 4
    Hej
    Vi skaffade en påhängscykel till våran 10 åring. Det är en cykel med ett hjul, styre och trampor (utan broms) som man monterar fast på sadelstolpen på din cykel. Vå kille kan inte heller cykla men han klarade denna efter lite övning. Vi köpte den på blocket. Lycka till!

Liknande trådar

  1. Säger erat barn sitt namn?
    By tusse-72 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 23:38
  2. Orolig för konflikter med erat barn?
    By anonymt namn in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-02, 11:45
  3. Hur påverkar erat mående era barn?
    By Ellan... in forum Känsliga snack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 11:43
  4. Cykla med barn?
    By K med Lova 7/7 in forum _0507 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:11
  5. Har ni lämnat bort erat FÖRSTA barn
    By Undrande in forum Bebissnack
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar