Mollusker!!!
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Dec 1999

Mollusker!!!

Evelina har fått massvis med mollusker runt hakan och nu börjar jag bli lite orolig, vet att man vanligtvis inte tar bort dessa men hon har råkat ut för några retstickor.

Ska ringa vår hudläkare o be henne ta bort de som befinner sig i ansiktet om det går.
    Vill inte att hon ska bli retad för sina mollusker.
  2. 1
    Mollusker!!! Evelina har fått massvis med mollusker runt hakan och nu börjar jag bli lite orolig, vet att man vanligtvis inte tar bort dessa men hon har råkat ut för några retstickor.

Ska ringa vår hudläkare o be henne ta bort de som befinner sig i ansiktet om det går.
    Vill inte att hon ska bli retad för sina mollusker.
  3. Sofia*

Salisylsyrepålåster

Mollusker försvinner av sig själva men det tar ca 2 år, det är en lång tid om de sitter i ansiktet. Och om man tycker att de sprider sig ska man kontakta läkare. Vi har en liten kompis vars mollusker spred sig över hela kroppen och då är det för sent att göra något, han hade jättemycket problem med infektioner i dem och att de satt på eländiga ställen. Läkaren kan skrapa bort mollusker, det är ganska obehagligt men man kan också få bort dem med salicylsyrevaselin eller salisylsåreplåster (vårt/liktå-plåster). Det tar längre tid men är skonsammare.
  4. 2
    Salisylsyrepålåster Mollusker försvinner av sig själva men det tar ca 2 år, det är en lång tid om de sitter i ansiktet. Och om man tycker att de sprider sig ska man kontakta läkare. Vi har en liten kompis vars mollusker spred sig över hela kroppen och då är det för sent att göra något, han hade jättemycket problem med infektioner i dem och att de satt på eländiga ställen. Läkaren kan skrapa bort mollusker, det är ganska obehagligt men man kan också få bort dem med salicylsyrevaselin eller salisylsåreplåster (vårt/liktå-plåster). Det tar längre tid men är skonsammare.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999

säg åt dem sluta

retas, upplys dem om att de själv akan få mollusker.

Linnea hade ett par mollusker för 2 somrar sedan, men de försvann av sig själv.
    Linus har haft massor av mollusker sedan förra våren.
    Bvcsköterskan sa att man ska låta bli att pilla på dem, de sprids lättare då, det är som vårtvirus.

Försök smörja hennes hud så hon inte är torr, de sprids lättare om hon kliar sönder dem och om man har torr hud.
  6. 3
    säg åt dem sluta retas, upplys dem om att de själv akan få mollusker.

Linnea hade ett par mollusker för 2 somrar sedan, men de försvann av sig själv.
    Linus har haft massor av mollusker sedan förra våren.
    Bvcsköterskan sa att man ska låta bli att pilla på dem, de sprids lättare då, det är som vårtvirus.

Försök smörja hennes hud så hon inte är torr, de sprids lättare om hon kliar sönder dem och om man har torr hud.
  7. Medlem sedan
    Apr 2003

Ja,

Elvira har fått flera stycken på halsen, en hel skock, det är faktiskt irriterande, hon funderar på vad det är för prickar hon har fått, och lillasyrran har också märkt dem. Dom far väl bort med tiden, hoppas jag...
  8. 4
    Ja, Elvira har fått flera stycken på halsen, en hel skock, det är faktiskt irriterande, hon funderar på vad det är för prickar hon har fått, och lillasyrran har också märkt dem. Dom far väl bort med tiden, hoppas jag...
  9. Medlem sedan
    Apr 2006

Min tjej har haft i snart 2 år

envisa jäklar..men nu senaste veckorna har det blivit stora svullna röda blåsor som spruckit och blödit..så det är nog på väg bort nu äntligen..
    ett jäkelskap är det..

Min hade det runt ljumskar och på snippan..inte så kul..skaver o kliar.
  10. 5
    Min tjej har haft i snart 2 år envisa jäklar..men nu senaste veckorna har det blivit stora svullna röda blåsor som spruckit och blödit..så det är nog på väg bort nu äntligen..
    ett jäkelskap är det..

Min hade det runt ljumskar och på snippan..inte så kul..skaver o kliar.

Liknande trådar

1. Mollusker
    By Skrållan med Elsa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 12:03
  2. mollusker
    By kajsa. in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 09:49
  3. Mollusker?
    By Anna med 2 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 10:51
  4. Mollusker!?
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:32
  5. Urk mollusker fy vad arg jag är...
    By Ladymed4 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar