Ni som har moderkakan i framkant
_0612 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Ni som har moderkakan i framkant

    Har ni börjat känna någon bäbis än?
  2. 1
    Ni som har moderkakan i framkant Har ni börjat känna någon bäbis än?
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2

    ja lite lite

    svagt har jag känt
    började känna lite i vecka 19 är i vecka 20 nu
    ska tillägga att det är mitt 4de barn jag väntar och är väldigt glad att få känna så tidigt.
    Men nu har det varit stilla i några dagar.
  4. 2
    ja lite lite svagt har jag känt
    började känna lite i vecka 19 är i vecka 20 nu
    ska tillägga att det är mitt 4de barn jag väntar och är väldigt glad att få känna så tidigt.
    Men nu har det varit stilla i några dagar.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3

    samma här

    känner lite,lite..ja jag väntar också mitt 4:e barn..men de tidigare har jag känt tidigt... men jag hoppas få känna mer & mer ju längre tiden går...

  6. 3
    samma här känner lite,lite..ja jag väntar också mitt 4:e barn..men de tidigare har jag känt tidigt... men jag hoppas få känna mer & mer ju längre tiden går...

  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4

    jag har aldrig känt direkt tidigt

    med någon av barnen tidigast med första faktiskt
    och senast med 3dje i vecka 22 fick jag lite då.
    så jag ska väl vara glad att jag fått lite fladder.
    Kände lite nyss så nu är jag nöjd igen *ler*
  8. 4
    jag har aldrig känt direkt tidigt med någon av barnen tidigast med första faktiskt
    och senast med 3dje i vecka 22 fick jag lite då.
    så jag ska väl vara glad att jag fått lite fladder.
    Kände lite nyss så nu är jag nöjd igen *ler*
  9. Medlem sedan
    Jun 2006
    #5

    Hmmm

    Så moderkakans placering har betydelse för när man börjar känna sparkar. Det visste jag inte men låter i och för sig rimligt.

    Själv har jag (och även min sambo) kännt tydliga sparkar sen v 16 fast det är mitt första barn. Min moderkaka är dock placerad i bakvägg kanske i så fall är därför.
  10. 5
    Hmmm Så moderkakans placering har betydelse för när man börjar känna sparkar. Det visste jag inte men låter i och för sig rimligt.

    Själv har jag (och även min sambo) kännt tydliga sparkar sen v 16 fast det är mitt första barn. Min moderkaka är dock placerad i bakvägg kanske i så fall är därför.
  11. Medlem sedan
    Feb 2001
    #6

    ja moderkakan är som en

    stor stötdämpare.
    den hindrar en hel del beroende på naturligtvis hur stor moderkaka man har.
    det kan ju variera vid förlossningen alltifrån 300 gram till över kilot :)
  12. 6
    ja moderkakan är som en stor stötdämpare.
    den hindrar en hel del beroende på naturligtvis hur stor moderkaka man har.
    det kan ju variera vid förlossningen alltifrån 300 gram till över kilot :)
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7

    Bakvägg/fundus

    ...dvs i \"taket\" av livmodern den här gången, och jag har känt rörelser i många veckor redan. Förra gången satt moderkakan i framvägg, men jag kände ändå rörelser tidigt (dock inte lika tidigt), men runt v.16 ungefär om jag inte minns fel.
  14. 7
    Bakvägg/fundus ...dvs i \"taket\" av livmodern den här gången, och jag har känt rörelser i många veckor redan. Förra gången satt moderkakan i framvägg, men jag kände ändå rörelser tidigt (dock inte lika tidigt), men runt v.16 ungefär om jag inte minns fel.
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8

    så är jag med

    nöjd när jag får känna lite varje dag...*ler*
  16. 8
    så är jag med nöjd när jag får känna lite varje dag...*ler*
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9

    Man kan ju känna

    sparkar tidigt fast man är förstföderska, det gjorde jag med min första...

    Bm som gjorde UL sa att eftersom moderkakan ligger i framkant så är det nog därför jag inte känt några tydliga sparkar... bäbis måste växa till sig lite innan...få lite mer styrka i sparken..:0)
  18. 9
    Man kan ju känna sparkar tidigt fast man är förstföderska, det gjorde jag med min första...

    Bm som gjorde UL sa att eftersom moderkakan ligger i framkant så är det nog därför jag inte känt några tydliga sparkar... bäbis måste växa till sig lite innan...få lite mer styrka i sparken..:0)
  19. Medlem sedan
    Jun 2006
    #10

    På ett sätt

    kanske det är bra om den ligger där fram, har hört att sparkar kan göra riktigt ont senare när bebiesn har vuxit till sig. Kanske känns det mindre då, även om man från början får vänta längre på sparkarna.
  20. 10
    På ett sätt kanske det är bra om den ligger där fram, har hört att sparkar kan göra riktigt ont senare när bebiesn har vuxit till sig. Kanske känns det mindre då, även om man från början får vänta längre på sparkarna.
  21. bofinken 20+5
    #11

    ja, från vecka 15

    Jag har moderkakan i framkant och började känna fosterrörelser i vecka 15, tydligt i vecka 16.. Har också hört att moderkakan kan dämpa rörelser och att det är svårare att känna dem med första barnet.. (fast för mig stämde det inte)
  22. 11
    ja, från vecka 15 Jag har moderkakan i framkant och började känna fosterrörelser i vecka 15, tydligt i vecka 16.. Har också hört att moderkakan kan dämpa rörelser och att det är svårare att känna dem med första barnet.. (fast för mig stämde det inte)
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12

    jag har

    aldrig varit med om att det gjort ont, men jag har väl haft tur, men jag har också hört att det kan kännas ordentligt.

    jag vill att det ska kännas MYCKET nu!!..:0)
  24. 12
    jag har aldrig varit med om att det gjort ont, men jag har väl haft tur, men jag har också hört att det kan kännas ordentligt.

    jag vill att det ska kännas MYCKET nu!!..:0)
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Japp

    jag känner bebisen nu sen en vecka till två tillbaka men mest små buffar och mest på kvällen när jag läger mig i sängen och trycker till den för att få respons o pratar lite med bebis ;)

    Du då?
  26. 13
    Japp jag känner bebisen nu sen en vecka till två tillbaka men mest små buffar och mest på kvällen när jag läger mig i sängen och trycker till den för att få respons o pratar lite med bebis ;)

    Du då?
  27. Medlem sedan
    Feb 2001
    #14

    Härligt!

    jag har tänkt lite på dig speciellt nu när jag själv känner lite fladder och hoppats att även du fått börja känna lite.
    skönt att höra
  28. 14
    Härligt! jag har tänkt lite på dig speciellt nu när jag själv känner lite fladder och hoppats att även du fått börja känna lite.
    skönt att höra
  29. Medlem sedan
    Feb 2006
    #15

    Vet inte

    hur moderkakan sitter denna gång. Tidigare har den alltid varit i framvägg och fosterrörelserna har varit livliga sedan någon gång i v.18 med varje barn.
  30. 15
    Vet inte hur moderkakan sitter denna gång. Tidigare har den alltid varit i framvägg och fosterrörelserna har varit livliga sedan någon gång i v.18 med varje barn.
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16

    Lite då & då

    känner jag något som rör sig...längtar verkligen tills jag ska till BM den 22:a augusti, då får jag höra bäbis i alla fall...

    så skönt att du har fått känna bäbis du med!
  32. 16
    Lite då & då känner jag något som rör sig...längtar verkligen tills jag ska till BM den 22:a augusti, då får jag höra bäbis i alla fall...

    så skönt att du har fått känna bäbis du med!
  33. Jenny & Linnéa
    #17

    Jag har inte..

    känt något förrän för en vecka sedan. Nu känner jag buffar då och då. Är i vecka 21 nu. Ganska sent men moderkakan var nog tjock så jag inte kunnat känna sparkarna förräns nu.

  34. 17
    Jag har inte.. känt något förrän för en vecka sedan. Nu känner jag buffar då och då. Är i vecka 21 nu. Ganska sent men moderkakan var nog tjock så jag inte kunnat känna sparkarna förräns nu.

Liknande trådar

  1. Moderkakan i framkant
    By Frid_is in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 07:43
  2. Moderkaka i framkant
    By Thezz75 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 07:49
  3. moderkakan i framkant
    By Black Lady in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 07:03
  4. Moderkakan
    By Suskiv in forum Förlossning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 22:06
  5. Moderkakan
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-03, 18:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar