Tonåringar och tider
Tonåringar
  1. Annal
    #1

    Tonåringar och tider

    Vi har en 14-åring som tycker att vi är för hårda med tider. Vad är egentligen normalt en vardag och en helg? När ska en 14-årig tjej vara inne?
  2. 1
    Tonåringar och tider Vi har en 14-åring som tycker att vi är för hårda med tider. Vad är egentligen normalt en vardag och en helg? När ska en 14-årig tjej vara inne?
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Normalt vet jag inte

    Men min grabb har haft dessa tiderna.
    Vardagar var först 21.30 blev utökat till 22.00 närmare sommaren i år. Helger var först 22.30 blev sen 23.00 Nu under sommaren har det varit 23.30 Men sen beror det väl lite på hur/var man bor tycker jag. Vi bor på en ort, med en ca 28000 invånare.
  4. 2
    Normalt vet jag inte Men min grabb har haft dessa tiderna.
    Vardagar var först 21.30 blev utökat till 22.00 närmare sommaren i år. Helger var först 22.30 blev sen 23.00 Nu under sommaren har det varit 23.30 Men sen beror det väl lite på hur/var man bor tycker jag. Vi bor på en ort, med en ca 28000 invånare.
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    #3

    Blivande 14-åring

    (herregud,, så gammal :-) Ska vara inne vid 22 på vardagar, helger 23. I normalfallet. Vet iof alltid var hon är antingen hos E eller hos M :-)
  6. 3
    Blivande 14-åring (herregud,, så gammal :-) Ska vara inne vid 22 på vardagar, helger 23. I normalfallet. Vet iof alltid var hon är antingen hos E eller hos M :-)
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Inga tider är normala

    om du frågar en 14-åring.

    Och här jämför jag inte med hur andra gör med sina tonåringar utan jag utgår ifrån hur vi lever i VÅR familj, och så får döttrarna anpassa sig till det.

    Som för alla barn och växande tonåringar, så kommer den dag när de flyttar hemifrån, och då får de vara ute hur länge de vill. Men så länge de bor här (typ inneboende) så är det jag som bestämmer sånt.

    Vi är ju fler i hushållet som både behöver sova för att orka upp på morgonen, men även slippa klä på sig och hämta för att \"sista bussen har gått\".

    Så mina döttrar får stå ut med att det alltid finns någon annan kompis som har lindrigare regler.
  8. 4
    Inga tider är normala om du frågar en 14-åring.

    Och här jämför jag inte med hur andra gör med sina tonåringar utan jag utgår ifrån hur vi lever i VÅR familj, och så får döttrarna anpassa sig till det.

    Som för alla barn och växande tonåringar, så kommer den dag när de flyttar hemifrån, och då får de vara ute hur länge de vill. Men så länge de bor här (typ inneboende) så är det jag som bestämmer sånt.

    Vi är ju fler i hushållet som både behöver sova för att orka upp på morgonen, men även slippa klä på sig och hämta för att \"sista bussen har gått\".

    Så mina döttrar får stå ut med att det alltid finns någon annan kompis som har lindrigare regler.
  9. 71:an Nika
    #5

    Vår fjortonåring har

    inga bestämda tider. På vardagarna har det inte blivit aktuellt att vi behövt säga någon tid till henne, men jag kan tänka att vi tycker innan 21 -21.30 är lagom. Om hon är hos en kompis på helgen och ska hem sedan, så blir det runt 23-24 hon kommer hem. är hon på olika arrangemang, typ stadsfester och mindre festivaler, så kan hon få vara där till 00.30.

  10. 5
    Vår fjortonåring har inga bestämda tider. På vardagarna har det inte blivit aktuellt att vi behövt säga någon tid till henne, men jag kan tänka att vi tycker innan 21 -21.30 är lagom. Om hon är hos en kompis på helgen och ska hem sedan, så blir det runt 23-24 hon kommer hem. är hon på olika arrangemang, typ stadsfester och mindre festivaler, så kan hon få vara där till 00.30.

  11. marib
    #6

    22,00 vardagar

    24,00 fre + lördag OM han är på fritidsgården (kollas upp) annars 23,00
  12. 6
    22,00 vardagar 24,00 fre + lördag OM han är på fritidsgården (kollas upp) annars 23,00
  13. Mia_Sthlm
    #7

    vard.

    Inte senare än när ni själva lägger er
  14. 7
    vard. Inte senare än när ni själva lägger er
  15. demeter
    #8

    läxorna då?

    ska de vara gjorda innan de sticker ut och är borta till 22??
  16. 8
    läxorna då? ska de vara gjorda innan de sticker ut och är borta till 22??
  17. 71:an Nika
    #9

    Absolut!

    Hon ska inte börja med läxorna klockan 22.
  18. 9
    Absolut! Hon ska inte börja med läxorna klockan 22.
  19. lena_f
    #10

    Normalt?

    Om jag jämför med ovan så är nog vi lite onormala. Vardagar är det för det mesta träning, dvs hem efter. Läxor görs innan om det hinns, annars efter. Vi får väl se nu när skolan drar i gång om det blir annorlunda i höst. Däremot så känns 22.00 sent kanske 21.00 vore bättre för oss.
    På sommarlovet har vi inte så mycket tider spikade, dom förhandlas gång efter gång. Vilken aktivitet på kvällen, vad göra i morgon.
  20. 10
    Normalt? Om jag jämför med ovan så är nog vi lite onormala. Vardagar är det för det mesta träning, dvs hem efter. Läxor görs innan om det hinns, annars efter. Vi får väl se nu när skolan drar i gång om det blir annorlunda i höst. Däremot så känns 22.00 sent kanske 21.00 vore bättre för oss.
    På sommarlovet har vi inte så mycket tider spikade, dom förhandlas gång efter gång. Vilken aktivitet på kvällen, vad göra i morgon.

Liknande trådar

  1. mer om tonåringar och tider
    By arg mamma in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-24, 15:47
  2. Vilka tider ska gälla för Tonåringar
    By Dodd in forum Tonåringar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 14:23
  3. hur är era tonåringar??
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 16:36
  4. tonåringar .....
    By doriz in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 08:51
  5. Tonåringar o tider...
    By Bissen in forum Tonåringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 08:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar