Hydronefros
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Hydronefros

    Är det nån härinne som har erfarenhet av hydronefros? Det innebär oftast att urinledaren är för trång invid njurbäckenet. Det visade sig att min bebis har denna sjukdom vid UL. När jag var på UL sade hon att det än sålänge inte är nån fara men att det inte får samlas för mycket vätska i njurarna, jag glömde fråga vad som händer om det gör det?! Ska på extra UL under graviditeten för att kolla att allt är okej. Detta är tydligen inte så vanligt men jag frågar ifall att nån vet.
  2. 1
    Hydronefros Är det nån härinne som har erfarenhet av hydronefros? Det innebär oftast att urinledaren är för trång invid njurbäckenet. Det visade sig att min bebis har denna sjukdom vid UL. När jag var på UL sade hon att det än sålänge inte är nån fara men att det inte får samlas för mycket vätska i njurarna, jag glömde fråga vad som händer om det gör det?! Ska på extra UL under graviditeten för att kolla att allt är okej. Detta är tydligen inte så vanligt men jag frågar ifall att nån vet.
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Vet egentligen inget..

    ..men jag googlade fram en rätt informativ sida iaf
    http://www.urologkanalen.com/barnuro...ronefros.shtml

    Jag passar på att hälsa dig välkommen till vår grupp också. Hoppas (och tror) att du ska trivas hos oss.
    Anis m Leanna, Viking, *Ängla* och Mimer 20/1-07
  4. 2
    Vet egentligen inget.. ..men jag googlade fram en rätt informativ sida iaf
    http://www.urologkanalen.com/barnuro...ronefros.shtml

    Jag passar på att hälsa dig välkommen till vår grupp också. Hoppas (och tror) att du ska trivas hos oss.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Tack för välkomnandet. Jag har kollat den sidan tidigare och det står väldigt bra om sjukdomen men det står inte vad man gör om det redan under graviditeten blir allvarligt. Jaja jag får väl fråga BM på torsdag. Tack för hjälpen
  6. 3
    Tack för välkomnandet. Jag har kollat den sidan tidigare och det står väldigt bra om sjukdomen men det står inte vad man gör om det redan under graviditeten blir allvarligt. Jaja jag får väl fråga BM på torsdag. Tack för hjälpen

Liknande trådar

  1. Hydronefros på njurarna?
    By Marie_AOA in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 19:11
  2. Förstorat njurbäcken (hydronefros)
    By Lisa in forum Gravidsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 21:44
  3. Hydronefros?
    By Tessan&Ville in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 07:45
  4. hydronefros!
    By mariann_81 in forum Övriga funktionshinder
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 11:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar