Plugga med barn?
Ensamförälder
  1. Helena med Evelina
    #1

    Plugga med barn?

    Får man någon extra hjälp då? Eller är det bara att bita ihop? Jag vet inte hur mycket dottern kommer vara hos pappa, då han ev har ett nytt jobb på g och kommer jobba nätter
  2. 1
    Plugga med barn? Får man någon extra hjälp då? Eller är det bara att bita ihop? Jag vet inte hur mycket dottern kommer vara hos pappa, då han ev har ett nytt jobb på g och kommer jobba nätter
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Har inte hört att man får det. Men går hon inte på förskola?
  4. 2
    Har inte hört att man får det. Men går hon inte på förskola?
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Hur menar du?

    Om du studerar heltid har du ju också rätt till förskola på heltid. Eller menar du någon annan hjälp?
  6. 3
    Hur menar du? Om du studerar heltid har du ju också rätt till förskola på heltid. Eller menar du någon annan hjälp?
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4
    Nu förstår jag inte hur du menar. Jag pluggar med min dotter som blir 2 i höst. Förskola på heltid är man berättigad till och så får man ju ett barntillägg från csn. Är det ngt mer specifikt du menar? Mycket beror på var man läser o framförallt vad!
  8. 4
    Nu förstår jag inte hur du menar. Jag pluggar med min dotter som blir 2 i höst. Förskola på heltid är man berättigad till och så får man ju ett barntillägg från csn. Är det ngt mer specifikt du menar? Mycket beror på var man läser o framförallt vad!
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5
    Som student har du rätt till full barnomsorg, ekonomiskt får du extrapengar beroende på om du har jobbat innan. Tror det finns ett extratillägg när du är förälder också. Sen har man rätt till bostadbidrag....

    Nu vet jag inte om det var rätt fråga jag svarade på men du får utveckla så ska jag hjälpa dig mer.
    Jag är student med barn.....
  10. 5
    Som student har du rätt till full barnomsorg, ekonomiskt får du extrapengar beroende på om du har jobbat innan. Tror det finns ett extratillägg när du är förälder också. Sen har man rätt till bostadbidrag....

    Nu vet jag inte om det var rätt fråga jag svarade på men du får utveckla så ska jag hjälpa dig mer.
    Jag är student med barn.....
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    Vad är det för extrapengar?
    Eller menar du tilläggslånet?
  12. 6
    Vad är det för extrapengar?
    Eller menar du tilläggslånet?
  13. Medlem sedan
    Jul 2000
    #7
    Mmm, det kanske det heter. De pengar man får extra om man har barn....
  14. 7
    Mmm, det kanske det heter. De pengar man får extra om man har barn....
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Oki, då hänger jag med
  16. 8
    Oki, då hänger jag med
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Inget att tillägga vad de andra svarat här, men jag ville bara säga att jag studerar och har min son på dagis, har ingen hjälp av pappan alls. Allt fungerar jättebra. Jag var till och med hemma med honom i våras samtidigt som jag pluggade. Men som sagt allt beror på omständigheterna, vad du läser osv.
  18. 9
    Inget att tillägga vad de andra svarat här, men jag ville bara säga att jag studerar och har min son på dagis, har ingen hjälp av pappan alls. Allt fungerar jättebra. Jag var till och med hemma med honom i våras samtidigt som jag pluggade. Men som sagt allt beror på omständigheterna, vad du läser osv.

Liknande trådar

  1. Plugga med barn, ekonomi?
    By -Emla- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 15:59
  2. Plugga med barn? Ekonomisk?
    By -Emla- in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 21:57
  3. Plugga med barn
    By gellan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 15:34
  4. Plugga med sjukt barn hemma
    By FruPeru in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 12:55
  5. Plugga med små barn?
    By Plugga??? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 00:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar