Vad läser ni nu?
Hem & fritid
  1. Chand
    #1

    Vad läser ni nu?

    Jag läser \"Försvinnarna\" av Jerker Virdborg. Jag tycker den är ganska bra, lite lågmäld sådär, har snart läst ut boken. Jag har bara hört dåliga kommentarer om denna bok, men hittade den för 10:- på loppis så jag tänkte ge den en chans. Hitills är jag inte besviken på den.
  2. 1
    Vad läser ni nu? Jag läser \"Försvinnarna\" av Jerker Virdborg. Jag tycker den är ganska bra, lite lågmäld sådär, har snart läst ut boken. Jag har bara hört dåliga kommentarer om denna bok, men hittade den för 10:- på loppis så jag tänkte ge den en chans. Hitills är jag inte besviken på den.
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Stenhuggaren

    av camilla läckberg, gillar den, svårt att gissa vem som är mördaren och vad de gamla bitarna har med det att göra..
  4. 2
    Stenhuggaren av camilla läckberg, gillar den, svårt att gissa vem som är mördaren och vad de gamla bitarna har med det att göra..
  5. Chand
    #3

    Hihihi

    det vet jag som redan läst boken.....Visst är den bra! Jag tycker om böcker som har sådant upplägg när man varvar en gammal historia med en ny. Så är det också i Indridassons \"Kvinna i grönt\", den gillar jag också mycket. Kanske har du läst den?
  6. 3
    Hihihi det vet jag som redan läst boken.....Visst är den bra! Jag tycker om böcker som har sådant upplägg när man varvar en gammal historia med en ny. Så är det också i Indridassons \"Kvinna i grönt\", den gillar jag också mycket. Kanske har du läst den?
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    nej

    den har jag inte läst. lägger den genast till min braiga \"tipsat av chand lista\" ;)
  8. 4
    nej den har jag inte läst. lägger den genast till min braiga \"tipsat av chand lista\" ;)
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    Skall börja pà

    Knut Stàhlbergs De Gaulle.
  10. 5
    Skall börja pà Knut Stàhlbergs De Gaulle.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6

    Munken som sålde sin Ferrari

    av Robin Sharma
    och Fallen av Joyce Carol Oates

    Fallen känns lite låång, ordrik, har inget jättesug att läsa den även om jag kan se att den är \"välskriven\".
    Munken.. är rent patetiskt dåligt skriven, pinsamt styltigt berättad, men ändå lite intressant angående meditationer och andra sätt att må bra och utvecklas som människa.

    Jag skulle behöva gå till biblan och låna något riktigt bra.
  12. 6
    Munken som sålde sin Ferrari av Robin Sharma
    och Fallen av Joyce Carol Oates

    Fallen känns lite låång, ordrik, har inget jättesug att läsa den även om jag kan se att den är \"välskriven\".
    Munken.. är rent patetiskt dåligt skriven, pinsamt styltigt berättad, men ändå lite intressant angående meditationer och andra sätt att må bra och utvecklas som människa.

    Jag skulle behöva gå till biblan och låna något riktigt bra.
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7

    Harper Lees To Kill a

    mockingbird. Den är bra.
  14. 7
    Harper Lees To Kill a mockingbird. Den är bra.
  15. Helena
    #8

    Jag läser...

    My Family and Other Animals av Gerald Durrel, Lawrence Durrells lillebror. Kan rekommenderas för den som finner nöje i t.ex. James Herriot (I vår herres hage) och Bill Bryson.
  16. 8
    Jag läser... My Family and Other Animals av Gerald Durrel, Lawrence Durrells lillebror. Kan rekommenderas för den som finner nöje i t.ex. James Herriot (I vår herres hage) och Bill Bryson.
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9

    Svart stig av Åsa Larsson

    Har bara precis börjat, tycker att inledningen är sådär. Har inte läst ÅL förut, men tyckte att hon verkade så sympatisk när hon sommarpratade i radion.
  18. 9
    Svart stig av Åsa Larsson Har bara precis börjat, tycker att inledningen är sådär. Har inte läst ÅL förut, men tyckte att hon verkade så sympatisk när hon sommarpratade i radion.
  19. smultron
    #10

    Läser Isprinsessan

    av Camilla Läckberg. Är på sista sidorna. Hennes Stenhuggaren och Predikanten ligger i min trave brevid sängen.
  20. 10
    Läser Isprinsessan av Camilla Läckberg. Är på sista sidorna. Hennes Stenhuggaren och Predikanten ligger i min trave brevid sängen.
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    Fallhöjd

    av Nick Hornby. Den är inte liksa bra som Om en pojke men helt klart läsvärd.
  22. 11
    Fallhöjd av Nick Hornby. Den är inte liksa bra som Om en pojke men helt klart läsvärd.
  23. Chand
    #12

    Började på den

    men la av efter ett tag, kunde inte med berättarstilen. Kanske borde jag ha fortsatt? Jag har läst En god människa av samma författare, den var bra!
  24. 12
    Började på den men la av efter ett tag, kunde inte med berättarstilen. Kanske borde jag ha fortsatt? Jag har läst En god människa av samma författare, den var bra!
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13

    den förlorade sonen

    av jim kelly är inte jäteimponerad men jag har just börjat så...
  26. 13
    den förlorade sonen av jim kelly är inte jäteimponerad men jag har just börjat så...
  27. Chand
    #14

    Kul att du tycker om

    mina tips! Du som gillar historiska romaner, jag tipsade förra veckan här på sidan om \"Birgitta och Katarina\" av Alexandra Coelho Ahndoril, den var bra!!! Och på radion P1 i tisdags (radioprogrammet Biblioteket, kanske man kan höra det på webben i efterhand?) var det en intervju med författaren om just denna bok, det var intressant att höra eftersom jag nyss läst boken.

    Den borde du också skriva upp. Tycker jag.
  28. 14
    Kul att du tycker om mina tips! Du som gillar historiska romaner, jag tipsade förra veckan här på sidan om \"Birgitta och Katarina\" av Alexandra Coelho Ahndoril, den var bra!!! Och på radion P1 i tisdags (radioprogrammet Biblioteket, kanske man kan höra det på webben i efterhand?) var det en intervju med författaren om just denna bok, det var intressant att höra eftersom jag nyss läst boken.

    Den borde du också skriva upp. Tycker jag.
  29. Chand
    #15

    Det var inte jag heller

    men jag har märkt att efter en tid så finns boken kvar i minnet, jag tänker på den då och då. Jag läste \"Vattenuret\" först och det var nog en fördel, historien om journalistens privatliv fortsätter och den biten tycker jag är intressantast och det med frun som ligger i koma. Snart kommer bok nr 3 ut på svenska, ser fram emot det.
  30. 15
    Det var inte jag heller men jag har märkt att efter en tid så finns boken kvar i minnet, jag tänker på den då och då. Jag läste \"Vattenuret\" först och det var nog en fördel, historien om journalistens privatliv fortsätter och den biten tycker jag är intressantast och det med frun som ligger i koma. Snart kommer bok nr 3 ut på svenska, ser fram emot det.
  31. Medlem sedan
    May 2001
    #16

    Alvtegen * 2

    Saknad, och Skuld som CD. Har precis börjat på båda. Får väl se om det går att köra dem parallellt. Är i alla fall förtjust i henne som uppläsare.
  32. 16
    Alvtegen * 2 Saknad, och Skuld som CD. Har precis börjat på båda. Får väl se om det går att köra dem parallellt. Är i alla fall förtjust i henne som uppläsare.
  33. Chand
    #17

    Länge sen sist!

    Har inte sett dig här på ett tag. Visst är boken bra! Jag läste den också på engelska.
  34. 17
    Länge sen sist! Har inte sett dig här på ett tag. Visst är boken bra! Jag läste den också på engelska.
  35. Helena
    #18

    Ja, fortsätt!!

    Jag gillade inte heller det där greppet med olika perspektiv till en början, men det kom jag snabbt över! Det är en riktigt bra bok, tycker jag, även om How to be good är min favorit.
  36. 18
    Ja, fortsätt!! Jag gillade inte heller det där greppet med olika perspektiv till en början, men det kom jag snabbt över! Det är en riktigt bra bok, tycker jag, även om How to be good är min favorit.
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19

    Fallet avslutat -M Connely

    har läst hela Bosch sviten i sommar.
  38. 19
    Fallet avslutat -M Connely har läst hela Bosch sviten i sommar.
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20

    Historikern

    av Elizabeth Kostova. Precis börjat...
  40. 20
    Historikern av Elizabeth Kostova. Precis börjat...
Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Man läser och läser och läser lite till
    By pösmunken in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 13:28
  2. Alltså, jag läser o läser men
    By Sniffo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 18:30
  3. Läser om mördaren som läser
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 19:31
  4. Ni som läser i läser i basgrupper.
    By Anti-PBL in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 11:33
  5. läser och läser men skriver inte ofta
    By aberge in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 12:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar