Tack alla för era svar!!!!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Tack alla för era svar!!!!

    Tack kära kära vänner för alla era svar! Ni är så kloka allihopa, och ja..innerst inne VET jag ju att det är bättre att JAG mår bra så hela familjen mår bra än att jag får fortsätta amma :/

    Så igår försökte jag faktiskt lite med flaskan bara för att se vad hon tycker om den, och det gick ju inte bra alls...pest och pina tyckte lillan och då blev jag ju inte mindre ledsen :( men jag försökte i alla fall och kände mig lite duktig.

    Jag ska försöka att bli vän med tanken, ett steg i taget. Jag tror att löser sig det hela och jag kan fortsätta amma, så kanon...men gör det inte det, så är det nog bra om jag är förberedd.
    Tack så jättemycket för eran input, tack vänner!!!!

    BAMSEKRAMISAR!!!
  2. 1
    Tack alla för era svar!!!! Tack kära kära vänner för alla era svar! Ni är så kloka allihopa, och ja..innerst inne VET jag ju att det är bättre att JAG mår bra så hela familjen mår bra än att jag får fortsätta amma :/

    Så igår försökte jag faktiskt lite med flaskan bara för att se vad hon tycker om den, och det gick ju inte bra alls...pest och pina tyckte lillan och då blev jag ju inte mindre ledsen :( men jag försökte i alla fall och kände mig lite duktig.

    Jag ska försöka att bli vän med tanken, ett steg i taget. Jag tror att löser sig det hela och jag kan fortsätta amma, så kanon...men gör det inte det, så är det nog bra om jag är förberedd.
    Tack så jättemycket för eran input, tack vänner!!!!

    BAMSEKRAMISAR!!!
  3. evaOregon
    #2

    Louisa...

    Jag kollade med min man igår (han är ju advokat) och det är helt rikttigt som jag trodde att det är kvinnan som orsakade olyckan som ska stå för alla kostnderna för din skada vid bilolyckan. Så se till att du får operationen och sedan får kvinnans bilförsäkring stå för alla kostnader. Har hon ingen ordentlig bilförsäkring så kan din egen försäkring täcka en del kostnader eller du får stämma henne för att få henne att betala. Vad du själv har för sjukförsäkring ska inte spela någon roll i sammanhanget. Det verkar som du har kontakt med någon advokat, men har inte han förklarat detta för dig?
  4. 2
    Louisa... Jag kollade med min man igår (han är ju advokat) och det är helt rikttigt som jag trodde att det är kvinnan som orsakade olyckan som ska stå för alla kostnderna för din skada vid bilolyckan. Så se till att du får operationen och sedan får kvinnans bilförsäkring stå för alla kostnader. Har hon ingen ordentlig bilförsäkring så kan din egen försäkring täcka en del kostnader eller du får stämma henne för att få henne att betala. Vad du själv har för sjukförsäkring ska inte spela någon roll i sammanhanget. Det verkar som du har kontakt med någon advokat, men har inte han förklarat detta för dig?
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3

    jo...

    det har han. Och jag ringde honom med det samma efter det där samtalet med ryggkliniken. Det damen på ryggkliniken sa fattade jag inte alls och min advokat förklarade det för mig med. Han sa att många jusst ortopeder hellst inte vill bli inblandade i auto accident cases som han uttryckte sig, att det dem ville ha var liksom en säkerhet att dem kommer att få betalt....åh, vad var ordet hon använde som advokaten fick förklara....\"subregation\" hette det.

    Jag vet ju att jag själv inte ska behöva betala något själv, men det vi gör är att jag ska få all den vård jag behöver och sen räknas den slutsumman ihop och det är det som den andras bilförsäkrning ska betala. Det kluriga är bara att hitta läkare som går med på att behandla utan att få direkt betalning, utan först få sina pengar när allt är klart. Dem ggr som jag använt min egen försäkrning (som tex vid MRIen) så kommer min egen försäkring med all säkerhet kräva dem pengaran av mig sen utav pengaran den andres försäkring betalar ut, så att dem inte betalade för det utan dem som ska stå för det, vilket är den andras bilförsäkring...åh det är en sån djungel, men hänger du med?

    Så jag vet inte...min advokat ringde mig i går kväll och berättade att han tog kontakt med en annan läkare som skulle kolla om dem kunde göra så att dem behandlar mig och får sina pengar sen, han skulle höra av sig så fort han fick svar.

    Det är en sån röra. jag är så himla glad att jag har en advokat :) Visserligen kommer han ta en tredjedel av slutsumman när mitt case är klart, men det är det värt.

    Men tack så jättemycket vännen för ditt angagemang, det värmer hjärtat!!!
  6. 3
    jo... det har han. Och jag ringde honom med det samma efter det där samtalet med ryggkliniken. Det damen på ryggkliniken sa fattade jag inte alls och min advokat förklarade det för mig med. Han sa att många jusst ortopeder hellst inte vill bli inblandade i auto accident cases som han uttryckte sig, att det dem ville ha var liksom en säkerhet att dem kommer att få betalt....åh, vad var ordet hon använde som advokaten fick förklara....\"subregation\" hette det.

    Jag vet ju att jag själv inte ska behöva betala något själv, men det vi gör är att jag ska få all den vård jag behöver och sen räknas den slutsumman ihop och det är det som den andras bilförsäkrning ska betala. Det kluriga är bara att hitta läkare som går med på att behandla utan att få direkt betalning, utan först få sina pengar när allt är klart. Dem ggr som jag använt min egen försäkrning (som tex vid MRIen) så kommer min egen försäkring med all säkerhet kräva dem pengaran av mig sen utav pengaran den andres försäkring betalar ut, så att dem inte betalade för det utan dem som ska stå för det, vilket är den andras bilförsäkring...åh det är en sån djungel, men hänger du med?

    Så jag vet inte...min advokat ringde mig i går kväll och berättade att han tog kontakt med en annan läkare som skulle kolla om dem kunde göra så att dem behandlar mig och får sina pengar sen, han skulle höra av sig så fort han fick svar.

    Det är en sån röra. jag är så himla glad att jag har en advokat :) Visserligen kommer han ta en tredjedel av slutsumman när mitt case är klart, men det är det värt.

    Men tack så jättemycket vännen för ditt angagemang, det värmer hjärtat!!!
  7. evaOregon
    #4

    Det låter ju som...

    advokaten har koll på vad som gäller. Jag hoppas du hittar en läkare som kan behandla dig snart!
  8. 4
    Det låter ju som... advokaten har koll på vad som gäller. Jag hoppas du hittar en läkare som kan behandla dig snart!

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Tack för alla svar
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 10:40
  3. Tack för alla svar
    By pennan in forum Mammasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 20:59
  4. Tack för alla era svar :)
    By Ulrika med Jonathan in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 09:52
  5. Tack för alla svar..
    By dartmamma in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar