Hemma efter helvetestimmar på
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Hemma efter helvetestimmar på

    förlossningen. har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.Kom in och Bm försöktiga med både tratt och ctg att hitta hjärtljud men icke. Ringde på läkaren och undertiden fick jag dricka isvatten. Läkaren kom och sa attvi gör UL direkt. Fick se att hjärtat slog och jag började gråta.
    Sen gjorde hon mätningar av hjärta och navelsträng. Säger inget till mig på 35 min. En till läkare kommer och kollar. Dom gör en tillväxt koll.Hon väger 2300 gr. Jag frågade varför det blev bf 22 sept när dom mätte magen men 18 okt när dom mätte lårben. Tyckte det var stor skillnad. Läkaren sa bara. Har gått upp i vikt.Är inte liten. allt ok. Vet fortfarande inte varför. Nån förklaring på varför hon är så stilla fick jag inte. Kan var att jag är ganska lång, och att då brukar barnen ligga längre bak. Kan vara stressad. Jag har mkt och tänka på just nu. Har hänt lite saker i familjen, och det kan försas över till barnet. Min inre stress. Vill ta det lugnt, men vissa personer i min omgivning verkar inte vilja ge mig det lugnet.. Jag måste åka in igenom jag inte känner henne. Hon har gjort några vänder i magen idag, busfia som skrämmer mamma så.
    Men detta tog hårt på mitt psyke, och känner mig inte på fötter just nu. Jag trodde verkligen när dom inte hittade hjärtljuden att hon inte fanns mer och tankar slog mig som, måste jag lämna tillbaka barnvagnen nu??
    usch, jag vill bara dra framklockan nu och att förlossningen ska komma.Vïll hålla henne och se att att är bra, att hon mår bra. Jag skiter i mig själv. Huvudsaken är ju attbarnen mår bra. Kommer bli några tuffa veckor nu.
    Detta var måtten jag fick idag. Ni som gjort tillväxt ul kan väl jämföra lite. Har ni oxå fått så olika datum när dom mätt mage, resp lårben?
    Måtten i parantes ärfrån förra tillväxtul den 25 juli

    BPD 89,3 (81)
    AD 96,2 (86)
    FL 61,9 (53)
    vikt 2309 g (1640g)

    Vad står allt detta för?? Hon hade huvudet ner, men det var inte fix
  2. 1
    Hemma efter helvetestimmar på förlossningen. har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.Kom in och Bm försöktiga med både tratt och ctg att hitta hjärtljud men icke. Ringde på läkaren och undertiden fick jag dricka isvatten. Läkaren kom och sa attvi gör UL direkt. Fick se att hjärtat slog och jag började gråta.
    Sen gjorde hon mätningar av hjärta och navelsträng. Säger inget till mig på 35 min. En till läkare kommer och kollar. Dom gör en tillväxt koll.Hon väger 2300 gr. Jag frågade varför det blev bf 22 sept när dom mätte magen men 18 okt när dom mätte lårben. Tyckte det var stor skillnad. Läkaren sa bara. Har gått upp i vikt.Är inte liten. allt ok. Vet fortfarande inte varför. Nån förklaring på varför hon är så stilla fick jag inte. Kan var att jag är ganska lång, och att då brukar barnen ligga längre bak. Kan vara stressad. Jag har mkt och tänka på just nu. Har hänt lite saker i familjen, och det kan försas över till barnet. Min inre stress. Vill ta det lugnt, men vissa personer i min omgivning verkar inte vilja ge mig det lugnet.. Jag måste åka in igenom jag inte känner henne. Hon har gjort några vänder i magen idag, busfia som skrämmer mamma så.
    Men detta tog hårt på mitt psyke, och känner mig inte på fötter just nu. Jag trodde verkligen när dom inte hittade hjärtljuden att hon inte fanns mer och tankar slog mig som, måste jag lämna tillbaka barnvagnen nu??
    usch, jag vill bara dra framklockan nu och att förlossningen ska komma.Vïll hålla henne och se att att är bra, att hon mår bra. Jag skiter i mig själv. Huvudsaken är ju attbarnen mår bra. Kommer bli några tuffa veckor nu.
    Detta var måtten jag fick idag. Ni som gjort tillväxt ul kan väl jämföra lite. Har ni oxå fått så olika datum när dom mätt mage, resp lårben?
    Måtten i parantes ärfrån förra tillväxtul den 25 juli

    BPD 89,3 (81)
    AD 96,2 (86)
    FL 61,9 (53)
    vikt 2309 g (1640g)

    Vad står allt detta för?? Hon hade huvudet ner, men det var inte fix
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Och tusen tack alla ni!

    Det är helt otroligt att vi känner egentligen inte varann men ändå känns ni som mina nära vänner. Det är underbart att ha så många som finns här för än och skänker positiva tankar

    Tusen kramar
  4. 2
    Och tusen tack alla ni! Det är helt otroligt att vi känner egentligen inte varann men ändå känns ni som mina nära vänner. Det är underbart att ha så många som finns här för än och skänker positiva tankar

    Tusen kramar
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    Yttligare ett tillägg...

    när jag sen fick ligga med ctg så gick hjärtljuden hela tiden från 112-160. Frågade varför men samma svar. Normalt
  6. 3
    Yttligare ett tillägg... när jag sen fick ligga med ctg så gick hjärtljuden hela tiden från 112-160. Frågade varför men samma svar. Normalt
  7. Marmelad
    #4

    Åh vad skönt..

    ...att höra av dig! Du skräms ju! :-)

    Skönt att bebisen var pigg och busig därinne i magen i alla fall! Har ingen aning om det där med måtten. Kram
  8. 4
    Åh vad skönt.. ...att höra av dig! Du skräms ju! :-)

    Skönt att bebisen var pigg och busig därinne i magen i alla fall! Har ingen aning om det där med måtten. Kram
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5

    Nu gråter jag

    av lättnad, herregud vad rädd jag blev. Det var precis som att åka 10 månader bakåt i tiden..Vet ju precis skräcken av att inte hitta något liv där inne.

    Vilken busfia du har i magen, hälsa henne från mig att hon inte får göra om det där!!

    Många kramar från mig
  10. 5
    Nu gråter jag av lättnad, herregud vad rädd jag blev. Det var precis som att åka 10 månader bakåt i tiden..Vet ju precis skräcken av att inte hitta något liv där inne.

    Vilken busfia du har i magen, hälsa henne från mig att hon inte får göra om det där!!

    Många kramar från mig
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    Åh, vad skönt att höra!

    Vad underbart att allt var bra med lillan när ni kikade in! Jag har ingen aning om vad skillnaden mellan måtten betyder, men om det varit något farligt skulle de väl sagt nåt om det eller planerat nån annan kontroll.

    Hoppas du kan få ta det lugnt nu. Din omgivning borde ju förstå, i och med denna pärs, hur viktigt det är för dig att få lite lugn och ro!
  12. 6
    Åh, vad skönt att höra! Vad underbart att allt var bra med lillan när ni kikade in! Jag har ingen aning om vad skillnaden mellan måtten betyder, men om det varit något farligt skulle de väl sagt nåt om det eller planerat nån annan kontroll.

    Hoppas du kan få ta det lugnt nu. Din omgivning borde ju förstå, i och med denna pärs, hur viktigt det är för dig att få lite lugn och ro!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7

    ja, jag kan inte föreställa mig

    hur det måste vara.VILL inte veta det.Jag gråter hela tiden när jag känner att hon rör sig. Varje gång är en lättnad och jag tänker på hur lyckligt lottad jag är att dom verkligen hittade hennes lilla hjärta idag.
    Tack för att ni finns!
  14. 7
    ja, jag kan inte föreställa mig hur det måste vara.VILL inte veta det.Jag gråter hela tiden när jag känner att hon rör sig. Varje gång är en lättnad och jag tänker på hur lyckligt lottad jag är att dom verkligen hittade hennes lilla hjärta idag.
    Tack för att ni finns!
  15. Erika 17/10
    #8

    Skönt att höra

    Lilltjejen gjorde oss alla rädda idag kan jag tro men det är oerhört lättande att allt verkar vara ok i alla fall...
    Ta det nu lugnt sista tiden, det är inte så långt kvar nu! Kram E
  16. 8
    Skönt att höra Lilltjejen gjorde oss alla rädda idag kan jag tro men det är oerhört lättande att allt verkar vara ok i alla fall...
    Ta det nu lugnt sista tiden, det är inte så långt kvar nu! Kram E
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    Tack för omtanken!

    Jättekram
  18. 9
    Tack för omtanken! Jättekram
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10

    Åhhhh....

    Vad jag är lättad...du anar inte vad orolig jag varit för dig! Saknar ord för hur glad jag är att du och lilltösen är ok. Hoppas verkligen att det går fort fram till förlossningen nu, så du kan koppla av lite! Förstår verkligen att det måste varit/är super tufft för dig (önskar inte min värsta fiende att förlora sitt barn i magen)!

    Superkramar till dig och tösen, ta det lugnt nu!!! *glädjetårar*
  20. 10
    Åhhhh.... Vad jag är lättad...du anar inte vad orolig jag varit för dig! Saknar ord för hur glad jag är att du och lilltösen är ok. Hoppas verkligen att det går fort fram till förlossningen nu, så du kan koppla av lite! Förstår verkligen att det måste varit/är super tufft för dig (önskar inte min värsta fiende att förlora sitt barn i magen)!

    Superkramar till dig och tösen, ta det lugnt nu!!! *glädjetårar*
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Tack!!

    och kram
  22. 11
    Tack!! och kram
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Jag ska försöka!

    Ja, hon skrämdes ordentligt. Nu vet jag vad rädsla är.
    Vill inte känna det igen

    kram
  24. 12
    Jag ska försöka! Ja, hon skrämdes ordentligt. Nu vet jag vad rädsla är.
    Vill inte känna det igen

    kram
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Tack så mycket!

    Gulligt av dig!
    Superkramar tillbaka!
  26. 13
    Tack så mycket! Gulligt av dig!
    Superkramar tillbaka!
  27. Medlem sedan
    Apr 2006
    #14

    Du skrämde slag på mej!!!!!

    Har tittat efter dej med jämna mellanrum hela eftermiddan/kvällen.
    Blev så enormt orolig att nå´t skulle gått fel.
    Lova att ta det lugnt nu, det är trots allt inte många veckor kvar!
    (Kan kanske släppa taget om mina tummar nu!;-)))

    Tusen kramar
  28. 14
    Du skrämde slag på mej!!!!! Har tittat efter dej med jämna mellanrum hela eftermiddan/kvällen.
    Blev så enormt orolig att nå´t skulle gått fel.
    Lova att ta det lugnt nu, det är trots allt inte många veckor kvar!
    (Kan kanske släppa taget om mina tummar nu!;-)))

    Tusen kramar
  29. Medlem sedan
    Jan 2005
    #15

    Tänker på Dig!

    Vilken lite skuttis Du har i magen, bustroll! Skönt att De hittade hjärtljuden iaf och att lilltjejen verkade må bra.
    Kan dud inte ringa MVC och prata med Diin Bm om måtten och De frågor Du har?

    Hälsa Phille att han passar upp Dig ordentligt nu!!! Lägg Dig på sofflocket vettja ;)

    Ta hand om Dig! /Lillan
  30. 15
    Tänker på Dig! Vilken lite skuttis Du har i magen, bustroll! Skönt att De hittade hjärtljuden iaf och att lilltjejen verkade må bra.
    Kan dud inte ringa MVC och prata med Diin Bm om måtten och De frågor Du har?

    Hälsa Phille att han passar upp Dig ordentligt nu!!! Lägg Dig på sofflocket vettja ;)

    Ta hand om Dig! /Lillan
  31. Medlem sedan
    Feb 2006
    #16

    Åhhhhhh!

    Vad SKÖNT att höra från dig!!! Och pos nyheter!! Vilken dag för dig vännen!!!
    jag tror allt är bra med lillan!!! Ta det nu bara lugnt och försök stressa av så mkt du bara kan!

    Stor varm kram!
  32. 16
    Åhhhhhh! Vad SKÖNT att höra från dig!!! Och pos nyheter!! Vilken dag för dig vännen!!!
    jag tror allt är bra med lillan!!! Ta det nu bara lugnt och försök stressa av så mkt du bara kan!

    Stor varm kram!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Vad gullig du är=)

    Släpp in lite blod i tummarna igen, men tack för att du höll domåt mig=)

    Kram
  34. 17
    Vad gullig du är=) Släpp in lite blod i tummarna igen, men tack för att du höll domåt mig=)

    Kram
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Tack.Jag ska till mvc imorgon

    Tycker dom var lite dåliga med att förklara på förlossningen. hade en superbra barnmorska, Tanja lr nåt. Vet dom vem det är? Hon har asiatiskt ursprung. Pratat småländska. Henne vill jag gärna ha när jag väl ska föda.

    Tack för tanken och kram
  36. 18
    Tack.Jag ska till mvc imorgon Tycker dom var lite dåliga med att förklara på förlossningen. hade en superbra barnmorska, Tanja lr nåt. Vet dom vem det är? Hon har asiatiskt ursprung. Pratat småländska. Henne vill jag gärna ha när jag väl ska föda.

    Tack för tanken och kram
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Tack gumman!

    Ja, jag ska försöka dra ner på tempot i kropp och psyke lite. Ska göra färdigt stryktvätten till lillan i veckan, bädda spjälisen och göra iordning skötbord. Packa BB-väska och hämta vagn så känner jag att jag är redo att ta d lugt i dom sista veckorna och bara ligga och vänta. (så mycket som det går såklart med min 5-åriga prinsessa hemma. Fasthon har dagis mån-tors 08.30-16.00)

    Tusen kramar och tack för att du tänkt på mig!
  38. 19
    Tack gumman! Ja, jag ska försöka dra ner på tempot i kropp och psyke lite. Ska göra färdigt stryktvätten till lillan i veckan, bädda spjälisen och göra iordning skötbord. Packa BB-väska och hämta vagn så känner jag att jag är redo att ta d lugt i dom sista veckorna och bara ligga och vänta. (så mycket som det går såklart med min 5-åriga prinsessa hemma. Fasthon har dagis mån-tors 08.30-16.00)

    Tusen kramar och tack för att du tänkt på mig!
  39. Medlem sedan
    Jan 2005
    #20

    Tanja

    känner jag inte till men Du vet väl att Du kan skriva in i Dina förlossningsönskemål att Du gärna vill ha henne som BM på Din förlossning. Om hon är i tjänst då Du ska föda så ordnar De säkert det.

    Kram
  40. 20
    Tanja känner jag inte till men Du vet väl att Du kan skriva in i Dina förlossningsönskemål att Du gärna vill ha henne som BM på Din förlossning. Om hon är i tjänst då Du ska föda så ordnar De säkert det.

    Kram
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hemma efter FVP!
    By Fyran67 in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 20:34
  2. hemma efter RUL
    By Black Lady in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-10, 07:09
  3. hemma efter
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 18:32
  4. Hemma efter
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 21:34
  5. Hemma efter op
    By F.d bröstlös in forum Kroppsideal
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar