ett försök till...
Känsliga snack
  1. Emmy
    #1

    ett försök till...

    jag skrev mitt första inlägg hit för några dagar sedan. tyvärr fick jag ingen respons alls. Är det så att ni är ett gäng som skriver här och nästan bara svarar varandra, eller får vem som skriva? jag förstår att det är kul att svara sådana man \"känner\"
    men man känner sig ganska \"off\" när ingen svarar, det var ett rätt utelämnande inlägg jag skrev.
    Jag menar verkligen inte att reta upp någon nu, så bli inte arga för att jag klagar lite....
    kram igen!!!
  2. 1
    ett försök till... jag skrev mitt första inlägg hit för några dagar sedan. tyvärr fick jag ingen respons alls. Är det så att ni är ett gäng som skriver här och nästan bara svarar varandra, eller får vem som skriva? jag förstår att det är kul att svara sådana man \"känner\"
    men man känner sig ganska \"off\" när ingen svarar, det var ett rätt utelämnande inlägg jag skrev.
    Jag menar verkligen inte att reta upp någon nu, så bli inte arga för att jag klagar lite....
    kram igen!!!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Nej, inte är det så!

    Att vi är ett gäng som bara svarar varandra.

    Ibland orkar man svara och ibland inte. Eller så har man helt enkelt inget bra svar att ge!

    Kan du inte ställa din fråga igen?

    Kram
  4. 2
    Nej, inte är det så! Att vi är ett gäng som bara svarar varandra.

    Ibland orkar man svara och ibland inte. Eller så har man helt enkelt inget bra svar att ge!

    Kan du inte ställa din fråga igen?

    Kram
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3

    Verkligen ledsen!

    de flesta brukar vara bra på att svara, men ibland blir det inte av! har försökt att hitta ditt förra inlägg för att reparera skadan, men kunde inte hitta det, kan du skriva ner vilket datum det var och vad du kallade dig, så ska jag bums bläddra dit och läsa. Kram
  6. 3
    Verkligen ledsen! de flesta brukar vara bra på att svara, men ibland blir det inte av! har försökt att hitta ditt förra inlägg för att reparera skadan, men kunde inte hitta det, kan du skriva ner vilket datum det var och vad du kallade dig, så ska jag bums bläddra dit och läsa. Kram
  7. Emmy
    #4

    Hej!

    jag skrev 06-08-04 så det är inte så länge sedan.
    Emmy kallade jag mig då också.
  8. 4
    Hej! jag skrev 06-08-04 så det är inte så länge sedan.
    Emmy kallade jag mig då också.
  9. Emmy
    #5

    Hej!

    Mitt förra inlägg skrev jag 4/8 ,
  10. 5
    Hej! Mitt förra inlägg skrev jag 4/8 ,
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Hej igen!

    Jo, jag läste ditt inlägg. Men jag tänkte att jag inte hade så mycket råd att ge dig för jag har inte dom diagnoserna.

    Men om du ser det som så, nu har du fått en diagnos...som du själv skriver, det har fått ett namn.
    Vilket jag förstår både kan vara en lättnad och vara skrämmande.
    Men nu när du fått din diagnos så vet dom vilken hjälp som passar just dig!

    Kram
  12. 6
    Hej igen! Jo, jag läste ditt inlägg. Men jag tänkte att jag inte hade så mycket råd att ge dig för jag har inte dom diagnoserna.

    Men om du ser det som så, nu har du fått en diagnos...som du själv skriver, det har fått ett namn.
    Vilket jag förstår både kan vara en lättnad och vara skrämmande.
    Men nu när du fått din diagnos så vet dom vilken hjälp som passar just dig!

    Kram
  13. Lilla Jag
    #7

    Tyvärr så har jag inte

    din diagnos men jag kommer troligtvis få diagnosen ADHD. Jag tycker att det är skönt att få en diagnos så man kan få rätt hjälp. Hoppas du kan få den rätta hjälpen, lycka till.
    Kram
  14. 7
    Tyvärr så har jag inte din diagnos men jag kommer troligtvis få diagnosen ADHD. Jag tycker att det är skönt att få en diagnos så man kan få rätt hjälp. Hoppas du kan få den rätta hjälpen, lycka till.
    Kram
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Hej Emmy!

    Jag läste ditt inlägg, men har ingen erfarenhet av det du beskriver. Ibland skriver jag ett litet svar ändå, men inte alls alltid. Och det har inget med vem som skrivit inlägget att göra.

    Du har inte retat upp mig i alla fall, trots min korta stubin krävs det lite mer än så ;-)

    Lycka till!

    *kramar*
  16. 8
    Hej Emmy! Jag läste ditt inlägg, men har ingen erfarenhet av det du beskriver. Ibland skriver jag ett litet svar ändå, men inte alls alltid. Och det har inget med vem som skrivit inlägget att göra.

    Du har inte retat upp mig i alla fall, trots min korta stubin krävs det lite mer än så ;-)

    Lycka till!

    *kramar*
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9

    Vad är DBT?

    JAg har ingen diagnos själv, men tror att jag ev. har AD/HD.
    Kan inte så mycketom borderline,men ett tag när jag var yngre umgicks jag ett tag med en kille som hade det. Jag var 19 och han 26. han satt i timmar hemma hos oss och pratade \"i gåtor\", kommer såväl ihåg när jag tillslut tom tyckte mig förstå logiken i hans svammel. Tyvärr självmedicinerade han kraftigt. Vänskapen tog slut när han slog ner min granne mitt i natten och höll på att få mig vräkt. Jag angav honom för polisen och var med på rättegången. han var besviken på mig, men jag tyckte att han fick stå för det han gjort. Han verkar ju iofs inte så lik dig, han klarade liksom inte av att leva i den här världen, hans lägenhet var farlig, han trodde att han skulle få på sig\"strålning\"....osv, osv.
    Så detär min bild av sjukdomen, ge gärna en bildav hur du fungerar. Kram
  18. 9
    Vad är DBT? JAg har ingen diagnos själv, men tror att jag ev. har AD/HD.
    Kan inte så mycketom borderline,men ett tag när jag var yngre umgicks jag ett tag med en kille som hade det. Jag var 19 och han 26. han satt i timmar hemma hos oss och pratade \"i gåtor\", kommer såväl ihåg när jag tillslut tom tyckte mig förstå logiken i hans svammel. Tyvärr självmedicinerade han kraftigt. Vänskapen tog slut när han slog ner min granne mitt i natten och höll på att få mig vräkt. Jag angav honom för polisen och var med på rättegången. han var besviken på mig, men jag tyckte att han fick stå för det han gjort. Han verkar ju iofs inte så lik dig, han klarade liksom inte av att leva i den här världen, hans lägenhet var farlig, han trodde att han skulle få på sig\"strålning\"....osv, osv.
    Så detär min bild av sjukdomen, ge gärna en bildav hur du fungerar. Kram
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10

    men oh nej

    men här inne är det ju så att man inte alltid orkar svara, och det har ju inte med ovilja eller lathet att göra, tvärtom, de flesta här inne är underbara, jag lovar!!!
    Själv har jag haft sån j-vla ångest att jag knappt kan stå på benen egentligen, och då blir det som det blir. Hoppas iaf att du känner du mer välkommen nu, för det är du verkligen!
    Dessutom är det tillåtet att gnälla och klaga så mycker man vill:-)
  20. 10
    men oh nej men här inne är det ju så att man inte alltid orkar svara, och det har ju inte med ovilja eller lathet att göra, tvärtom, de flesta här inne är underbara, jag lovar!!!
    Själv har jag haft sån j-vla ångest att jag knappt kan stå på benen egentligen, och då blir det som det blir. Hoppas iaf att du känner du mer välkommen nu, för det är du verkligen!
    Dessutom är det tillåtet att gnälla och klaga så mycker man vill:-)
  21. Emmy
    #11

    oj,

    nej, så farlig är jag inte :)
    jag är mer känslomässigt instabil, växlar humör fort.
    reagerar på saker som kanske andra inte tycker \"va nåt\" medans jag kanske inte tyckte det var så farligt medans andra tog väldigt illa vid sej,om du fattar hur jag menar. det är nog som med alla symtom att man kan ha olika mycket. Jag är nog en lightvariant :))
    DBT betyder dialektaalisk beteendeterapi och är en variant av KBT. man lär sig helt enkelt vissa strategier för att kunna leva ett bättre liv....
    kram!!!
  22. 11
    oj, nej, så farlig är jag inte :)
    jag är mer känslomässigt instabil, växlar humör fort.
    reagerar på saker som kanske andra inte tycker \"va nåt\" medans jag kanske inte tyckte det var så farligt medans andra tog väldigt illa vid sej,om du fattar hur jag menar. det är nog som med alla symtom att man kan ha olika mycket. Jag är nog en lightvariant :))
    DBT betyder dialektaalisk beteendeterapi och är en variant av KBT. man lär sig helt enkelt vissa strategier för att kunna leva ett bättre liv....
    kram!!!
  23. Emmy
    #12

    Tack!

    jag har läst många av dina inlägg, och förstår att du har det jobbigt just nu. Jag har också ätstörningar men mer åt hetsätning, fast ångesten är ju den samma.
    Kram på dej, och hoppas att du snart mår bättre!
  24. 12
    Tack! jag har läst många av dina inlägg, och förstår att du har det jobbigt just nu. Jag har också ätstörningar men mer åt hetsätning, fast ångesten är ju den samma.
    Kram på dej, och hoppas att du snart mår bättre!
  25. Emmy
    #13

    Hej!

    tur att ingen blev sur för det var ju inte det som var meningen. jag kan lätt överdriva känslor och just då kändes det som om ingen i hela världen ville skriva med mig. men jag hade visst fel, som tur var:))
    Kram!

  26. 13
    Hej! tur att ingen blev sur för det var ju inte det som var meningen. jag kan lätt överdriva känslor och just då kändes det som om ingen i hela världen ville skriva med mig. men jag hade visst fel, som tur var:))
    Kram!

  27. Emmy
    #14

    jo då...

    Jag får all den hjälp jag vill ha och mer därtill känns det ibland. Har haft turen att få en jättebra terapeut och hon \"tvingar mig \" på ett bra sätt att jobba framåt. annars har jag väldigt lätt att inte fullfölja saker. utan bara känna att nu orkar jag inte längre. men det hör visst till.
    jag lever med en sambo som har ADHD problematik.
  28. 14
    jo då... Jag får all den hjälp jag vill ha och mer därtill känns det ibland. Har haft turen att få en jättebra terapeut och hon \"tvingar mig \" på ett bra sätt att jobba framåt. annars har jag väldigt lätt att inte fullfölja saker. utan bara känna att nu orkar jag inte längre. men det hör visst till.
    jag lever med en sambo som har ADHD problematik.
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15

    Jag läser mest men

    brukar försöka svara ändå, för det är alltid trevligt att få svar på sina inlägg.

    Jag har ingen diagnos utan har bara en massa massa krux i huvudet och ångest så det skriker om det men jag har varit lite inne på bordeline när jag läst om psykiska problem på nätet och när jag läste din beskrivning till katwah längre upp så klack det till i mig, det låter nästan precis som jag så jag ska höra lite mer med min nya psykolog som jag ska få träffa om ca 2 v, hoppas dom kan hjälpa mig nu för jag orkar inte må dåligt längre och kanske jag kan få en diagnos oxå för det känns lättare än bara vara \"knäpp\" ;)

    kram
  30. 15
    Jag läser mest men brukar försöka svara ändå, för det är alltid trevligt att få svar på sina inlägg.

    Jag har ingen diagnos utan har bara en massa massa krux i huvudet och ångest så det skriker om det men jag har varit lite inne på bordeline när jag läst om psykiska problem på nätet och när jag läste din beskrivning till katwah längre upp så klack det till i mig, det låter nästan precis som jag så jag ska höra lite mer med min nya psykolog som jag ska få träffa om ca 2 v, hoppas dom kan hjälpa mig nu för jag orkar inte må dåligt längre och kanske jag kan få en diagnos oxå för det känns lättare än bara vara \"knäpp\" ;)

    kram
  31. Toker
    #16

    Hej Emmy!

    Jag har varken skrivit eller läst så mycket på sistone och säger som andra att jag har ingen erfarenhet av någon diagnos alls så jag har inte så mycket att komma med...

    Jag undrar bara i allmänhet hur folk får sina diagnoser för jag känner själv att jag bara stött på kalla handen när jag sökt hjälp inom svensk sjukvård. Har bara googlat på borderline sedan jag såg ett annat inlägg för någon vecka sedan och jag känner igen mig själv i flera av symptomen, men jag undrar vilken \"mängd\" ångest man måste ha, liksom, för att kvalificera? Det hade kunnat vara jag som skrev det du skrev: \"jag lyckats att både skaffa utbildning, hus ,sambo och barn men aldrig riktigt känt mig lycklig mer än korta stunder\". Hur hittade du rätt inom vården?

    Stor kram till dig! Det är ju inte så att några här är mer \"populära\", de är bara mer aktiva och får på så sätt fler svar än andra.
  32. 16
    Hej Emmy! Jag har varken skrivit eller läst så mycket på sistone och säger som andra att jag har ingen erfarenhet av någon diagnos alls så jag har inte så mycket att komma med...

    Jag undrar bara i allmänhet hur folk får sina diagnoser för jag känner själv att jag bara stött på kalla handen när jag sökt hjälp inom svensk sjukvård. Har bara googlat på borderline sedan jag såg ett annat inlägg för någon vecka sedan och jag känner igen mig själv i flera av symptomen, men jag undrar vilken \"mängd\" ångest man måste ha, liksom, för att kvalificera? Det hade kunnat vara jag som skrev det du skrev: \"jag lyckats att både skaffa utbildning, hus ,sambo och barn men aldrig riktigt känt mig lycklig mer än korta stunder\". Hur hittade du rätt inom vården?

    Stor kram till dig! Det är ju inte så att några här är mer \"populära\", de är bara mer aktiva och får på så sätt fler svar än andra.
  33. anouk
    #17

    HEj

    JAg är en som sällan svarar andra, det går i perioder. Ibland orkar man inte, eller har inget bra svar att ge och då låter jag hellre bli.

    Du är välkommen hit lika väl som någon annan, det är bara att skriva på =)

  34. 17
    HEj JAg är en som sällan svarar andra, det går i perioder. Ibland orkar man inte, eller har inget bra svar att ge och då låter jag hellre bli.

    Du är välkommen hit lika väl som någon annan, det är bara att skriva på =)

  35. Emmy
    #18

    hej!

    Jag visste knappt vad borderline eller IPS (som det numer kallas) var förnågonting. Jag förknippade det iallafall inte med mej. men som jag skrivit innan så kan man ju ha olika mycket symtom, men det genomgripande är ändå att man är väldigt känslomässigt instabil.
    Hoppas du får rätt hjälp så du f¨år må bra snart!
    Kram!
  36. 18
    hej! Jag visste knappt vad borderline eller IPS (som det numer kallas) var förnågonting. Jag förknippade det iallafall inte med mej. men som jag skrivit innan så kan man ju ha olika mycket symtom, men det genomgripande är ändå att man är väldigt känslomässigt instabil.
    Hoppas du får rätt hjälp så du f¨år må bra snart!
    Kram!
  37. Emmy
    #19

    tack *imt*.

    .
  38. 19
    tack *imt*. .

Liknande trådar

  1. Försök till fvp idag
    By amaria8 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 11:52
  2. ett försök till!
    By Fröken S in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 10:14
  3. ett försök till
    By Tiva in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 13:46
  4. Försök till...
    By Tvilum in forum Singelmingel
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar