Stansted busstransfer?
Resesnack
  1. Helen+
    #1

    Stansted busstransfer?

    Hittade hemsidan till bussbolaget som kör bussar mellan bla Stansted och London. Men vill gärna veta om nån här har åkt buss, och vet var på Stansted bussarna stannar? Är det svårt att hitta, långt att gå?

    Det verkar som om biljetter för mig och en femåring kommer att kosta 22 pund tor, rätt mycket billigare än tåget alltså - stämmer detta?

    Några fler tips ang busstransfer eller Stansted generellt?

    Tack på förhand!
  2. 1
    Stansted busstransfer? Hittade hemsidan till bussbolaget som kör bussar mellan bla Stansted och London. Men vill gärna veta om nån här har åkt buss, och vet var på Stansted bussarna stannar? Är det svårt att hitta, långt att gå?

    Det verkar som om biljetter för mig och en femåring kommer att kosta 22 pund tor, rätt mycket billigare än tåget alltså - stämmer detta?

    Några fler tips ang busstransfer eller Stansted generellt?

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Jul 1999
    #2

    Inte mycket till svar...

    Stanted är en lite "halvtråkig" flygplats tycker jag nog, men den har blivit bättre med åren.
    Nu finns t om en liten mini Hamleys där och priserna på de sakerna är bra mycket billigare än inne i London!!

    Vi brukar alltid åka tåg in till London från Stansted. Tåget går en våning ner från ankomstplanet. Det finns hissar och allt är skyltat. Antar att det är väl skyltat med bussar också men de går nog från entréplan.
    Biljetter till tågen köps bl a precis vid rullbanden innan man gått igenom tullen. Biljetter till bussen vet jag inte var man hittar.

    Det kommer att ta låååång tid att ta bussen in till London från Stansted kan jag "varna" er. Vi brukade ta buss från Heathrow och det var såååååååå jobbigt.

    Var i London ska ni bo?

    Jag är _inte_ alls avundsjuk på er som ska till underbara London...hihi!! Hoppas ni får en underbar vistelse där!
  4. 2
    Inte mycket till svar... Stanted är en lite "halvtråkig" flygplats tycker jag nog, men den har blivit bättre med åren.
    Nu finns t om en liten mini Hamleys där och priserna på de sakerna är bra mycket billigare än inne i London!!

    Vi brukar alltid åka tåg in till London från Stansted. Tåget går en våning ner från ankomstplanet. Det finns hissar och allt är skyltat. Antar att det är väl skyltat med bussar också men de går nog från entréplan.
    Biljetter till tågen köps bl a precis vid rullbanden innan man gått igenom tullen. Biljetter till bussen vet jag inte var man hittar.

    Det kommer att ta låååång tid att ta bussen in till London från Stansted kan jag "varna" er. Vi brukade ta buss från Heathrow och det var såååååååå jobbigt.

    Var i London ska ni bo?

    Jag är _inte_ alls avundsjuk på er som ska till underbara London...hihi!! Hoppas ni får en underbar vistelse där!
  5. -Helena-
    #3
    Jag har åkt buss till Stanstead och vad jag minns var det inte alls bökigt. Tror bussen stannade just utanför terminalen, jag har då inget minne av att ha irrat runt:-)
  6. 3
    Jag har åkt buss till Stanstead och vad jag minns var det inte alls bökigt. Tror bussen stannade just utanför terminalen, jag har då inget minne av att ha irrat runt:-)
  7. Helen+
    #4
    Tack för svar! Jag är mest på jakt efter info om bussarna på väg _till_ LOndon, men tack iallafall!
  8. 4
    Tack för svar! Jag är mest på jakt efter info om bussarna på väg _till_ LOndon, men tack iallafall!
  9. Helen+
    #5
    Hej! Jag har också alltid åkt tåg till och från Stansted men nu ska det bli en budgettrip så tåget går ju fetbort (det kostar lika mycket som flyget ju)....resan med buss lär ska ta en timme, det tycker jag är OK. Vi ska till norra LOndon så vi hoppar av i Golders Greeen, smidigt som bara den

    Tack för ditt svar, och tack för hjälpen att avgöra att vi struntar i Hamleys. Jag har ännu aldrig varit där och drar mig för att åka in till centrala LOndon, är inte alls intresserad av övrig shopping där så Hamleys skulle vara för att ge barnet en upplevelse - samtidigt kan vi ju bara köpa nån smågrej så kanske det inte skulle bli så kul ändå....
  10. 5
    Hej! Jag har också alltid åkt tåg till och från Stansted men nu ska det bli en budgettrip så tåget går ju fetbort (det kostar lika mycket som flyget ju)....resan med buss lär ska ta en timme, det tycker jag är OK. Vi ska till norra LOndon så vi hoppar av i Golders Greeen, smidigt som bara den

    Tack för ditt svar, och tack för hjälpen att avgöra att vi struntar i Hamleys. Jag har ännu aldrig varit där och drar mig för att åka in till centrala LOndon, är inte alls intresserad av övrig shopping där så Hamleys skulle vara för att ge barnet en upplevelse - samtidigt kan vi ju bara köpa nån smågrej så kanske det inte skulle bli så kul ändå....
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6
    Hej!

    Vi åkte bussen från Stansted till London när vi var där i november förra året, med vår 13 månader gamla tjej. Det är jättelätt att hitta biljettförsäljningen, är i hallen med affärerna och fiken. Vägen till bussarna sen är väl skyltad. Tror man åkte ned en våning. Sen är oxå de olika terminalerna väl skyltade, med linjenamn och -nummer. Turen in till London tog ca en timme. Det är ok, med tanke på det låga priset jämfört med tåget - som är svindyrt.....

    Lycka till och ha en bra resa!
  12. 6
    Hej!

    Vi åkte bussen från Stansted till London när vi var där i november förra året, med vår 13 månader gamla tjej. Det är jättelätt att hitta biljettförsäljningen, är i hallen med affärerna och fiken. Vägen till bussarna sen är väl skyltad. Tror man åkte ned en våning. Sen är oxå de olika terminalerna väl skyltade, med linjenamn och -nummer. Turen in till London tog ca en timme. Det är ok, med tanke på det låga priset jämfört med tåget - som är svindyrt.....

    Lycka till och ha en bra resa!
  13. Medlem sedan
    Jul 1999
    #7

    En timme med buss är ju OK!

    Jag var helt säker på att det skulle ta längre tid, men en timme är ju helt OK. Har man då dessutom med sig lite dryck och ngt att knapra på är det ju ingenting.

    Hoppas ni får en bra vistelse!
  14. 7
    En timme med buss är ju OK! Jag var helt säker på att det skulle ta längre tid, men en timme är ju helt OK. Har man då dessutom med sig lite dryck och ngt att knapra på är det ju ingenting.

    Hoppas ni får en bra vistelse!

Liknande trådar

  1. ryanair stansted!!!
    By London? in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 14:41
  2. Luton - Stansted
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 22:22
  3. Transfer från Stansted(UK)
    By LottaJ in forum Resesnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 20:12
  4. London, Stansted..
    By Piilla in forum Resesnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 18:45
  5. Stansted - Paddington?
    By allina in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 18:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar