Orolig! Är ej orolig längre!
_0701 Januaribarn
  1. Orolig igår!
    #1

    Orolig! Är ej orolig längre!

    Efter vattniga blödningar igår... så åkte vi in på akuten (5 mil dit!).
    Vi hade med vår minsting på 2 år. För det fanns ingen barnvakt... så våra tre stora 13,12 och 11 fick ta hand om 4 åringen.

    Jag hade förberett kyckling i ugnen och ris på plattan. Så mat skulle de få!
    Väl inne på akuten fick vi veta att det varit en trafikolycka med 10 personer inblandade som måste in akut. Därför var det lång väntan för övriga inne på akuten!
    Tur att 2åringen somnade redan i bilen, före vi kom fram. La över han i barnvagnen... där han sov länge och väl.

    Efter en rejäl väntan fick vi in på ett rum... och vänta ännu mera...!! Ca 30 minuter skulle vi få vänta. Men efter 1 timme gick min man ut till akuten och frågade var gyn-läkarne tagit vägen. \"Just det!\" sa dom.... och kom på att de glömt av oss. En annan kvinna hade fått undersökning och så hade läkaren inte fått info att vi väntade!!!

    Kan förstå det var rörigt med alla från trafikolyckan. Vi led dock ingen nöd att vänta. Däremot undrade jag hur allt gick för hemma för 4 barn!

    Så kom äntligen gyn-läkaren! (Skönt hon var kvinna. Då kunde jag slappna av lite mera!!) Hon undersökte och klämde på magen... inte ont! Bra!
    Kollade ultraljudet.... syndes väldigt väl hur hjärtat slog!
    Blev tårögd av att äntrligen få se skymten av bäbisen.

    Allt var bara bra!
    Vi åkte hem glada!
    Är man 5-barnmor och har tid före man ska på akuten så har men med några mackor och något att dricka. DETTA mumsade vi på när vi åkte hem igen.

    Jag hann bara innanför dörren 2 minuter.... (stora flickorna var frågvisa hur det var med bäbisen i magen! Jag sa det är helt lungt....!!)

    I samma veva kom MIN pappa och MIN bror ... de skulle sova över. De vet inte ens att jag är gravid - fast det borde nog synas - om man ser efter!! hihihi
    Dom vill ju att man ska bry sig om dom 110%!!

    Och.... den dagen hade jag glömt bort att min man fyllde år...!!! hihih
    Jag sms:a till min man grattis.. och bad honom be barnen välja vilken tårta vi skulle ha! Och köpa med hem....!!

    På kvällen satt vi alla och fikade... så spydde minstingen, 2 år, över bordet.... !!! jag fick tag på en BIG PACK låda när han spytt halva....!!!

    Det var tur att jag inte var ett dugg fikasugen.
    Jag tog lillen upp till badkaret och när han väl tvättat håret och allt så var han så nöjd att bada!
    Tvättade även mina fötter... för han hade spytt så det stänkte på köks-golvet!
    Min man.....Jo, han som fyllde år, fick torka upp spya i köket... medan övriga fikade klart!!!

    Det blev hemskt sent... innan vi fick ordning på allt... och skulle natta de små kl 11.
    Min bror... som inte har tjej eller barn, gav mej en tillsägelse... att nog var det väldigt SENT för se små att sova nu!!!

    Men han visste inte alls vad vi gjort den dagen!! Det är så lätt att dömma andra utifrån... när man inte vet något alls!!!

    Ingen av mina syskon har egna barn.... och jag väntar nr 6!!
    Ni kan förstå att jag är avis på de som har syskon som har barn samtigit! Som det är nu så får jag bara kritik....!!
    HUR jag än GÖR!

    I morse... så åkte pappa och min bror vidare.... och läm,nade skitiga tallrikar och all röran ...... år mej!

    Fastän jag är .... dotter och syster till dem... så behandlar de mej som jag är deras mamma!!!!

    Idag har jag tagit det lungt hemma... glad att alla levde igår!
    Njuter av varje barn, varje liv!! För det känns så meningsfullt!!
  2. 1
    Orolig! Är ej orolig längre! Efter vattniga blödningar igår... så åkte vi in på akuten (5 mil dit!).
    Vi hade med vår minsting på 2 år. För det fanns ingen barnvakt... så våra tre stora 13,12 och 11 fick ta hand om 4 åringen.

    Jag hade förberett kyckling i ugnen och ris på plattan. Så mat skulle de få!
    Väl inne på akuten fick vi veta att det varit en trafikolycka med 10 personer inblandade som måste in akut. Därför var det lång väntan för övriga inne på akuten!
    Tur att 2åringen somnade redan i bilen, före vi kom fram. La över han i barnvagnen... där han sov länge och väl.

    Efter en rejäl väntan fick vi in på ett rum... och vänta ännu mera...!! Ca 30 minuter skulle vi få vänta. Men efter 1 timme gick min man ut till akuten och frågade var gyn-läkarne tagit vägen. \"Just det!\" sa dom.... och kom på att de glömt av oss. En annan kvinna hade fått undersökning och så hade läkaren inte fått info att vi väntade!!!

    Kan förstå det var rörigt med alla från trafikolyckan. Vi led dock ingen nöd att vänta. Däremot undrade jag hur allt gick för hemma för 4 barn!

    Så kom äntligen gyn-läkaren! (Skönt hon var kvinna. Då kunde jag slappna av lite mera!!) Hon undersökte och klämde på magen... inte ont! Bra!
    Kollade ultraljudet.... syndes väldigt väl hur hjärtat slog!
    Blev tårögd av att äntrligen få se skymten av bäbisen.

    Allt var bara bra!
    Vi åkte hem glada!
    Är man 5-barnmor och har tid före man ska på akuten så har men med några mackor och något att dricka. DETTA mumsade vi på när vi åkte hem igen.

    Jag hann bara innanför dörren 2 minuter.... (stora flickorna var frågvisa hur det var med bäbisen i magen! Jag sa det är helt lungt....!!)

    I samma veva kom MIN pappa och MIN bror ... de skulle sova över. De vet inte ens att jag är gravid - fast det borde nog synas - om man ser efter!! hihihi
    Dom vill ju att man ska bry sig om dom 110%!!

    Och.... den dagen hade jag glömt bort att min man fyllde år...!!! hihih
    Jag sms:a till min man grattis.. och bad honom be barnen välja vilken tårta vi skulle ha! Och köpa med hem....!!

    På kvällen satt vi alla och fikade... så spydde minstingen, 2 år, över bordet.... !!! jag fick tag på en BIG PACK låda när han spytt halva....!!!

    Det var tur att jag inte var ett dugg fikasugen.
    Jag tog lillen upp till badkaret och när han väl tvättat håret och allt så var han så nöjd att bada!
    Tvättade även mina fötter... för han hade spytt så det stänkte på köks-golvet!
    Min man.....Jo, han som fyllde år, fick torka upp spya i köket... medan övriga fikade klart!!!

    Det blev hemskt sent... innan vi fick ordning på allt... och skulle natta de små kl 11.
    Min bror... som inte har tjej eller barn, gav mej en tillsägelse... att nog var det väldigt SENT för se små att sova nu!!!

    Men han visste inte alls vad vi gjort den dagen!! Det är så lätt att dömma andra utifrån... när man inte vet något alls!!!

    Ingen av mina syskon har egna barn.... och jag väntar nr 6!!
    Ni kan förstå att jag är avis på de som har syskon som har barn samtigit! Som det är nu så får jag bara kritik....!!
    HUR jag än GÖR!

    I morse... så åkte pappa och min bror vidare.... och läm,nade skitiga tallrikar och all röran ...... år mej!

    Fastän jag är .... dotter och syster till dem... så behandlar de mej som jag är deras mamma!!!!

    Idag har jag tagit det lungt hemma... glad att alla levde igår!
    Njuter av varje barn, varje liv!! För det känns så meningsfullt!!
  3. Imre v 19
    #2

    Skönt


    att allt var bra!
  4. 2
    Skönt
    att allt var bra!
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3

    Men vilken lättnad

    att äntligen till slut få en koll på bäbisen.
    vilken pers!
  6. 3
    Men vilken lättnad att äntligen till slut få en koll på bäbisen.
    vilken pers!

Liknande trådar

  1. Orolig eller över-orolig?
    By Otis in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 08:28
  2. inte orolig längre
    By Miafian in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-03, 22:49
  3. Inte orolig längre!
    By memme80 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 16:46
  4. till orolig längre ner
    By mia-b in forum Många barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-18, 12:15
  5. Inte orolig längre!
    By lillatilda in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 08:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar