då frågar jag igen
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    då frågar jag igen

    ni får ursäkta men frågar man inte får man inget veta.
    Så jag hukar mig och frågar igen.

    - Finns det någon husvagsmärke som ni rekommenderar? Nåt som ni hört mkt bra om el som ni kanske haft och gillar? Om du skulle byta idag, vilket märke skulle du köpa då?

    - Finns det nåt märke du ogillar? Varför?
    Finns det nåt märke du INTE skulle köpa idag, inte ens om du fick den väldigt förmånligt?
  2. 1
    då frågar jag igen ni får ursäkta men frågar man inte får man inget veta.
    Så jag hukar mig och frågar igen.

    - Finns det någon husvagsmärke som ni rekommenderar? Nåt som ni hört mkt bra om el som ni kanske haft och gillar? Om du skulle byta idag, vilket märke skulle du köpa då?

    - Finns det nåt märke du ogillar? Varför?
    Finns det nåt märke du INTE skulle köpa idag, inte ens om du fick den väldigt förmånligt?
  3. stina
    #2

    Här kommer mina svar!

    ***** till Cabby och Hobby. Sen finns det fler bra så klart, men dessa är mina två 5-stjärniga!

    **** till Adria

    ----- (fem minus!!!) till Kabe! Vilken skitvagn. Ursäkta mig men _när_ förnyade dom sig sist? Har ni sett små detaljerna i denna dyra vagn??! Fult, fult fult!
    Nya tyger i vagnen, ja visst! men hela alltet är ju såååå gammalmodigt vilket kanske passar bra till rika gamla 40-talister. Vad vet jag?!
  4. 2
    Här kommer mina svar! ***** till Cabby och Hobby. Sen finns det fler bra så klart, men dessa är mina två 5-stjärniga!

    **** till Adria

    ----- (fem minus!!!) till Kabe! Vilken skitvagn. Ursäkta mig men _när_ förnyade dom sig sist? Har ni sett små detaljerna i denna dyra vagn??! Fult, fult fult!
    Nya tyger i vagnen, ja visst! men hela alltet är ju såååå gammalmodigt vilket kanske passar bra till rika gamla 40-talister. Vad vet jag?!
  5. FiaLisa
    #3

    Mina svar

    Ska du bara sommarcampa tycker jag Adria är prisvärd (men jag har aldrig testat själv).

    Själv har jag en Polar och jag ääääälskar den :-)
  6. 3
    Mina svar Ska du bara sommarcampa tycker jag Adria är prisvärd (men jag har aldrig testat själv).

    Själv har jag en Polar och jag ääääälskar den :-)
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4

    Vi har en...

    Sävsjö som vi verkligen tycker är kanon! En svensk vagn med riktigt bra kvalitet! Inredningen är jättefin, jag älskar trädörrarna och skåpsluckorna!

    Om jag skulle köpa en ny vagn, vilken det skulle vara?? Hjälp, så svårt. MEN Kabe är så himla dyra, så de går bort! Polaren verkar väldigt fina, skulle kunna tänka mig en sådan. Jag är lite svag för polaren och Solifer. De är jättefina och känns rejäla liksom.

    Kram Fredrika
  8. 4
    Vi har en... Sävsjö som vi verkligen tycker är kanon! En svensk vagn med riktigt bra kvalitet! Inredningen är jättefin, jag älskar trädörrarna och skåpsluckorna!

    Om jag skulle köpa en ny vagn, vilken det skulle vara?? Hjälp, så svårt. MEN Kabe är så himla dyra, så de går bort! Polaren verkar väldigt fina, skulle kunna tänka mig en sådan. Jag är lite svag för polaren och Solifer. De är jättefina och känns rejäla liksom.

    Kram Fredrika
  9. \"mamma\"
    #5

    håller inte med

    Att Kabe inte har förnyat sig så mycket beror på att de legat så långt före i utvecklingen att förnyelsen som är i andra vagnar syns betydligt mer ;-)
    Hittar du någon annan vagn med isolerat innertak?
    Nä skämt åsido så är ju smaken som baken, delad.
    Men vi älskar vår Kabe och det är en suverän vintervagn. Den är mer robust i inredninge än den Cabby vi hade men det är min erfarenhet. Vi har en
    -98.
    Hur många vagnar har du haft och vilka jämförelser har du gjort, skulle vara kul att höra dina åsikter om luftburen värme kontra vattenburen. Vattenburen golvvärne eller elvärme. Vilken typ av isolering som är bäst och vilken tjocklek på väggar som är bäst.
    Tror nog att det var det Turtle ville veta, en motivering till att välja en viss vagn.
    Olika planlösningar mm.
    Jag är varken rik eller 40-talist men jag har drygt tjugo års erfarenhet av husvagnar och har provat många olika modeller och har nu funnit en som jag verkligen trivs med.....och det råkade vara en Kabe.
  10. 5
    håller inte med Att Kabe inte har förnyat sig så mycket beror på att de legat så långt före i utvecklingen att förnyelsen som är i andra vagnar syns betydligt mer ;-)
    Hittar du någon annan vagn med isolerat innertak?
    Nä skämt åsido så är ju smaken som baken, delad.
    Men vi älskar vår Kabe och det är en suverän vintervagn. Den är mer robust i inredninge än den Cabby vi hade men det är min erfarenhet. Vi har en
    -98.
    Hur många vagnar har du haft och vilka jämförelser har du gjort, skulle vara kul att höra dina åsikter om luftburen värme kontra vattenburen. Vattenburen golvvärne eller elvärme. Vilken typ av isolering som är bäst och vilken tjocklek på väggar som är bäst.
    Tror nog att det var det Turtle ville veta, en motivering till att välja en viss vagn.
    Olika planlösningar mm.
    Jag är varken rik eller 40-talist men jag har drygt tjugo års erfarenhet av husvagnar och har provat många olika modeller och har nu funnit en som jag verkligen trivs med.....och det råkade vara en Kabe.
  11. Medlem sedan
    Jul 1998
    #6

    Ja du!

    Vi var på Nolia Mässan i måndags....Var säkert in i 25 NYA vagnar, Cabby, , Solifer, Kabe, Adria, Hobby och Polar....

    Jag tror faktiskt Polar vann i vår smak. Cabbyn är extriört snyggast, men Polaren var som helhelt bäst. Kabens findetaljer var riktigt dåliga på vissa ställen.

    Vad jag skulle värdera är en riktig vintervagn (bor i vinterland), dvs Polar, Kabe eller Solifer. Men priset! Fy bubblan. Vi anser inte att det är motiverat att köpa en ny vagn för 300 000, för oss alltså.....

    Vi har en -88ans Kabe nu, med vattenburen golvvärme bla. Vi är helnöjda!
  12. 6
    Ja du! Vi var på Nolia Mässan i måndags....Var säkert in i 25 NYA vagnar, Cabby, , Solifer, Kabe, Adria, Hobby och Polar....

    Jag tror faktiskt Polar vann i vår smak. Cabbyn är extriört snyggast, men Polaren var som helhelt bäst. Kabens findetaljer var riktigt dåliga på vissa ställen.

    Vad jag skulle värdera är en riktig vintervagn (bor i vinterland), dvs Polar, Kabe eller Solifer. Men priset! Fy bubblan. Vi anser inte att det är motiverat att köpa en ny vagn för 300 000, för oss alltså.....

    Vi har en -88ans Kabe nu, med vattenburen golvvärme bla. Vi är helnöjda!
  13. LottaO
    #7

    Skulle ju vara svar till Turle imt

  14. 7
    Skulle ju vara svar till Turle imt
  15. Carro m fyra barn
    #8

    nordiska vagnar

    Jag rekommenderar nordiskt tillverkade vagnar; Kabe, Solifer, Polar för att nämna några. För de är gjorda för våra kalla vintrar= mer isolering, vattenburet värmesystem, vattenburen golvvärme etc.

    Ska man inte vintercampa så tror jag det kvittar. Själv skulle jag aldrig köpa en Tabbert. För mycket \"Öststatskänsla\" över den. Och är inte så sugen på Hobby heller.
  16. 8
    nordiska vagnar Jag rekommenderar nordiskt tillverkade vagnar; Kabe, Solifer, Polar för att nämna några. För de är gjorda för våra kalla vintrar= mer isolering, vattenburet värmesystem, vattenburen golvvärme etc.

    Ska man inte vintercampa så tror jag det kvittar. Själv skulle jag aldrig köpa en Tabbert. För mycket \"Öststatskänsla\" över den. Och är inte så sugen på Hobby heller.
  17. Petra
    #9

    DETHLEFFS *IMT*

    .
  18. 9
    DETHLEFFS *IMT* .
  19. Medlem sedan
    Dec 2000
    #10

    Mina svar

    - Finns det någon husvagsmärke som ni rekommenderar? Nåt som ni hört mkt bra om el som ni kanske haft och gillar? Om du skulle byta idag, vilket märke skulle du köpa då?

    Vi har haft 3st Polar och har en fortfarande. Bra kvalitét helt enkelt. Resten av släkten kör Polar eller Kabe, vi har väl en sisådär 20 vagnar till i den närmaste släkten... hmm husvangsnördar kan man säga. *s* Och skulle jag byta blev det nog helst en Kabe, jag tycker de är väldans snygga, rent kvalitémässigt så kvittar det nog mellan de två vagnar jag kan tänka mig ha. Nyare Cabby och Solifer ligger oxå bra till. Resterande vagnar faller pga gamla dåliga rykten som sitter som berget hos sambon..

    - Finns det nåt märke du ogillar? Varför?
    Finns det nåt märke du INTE skulle köpa idag, inte ens om du fick den väldigt förmånligt?

    En splitterny Adria skulle jag kunna köpa, Tabbert, Dethleffs, Bjöleseth, ja typ alla de jag inte nämnde tidigare på förra frågan skulle nog inte hamna på min gård.
  20. 10
    Mina svar - Finns det någon husvagsmärke som ni rekommenderar? Nåt som ni hört mkt bra om el som ni kanske haft och gillar? Om du skulle byta idag, vilket märke skulle du köpa då?

    Vi har haft 3st Polar och har en fortfarande. Bra kvalitét helt enkelt. Resten av släkten kör Polar eller Kabe, vi har väl en sisådär 20 vagnar till i den närmaste släkten... hmm husvangsnördar kan man säga. *s* Och skulle jag byta blev det nog helst en Kabe, jag tycker de är väldans snygga, rent kvalitémässigt så kvittar det nog mellan de två vagnar jag kan tänka mig ha. Nyare Cabby och Solifer ligger oxå bra till. Resterande vagnar faller pga gamla dåliga rykten som sitter som berget hos sambon..

    - Finns det nåt märke du ogillar? Varför?
    Finns det nåt märke du INTE skulle köpa idag, inte ens om du fick den väldigt förmånligt?

    En splitterny Adria skulle jag kunna köpa, Tabbert, Dethleffs, Bjöleseth, ja typ alla de jag inte nämnde tidigare på förra frågan skulle nog inte hamna på min gård.
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11

    jag

    tackar och tar emot all tänkbar information som kan va bra att veta.

    Nu kommer dock själva utseendet och årsmodellen alt inredning i skymundan då vi först kommer leta en billig husvagn.
    Men vill ju nog ha tips om det mesta! Man blir väl aldrig fullärd!
    Tack
  22. 11
    jag tackar och tar emot all tänkbar information som kan va bra att veta.

    Nu kommer dock själva utseendet och årsmodellen alt inredning i skymundan då vi först kommer leta en billig husvagn.
    Men vill ju nog ha tips om det mesta! Man blir väl aldrig fullärd!
    Tack
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    ok

    nån spec anledning annat än utseende/inredning du gillar alt ogillar vissa vagnar?
    Nyfiken.

    Vi kommer ju nog köpa som första vagn en billig en - och om det är fula dynor mm i den är mindre viktigt. Ska testa oss fram, se hur vi gillar det och sen att ha som gäststuga är ju kanon samt när man ska iväg på Mantorp-race :-)

    Tack för dina svar.
  24. 12
    ok nån spec anledning annat än utseende/inredning du gillar alt ogillar vissa vagnar?
    Nyfiken.

    Vi kommer ju nog köpa som första vagn en billig en - och om det är fula dynor mm i den är mindre viktigt. Ska testa oss fram, se hur vi gillar det och sen att ha som gäststuga är ju kanon samt när man ska iväg på Mantorp-race :-)

    Tack för dina svar.
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    okay

    om vi bara kommer att sommarcampa ännu vet vi ej riktigt till 100%.
    Kanske bra att ha som funkar även på vintern ifall man vill åka på skidresa - kanske det är billigare ta över den på färjan vintertid?!?!?
    Tack
  26. 13
    okay om vi bara kommer att sommarcampa ännu vet vi ej riktigt till 100%.
    Kanske bra att ha som funkar även på vintern ifall man vill åka på skidresa - kanske det är billigare ta över den på färjan vintertid?!?!?
    Tack
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    okay

    har inte sett nån sävsjö vad jag vet... men jag är ju inte så insatt och vi har inte åkt runt på firmor (finns ju nästan inga såna här på kobben) eller så och kollat heller utan letat på nätet.

    Tack för dina svar.
  28. 14
    okay har inte sett nån sävsjö vad jag vet... men jag är ju inte så insatt och vi har inte åkt runt på firmor (finns ju nästan inga såna här på kobben) eller så och kollat heller utan letat på nätet.

    Tack för dina svar.
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15

    okay

    ja som sagt vi vet ännu inte helt hur vi kommer använda den ännu annat än sommartid och _ev_ nåt till nån skidresa vintertid - beror på.
    Men här blir det def inte heller nån för 300000kr utan nån billig billiga beg till attbörja med.
  30. 15
    okay ja som sagt vi vet ännu inte helt hur vi kommer använda den ännu annat än sommartid och _ev_ nåt till nån skidresa vintertid - beror på.
    Men här blir det def inte heller nån för 300000kr utan nån billig billiga beg till attbörja med.
  31. Turtle,
    #16

    glömde säga

    Tack!
  32. 16
    glömde säga Tack!
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17

    okay

    Oj det där med vattenburen golvvärme låter \"lyx\" men som sagt vi har noll vana av vagnar.
    Har sovit i en vagn EN gång i mitt liv inne i en kompis garage efter en fest :-)

    Tack för svaren.
    (Tabbert hr jag heller inte hört om, men det är jag det)
  34. 17
    okay Oj det där med vattenburen golvvärme låter \"lyx\" men som sagt vi har noll vana av vagnar.
    Har sovit i en vagn EN gång i mitt liv inne i en kompis garage efter en fest :-)

    Tack för svaren.
    (Tabbert hr jag heller inte hört om, men det är jag det)
  35. Turtle,
    #18

    ok

    var det din favorit menade du?
    Har sett många av det märket här på kobben (turister) i sommar.
    Tack
  36. 18
    ok var det din favorit menade du?
    Har sett många av det märket här på kobben (turister) i sommar.
    Tack
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19

    ok

    det verkar va många som förespråkar Kape och Polar här.
    Kanske man ska kolla in dem extra noga då om de verkar populära.
    Tack
  38. 19
    ok det verkar va många som förespråkar Kape och Polar här.
    Kanske man ska kolla in dem extra noga då om de verkar populära.
    Tack
  39. \"mamma\"
    #20

    Gör det

    för om du letar efter en äldre vagn så är det nog dom som det finns flest äldre modeller av som är okej i skicket.
  40. 20
    Gör det för om du letar efter en äldre vagn så är det nog dom som det finns flest äldre modeller av som är okej i skicket.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Frågar igen!
    By Mika in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 21:41
  2. Frågar igen ang. kat och
    By mamma24h in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 19:49
  3. frågar igen :)
    By Jen- in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 15:23
  4. frågar igen om äl
    By MYZOXE! in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 08:35
  5. Frågar igen...
    By Sofia in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 11:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar