Bostadsanpassning - staket?
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Bostadsanpassning - staket?

    Jag har läst någonstans att man kan få bidrag för att sätta upp staket runt tomten. Min dotter Frida är ju dels rätt mycket synskadad, dels utvecklingsstörd, dels har hon väldigt dålig motorik och samtidigt försöker hon alltid rymma. Nu har jag nyss flyttat till ett hus där det finns en häck som är väldigt gles och helt borta på sina stället plus att man ändå måste sätta staket på vissa ställen. Är det någon som vet hur stora chanser man har för att få bostadsanpassning beviljat för staket i vår situation?

    Ann
  2. 1
    Bostadsanpassning - staket? Jag har läst någonstans att man kan få bidrag för att sätta upp staket runt tomten. Min dotter Frida är ju dels rätt mycket synskadad, dels utvecklingsstörd, dels har hon väldigt dålig motorik och samtidigt försöker hon alltid rymma. Nu har jag nyss flyttat till ett hus där det finns en häck som är väldigt gles och helt borta på sina stället plus att man ändå måste sätta staket på vissa ställen. Är det någon som vet hur stora chanser man har för att få bostadsanpassning beviljat för staket i vår situation?

    Ann
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Ska tillägga att tomten gränsar mot trafikerad väg på två sidor.

    Ann
  4. 2
    Ska tillägga att tomten gränsar mot trafikerad väg på två sidor.

    Ann
  5. Martinha
    #3
    Hej! Jag tror ni har stor chans att få ett staket, prata med arbetsterapeuten på barnhab, hon skriver ett intyg och sen gör du en ansökan hos kommunen.
  6. 3
    Hej! Jag tror ni har stor chans att få ett staket, prata med arbetsterapeuten på barnhab, hon skriver ett intyg och sen gör du en ansökan hos kommunen.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Tack för svar! Jag kollade på Boverkets hemsida och där fanns ju lite att läsa, inte helt omöjligt att det kan gå. :-)

    Ann
  8. 4
    Tack för svar! Jag kollade på Boverkets hemsida och där fanns ju lite att läsa, inte helt omöjligt att det kan gå. :-)

    Ann

Liknande trådar

  1. Bostadsanpassning, staket
    By My04 in forum Downs Syndrom
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 10:58
  2. bostadsanpassning?
    By mamsen1976 in forum Ryggmärgsbråck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 13:26
  3. Om bostadsanpassning?
    By HAVH in forum Downs Syndrom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 11:50
  4. Bostadsanpassning!!?!
    By _Maa_ in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 20:26
  5. Bostadsanpassning
    By ulrica in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 23:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar