Jaha, så hamnade man här...
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Jaha, så hamnade man här...

    Väntade mitt andra barn med BF i april. Var överlycklig och glad i nästan tre veckor. Så i onsdags morse, i v. 7, började jag blöda lite grann. Var på VUL som inte visade något levande foster. Blödningen tilltog och i torsdags kväll kom den lill* humlan ut här hemma. Känner mig nu så oerhört tom, ledsen, besviken, uppgiven och lurad. Försöker ta en dag i sänder och förstår att livet går vidare på något vis.
    Hemskt att det ska behöva finnas en sån här sida, men skönt just nu att vara bland andra som drabbats. Konstigt nog är det en bekräftelse att höra att andra varit med om samma sak.
    Stor kram till er alla!
  2. 1
    Jaha, så hamnade man här... Väntade mitt andra barn med BF i april. Var överlycklig och glad i nästan tre veckor. Så i onsdags morse, i v. 7, började jag blöda lite grann. Var på VUL som inte visade något levande foster. Blödningen tilltog och i torsdags kväll kom den lill* humlan ut här hemma. Känner mig nu så oerhört tom, ledsen, besviken, uppgiven och lurad. Försöker ta en dag i sänder och förstår att livet går vidare på något vis.
    Hemskt att det ska behöva finnas en sån här sida, men skönt just nu att vara bland andra som drabbats. Konstigt nog är det en bekräftelse att höra att andra varit med om samma sak.
    Stor kram till er alla!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Kram tillbaka! Visst känns det tomt och så himla orättvist. Hoppas att du får stöd även IRL, även om det är skönt här med andra som varit med om samma sak.

    Hoppas att du snart kommer ut på andra sidan och vågar (om det känns rätt) försöka igen.

    Kram igen!
  4. 2
    Kram tillbaka! Visst känns det tomt och så himla orättvist. Hoppas att du får stöd även IRL, även om det är skönt här med andra som varit med om samma sak.

    Hoppas att du snart kommer ut på andra sidan och vågar (om det känns rätt) försöka igen.

    Kram igen!
  5. 1Silja
    #3

    Ledsen att du hamnat här..

    Jag känner som du att det är ändå skönt att snacket finns. Man inser att man inte är ensam och att det finns fler med liknande känslor.
    Många i omgivningen förstår inte att vi förlorat ett BARN, vårt barn.
    Det är inte "bara ett missfall" Utan vårt barn!
    Här inne känner vi lika. Jag gråter ofta av andras inlägg för det är som om personer som skriver beskriver mej och mina känslor...

    Beklagar din förlust och skickar en kram
  6. 3
    Ledsen att du hamnat här.. Jag känner som du att det är ändå skönt att snacket finns. Man inser att man inte är ensam och att det finns fler med liknande känslor.
    Många i omgivningen förstår inte att vi förlorat ett BARN, vårt barn.
    Det är inte "bara ett missfall" Utan vårt barn!
    Här inne känner vi lika. Jag gråter ofta av andras inlägg för det är som om personer som skriver beskriver mej och mina känslor...

    Beklagar din förlust och skickar en kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Tack! Jo då, jag har jättefint stöd här hemma också. Men det är nog svårt för utomstående att förstå hur denna förlust känns, det är då det är skönt att vara här.
    Kram!
  8. 4
    Tack! Jo då, jag har jättefint stöd här hemma också. Men det är nog svårt för utomstående att förstå hur denna förlust känns, det är då det är skönt att vara här.
    Kram!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Har suttit idag och läst flera sidor tillbaka med inlägg och gråtit en massa. Befriande att få släppa ut sin sorg och skönt att känna igen sig i andra.
    Kram!
  10. 5
    Har suttit idag och läst flera sidor tillbaka med inlägg och gråtit en massa. Befriande att få släppa ut sin sorg och skönt att känna igen sig i andra.
    Kram!

Liknande trådar

  1. Jaha, då var det här man hamnade...
    By jisses in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2008-11-08, 08:52
  2. Hur hamnade ni
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-10-13, 15:35
  3. Jaha, så hamnade man här...
    By Fru X in forum Missfall
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 12:35
  4. Jaha hur hamnade jag här....
    By JEMA in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-15, 20:38
  5. Jaha, då hamnade vi på akuten
    By Annika med V & L in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 21:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar