Åk inte till Lådbilslandet på Öland
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Oct 1998
    #1

    Åk inte till Lådbilslandet på Öland

    Fy sjutton vilket ställe, säger jag bara.

    Jag och maken har två barn (pojke 2 år och flicka 7 år) och åkte till Lådbilslandet i Löttorp på Öland förra veckan.

    Pojken och flickan skulle åka karusell och satt tillsammans i en karusell av typen rund med olika typer av fordon som åker med rundeln runt runt. (Barnkarusell alltså) Första omgången gick bra. Då åkte de tillsammans i en cadillac och jag tog kort på dem och allt var frid och fröjd. Nästa omgång ville de åka på motorcyklarna som stod bredvid varandra på karusellen.
    När de satt sig reser sig min son upp för att gå ner från motorcykeln och åka i något annat fordon. Jag hinner säga \"Ta tag i honom så han inte kan gå av\" till min flicka och hon försöker. I samma stund startar karusellen och pojken faller.
    Jag och barnens pappa tillsammans med massor av andra föräldrar skriker \"STOPP\". Karusellen stannar efter ett halvt varv under vilket min son kilats fast under någon slags balk och hamnat inunder en upphöjning i karusellen. Han sitter alltså fast och skriker av smärta. Tillsammans med många flera föräldrar sliter och drar vi i karusellbalken för att få loss honom. Det går och han kommer upp i min famn oljig och med sönderslitna kläder. Jag försöker lugna honom och börjar undersöka honom. Kan bara med blotta ögat se att han har fått skrapsår som blöder lite eftersom benen är helt oliga och det är svårt att se omfattningen av skadorna. Men som tur är så hade han inte blivit skuren eller skadad på annat sätt.
    Killen som startade karusellen satt vid tiden för igångsättandet och åt sin lunch och kollade överhuvudtaget inte om ungarna satt ner eller ej och inte heller finns det säkerhetsbälten i karusellen.

    Vi börjar chockade gå upp mot entrén för att få sjukvårdsmateriel för att kunna rengöra hans sår och får beskedet i kassan att vi får gå till Depån (en utav deras Lådbilsattraktioner) och få mer än ett ynkligt litet plåster som tjejen i kassan bistod med. Ingen fråga om hur det hade gått med pojken eller så.

    Min make kilar iväg till Depån och jag kilar in med pojken på toaletten för att klä av honom alla trasiga kläder och försöka tvätta honom ren. Då finns det tydligen inget varmvatten i kranarna där utan bara iskallt. Jag vägrar naturligtvis att ställa en ledsen liten kille näck i iskallt vatten. När maken kommer tillbaka med lite sårtvätt och ett par plåster så frågar vi inne på caféet om vi får tvätta av honom hos dem med varmt vatten och det fick vi.

    Precis efter olyckan hade en annan förälder uppmanat oss att anmäla olyckan eftersom de hade sett något liknande hända tidigare samma dag. Med detta ringande i huvudet och samtidigt som vi fortfarande är upprörda och chockade (jag skakade i hela kroppen efteråt) så går vi bort mot en souvenirshop och ber att få tala med ansvarig på stället. Jag får hans mobilnr och ringer honom på min mobil. Ber att få träffa honom och tala med honom om olyckan. Han är inte glad åt att jag insisterar på att få träffa honom samma dag och säger sen att han kommer till Lådbilslandet inom en halvtimme och uppmannar mig att vänta utanför Depån. Jag ställer mig att vänta och står i gassande solsken med fortfarande ledsen kille och chockad dotter. Maken försöker hålla ungarna på gott humör medan jag står och väntar. Halvtimmen går och ingen ägare syns till. Jag frågar killen i souvenirshopen hur ägaren ser ut och får honom beskriven för mig. Efter en timme kommer en karl släntrande och går in i depån och står och hänger med sina anställda och jag frågar på nytt killen i souvenirshopen om det är ägaren (tveksamt eftersom han inte gjort något försök att komma fram till mig resonerar jag) men döm om min förvåning: Det är tydligen Sune, ägaren, och killen i souvenirshopen hämtar honom åt mig.
    Jag får ingen ursäkt för att jag fått vänta så länge och på det hela taget blir jag väldigt nonchalant bemött. Han drar fram en femhundring som ersättning för kläderna och det tycker jag väl iofs att det inte är mer än rätt men det handlar ju inte om pengarna. Så jag står på mig och berättar som den andre föräldern sagt att jag borde anmäla det hela och att jag ifrågasätter varför de inte har säkerhetsbälten och varför hans anställde sitter och slafsar i sig lunch istället för att kolla om alla barn sitter ner när han startar karusellen varpå Sune höjer rösten och frågar om jag blir nöjd om jag får mer pengar....! Det handlar faktiskt inte om det, upplyser jag honom om, utan om barn som skadar sig på hans karusell. Då ger han mig en liten föreläsning om att bara två barn har skadat sig under 21 års tid och att det inte ens hänt på karusellen utan i hopptornet. Jaha, men nu har det ju hänt en olycka säger jag och Sune menar att det inte är så farligt och menar att pojken hade ju kunnat ramla varsomhelst. Jag ilsknar till och säger att jaha, men nu hände det inte varsomhlst utan på HANS karusell. men han brydde sig inte utan bara skyllde ifrån sig. Det var som att hälla vatten på en gås...
    Jag berättade för honom att ingen av hans personal brytt sig det minsta om oss och att vi fått fixa fram sårrengöring och plåste själva och om att vi varit tvugna att ta varmvatten inne på caféet eftersom det bara var kallvatten på toan. Inte heller detta bryr han sig om. Märker att vi inte kommer någonvart med honom och vill bara åka därifrån så fort som möjligt så vi avslutar där och då säger han att vi ska få entreavgiften för sonen tillbaka i kassan. Med det tyckte han tydligen att han gjort vad han kunnat.

    När vi kom hem och satte sonen i badet så upptäckte vi brännskador av oljan coh han fick otäcka sår. Dottern låg och grät på kvällen och kunde inte sova för att hon tyckte det hela varit så hemskt. Så för oss var det då visst mer än bara skrapsår, som Sune uttryckte sig.

    Vill härmed varna alla om vilket bemötande vi fick och att vara försiktiga OM ni väljer att åka dit. Mitt råd är att INTE åka dit för fy sjutton vilket skitställe!
    Det här blev långt och har du läst ända hit så tackar jag för din tid.

    kram Annicka

  2. 1
    Åk inte till Lådbilslandet på Öland Fy sjutton vilket ställe, säger jag bara.

    Jag och maken har två barn (pojke 2 år och flicka 7 år) och åkte till Lådbilslandet i Löttorp på Öland förra veckan.

    Pojken och flickan skulle åka karusell och satt tillsammans i en karusell av typen rund med olika typer av fordon som åker med rundeln runt runt. (Barnkarusell alltså) Första omgången gick bra. Då åkte de tillsammans i en cadillac och jag tog kort på dem och allt var frid och fröjd. Nästa omgång ville de åka på motorcyklarna som stod bredvid varandra på karusellen.
    När de satt sig reser sig min son upp för att gå ner från motorcykeln och åka i något annat fordon. Jag hinner säga \"Ta tag i honom så han inte kan gå av\" till min flicka och hon försöker. I samma stund startar karusellen och pojken faller.
    Jag och barnens pappa tillsammans med massor av andra föräldrar skriker \"STOPP\". Karusellen stannar efter ett halvt varv under vilket min son kilats fast under någon slags balk och hamnat inunder en upphöjning i karusellen. Han sitter alltså fast och skriker av smärta. Tillsammans med många flera föräldrar sliter och drar vi i karusellbalken för att få loss honom. Det går och han kommer upp i min famn oljig och med sönderslitna kläder. Jag försöker lugna honom och börjar undersöka honom. Kan bara med blotta ögat se att han har fått skrapsår som blöder lite eftersom benen är helt oliga och det är svårt att se omfattningen av skadorna. Men som tur är så hade han inte blivit skuren eller skadad på annat sätt.
    Killen som startade karusellen satt vid tiden för igångsättandet och åt sin lunch och kollade överhuvudtaget inte om ungarna satt ner eller ej och inte heller finns det säkerhetsbälten i karusellen.

    Vi börjar chockade gå upp mot entrén för att få sjukvårdsmateriel för att kunna rengöra hans sår och får beskedet i kassan att vi får gå till Depån (en utav deras Lådbilsattraktioner) och få mer än ett ynkligt litet plåster som tjejen i kassan bistod med. Ingen fråga om hur det hade gått med pojken eller så.

    Min make kilar iväg till Depån och jag kilar in med pojken på toaletten för att klä av honom alla trasiga kläder och försöka tvätta honom ren. Då finns det tydligen inget varmvatten i kranarna där utan bara iskallt. Jag vägrar naturligtvis att ställa en ledsen liten kille näck i iskallt vatten. När maken kommer tillbaka med lite sårtvätt och ett par plåster så frågar vi inne på caféet om vi får tvätta av honom hos dem med varmt vatten och det fick vi.

    Precis efter olyckan hade en annan förälder uppmanat oss att anmäla olyckan eftersom de hade sett något liknande hända tidigare samma dag. Med detta ringande i huvudet och samtidigt som vi fortfarande är upprörda och chockade (jag skakade i hela kroppen efteråt) så går vi bort mot en souvenirshop och ber att få tala med ansvarig på stället. Jag får hans mobilnr och ringer honom på min mobil. Ber att få träffa honom och tala med honom om olyckan. Han är inte glad åt att jag insisterar på att få träffa honom samma dag och säger sen att han kommer till Lådbilslandet inom en halvtimme och uppmannar mig att vänta utanför Depån. Jag ställer mig att vänta och står i gassande solsken med fortfarande ledsen kille och chockad dotter. Maken försöker hålla ungarna på gott humör medan jag står och väntar. Halvtimmen går och ingen ägare syns till. Jag frågar killen i souvenirshopen hur ägaren ser ut och får honom beskriven för mig. Efter en timme kommer en karl släntrande och går in i depån och står och hänger med sina anställda och jag frågar på nytt killen i souvenirshopen om det är ägaren (tveksamt eftersom han inte gjort något försök att komma fram till mig resonerar jag) men döm om min förvåning: Det är tydligen Sune, ägaren, och killen i souvenirshopen hämtar honom åt mig.
    Jag får ingen ursäkt för att jag fått vänta så länge och på det hela taget blir jag väldigt nonchalant bemött. Han drar fram en femhundring som ersättning för kläderna och det tycker jag väl iofs att det inte är mer än rätt men det handlar ju inte om pengarna. Så jag står på mig och berättar som den andre föräldern sagt att jag borde anmäla det hela och att jag ifrågasätter varför de inte har säkerhetsbälten och varför hans anställde sitter och slafsar i sig lunch istället för att kolla om alla barn sitter ner när han startar karusellen varpå Sune höjer rösten och frågar om jag blir nöjd om jag får mer pengar....! Det handlar faktiskt inte om det, upplyser jag honom om, utan om barn som skadar sig på hans karusell. Då ger han mig en liten föreläsning om att bara två barn har skadat sig under 21 års tid och att det inte ens hänt på karusellen utan i hopptornet. Jaha, men nu har det ju hänt en olycka säger jag och Sune menar att det inte är så farligt och menar att pojken hade ju kunnat ramla varsomhelst. Jag ilsknar till och säger att jaha, men nu hände det inte varsomhlst utan på HANS karusell. men han brydde sig inte utan bara skyllde ifrån sig. Det var som att hälla vatten på en gås...
    Jag berättade för honom att ingen av hans personal brytt sig det minsta om oss och att vi fått fixa fram sårrengöring och plåste själva och om att vi varit tvugna att ta varmvatten inne på caféet eftersom det bara var kallvatten på toan. Inte heller detta bryr han sig om. Märker att vi inte kommer någonvart med honom och vill bara åka därifrån så fort som möjligt så vi avslutar där och då säger han att vi ska få entreavgiften för sonen tillbaka i kassan. Med det tyckte han tydligen att han gjort vad han kunnat.

    När vi kom hem och satte sonen i badet så upptäckte vi brännskador av oljan coh han fick otäcka sår. Dottern låg och grät på kvällen och kunde inte sova för att hon tyckte det hela varit så hemskt. Så för oss var det då visst mer än bara skrapsår, som Sune uttryckte sig.

    Vill härmed varna alla om vilket bemötande vi fick och att vara försiktiga OM ni väljer att åka dit. Mitt råd är att INTE åka dit för fy sjutton vilket skitställe!
    Det här blev långt och har du läst ända hit så tackar jag för din tid.

    kram Annicka

  3. Snigelmamma
    #2

    Usch!

    Onödigt att olyckan hände överhuvudtaget!

    Och självklart så hade jag som förälder FÖRVÄNTAT mig att få hjälp när en olycka sker. Det kan ju inte vara så svårt att fråga \"hur gick det\", \"kan vi hjälpa\", leta fram plåster och sådana enkla saker som betyder så mycket. Det kanske hade tagit bort lite av chocken i alla fall. Det ingår kanske inte i deras arbetsuppgifter, men lite medmänsklighet har ju aldrig skadat något.

    Det var starkt av er att vara så envisa. Jag hade förmodligen inte stannat kvar och väntat på den ansvarige.

    Jag tycker definitivt att ni ska anmäla, om inte annat för att få in det i statistiken. Då kan han inte säga \"det har bara varit två olyckor på 21 år\". Anmälar man inte så hände det inte, om du förstår?
  4. 2
    Usch! Onödigt att olyckan hände överhuvudtaget!

    Och självklart så hade jag som förälder FÖRVÄNTAT mig att få hjälp när en olycka sker. Det kan ju inte vara så svårt att fråga \"hur gick det\", \"kan vi hjälpa\", leta fram plåster och sådana enkla saker som betyder så mycket. Det kanske hade tagit bort lite av chocken i alla fall. Det ingår kanske inte i deras arbetsuppgifter, men lite medmänsklighet har ju aldrig skadat något.

    Det var starkt av er att vara så envisa. Jag hade förmodligen inte stannat kvar och väntat på den ansvarige.

    Jag tycker definitivt att ni ska anmäla, om inte annat för att få in det i statistiken. Då kan han inte säga \"det har bara varit två olyckor på 21 år\". Anmälar man inte så hände det inte, om du förstår?
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    Fy

    vad otäckt och vilket bemötande!
    Jag tycker som Snigelmamma att du ska anmäla detta, det är ju en hjälp till att det inte ska hända igen.
    Skickar kryapådig till din lille kille!
  6. 3
    Fy vad otäckt och vilket bemötande!
    Jag tycker som Snigelmamma att du ska anmäla detta, det är ju en hjälp till att det inte ska hända igen.
    Skickar kryapådig till din lille kille!
  7. Lena
    #4

    Kvällstidningarna nästa!

    och maila även Barnsemester.se där man kan lägga ut omdömen av det här slaget för att varna eller tipsa (både bra och dåliga ställen).

    Sune ska ha sig en näsbränna!
  8. 4
    Kvällstidningarna nästa! och maila även Barnsemester.se där man kan lägga ut omdömen av det här slaget för att varna eller tipsa (både bra och dåliga ställen).

    Sune ska ha sig en näsbränna!
  9. mamma till D
    #5

    berätta för kvällstidningarna

    d
  10. 5
    berätta för kvällstidningarna d
  11. Medlem sedan
    Oct 1998
    #6

    Ja,

    jag har tänkt lägga in det på Barnsemester.se också. Vill att så många om möjligt ska få reda på det hela.

    tack för att du bryr dig! =)

    kram Annicka
  12. 6
    Ja, jag har tänkt lägga in det på Barnsemester.se också. Vill att så många om möjligt ska få reda på det hela.

    tack för att du bryr dig! =)

    kram Annicka
  13. Medlem sedan
    Oct 1998
    #7

    Ja, tänk om jag

    hade varit ensam med barnen där? Skulle jag själv rusat runt och letat sjukvårdsmateriel? Tycker att det minsta vore väl att ha en första hjälpen-låda vid varje karusell?
    Maken berättade att när han kom till Depån för att få plåster mm så fick de leta innan de hittade något över huvud taget. Helt sanslöst!
    Löttorp ligger en timme från närmsta sjukhus. Tänk om pojken hade skurit av pulsådern i benet? Vågar knappt tänka den tanken...

    Tack för att du bryr dig! =)
    Kram Annicka


  14. 7
    Ja, tänk om jag hade varit ensam med barnen där? Skulle jag själv rusat runt och letat sjukvårdsmateriel? Tycker att det minsta vore väl att ha en första hjälpen-låda vid varje karusell?
    Maken berättade att när han kom till Depån för att få plåster mm så fick de leta innan de hittade något över huvud taget. Helt sanslöst!
    Löttorp ligger en timme från närmsta sjukhus. Tänk om pojken hade skurit av pulsådern i benet? Vågar knappt tänka den tanken...

    Tack för att du bryr dig! =)
    Kram Annicka


  15. Medlem sedan
    Oct 1998
    #8

    Tack,

    jaa... jag kommer nog faktiskt att göra det. Blir fortfarande förbannad när jag ser sonens ben med sina blessyrer på...

    Tack för att du bryr dig! =)
    kram Annicka
  16. 8
    Tack, jaa... jag kommer nog faktiskt att göra det. Blir fortfarande förbannad när jag ser sonens ben med sina blessyrer på...

    Tack för att du bryr dig! =)
    kram Annicka
  17. Medlem sedan
    Oct 1998
    #9

    Tack

    för att du bryr dig. Tanken har slagit mig men jag \"nöjer\" mig med Allt för föräldrar och Barnsemester.se och hoppas på att folk som läser sprider det hela till sina vänner och bekanta istället.

    Kram Annicka
  18. 9
    Tack för att du bryr dig. Tanken har slagit mig men jag \"nöjer\" mig med Allt för föräldrar och Barnsemester.se och hoppas på att folk som läser sprider det hela till sina vänner och bekanta istället.

    Kram Annicka
  19. sniff
    #10

    Tycker absolut..

    ... att du ska kontakta någon tidning.
    Hoppas att du tagit bilder på hans sår. Sådant biter.

    Det är ju fasansfullt om men behandlar sina gäster så.
    Jag ryser när jag läser din berättelse.

    Ägaren borde verkligen få sig en tankeställare.
  20. 10
    Tycker absolut.. ... att du ska kontakta någon tidning.
    Hoppas att du tagit bilder på hans sår. Sådant biter.

    Det är ju fasansfullt om men behandlar sina gäster så.
    Jag ryser när jag läser din berättelse.

    Ägaren borde verkligen få sig en tankeställare.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #11

    Men hur många incidenter

    ska det vara egentligen?? Stackars din son, usch vilken obehaglig upplevelse!

    Hur kan man noncha att kolla att barnen sitter ner, hur kan man uppträda så där som ansvarig?

    Krama om dina barn och hoppas att det hela löser sig :)
  22. 11
    Men hur många incidenter ska det vara egentligen?? Stackars din son, usch vilken obehaglig upplevelse!

    Hur kan man noncha att kolla att barnen sitter ner, hur kan man uppträda så där som ansvarig?

    Krama om dina barn och hoppas att det hela löser sig :)
  23. \"mamma\"
    #12

    Hemskt!!

    Men att anmäla som några skrev här är nog ingen större idé. De flesta nöjesanordningar och åkattraktion följs av en klausul där det står att all åkning sker på egen risk, och föräldrar ansvarar för sina barn. Så med en anmälan kommer du nog inte så långt. Men att få in en artikel i kvällstidnignen om personalens och ägarens nochalans kan vara en idé. Jag tydde inte din berättelse om pengarna han gav dig som en kompensation utan snarare som en muta för att du skulle hålla tyst, och detta bör komma ut i tidningen också.
    Kram till er alla!
    Stackars barn, båda två. Att få såna hemska upplevelser av någonting som skulle vara så roligt.
  24. 12
    Hemskt!! Men att anmäla som några skrev här är nog ingen större idé. De flesta nöjesanordningar och åkattraktion följs av en klausul där det står att all åkning sker på egen risk, och föräldrar ansvarar för sina barn. Så med en anmälan kommer du nog inte så långt. Men att få in en artikel i kvällstidnignen om personalens och ägarens nochalans kan vara en idé. Jag tydde inte din berättelse om pengarna han gav dig som en kompensation utan snarare som en muta för att du skulle hålla tyst, och detta bör komma ut i tidningen också.
    Kram till er alla!
    Stackars barn, båda två. Att få såna hemska upplevelser av någonting som skulle vara så roligt.
  25. Åsa
    #13

    När olyckor händer

    1) Åk och visa skadorna för sjukvården. Alltid. Man kan inte veta vad som döljs och en förstörd nacke ex kan visa sig dagar eller år efter.

    2) Ring polisen. Enda sättet att dokumentera olyckan. Det är dit man anmäler inte till ägaren. Kanske känns det fånigt men om man inte anmäler förändras ju inget.

    Måste oxå säga usch så otäckt och läbbigt. Hoppas de bättrar sig efter att ni anmält.
  26. 13
    När olyckor händer 1) Åk och visa skadorna för sjukvården. Alltid. Man kan inte veta vad som döljs och en förstörd nacke ex kan visa sig dagar eller år efter.

    2) Ring polisen. Enda sättet att dokumentera olyckan. Det är dit man anmäler inte till ägaren. Kanske känns det fånigt men om man inte anmäler förändras ju inget.

    Måste oxå säga usch så otäckt och läbbigt. Hoppas de bättrar sig efter att ni anmält.
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14

    Nä, fy fasen,

    tycker helt klart att du skall anmäla det som inträffade. Om det är märken kvar på sonen kan du väl fota dem eller visa upp dem för någon läkare. Det kan ju bli invärtes skador när man blir klämd på det viset också.

    Och hans uppträdande mot er är också dåligt.

    Vet inte hur jag ställer mig i frågan om kläderna och pengarna, men det känns mer som ett sätt att försöka köpa er till tystnad.

    Tycker inte att ni skall släppa detta, både pojken och er flicka också har mått dåligt av händelsen.

    Dom måste ju fa ordentlig utbildning för dom som sköter karusellerna och att inte gå runt och kolla innan man kör igång verkar vara mot alla regler som finns. Verkar vara lite konstigt att killen i fråga har en rest då han går ifrån stället för att äta sin lunch. På bonbonland i Danmark stängre dom karusellerna ibland för rast till personalen. Och dom var väldigt noga och gick runt och tittade att alla satt rätt och var fastspända osv innan dom körde igång.
  28. 14
    Nä, fy fasen, tycker helt klart att du skall anmäla det som inträffade. Om det är märken kvar på sonen kan du väl fota dem eller visa upp dem för någon läkare. Det kan ju bli invärtes skador när man blir klämd på det viset också.

    Och hans uppträdande mot er är också dåligt.

    Vet inte hur jag ställer mig i frågan om kläderna och pengarna, men det känns mer som ett sätt att försöka köpa er till tystnad.

    Tycker inte att ni skall släppa detta, både pojken och er flicka också har mått dåligt av händelsen.

    Dom måste ju fa ordentlig utbildning för dom som sköter karusellerna och att inte gå runt och kolla innan man kör igång verkar vara mot alla regler som finns. Verkar vara lite konstigt att killen i fråga har en rest då han går ifrån stället för att äta sin lunch. På bonbonland i Danmark stängre dom karusellerna ibland för rast till personalen. Och dom var väldigt noga och gick runt och tittade att alla satt rätt och var fastspända osv innan dom körde igång.
  29. PiA m MRE
    #15

    Nej inte lådbilslandet

    Anmäl eller gå till kvällstidningarna. Det här är fruktansvärt. Hoppas ni alla mår bra/bättre nu!

    Vi var där för några år sedan då sonen var 2 år. Det var lågsäsong och inte alls mycket folk där. Bara enstaka barn här och där. Sonen skulle åka någon liten snurrkarusell som snurrade ganska fort, minns inte riktigt vad det var för någon men den var bredvid den du berättar om.
    Sonen var det enda barnet som åkte i karusellen just då och han fick åka länge. Vi började undra varför de aldrig stannade den och då upptäckte vi att killen som körde karusellen var borta!!!! Efter lite letande hittade jag honom vid en annan karusell där han stod och pratade med en anställd. Vi var livrädda att sonen skulle ställa sig upp och fösöka komma ur. Som tur var gick allt bra men jag tycker att det är förjäkligt att lämna karusellen och glömma bort ett barn i den. Sonen åkte nog minst 10 minuter.
  30. 15
    Nej inte lådbilslandet Anmäl eller gå till kvällstidningarna. Det här är fruktansvärt. Hoppas ni alla mår bra/bättre nu!

    Vi var där för några år sedan då sonen var 2 år. Det var lågsäsong och inte alls mycket folk där. Bara enstaka barn här och där. Sonen skulle åka någon liten snurrkarusell som snurrade ganska fort, minns inte riktigt vad det var för någon men den var bredvid den du berättar om.
    Sonen var det enda barnet som åkte i karusellen just då och han fick åka länge. Vi började undra varför de aldrig stannade den och då upptäckte vi att killen som körde karusellen var borta!!!! Efter lite letande hittade jag honom vid en annan karusell där han stod och pratade med en anställd. Vi var livrädda att sonen skulle ställa sig upp och fösöka komma ur. Som tur var gick allt bra men jag tycker att det är förjäkligt att lämna karusellen och glömma bort ett barn i den. Sonen åkte nog minst 10 minuter.
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16

    meeeen

    nej vad trist! :-(
    Stackars barnen, de som förväntat sig enkul dag slutar i tråkigheter och ont :-/
    Mkt mkt dåligt av ägaren och de som arbetar där att inte hjälpa och vara mer förstående!
  32. 16
    meeeen nej vad trist! :-(
    Stackars barnen, de som förväntat sig enkul dag slutar i tråkigheter och ont :-/
    Mkt mkt dåligt av ägaren och de som arbetar där att inte hjälpa och vara mer förstående!
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17

    Nää, bojkotta!!!

    Hoppas de går i konkurs och ägaren blir arbetslös, skuldsatt och ruinerad! Och likaså karusellskötaren. Jag tror det är lätt att få honom fälld, så polisanmäl absolut! Även om det inte hjälper er så mycket, så hjälper det andra att undvika detta ställe i framtiden.

    Ta hand om er. Hoppas ni och era barn kommer över det!
  34. 17
    Nää, bojkotta!!! Hoppas de går i konkurs och ägaren blir arbetslös, skuldsatt och ruinerad! Och likaså karusellskötaren. Jag tror det är lätt att få honom fälld, så polisanmäl absolut! Även om det inte hjälper er så mycket, så hjälper det andra att undvika detta ställe i framtiden.

    Ta hand om er. Hoppas ni och era barn kommer över det!
  35. Medlem sedan
    Oct 1998
    #18

    Vill förtydliga

    Killen som körde karusellen ansvarade för två stycken samtidigt. Han satt mellan karusellerna och åt sin lunch samtidigt som han \"jobbade\" så han gick itne ifrån stället utan satt där och åt. Den andra karusellen var av typen rund med hästar som åker upp och ner. Inte heller den karusellen har ju säkerhetsbälten så hur han skulle kunnat ha koll på dem bägge samtidigt om det var mycket barn vete sjutton. Nu var det kanske ca 8 ungar på \"vår\" karusell och om det var någon eller några smatidigt på dem andra hann jag inte registrera...det hela gick så fort.

    Kram Annicka
  36. 18
    Vill förtydliga Killen som körde karusellen ansvarade för två stycken samtidigt. Han satt mellan karusellerna och åt sin lunch samtidigt som han \"jobbade\" så han gick itne ifrån stället utan satt där och åt. Den andra karusellen var av typen rund med hästar som åker upp och ner. Inte heller den karusellen har ju säkerhetsbälten så hur han skulle kunnat ha koll på dem bägge samtidigt om det var mycket barn vete sjutton. Nu var det kanske ca 8 ungar på \"vår\" karusell och om det var någon eller några smatidigt på dem andra hann jag inte registrera...det hela gick så fort.

    Kram Annicka
  37. Medlem sedan
    Oct 1998
    #19

    Blir så

    arg när jag läser om vad som hände din son. Det är ju just det jag försökte få fram till Sune när jag pratade med honom att barn reser sig faktiskt upp hela tiden och att det ju kan vara på sin plats med säkerhetsbälten för att förhindra olyckor. Då svarade han precis som jag sagt att barn reser sig hela tiden men det var som om han inte fattade att han sa emot sig själv för han tyckte ändå inte att säkerhetsbälten var något för hans karuseller. barn är barn, sa han, de ramlar hela tiden ... jamen, menade jag, desto större anledning till större säkerhet då, eller?

    Kram Annicka
  38. 19
    Blir så arg när jag läser om vad som hände din son. Det är ju just det jag försökte få fram till Sune när jag pratade med honom att barn reser sig faktiskt upp hela tiden och att det ju kan vara på sin plats med säkerhetsbälten för att förhindra olyckor. Då svarade han precis som jag sagt att barn reser sig hela tiden men det var som om han inte fattade att han sa emot sig själv för han tyckte ändå inte att säkerhetsbälten var något för hans karuseller. barn är barn, sa han, de ramlar hela tiden ... jamen, menade jag, desto större anledning till större säkerhet då, eller?

    Kram Annicka
  39. Medlem sedan
    May 2000
    #20

    Borde inte få jobba så

    Man borde inte så ansvara för 2 karuseller samtidigt och samtidigt även om man äter lunchen på platsen ha det överhuvudtaget. Låter som brist på personal och dålig personalpolitik förrutom bristande rutiner. Och då leder det till olyckor som är totalt onödiga.

    Tycker som många andra här att ni skall ringa till tidningen. Ansvarig verkar inte sköta verksamheten på ett tillfredställande sätt vare sig mot sina anställda eller dom som kommer för att besöka stället.

    Hoppas att din kille mår bättre nu, och tack och lov att det gick så bra som det ändock gjorde. Hade ju kunnat sluta riktigt illa.

    Kram
    Annisan
  40. 20
    Borde inte få jobba så Man borde inte så ansvara för 2 karuseller samtidigt och samtidigt även om man äter lunchen på platsen ha det överhuvudtaget. Låter som brist på personal och dålig personalpolitik förrutom bristande rutiner. Och då leder det till olyckor som är totalt onödiga.

    Tycker som många andra här att ni skall ringa till tidningen. Ansvarig verkar inte sköta verksamheten på ett tillfredställande sätt vare sig mot sina anställda eller dom som kommer för att besöka stället.

    Hoppas att din kille mår bättre nu, och tack och lov att det gick så bra som det ändock gjorde. Hade ju kunnat sluta riktigt illa.

    Kram
    Annisan

Liknande trådar

  1. Vad får man inte missa på Öland?
    By alacs in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 09:58
  2. Öland till Lysekil?
    By Salt brud in forum Byta fritidsbostad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 10:35
  3. Vi ska åka till Öland...
    By Venus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:52
  4. Till Öland imorrn..*pust*
    By mohlina in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 20:14
  5. Vi ska till Öland
    By emeli in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 12:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar