Barn som hör röster...
Bokstavsbarn
  1. Elizebeth
    #1

    Barn som hör röster...

    Hej igen! Länge sen sist skriver inte så ofta , men undrar nu om det finns fler föräldrar med barn som hör eller hört röster som små eller större barn?
    Vår J misstänker jag hörde dem tidigt redan som 4-åring, och nu åter igen som han själv sagt när han var ca 9 år. Vi fick hjälp via BUP, men fick ta till en annan ort pga väntetid ca 1.5 år.
    Träffade där psykiateroch fick risperdal som medicin den hjälpte och även fick J att gå ner ivarv o somna på kvällarna sen 2 år tillbaka. har nu minskat dos som ska avslutas helst men nu idag sa han _det var en gubbe som sa det... efter en häftigoch jobbig diskussion. Tyvärr med sin ADHD så kan J ej hålla emot och gör som rösten säger och tyvärr e det allvarliga saker mm mm.
    Vore tacksam för svar ;)
  2. 1
    Barn som hör röster... Hej igen! Länge sen sist skriver inte så ofta , men undrar nu om det finns fler föräldrar med barn som hör eller hört röster som små eller större barn?
    Vår J misstänker jag hörde dem tidigt redan som 4-åring, och nu åter igen som han själv sagt när han var ca 9 år. Vi fick hjälp via BUP, men fick ta till en annan ort pga väntetid ca 1.5 år.
    Träffade där psykiateroch fick risperdal som medicin den hjälpte och även fick J att gå ner ivarv o somna på kvällarna sen 2 år tillbaka. har nu minskat dos som ska avslutas helst men nu idag sa han _det var en gubbe som sa det... efter en häftigoch jobbig diskussion. Tyvärr med sin ADHD så kan J ej hålla emot och gör som rösten säger och tyvärr e det allvarliga saker mm mm.
    Vore tacksam för svar ;)
  3. Mimmsa
    #2

    Oj då...

    Jag har en son med ADHD och förstår precis hur jobbigt det hade varit om han dessutom hade börjat höra röster som sa till honom vad han skulle göra. Det räcker alldeles utmärkt med det han själv kan komma på...*L* Har du frågat läkarna vad detta beror på? Jag har jobbat inom psykiatrin och de enda människor jag vet som hör röster är de med psykoser/schizofreni. Kanske är det annorlunda med barn men det är ju absolut något man måste ta på allvar. Än så länge berättar din lille kille om det men när han kommer i tonåren...då kan det ju sluta hur illa som helst...Om det är så att man hör röster så måste man medicinera för att det ska upphöra..så är det bara.
  4. 2
    Oj då... Jag har en son med ADHD och förstår precis hur jobbigt det hade varit om han dessutom hade börjat höra röster som sa till honom vad han skulle göra. Det räcker alldeles utmärkt med det han själv kan komma på...*L* Har du frågat läkarna vad detta beror på? Jag har jobbat inom psykiatrin och de enda människor jag vet som hör röster är de med psykoser/schizofreni. Kanske är det annorlunda med barn men det är ju absolut något man måste ta på allvar. Än så länge berättar din lille kille om det men när han kommer i tonåren...då kan det ju sluta hur illa som helst...Om det är så att man hör röster så måste man medicinera för att det ska upphöra..så är det bara.
  5. mamma-71
    #3

    Min son

    säger oxå att han hör röster, men ännu inga som säger åt honom att göra saker. Den förklaring vi fick var att vid tourettes är det vanligt att barnen kan höra röster. Men kan det inte vara så att ha \"använder sig av rösterna när han inte vill ta på sig ansvaret?

    Jag är oxå oroad över det här, men min uppfattning är att om jag är lugn mot Klimpen i detta så är det inte något som blir större, om du förstår hur jag menar. Klimpen är nu 12, han ska få träffa en tourettes expert den 24 aug, vi får se vad hon har att säga.

    Hoppas ni kan få träffa någon som lugnar er i detta, för kul är det inte.
  6. 3
    Min son säger oxå att han hör röster, men ännu inga som säger åt honom att göra saker. Den förklaring vi fick var att vid tourettes är det vanligt att barnen kan höra röster. Men kan det inte vara så att ha \"använder sig av rösterna när han inte vill ta på sig ansvaret?

    Jag är oxå oroad över det här, men min uppfattning är att om jag är lugn mot Klimpen i detta så är det inte något som blir större, om du förstår hur jag menar. Klimpen är nu 12, han ska få träffa en tourettes expert den 24 aug, vi får se vad hon har att säga.

    Hoppas ni kan få träffa någon som lugnar er i detta, för kul är det inte.
  7. lusketusk
    #4

    Röster och npf

    Personer med Asperger kan höra röster. Och man måste inte äta medicin för att det ska bli bra. Oftast när man har Asperger och \"hör röster\" så är man stressad och det går över om omgivning tillrättaläggs och man får sova tillräckligt.
  8. 4
    Röster och npf Personer med Asperger kan höra röster. Och man måste inte äta medicin för att det ska bli bra. Oftast när man har Asperger och \"hör röster\" så är man stressad och det går över om omgivning tillrättaläggs och man får sova tillräckligt.
  9. Mimmsa
    #5

    Ja men

    då kan jag tänka mig att det ändå blir ett stort problem i tonåren. Det är så mycket lättare att \"fixa tillvaron\" runt dem så länge de är små men tonåren är oroliga, stressiga år och de får en annan dygnsrytm vilket ofta leder till sömnbrist. Och så som \"Elizabeth\" skrev så hör ju hennes kille röster som säger till honom att göra dumma saker. Detta verkar ju vara ett problem när han inte tar medicin och då verkar det ju inte hjälpa att han sover ut...
  10. 5
    Ja men då kan jag tänka mig att det ändå blir ett stort problem i tonåren. Det är så mycket lättare att \"fixa tillvaron\" runt dem så länge de är små men tonåren är oroliga, stressiga år och de får en annan dygnsrytm vilket ofta leder till sömnbrist. Och så som \"Elizabeth\" skrev så hör ju hennes kille röster som säger till honom att göra dumma saker. Detta verkar ju vara ett problem när han inte tar medicin och då verkar det ju inte hjälpa att han sover ut...
  11. Vuxen med npf
    #6

    tourettes

    Hej! Jag har diagnoserna tourettes och adhd. Jag hörde röster när jag var yngre. Barn/tonåring. Men det var inga \"elakheter\", alltså, ingen som kommenderade mig att göra si och så. Inte som vid schitzofreni tex. Jag hörde bara att rösten ropade på mig hela tiden. Irriterande som f*n då den överröstade allt annat ibland och jag inte riktigt visste ibland om nån ropade på riktigt eller om det bara var i huvudet. Så jag slutade lyssna helt istället. Men det är bara att inte fastna i det, att man vet att det inte är på riktigt. Mitt största problem var att när jag bråkade mycket med tvånget, försökte bli av med tvånget och kontrollera det, då hörde jag rösten mer.

    Fick ingen medicin. Risperdal brukar man ge till patienter med tourettes, men det är från början en medicin mot psykoser.
  12. 6
    tourettes Hej! Jag har diagnoserna tourettes och adhd. Jag hörde röster när jag var yngre. Barn/tonåring. Men det var inga \"elakheter\", alltså, ingen som kommenderade mig att göra si och så. Inte som vid schitzofreni tex. Jag hörde bara att rösten ropade på mig hela tiden. Irriterande som f*n då den överröstade allt annat ibland och jag inte riktigt visste ibland om nån ropade på riktigt eller om det bara var i huvudet. Så jag slutade lyssna helt istället. Men det är bara att inte fastna i det, att man vet att det inte är på riktigt. Mitt största problem var att när jag bråkade mycket med tvånget, försökte bli av med tvånget och kontrollera det, då hörde jag rösten mer.

    Fick ingen medicin. Risperdal brukar man ge till patienter med tourettes, men det är från början en medicin mot psykoser.
  13. Mimmsa
    #7

    Hej!

    Då förstår jag lite bättre. För mig är \"att höra röster\" samma sak som att halucinera och liktydigt med att vara psykotisk. Men om du har insikten att rösterna inte finns på riktigt och du kan klara av att \"stänga av dem\" så är du ju inte psykotisk. Däremot måste det ju vara fruktansvärt att som ung människa höra röster som säger åt dig att göra hemska saker, det kanske ändå är en indikation för att medicinera? Har en son med ADHD så jag har ju läst massor om npf och aldrig hört talas om detta - blev därför lite förvånad över att man associerade det med npf men man lär så länge man lever...*L*
  14. 7
    Hej! Då förstår jag lite bättre. För mig är \"att höra röster\" samma sak som att halucinera och liktydigt med att vara psykotisk. Men om du har insikten att rösterna inte finns på riktigt och du kan klara av att \"stänga av dem\" så är du ju inte psykotisk. Däremot måste det ju vara fruktansvärt att som ung människa höra röster som säger åt dig att göra hemska saker, det kanske ändå är en indikation för att medicinera? Har en son med ADHD så jag har ju läst massor om npf och aldrig hört talas om detta - blev därför lite förvånad över att man associerade det med npf men man lär så länge man lever...*L*
  15. Vuxen med npf
    #8

    röster

    Den erfarenhet jag har av vuxna jag träffat irl eller på nätet, speciellt många med asperger, säger att de har hört eller hör röster i huvudet. Men där är skillnaden mot psykosen, man vet att det inte är på riktigt. Men å andra sidan så kan rösterna i sig göra en \"galen\". Finns ju de med tinnitus som är jättestressade pga konstant oväsen i örat. Ticsen är signaler i hjärnan som \"läcker ut\" eller nåt på fel tillfällen eller fel ställe, ung som kortslutning har jag fattat det som, kan tänka mig att rösterna är precis detsamma. Att en del av hjärnan skickar signaler fast den inte ska det.
  16. 8
    röster Den erfarenhet jag har av vuxna jag träffat irl eller på nätet, speciellt många med asperger, säger att de har hört eller hör röster i huvudet. Men där är skillnaden mot psykosen, man vet att det inte är på riktigt. Men å andra sidan så kan rösterna i sig göra en \"galen\". Finns ju de med tinnitus som är jättestressade pga konstant oväsen i örat. Ticsen är signaler i hjärnan som \"läcker ut\" eller nåt på fel tillfällen eller fel ställe, ung som kortslutning har jag fattat det som, kan tänka mig att rösterna är precis detsamma. Att en del av hjärnan skickar signaler fast den inte ska det.
  17. lusketusk
    #9

    Mitt svar

    Mitt svar är ett svar på följande:
    \"Jag har jobbat inom psykiatrin och de enda människor jag vet som hör röster är de med psykoser/schizofreni.Om det är så att man hör röster så måste man medicinera för att det ska upphöra..så är det bara.\"

    Man MÅSTE inte ha en psykos för att höra röster om man har npf!!!!!

    Det är väl väldigt typiskt att du har jobbat inom psykiatrin och inte har annan erfarenhet än det du skriver ovan. Det kan leda till katastrofala följder när man felmedicinerar en person med npf!

    Det behöver inte vara svårare att \"tillrättalägga\" tillvaron för en tonåring med npf än för ett litet barn.

    Du ska inte heller vara så säker på dina tolkningar att detta är imperativa hörselhallucinationer! Men risken när man kommer till psykiatrin är att det bedöms exakt så och ett långt liv med tung felmedicinering och ett helvete har tagit sin början.

    Till Elizebeth: Det är självklart så att det KAN VARA så att ditt barn skulle ha hjälp av medicin. Men det är inte ett nödvändigt och självklart absolut. Det behöver inte heller gå åt helvete när ditt barn blir tonåring! Hoppas du får hjälp av någon bra proffesionell. Du ska söka hjälp åt ditt barn hur som helst, vare sig det blir medicin eller psykologisk hjälp. Och du ska lita på ditt eget omdöme och din insikt och förmåga som förälder. Blir det fel och psykiatrin inte tar hand om ditt barn på rätt sätt får du kämpa och slåss och söka vidare och skaffa hjälp nån annanstans.
    Kram!
  18. 9
    Mitt svar Mitt svar är ett svar på följande:
    \"Jag har jobbat inom psykiatrin och de enda människor jag vet som hör röster är de med psykoser/schizofreni.Om det är så att man hör röster så måste man medicinera för att det ska upphöra..så är det bara.\"

    Man MÅSTE inte ha en psykos för att höra röster om man har npf!!!!!

    Det är väl väldigt typiskt att du har jobbat inom psykiatrin och inte har annan erfarenhet än det du skriver ovan. Det kan leda till katastrofala följder när man felmedicinerar en person med npf!

    Det behöver inte vara svårare att \"tillrättalägga\" tillvaron för en tonåring med npf än för ett litet barn.

    Du ska inte heller vara så säker på dina tolkningar att detta är imperativa hörselhallucinationer! Men risken när man kommer till psykiatrin är att det bedöms exakt så och ett långt liv med tung felmedicinering och ett helvete har tagit sin början.

    Till Elizebeth: Det är självklart så att det KAN VARA så att ditt barn skulle ha hjälp av medicin. Men det är inte ett nödvändigt och självklart absolut. Det behöver inte heller gå åt helvete när ditt barn blir tonåring! Hoppas du får hjälp av någon bra proffesionell. Du ska söka hjälp åt ditt barn hur som helst, vare sig det blir medicin eller psykologisk hjälp. Och du ska lita på ditt eget omdöme och din insikt och förmåga som förälder. Blir det fel och psykiatrin inte tar hand om ditt barn på rätt sätt får du kämpa och slåss och söka vidare och skaffa hjälp nån annanstans.
    Kram!
  19. marib
    #10

    Hej lusketusk

    Det framgår inte av ditt inlägg om DU har barn med bokstavsdiagnos.
    Om du har det så är du hjärtligt välkommen hit.
    Har du det inte så finns det en sida som heter Bokstavsbarn (övriga) där det är ok för dig att skriva och svara.
    Denna sida är enbart till för oss föräldrar till bokstavsbarn
  20. 10
    Hej lusketusk Det framgår inte av ditt inlägg om DU har barn med bokstavsdiagnos.
    Om du har det så är du hjärtligt välkommen hit.
    Har du det inte så finns det en sida som heter Bokstavsbarn (övriga) där det är ok för dig att skriva och svara.
    Denna sida är enbart till för oss föräldrar till bokstavsbarn
  21. lusketusk
    #11

    Hej marib *snackvärd*

    Jag visste inte att det måste framgå av alla inlägg man gör att man har barn med bokstavsdiagnoser. Men så är fallet tydligen på denna sida.

    Jo jag har barn med npf! Och jag har npf själv också! Mitt barn har hört röster! Och jag har hört röster! Blir det bra då? Har jag vikt ut oss tillräckligt då för att få svara här?

    Vad i mitt svar var det som inte föll dig på läppen så du inte tyckte jag skulle få svara här?
  22. 11
    Hej marib *snackvärd* Jag visste inte att det måste framgå av alla inlägg man gör att man har barn med bokstavsdiagnoser. Men så är fallet tydligen på denna sida.

    Jo jag har barn med npf! Och jag har npf själv också! Mitt barn har hört röster! Och jag har hört röster! Blir det bra då? Har jag vikt ut oss tillräckligt då för att få svara här?

    Vad i mitt svar var det som inte föll dig på läppen så du inte tyckte jag skulle få svara här?
  23. marib
    #12

    Jag har inte sett din sign tidigare

    och den enda presentation du JAG uppfattade var att du jobbade inom psykiatrin. Vi har haft en hel del bekymmer med att ickeföräldrar skriver tidigare, många för att de missar snackinfot.
    Självklart så behöver man inte presentera sig i detalj i alla inlägg, jag brukar ha hyfsad koll på vilka som skriver härinne ändå :-).
    Du hör ju uppenbarligen hit så då hoppas jag att du ska trivas.
  24. 12
    Jag har inte sett din sign tidigare och den enda presentation du JAG uppfattade var att du jobbade inom psykiatrin. Vi har haft en hel del bekymmer med att ickeföräldrar skriver tidigare, många för att de missar snackinfot.
    Självklart så behöver man inte presentera sig i detalj i alla inlägg, jag brukar ha hyfsad koll på vilka som skriver härinne ändå :-).
    Du hör ju uppenbarligen hit så då hoppas jag att du ska trivas.
  25. Mimmsa
    #13

    Snälla du...

    jag är faktiskt förälder till ett bokstavsbarn och jag varken ställer diagnoser eller ordinerar mediciner så du behöver verkligen inte oroa dig för att ditt barn ska hamna i mina händer. Jag har inga problem med att ta till mig när jag har fel och om du tittar efter så har jag svarat längre ner. Det är trevligt om vi använder en lugn samtalston här inne och inte \"skriker\" åt varandra eller förolämpar varandra. Jag har inte på något sätt i världen påstått att det kommer \"att gå åt helvete\" för Elizebeths som och jag skulle för den delen inte få för mig att använda det ordet över huvud taget. Här inne brukar vi stötta och hjälpa varandra. Det är tråkigt om du har dåliga erfarenheter av psykiatrin men själv har jag till större delen goda erfarenheter. Välkommen hit!
  26. 13
    Snälla du... jag är faktiskt förälder till ett bokstavsbarn och jag varken ställer diagnoser eller ordinerar mediciner så du behöver verkligen inte oroa dig för att ditt barn ska hamna i mina händer. Jag har inga problem med att ta till mig när jag har fel och om du tittar efter så har jag svarat längre ner. Det är trevligt om vi använder en lugn samtalston här inne och inte \"skriker\" åt varandra eller förolämpar varandra. Jag har inte på något sätt i världen påstått att det kommer \"att gå åt helvete\" för Elizebeths som och jag skulle för den delen inte få för mig att använda det ordet över huvud taget. Här inne brukar vi stötta och hjälpa varandra. Det är tråkigt om du har dåliga erfarenheter av psykiatrin men själv har jag till större delen goda erfarenheter. Välkommen hit!
  27. lusketusk
    #14

    Så...

    marib:
    Jag har inte sagt att jag jobbar inom psykiatrin, för det gör jag inte. Det var ett citat från Mimmsa som säger att hon jobbar inom psykiatrin! Jag försökte förklara vad det var jag hade svarat på när nu mimmsan föredrog att inte lyssna på vad jag skrev. Tydligen misslyckades det helt och hållet.

    Du och Mimmsa verkar förvirrade vad som är citat eller inte.

    Mimmsa:
    Så här uttrycker jag mig:
    \"Förstår att du ser ner på folk som uttrycker sig så och att du tycker att du uttrycker dig mycket finare.

    Såhär uttrycker du dig:
    \"Än så länge berättar din lille kille om det men när han kommer i tonåren...då kan det ju sluta hur illa som helst...\"

    Elizebeth:
    När jag säger att det behöver inte gå åt helvete när ditt barn blir tonåring, så menar jag att det kan gå hur bra som helst för ditt barn, det behöver inte \"sluta hur illa som helst...\"

    Alla:
    Psykiatrin har inte kunskap om hur det fungerar för människor med npf. Mimmsans kunskaper att det endast är vid schizofreni och regelrätta psykoser som man hallucinerar och att man MÅSTE äta medciner då är den enda kunskap som psykiatrin har och de handlar därefter. Detta med katastrofala följder för de som blir feldiagnosticerade och felmedicinerade.
    (Dessutom kan man klara endel psykoser utan medicin också. Det är bara det att psykiatripersonalen inte har förmåga att hjälpa utan att droga ner folk med mediciner.)

    Och jag tänker inte sitta här och försvara mig mot er jag berättar bara min erfarenhet och hur det fungerar i verkliga livet för endel människor. Det är faktiskt för att hjälpa och stötta även om Mimmsan inte tror det.

    Såhär skrev jag till Elizebeth:
    Äh, ska jag behöva citera allt jag skrivit bara för att ni misstolkar och inte vill förstå det jag säger?? Ni kan gå upp och läsa det jag skrev om ni vill veta.

    Jag tycker ni verkar lika glada och hjälpsamma som vanligt på den här sidan!
  28. 14
    Så... marib:
    Jag har inte sagt att jag jobbar inom psykiatrin, för det gör jag inte. Det var ett citat från Mimmsa som säger att hon jobbar inom psykiatrin! Jag försökte förklara vad det var jag hade svarat på när nu mimmsan föredrog att inte lyssna på vad jag skrev. Tydligen misslyckades det helt och hållet.

    Du och Mimmsa verkar förvirrade vad som är citat eller inte.

    Mimmsa:
    Så här uttrycker jag mig:
    \"Förstår att du ser ner på folk som uttrycker sig så och att du tycker att du uttrycker dig mycket finare.

    Såhär uttrycker du dig:
    \"Än så länge berättar din lille kille om det men när han kommer i tonåren...då kan det ju sluta hur illa som helst...\"

    Elizebeth:
    När jag säger att det behöver inte gå åt helvete när ditt barn blir tonåring, så menar jag att det kan gå hur bra som helst för ditt barn, det behöver inte \"sluta hur illa som helst...\"

    Alla:
    Psykiatrin har inte kunskap om hur det fungerar för människor med npf. Mimmsans kunskaper att det endast är vid schizofreni och regelrätta psykoser som man hallucinerar och att man MÅSTE äta medciner då är den enda kunskap som psykiatrin har och de handlar därefter. Detta med katastrofala följder för de som blir feldiagnosticerade och felmedicinerade.
    (Dessutom kan man klara endel psykoser utan medicin också. Det är bara det att psykiatripersonalen inte har förmåga att hjälpa utan att droga ner folk med mediciner.)

    Och jag tänker inte sitta här och försvara mig mot er jag berättar bara min erfarenhet och hur det fungerar i verkliga livet för endel människor. Det är faktiskt för att hjälpa och stötta även om Mimmsan inte tror det.

    Såhär skrev jag till Elizebeth:
    Äh, ska jag behöva citera allt jag skrivit bara för att ni misstolkar och inte vill förstå det jag säger?? Ni kan gå upp och läsa det jag skrev om ni vill veta.

    Jag tycker ni verkar lika glada och hjälpsamma som vanligt på den här sidan!
  29. marib
    #15

    Du har fullständigt rätt (lusketusk

    i att jag missade första raden i ditt inlägg. Ber om ursäkt för det. (HÄR skriver jag som snackvärd)

    Som \"privatperson\" nedan.

    Betr din sista rad så brukar stämningen generellt sätt härinne vara både bra, engagerande och hjälpsam. En min uppfattning så är det bara dina inlägg som känns bitska.
    Men har du själv en npf diagnos så kan det ju helt enkelt hänga ihop, vi förstår inte varandra till 100% helt enkelt.
  30. 15
    Du har fullständigt rätt (lusketusk i att jag missade första raden i ditt inlägg. Ber om ursäkt för det. (HÄR skriver jag som snackvärd)

    Som \"privatperson\" nedan.

    Betr din sista rad så brukar stämningen generellt sätt härinne vara både bra, engagerande och hjälpsam. En min uppfattning så är det bara dina inlägg som känns bitska.
    Men har du själv en npf diagnos så kan det ju helt enkelt hänga ihop, vi förstår inte varandra till 100% helt enkelt.
  31. lusketusk
    #16

    Ja så är

    det nog marib. Jag har npf och det är därför som bara mina inlägg är bitska och otrevliga. Smaken är som baken om du tycker att allt som Mimmsa och du skrev var trevligt. Det tycker inte jag. Och det måste ju bero på min npf att ni är trevliga när jag tycker ni är otrevliga.
  32. 16
    Ja så är det nog marib. Jag har npf och det är därför som bara mina inlägg är bitska och otrevliga. Smaken är som baken om du tycker att allt som Mimmsa och du skrev var trevligt. Det tycker inte jag. Och det måste ju bero på min npf att ni är trevliga när jag tycker ni är otrevliga.
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17

    Hej Mimmsa....

    Tack för ditt svar! Jo J är 11 r och Vi har haft kontakt med psykiater på närliggande ort men det är var 3:e månad typ som vi J då har träffat honom, J är duktig i skolan och kan klura ut svåra uppgifter som Ps har satt i händerna på honomunder våra samtal och som Ps säger att -J du får försöka att inte lyssna på dessa röster när de säger sk Elaka saker till dig. Men hur lätt är det när man har ett barn med ADHD och dessa barn är ibland väldigt impulsiva och då svåra att stoppa. J fick Risperdal och som tidigare ska den nu trappas ner pga biverkningarska nu till UNE är i skaraborg nästa vecka lämnar då ett brev till Läkaren så kanske vi kan få nnan med och då här få träffa en Psykiater, resorna tar tid och ork på J.Jo tonåren finns i våra tankar om han nu blir lugnare eller mer aggresiv det vet vi ej, men han är annars världens goaste unge när han får må bra. Tack en gång för ditt svar;)
  34. 17
    Hej Mimmsa.... Tack för ditt svar! Jo J är 11 r och Vi har haft kontakt med psykiater på närliggande ort men det är var 3:e månad typ som vi J då har träffat honom, J är duktig i skolan och kan klura ut svåra uppgifter som Ps har satt i händerna på honomunder våra samtal och som Ps säger att -J du får försöka att inte lyssna på dessa röster när de säger sk Elaka saker till dig. Men hur lätt är det när man har ett barn med ADHD och dessa barn är ibland väldigt impulsiva och då svåra att stoppa. J fick Risperdal och som tidigare ska den nu trappas ner pga biverkningarska nu till UNE är i skaraborg nästa vecka lämnar då ett brev till Läkaren så kanske vi kan få nnan med och då här få träffa en Psykiater, resorna tar tid och ork på J.Jo tonåren finns i våra tankar om han nu blir lugnare eller mer aggresiv det vet vi ej, men han är annars världens goaste unge när han får må bra. Tack en gång för ditt svar;)
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18

    Hej och tack...

    Tack för era svar det känns skönt¤ler¤ att Vi inte är ensamma med rösthörande barn och även vuxna. Jag har själv hört (röst) men det är när man e stressad eller varit trött en tid. Ska till Une och ska då lägga fram J:s önskemål och våra ,om medicin går att bytas ut.Han äter ju även 54mg Concerta, vi lider med honom när det var som värst så sa han -Snälla Mammma hjälp mig. Gud vad jag kände mig maktlös.Vi fick aldrig några direkta svar av Psykiatern om det är stressrelaterat eller annat för schizofreni visades ej heller, kan hända att det ej blir något mer än det han sa här om dan att det var en gubbe som sa det och det,nu har J varit lugnare ett par dagar så vi passar på och njuter av det. Kram och tack för alla inlägg :)
  36. 18
    Hej och tack... Tack för era svar det känns skönt¤ler¤ att Vi inte är ensamma med rösthörande barn och även vuxna. Jag har själv hört (röst) men det är när man e stressad eller varit trött en tid. Ska till Une och ska då lägga fram J:s önskemål och våra ,om medicin går att bytas ut.Han äter ju även 54mg Concerta, vi lider med honom när det var som värst så sa han -Snälla Mammma hjälp mig. Gud vad jag kände mig maktlös.Vi fick aldrig några direkta svar av Psykiatern om det är stressrelaterat eller annat för schizofreni visades ej heller, kan hända att det ej blir något mer än det han sa här om dan att det var en gubbe som sa det och det,nu har J varit lugnare ett par dagar så vi passar på och njuter av det. Kram och tack för alla inlägg :)
  37. lusketusk
    #19

    Elizebeth

    Conserta kan vara hallucinationsframkallande! Och 54 mg är ganska mycket! Vad är Une och är det långt till dess? Hoppas det går över för killen och att han ändå kan få nån hjälp för ADHD\'n så det funkar i skolan.
  38. 19
    Elizebeth Conserta kan vara hallucinationsframkallande! Och 54 mg är ganska mycket! Vad är Une och är det långt till dess? Hoppas det går över för killen och att han ändå kan få nån hjälp för ADHD\'n så det funkar i skolan.

Liknande trådar

  1. Jag hör röster...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 23:26
  2. på tal om röster...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 10:00
  3. Röster
    By Avanai in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 08:56
  4. OK, vem får era röster?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 21:06
  5. Barn som hör röster?
    By Mamma till F in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 15:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar