Vi var väl sist...
_0509 Septemberbarn
  1. maria_th
    #1

    Vi var väl sist...

    ...med boeltest i denna ankomstgrupp. :D A testades (och var enligt bedömningen hörande och kontaktbar....sss) i fredags. (Likväl var vi sist med ultraljud också som gjordes i vecka 21. Suck...)

    Nåväl, tiomånaderskontrollen avklarad 9.5 kilo lätt och 74cm lång. Minns inte hattmåttet men det låg strax över medel på kurvan. Imponerade på dsk med att trampa iväg på egen hand. :) Tydligen var det viktigt att minnas exakt när hon började gå för det skulle föras in i journalen... men jag har faktiskt dålig koll på sånt. Skriver ni ner sådana saker i boken?
  2. 1
    Vi var väl sist... ...med boeltest i denna ankomstgrupp. :D A testades (och var enligt bedömningen hörande och kontaktbar....sss) i fredags. (Likväl var vi sist med ultraljud också som gjordes i vecka 21. Suck...)

    Nåväl, tiomånaderskontrollen avklarad 9.5 kilo lätt och 74cm lång. Minns inte hattmåttet men det låg strax över medel på kurvan. Imponerade på dsk med att trampa iväg på egen hand. :) Tydligen var det viktigt att minnas exakt när hon började gå för det skulle föras in i journalen... men jag har faktiskt dålig koll på sånt. Skriver ni ner sådana saker i boken?
  3. Medlem sedan
    Apr 2004
    #2

    ehhee :P

    Det gjorde jag med sonen. Jättetråkigt, men med Nova har jag inte lika bra koll. Nu går hon ju inte och antagligen kommer jag skriva upp den dagen hon börjar men t.ex. vända, sitta etc... nej, det gör jag inte. Ungefär men inte exakt.
    Var det verkligen så viktigt på bvc att veta på dagen när hon började? Men du, det här forumet är ju egentligen en bra journal, här finns säkert något inlägg om när hon började ;).
  4. 2
    ehhee :P Det gjorde jag med sonen. Jättetråkigt, men med Nova har jag inte lika bra koll. Nu går hon ju inte och antagligen kommer jag skriva upp den dagen hon börjar men t.ex. vända, sitta etc... nej, det gör jag inte. Ungefär men inte exakt.
    Var det verkligen så viktigt på bvc att veta på dagen när hon började? Men du, det här forumet är ju egentligen en bra journal, här finns säkert något inlägg om när hon började ;).
  5. maria_th
    #3

    Vet inte...

    ...vår dsk tar alltid och bläddrar i den där boken och hon borde ju förstå att bara för att det är tomt på alla de där raderna så innebär det ju inte att A inte kan någonting, jag har bara inte fyllt i den.

    Det blir så underligt att fylla i t ex när de kan gå... För först tar de ju ett steg, och då kan man ju inte säga att de kan gå, sen tar de ju två-tre steg... men fortfarande så kan de ju inte gå - eller hur? Och helt plötsligt så inser man att de nästan aldrig kryper längre - men på dagen när de började gå kan man väl inte säga? Så har iallafall jag sett på det. Nu går hon ju men när började hon? ;) Likadant är det ju med sittandet. Först kan de sitta i några sekunder, sedan lite längre och sedan lite längre... och sedan kan de sätta sig själv och tillslut kan de sitta hur länge som helst nästan. :)
  6. 3
    Vet inte... ...vår dsk tar alltid och bläddrar i den där boken och hon borde ju förstå att bara för att det är tomt på alla de där raderna så innebär det ju inte att A inte kan någonting, jag har bara inte fyllt i den.

    Det blir så underligt att fylla i t ex när de kan gå... För först tar de ju ett steg, och då kan man ju inte säga att de kan gå, sen tar de ju två-tre steg... men fortfarande så kan de ju inte gå - eller hur? Och helt plötsligt så inser man att de nästan aldrig kryper längre - men på dagen när de började gå kan man väl inte säga? Så har iallafall jag sett på det. Nu går hon ju men när började hon? ;) Likadant är det ju med sittandet. Först kan de sitta i några sekunder, sedan lite längre och sedan lite längre... och sedan kan de sätta sig själv och tillslut kan de sitta hur länge som helst nästan. :)

Liknande trådar

  1. Sist ut?
    By Tuttan* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 23:51
  2. Är vi sist
    By Tiger_Lux in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 21:39
  3. Gör jag UL sist?
    By Lindsey77 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 10:14
  4. Sist här?
    By Ponder in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 23:13
  5. Ett tag sen sist!
    By Silja in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-21, 17:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar