Känner inga rörelser än...
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Känner inga rörelser än...

    Och ändå är jag i dag i v.17. Jag tyckte jag kände mycket tidigare med Max. Men då var det ingen som trodde på mig.
  2. 1
    Känner inga rörelser än... Och ändå är jag i dag i v.17. Jag tyckte jag kände mycket tidigare med Max. Men då var det ingen som trodde på mig.
  3. Lilla trean och jag
    #2

    Kanske

    är det med dig som det var med mig när jag väntade tvåan? Jag hade känt rörelser med ettan i v16 och var riktigt orolig över att jag inte hade känt något med tvåan när jag var i v19 och skulle på UL. Med på UL flyttade de mig tillbaka två veckor (13 dgr), så jag var egentligen i v 17. Och sedan tog det en vecka till och så kände jag rörelser. Säger inte att det är så med dig, men man vet aldrig vad anledningen är att man inte känner. Kanske ligger moderkakan annnorlunda den här gången? Själv längtar jag sååå efter att få känna trean röra på sig, men det dröjer, är bara i v12 än.
    *kram*
  4. 2
    Kanske är det med dig som det var med mig när jag väntade tvåan? Jag hade känt rörelser med ettan i v16 och var riktigt orolig över att jag inte hade känt något med tvåan när jag var i v19 och skulle på UL. Med på UL flyttade de mig tillbaka två veckor (13 dgr), så jag var egentligen i v 17. Och sedan tog det en vecka till och så kände jag rörelser. Säger inte att det är så med dig, men man vet aldrig vad anledningen är att man inte känner. Kanske ligger moderkakan annnorlunda den här gången? Själv längtar jag sååå efter att få känna trean röra på sig, men det dröjer, är bara i v12 än.
    *kram*
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Längtar också till att få känna bebisen röra sig. Det kommer verkligen bli mer speciellt då. Jag läste här på AFF att man kan höra fosterljuden med vanligt stetoskop runt v. 20, åh tänk då kan man ligga hemma och lyssna på de underbara ljuden.

    Hoppas att vi får känna rörelser snart.
  6. 3
    Längtar också till att få känna bebisen röra sig. Det kommer verkligen bli mer speciellt då. Jag läste här på AFF att man kan höra fosterljuden med vanligt stetoskop runt v. 20, åh tänk då kan man ligga hemma och lyssna på de underbara ljuden.

    Hoppas att vi får känna rörelser snart.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Inte jag heller, men jag är bara i vecka 14. Kände i vecka 16-17 med första barnet. Men jag har sett pyret studsa runt som en gummiboll på UL!
  8. 4
    Inte jag heller, men jag är bara i vecka 14. Kände i vecka 16-17 med första barnet. Men jag har sett pyret studsa runt som en gummiboll på UL!
  9. Lilla trean och jag
    #5

    Jag har läst

    att det ska gå att lyssna på bebisens hjärtljud med hjälp av en vanlig toarulle tryckt mot mammans mage. Fast självklart senare i graviditeten. Blev aldrig att vi provade förra gången, men denna ska jag nog låta storasyskonet prova!
  10. 5
    Jag har läst att det ska gå att lyssna på bebisens hjärtljud med hjälp av en vanlig toarulle tryckt mot mammans mage. Fast självklart senare i graviditeten. Blev aldrig att vi provade förra gången, men denna ska jag nog låta storasyskonet prova!
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Jag känner inte heller några rörelser och jag är också i v 17. Trodde att det skulle komma mycket tidigare med andra barnet. Med F kände jag någon gång runt UL.

    Hoppas de kommer snart för oss båda!

    Kram
    Flic m F-05 + bf 1/3
  12. 6
    Jag känner inte heller några rörelser och jag är också i v 17. Trodde att det skulle komma mycket tidigare med andra barnet. Med F kände jag någon gång runt UL.

    Hoppas de kommer snart för oss båda!

    Kram

Liknande trådar

  1. V 20 och känner inga rörelser
    By Viivi in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 16:49
  2. Känner inga sparkar/rörelser
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 20:21
  3. Känner inga rörelser än.
    By simsan78 in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 06:59
  4. känner inga rörelser?!
    By marie m prinsesorna in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 15:10
  5. känner inga rörelser
    By marie 74 v.18 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-09, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar