Vagnsgalen
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    Vagnsgalen

    Har hört så mycket positivt med Bugaboon, alla lovordar den. Så jag var extremt sugen på att pröva. O tillfälle gavs nu. Har kört en Cameleon i en vecka men blev så besviken! Jag förstår inte vad som är så fantastiskt med den. Kanske funkar den bättre inne i stan, men här hos mig..Nä!

    Dessutom retar jag mig otroligt på att man måste ta loss sittdelen från chassit när man ska fälla, åker ju ganska mycket bil o plockar in/ut vagnen ett par ggr/dag...
    Nä, det blir ingen Bugaboo för oss! Det enda är att man kan ha barnet vänt emot sig, det är ju positivt....

    Ni andra, kör ni samma vagn som ni köpte innan bebisen kom? Eller har ni bytt?
    Vilken vagn som ni kört är bäst (enligt er förståss)?
  2. 1
    Vagnsgalen Har hört så mycket positivt med Bugaboon, alla lovordar den. Så jag var extremt sugen på att pröva. O tillfälle gavs nu. Har kört en Cameleon i en vecka men blev så besviken! Jag förstår inte vad som är så fantastiskt med den. Kanske funkar den bättre inne i stan, men här hos mig..Nä!

    Dessutom retar jag mig otroligt på att man måste ta loss sittdelen från chassit när man ska fälla, åker ju ganska mycket bil o plockar in/ut vagnen ett par ggr/dag...
    Nä, det blir ingen Bugaboo för oss! Det enda är att man kan ha barnet vänt emot sig, det är ju positivt....

    Ni andra, kör ni samma vagn som ni köpte innan bebisen kom? Eller har ni bytt?
    Vilken vagn som ni kört är bäst (enligt er förståss)?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Ska nog inte svara eftersom jag är lite extrem...



    Men å andra sidan har jag ju lite svårt att låta bli!

    Buggaboo har jag aldrig lockats av faktiskt. Jag är ganska säker på att jag skulle dissa den rätt fort.

    Vi har inte samma vagn som vi började med, har bytt ett par ggr redan. Jag gillar/gilalde Hartan Skater S väldigt mycket men vår är ju trasig och vi väntar på reservdel.

    Syskonvagnen P&T är jag fullkommligt nöjd med. Funkar perfekt fortfarande.

    Mistralen som jag ropade in på Tradera (en brun/marin 05:a) är trevlig och mer än värd pengarna. Men så har teutonia alltid haft bra basvagnar också.

    Det enda kruxet nu är att jag gärna skulle testa en singel UJ när minibusen blir större (efter vintern). Får se hur det blir med den saken.
    ♥ Mamma till fem busiga barn ♥

    Min pyssliga blogg: http://stickig.blogspot.com
  4. 2
    Ska nog inte svara eftersom jag är lite extrem...

    Men å andra sidan har jag ju lite svårt att låta bli!

    Buggaboo har jag aldrig lockats av faktiskt. Jag är ganska säker på att jag skulle dissa den rätt fort.

    Vi har inte samma vagn som vi började med, har bytt ett par ggr redan. Jag gillar/gilalde Hartan Skater S väldigt mycket men vår är ju trasig och vi väntar på reservdel.

    Syskonvagnen P&T är jag fullkommligt nöjd med. Funkar perfekt fortfarande.

    Mistralen som jag ropade in på Tradera (en brun/marin 05:a) är trevlig och mer än värd pengarna. Men så har teutonia alltid haft bra basvagnar också.

    Det enda kruxet nu är att jag gärna skulle testa en singel UJ när minibusen blir större (efter vintern). Får se hur det blir med den saken.
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    ska jag svara???
    Nej jag har inte kvar någon vagn sedan hon föddes.
    Också sugen på en bugaboo, vad synd att den inte var bra.
    Tror dock att jag när jag säljer syskonvagnen så vill jag ha en orange enkel UJ, men jag vet itne om det blir verklighet...
  6. 3
    ska jag svara???
    Nej jag har inte kvar någon vagn sedan hon föddes.
    Också sugen på en bugaboo, vad synd att den inte var bra.
    Tror dock att jag när jag säljer syskonvagnen så vill jag ha en orange enkel UJ, men jag vet itne om det blir verklighet...
  7. _Diana_
    #4

    Ja och nej...

    Vi köpte en Emmaljunga City Cross innan Didrik föddes med både sitt och liggdel. Liggdelen använder vi inte längre. Den fick vi lägga undan när Didrik var 4½ månad eftersom han växte ur den rätt fort. Så nu sitter sittdelen på. Använder den i princip varje dag

    Kompletterade för ca 1 månad sedan med en MacLaren Techno XT eftersom jag ville ha en lättare vagn att kunna bara slänga in/ur bilen när vi åker runt på ärenden/till affären/köpcentra. En inomhusvagn med ledade hjul som man lätt navigerar bland mycket folk och som inte tar stor plats i bilen där alla IKEA-fynd ska in TYP...

    Är supernöjd med båda mina vagnar, de kompletterar varandra fint. Skulle aldrig kunna ha en bugaboo, eller UJ eftersom de inte funkar i all terräng. Sen är jag alldeles för praktisk av mig och vi har helt enkelt inte plats för mer än de vagnar vi har. Alla ni med stor vagnpark - VAR sjutton FÖRVARAR ni era vagnar?
  8. 4
    Ja och nej... Vi köpte en Emmaljunga City Cross innan Didrik föddes med både sitt och liggdel. Liggdelen använder vi inte längre. Den fick vi lägga undan när Didrik var 4½ månad eftersom han växte ur den rätt fort. Så nu sitter sittdelen på. Använder den i princip varje dag

    Kompletterade för ca 1 månad sedan med en MacLaren Techno XT eftersom jag ville ha en lättare vagn att kunna bara slänga in/ur bilen när vi åker runt på ärenden/till affären/köpcentra. En inomhusvagn med ledade hjul som man lätt navigerar bland mycket folk och som inte tar stor plats i bilen där alla IKEA-fynd ska in TYP...

    Är supernöjd med båda mina vagnar, de kompletterar varandra fint. Skulle aldrig kunna ha en bugaboo, eller UJ eftersom de inte funkar i all terräng. Sen är jag alldeles för praktisk av mig och vi har helt enkelt inte plats för mer än de vagnar vi har. Alla ni med stor vagnpark - VAR sjutton FÖRVARAR ni era vagnar?
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Jag har en Bugaboo *S* och jag tycker såklart den är suverän. Det enda jag inte gillar är att man plocka loss sittdelen innan man fäller. Annars är den suverän (här finns inte lika bra promenadvagnar som i Sverige - annars kanske jag hade tyckt att en annan vagn varit bättre).

    Jag fäller i stort sett aldrig ihop den heller. Jag lastar in den som den är i bilen, vilket är jättebra för mig. Den största fördelen med Bugaboon är ju vikten. Den väger ca 7kg.
  10. 5
    Jag har en Bugaboo *S* och jag tycker såklart den är suverän. Det enda jag inte gillar är att man plocka loss sittdelen innan man fäller. Annars är den suverän (här finns inte lika bra promenadvagnar som i Sverige - annars kanske jag hade tyckt att en annan vagn varit bättre).

    Jag fäller i stort sett aldrig ihop den heller. Jag lastar in den som den är i bilen, vilket är jättebra för mig. Den största fördelen med Bugaboon är ju vikten. Den väger ca 7kg.
  11. KAJO
    #6

    Hade en

    BRIO duo från början men använder UJ:n mer och mer eftersom Robin helst sitter framåtvänd. (Han klättrar runt i den andra vagnen, TROS selen. Inte så kul att hålla på och vända bebis vart annan steg).
  12. 6
    Hade en BRIO duo från början men använder UJ:n mer och mer eftersom Robin helst sitter framåtvänd. (Han klättrar runt i den andra vagnen, TROS selen. Inte så kul att hålla på och vända bebis vart annan steg).
  13. Medlem sedan
    Jan 1999
    #7

    Har ju testat

    Har testat en hel del, men Hesba kombin som vi hade som första vagn till Alva är nu såld. Den ersattes ju av en UJ (som fick plats bättre i bilen) o det är den som fortfarande är favoriten.
    Vi har för tillfället 4 vagnar med Bugaboo lånevagnen (en joggingvagn, en paraplyvagn, UJ:n) o som tur är har vi stor hall o pannrum där vi kan förvara alla vagnar. Annars hade det aldrig gått!

    Älskar vår UJ!
    Den funkar perfekt för oss här ute på landet. Den är tom bättre i terräng (skogsstigar m rötter/knallar) än min väninnas tunga "standard" Brio fyrhjuling. Så lättkörd! Vill inte byta!
  14. 7
    Har ju testat Har testat en hel del, men Hesba kombin som vi hade som första vagn till Alva är nu såld. Den ersattes ju av en UJ (som fick plats bättre i bilen) o det är den som fortfarande är favoriten.
    Vi har för tillfället 4 vagnar med Bugaboo lånevagnen (en joggingvagn, en paraplyvagn, UJ:n) o som tur är har vi stor hall o pannrum där vi kan förvara alla vagnar. Annars hade det aldrig gått!

    Älskar vår UJ!
    Den funkar perfekt för oss här ute på landet. Den är tom bättre i terräng (skogsstigar m rötter/knallar) än min väninnas tunga "standard" Brio fyrhjuling. Så lättkörd! Vill inte byta!
  15. Medlem sedan
    Sep 1999
    #8
    Himmel, nu känner jag mig helt "ute" igen. Inte matchar jag overall och åkpåse, och inte har jag någon flaschig vagn... Vi kör med den begagnade brion vi köpte, när Ellen skulle komma. En sådan med separat ligg/sitt del. Årsmodell -00.. YES! Så har vi oxå vår emaljunga EC1, som vi köpte till äldsta dottern. Dock har vi haft en annan combi vagn till de stora tjejerna, oxå begagnat inköpt, men en NY syskonvagn till de stora, när dom var små förståss. Himmel, jag är en nörd, inte ens 30 år fyllda.. Hjälp...
  16. 8
    Himmel, nu känner jag mig helt "ute" igen. Inte matchar jag overall och åkpåse, och inte har jag någon flaschig vagn... Vi kör med den begagnade brion vi köpte, när Ellen skulle komma. En sådan med separat ligg/sitt del. Årsmodell -00.. YES! Så har vi oxå vår emaljunga EC1, som vi köpte till äldsta dottern. Dock har vi haft en annan combi vagn till de stora tjejerna, oxå begagnat inköpt, men en NY syskonvagn till de stora, när dom var små förståss. Himmel, jag är en nörd, inte ens 30 år fyllda.. Hjälp...
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Nej, nej, nej!

    Det är vi som är nördarna ju! Vi har för lite att göra helt enkelt!

    Huvudsaken är ju eg att det fungerar och att den som åker i vagnen och åkpåsen har det bra.
  18. 9
    Nej, nej, nej!

    Det är vi som är nördarna ju! Vi har för lite att göra helt enkelt!

    Huvudsaken är ju eg att det fungerar och att den som åker i vagnen och åkpåsen har det bra.
  19. KAJO
    #10

    Tvärtom

    alla gånger. Jag har redan lagt ut *harkel, harkel* inte mindre än 17. 000 kr för vagnar sedan Robin föddes. Jag tror att jag kan komma på åtminstone tvåhundra bättre investeringar på rak arm:-)
  20. 10
    Tvärtom alla gånger. Jag har redan lagt ut *harkel, harkel* inte mindre än 17. 000 kr för vagnar sedan Robin föddes. Jag tror att jag kan komma på åtminstone tvåhundra bättre investeringar på rak arm:-)
  21. Medlem sedan
    Sep 1999
    #11
    Oj! det var inte dåligt!!
    Ibland får jag bara sådan lust att falla in i trycket att ha en flaschig vagn, som tex. på öppna förskolan i torsdag. Det var säkert 20 vagnar, och ALLA var nya! Då fanns det både de som hade ett barn, men även de som hade flera barn, ändå hade precis alla nya snygga vagnar. jag kan liksom inte med att köpa ny vagn, även om vi ju har råd. Det är liksom inte min grej, men jag känner mig ju som ett ufo bland andra mammor. Även inne i Göteborg känner man sig töntig med sin skraltiga skruttiga kombi vagn.
    Men du, nu får du allt hosta upp vilka vagnar du köpt för det priset!!
  22. 11
    Oj! det var inte dåligt!!
    Ibland får jag bara sådan lust att falla in i trycket att ha en flaschig vagn, som tex. på öppna förskolan i torsdag. Det var säkert 20 vagnar, och ALLA var nya! Då fanns det både de som hade ett barn, men även de som hade flera barn, ändå hade precis alla nya snygga vagnar. jag kan liksom inte med att köpa ny vagn, även om vi ju har råd. Det är liksom inte min grej, men jag känner mig ju som ett ufo bland andra mammor. Även inne i Göteborg känner man sig töntig med sin skraltiga skruttiga kombi vagn.
    Men du, nu får du allt hosta upp vilka vagnar du köpt för det priset!!
  23. Medlem sedan
    Sep 1999
    #12
    Och hur lyckas du som har fyra barn ha för lite att göra?? Något mer jag missat, en barnvaktar maskin av årsmodell -07, eller??
    Ni kanske kunde donera en hygglig vagn, som ni tröttnar på...
  24. 12
    Och hur lyckas du som har fyra barn ha för lite att göra?? Något mer jag missat, en barnvaktar maskin av årsmodell -07, eller??
    Ni kanske kunde donera en hygglig vagn, som ni tröttnar på...
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Vi har kvar våran Teutonia Rocky 03A sedan Malin var liten och den har vi kvar. Dock har jag köpt en liten shoppervagn till Frida som jag kan ha när jag är ute och reser på egen hand och inte vill ha den stora med. Rockyn har jag annars varit nöjd med men visst hade jag velat köpt en "ny" vagn till Frida med när hon föddes men vi satsade istället på en beggad twinette som vi kunde ha båda flickorna i men nu skall vi inte ha kvar den då den bara står och samlar damm:-)
    Men hade jag köpt en ny vagn till Frida hade det nog blivit en trehjulig Quinny med Dreami liggdel och adapter så att man kunnat ha bilbarnstolen i vagnen...
  26. 13
    Vi har kvar våran Teutonia Rocky 03A sedan Malin var liten och den har vi kvar. Dock har jag köpt en liten shoppervagn till Frida som jag kan ha när jag är ute och reser på egen hand och inte vill ha den stora med. Rockyn har jag annars varit nöjd med men visst hade jag velat köpt en "ny" vagn till Frida med när hon föddes men vi satsade istället på en beggad twinette som vi kunde ha båda flickorna i men nu skall vi inte ha kvar den då den bara står och samlar damm:-)
    Men hade jag köpt en ny vagn till Frida hade det nog blivit en trehjulig Quinny med Dreami liggdel och adapter så att man kunnat ha bilbarnstolen i vagnen...
  27. KAJO
    #14

    Först en Brio

    duo sport innan han föddes för ca 7000 med de tillbehör som var nödvändiga då, mitt i vintern. Sedan en paraplysulky (Heter Carena har jag för mig och står undanstuvad i garaget i väntan på bättre tider.) som jag tror landade på ca 1500 :- med regnskydd och bärpåse. Därefter en Emmaljunga SCooter som också väntar på bättre tider i farmors bagageutrymme (fast farmor använder den när vi är där) och för den landade det på ca 4000 med tillbehör. Slutligen UJ:n för 6000 kr, men den har vi inte hunnit "utrusta" än så där tillkommer mer utgifter.... *suckar över att jag faktiskt ser fram emot inköpen*
  28. 14
    Först en Brio duo sport innan han föddes för ca 7000 med de tillbehör som var nödvändiga då, mitt i vintern. Sedan en paraplysulky (Heter Carena har jag för mig och står undanstuvad i garaget i väntan på bättre tider.) som jag tror landade på ca 1500 :- med regnskydd och bärpåse. Därefter en Emmaljunga SCooter som också väntar på bättre tider i farmors bagageutrymme (fast farmor använder den när vi är där) och för den landade det på ca 4000 med tillbehör. Slutligen UJ:n för 6000 kr, men den har vi inte hunnit "utrusta" än så där tillkommer mer utgifter.... *suckar över att jag faktiskt ser fram emot inköpen*
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    *s*

    Jag gör barnen och det runt omkring till intresse/hobby, inte bara vad de gör utan det runt omkring också. När barnen är mer självgående har jag andra intressen jag vill sysselsätta mig med som inte funkar nu. Jag var likadan med första.

    Tyvärr har jag bara trasig vagn över, annars så!
  30. 15
    *s*

    Jag gör barnen och det runt omkring till intresse/hobby, inte bara vad de gör utan det runt omkring också. När barnen är mer självgående har jag andra intressen jag vill sysselsätta mig med som inte funkar nu. Jag var likadan med första.

    Tyvärr har jag bara trasig vagn över, annars så!
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Hejsan!

    Näe.. Jackies första vagn har jag sålt det var en knorr-nizza duo/kombi vagn.. mjukliften växte hon ur väldigt fort efter bara ngr månader. Sitt delen var för grund så den var inget att ha. det var synd för den var bra för övrigt! Vändbar och luft däck massor av finesser. Nu ska vi köpa en UJ singel och det ser jag fram emot

    Vagnen sålde vi iaf redan efter 5månader!
    ♥Par i prinsessor♥
  32. 16
    Hejsan! Näe.. Jackies första vagn har jag sålt det var en knorr-nizza duo/kombi vagn.. mjukliften växte hon ur väldigt fort efter bara ngr månader. Sitt delen var för grund så den var inget att ha. det var synd för den var bra för övrigt! Vändbar och luft däck massor av finesser. Nu ska vi köpa en UJ singel och det ser jag fram emot

    Vagnen sålde vi iaf redan efter 5månader!
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17

    Oj oj oj...

    ...jag önskar jag hade ett bra svar på din fråga om vilken vagn som är bäst. Har nog ganska klara favoriter men ändå har jag inte funnit den ultimata vagnen. Den som har _allt_. Har ju inte samma vagn nu som när Tilde va bebis. Är smått knasig på detta med barnvagnar och hinner egentligen inte mer än inhandla en vagn innan jag vill byta ut den. Med ett undantag. Min syskon-vagn. Är helt total-förälskad i min dubbla UJ. Såååå smidig trots att den är bred nog för två barn!

    Annars har jag en Mutsy 4rider till Tilde. En mkt trevlig vagn som har två svängbara hjul fram och dessutom är vändbar. Nackdelar är att liggläget inte är helt platt (bara nästintill), att varukorgen är liten och att man i princip måste ta av sittdelen när man fäller vagnen. (Det är inget tvång men vagnen blir rejält stor annars)

    I garaget väntar en enkel UJ oxå, i lila. Såååå himlans fin och totalt underbar att köra! Men tyvärr bara frammåtvänd. Urbans stora nackdel. Skulle aldrig vända ett så här litet barn frammåt. Tycker dock det funkar bra i syskonvagnen eftersom Tilde då har Jonna brevid, en trygghet som något annat.

    Har aldrig riktigt fastnat för Bugaboo. Gillar inte liggläget och inte heller den låga liggkorgen. Snygg är den men nej, det är inte min vagn helt enkelt!

    Har ett gäng vagnar till oxå. Bl.a. en Maclaren Techno XT, en Mistral i sommarstugan, en sitty till Jonna m.m. Har oxå sålt en Quinny Buzz, en Brio och en Hartan... ja du förstår! Har blivit liiiiite nyfiken på Hartan VIP. Men nääää jag får nog nöja mej f.t. Och så har jag ju UJ'n på kö. Skötväske-byte och ny åkpåse får duga för nu!
  34. 17
    Oj oj oj... ...jag önskar jag hade ett bra svar på din fråga om vilken vagn som är bäst. Har nog ganska klara favoriter men ändå har jag inte funnit den ultimata vagnen. Den som har _allt_. Har ju inte samma vagn nu som när Tilde va bebis. Är smått knasig på detta med barnvagnar och hinner egentligen inte mer än inhandla en vagn innan jag vill byta ut den. Med ett undantag. Min syskon-vagn. Är helt total-förälskad i min dubbla UJ. Såååå smidig trots att den är bred nog för två barn!

    Annars har jag en Mutsy 4rider till Tilde. En mkt trevlig vagn som har två svängbara hjul fram och dessutom är vändbar. Nackdelar är att liggläget inte är helt platt (bara nästintill), att varukorgen är liten och att man i princip måste ta av sittdelen när man fäller vagnen. (Det är inget tvång men vagnen blir rejält stor annars)

    I garaget väntar en enkel UJ oxå, i lila. Såååå himlans fin och totalt underbar att köra! Men tyvärr bara frammåtvänd. Urbans stora nackdel. Skulle aldrig vända ett så här litet barn frammåt. Tycker dock det funkar bra i syskonvagnen eftersom Tilde då har Jonna brevid, en trygghet som något annat.

    Har aldrig riktigt fastnat för Bugaboo. Gillar inte liggläget och inte heller den låga liggkorgen. Snygg är den men nej, det är inte min vagn helt enkelt!

    Har ett gäng vagnar till oxå. Bl.a. en Maclaren Techno XT, en Mistral i sommarstugan, en sitty till Jonna m.m. Har oxå sålt en Quinny Buzz, en Brio och en Hartan... ja du förstår! Har blivit liiiiite nyfiken på Hartan VIP. Men nääää jag får nog nöja mej f.t. Och så har jag ju UJ'n på kö. Skötväske-byte och ny åkpåse får duga för nu!
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18
    Man köper en villa med stoooort garage. Och så får man samnbon att inse att det aldrig kommer bo nån bil i garaget!
  36. 18
    Man köper en villa med stoooort garage. Och så får man samnbon att inse att det aldrig kommer bo nån bil i garaget!
  37. _Diana_
    #19
    HA, HA! Vi får knappt plats med våra vagnar i garaget ens - trots att båda bilarna står på uppfarten - det är nämligen fullt med makens LEKSAKER! Eftersom jag har tagit ett av våra rum i besittning - som arbetsrum/kreativ studio så snodde maken garaget...
  38. 19
    HA, HA! Vi får knappt plats med våra vagnar i garaget ens - trots att båda bilarna står på uppfarten - det är nämligen fullt med makens LEKSAKER! Eftersom jag har tagit ett av våra rum i besittning - som arbetsrum/kreativ studio så snodde maken garaget...
  39. Medlem sedan
    Dec 1998
    #20
    Vi kör fortfarande vår EL City Cross och är nöjda med den (även om jag inte är helt nöjd med färgen)

    Skulle dock vilja komplettera med en lättare vagn oxå.
  40. 20
    Vi kör fortfarande vår EL City Cross och är nöjda med den (även om jag inte är helt nöjd med färgen)

    Skulle dock vilja komplettera med en lättare vagn oxå.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vagnsgalen?
    By Cinnah in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 16:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar