Hej mina vänner!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Hej mina vänner!

    Nu är vi hemma med liten bebis! Var på förlossningen igår morse, kl 8 för igångsättning. Allt var väldigt positivt och och redo för att ta hål på hinnorna. (Vi fick dock vänta på doktor till kl 10).

    Huvudet var väl nedträngt och fixerat, modermunnen öppen 4 cm oc bibehållen ca 1 cm så det var ju redan en god bit .

    Kl 10 30 sattes skalpelektrod och fostervattnet rann ordentligt ( "ingen återvändo")!
    Det tog en stund en innan jag började känna något, men efter en stund molade det som mensvärk och blev starkare och starkare.

    Jag stod upp bredvid sängen och tyckte det kändes bra att kunna röra mej. Bm och USKa var jättegulliga hela tiden och lovade att vara "beredda" så fort jag kände att det började trycka på.

    Kl 11.05 gjordes en ny undersökning för då kände jag lite mer tryck och då var jag öppen 5-6 cm .

    Kl 11.20 var modermunnen retraherad och huvudet nedom spinae.

    Kl 11.31 kom så lille plutten efter 6 minuters krystande som faktiskt var de värsta minuterna av alla mina fem förlossningar! Det visade sej att skrutten låg vidöppet och jag fick inget riktigt bra tryck i krystandet kändes det som.

    Jag fick verkligen ta i mer "av egen kraft", på ren vilja, för fosterljuden gick ner rejält de sista minuterna ( 65-75 slag/ minut) och ytterligare en bm kom in och hjälpte till att pressa lite ( väldigt kort och försiktigt, så det kändes bara bra med lite extra hjälp!)

    "Mini" mådde bra när han kom ut och hade fin apgar, men han har ett hematom lite på sidan av huvudet, så han har legat lite snett och tokigt! Det kändes att det var "annorlunda" för de andra har kommit i framstupa kronbjudning som är "vanligast" och mest fördelaktigt och känts "lättare" att krysta ut.

    Nu gick det ju väldigt fort och bra trots allt, men gjorde absolut ondare" Ffa kändes det mer "framåt och jag är fortfarande öm över symfysen ( kändes som jag skulle gå av där nånstans!)

    Fick tyvärr en bristning alldeles invid urinröret oxå som fick sys med ett par stygn. Ingen stor bristning, men den satt ju lite "olustigt" och blödde, så en del! Idag känns det sock helt ok och jag "vågar kissa" utan att spänna mej som en fjäder

    Efter en del velande hit och dit så bestämde jag mej för att sova kvar en natt på patienthotellet med lillskrutten ( mannen åkte hem till stora barnen på kvällen) och det var ganska skönt att bara få ägna sej åt bebisen hal kvällen och natten

    Otroligt vad kroppen hämtar sej! Jag ska inte säga att jag vill göra om det idag, men jag känner mej väldigt pigg och redan mycket "rörligare" och nu är det jättehärligt att åter vara hemma!!

    Lillskrutten har inget namn ännu , men det lutar åt Isac. Han är så klart världens sötaste och jag är redan förälskad i det här lilla pyret! Han väger 3270 gram och är 48 cm lång , med blonda fjun på huvudet och grop i hakan ( vet inte var den kommer ifrån? )

    Han är redan en naturbegåvning vad gäller amning och mina bröst får utstå "en del slitage"! Mjölken har inte runnit till riktigt ännu, men det är nog på gång för jag börjar bli spänd och svullen!

    Nu kommer mannen med pizza ( han står för maten den här veckan *ASG*) så vi ska äta middag! Återkommer !

    Kram allesammans / Alli
  2. 1
    Hej mina vänner! Nu är vi hemma med liten bebis! Var på förlossningen igår morse, kl 8 för igångsättning. Allt var väldigt positivt och och redo för att ta hål på hinnorna. (Vi fick dock vänta på doktor till kl 10).

    Huvudet var väl nedträngt och fixerat, modermunnen öppen 4 cm oc bibehållen ca 1 cm så det var ju redan en god bit .

    Kl 10 30 sattes skalpelektrod och fostervattnet rann ordentligt ( "ingen återvändo")!
    Det tog en stund en innan jag började känna något, men efter en stund molade det som mensvärk och blev starkare och starkare.

    Jag stod upp bredvid sängen och tyckte det kändes bra att kunna röra mej. Bm och USKa var jättegulliga hela tiden och lovade att vara "beredda" så fort jag kände att det började trycka på.

    Kl 11.05 gjordes en ny undersökning för då kände jag lite mer tryck och då var jag öppen 5-6 cm .

    Kl 11.20 var modermunnen retraherad och huvudet nedom spinae.

    Kl 11.31 kom så lille plutten efter 6 minuters krystande som faktiskt var de värsta minuterna av alla mina fem förlossningar! Det visade sej att skrutten låg vidöppet och jag fick inget riktigt bra tryck i krystandet kändes det som.

    Jag fick verkligen ta i mer "av egen kraft", på ren vilja, för fosterljuden gick ner rejält de sista minuterna ( 65-75 slag/ minut) och ytterligare en bm kom in och hjälpte till att pressa lite ( väldigt kort och försiktigt, så det kändes bara bra med lite extra hjälp!)

    "Mini" mådde bra när han kom ut och hade fin apgar, men han har ett hematom lite på sidan av huvudet, så han har legat lite snett och tokigt! Det kändes att det var "annorlunda" för de andra har kommit i framstupa kronbjudning som är "vanligast" och mest fördelaktigt och känts "lättare" att krysta ut.

    Nu gick det ju väldigt fort och bra trots allt, men gjorde absolut ondare" Ffa kändes det mer "framåt och jag är fortfarande öm över symfysen ( kändes som jag skulle gå av där nånstans!)

    Fick tyvärr en bristning alldeles invid urinröret oxå som fick sys med ett par stygn. Ingen stor bristning, men den satt ju lite "olustigt" och blödde, så en del! Idag känns det sock helt ok och jag "vågar kissa" utan att spänna mej som en fjäder

    Efter en del velande hit och dit så bestämde jag mej för att sova kvar en natt på patienthotellet med lillskrutten ( mannen åkte hem till stora barnen på kvällen) och det var ganska skönt att bara få ägna sej åt bebisen hal kvällen och natten

    Otroligt vad kroppen hämtar sej! Jag ska inte säga att jag vill göra om det idag, men jag känner mej väldigt pigg och redan mycket "rörligare" och nu är det jättehärligt att åter vara hemma!!

    Lillskrutten har inget namn ännu , men det lutar åt Isac. Han är så klart världens sötaste och jag är redan förälskad i det här lilla pyret! Han väger 3270 gram och är 48 cm lång , med blonda fjun på huvudet och grop i hakan ( vet inte var den kommer ifrån? )

    Han är redan en naturbegåvning vad gäller amning och mina bröst får utstå "en del slitage"! Mjölken har inte runnit till riktigt ännu, men det är nog på gång för jag börjar bli spänd och svullen!

    Nu kommer mannen med pizza ( han står för maten den här veckan *ASG*) så vi ska äta middag! Återkommer !

    Kram allesammans / Alli
  3. Cissi med G bf 11/10
    #2

    Stort grattis!

    Och härligt att ni mår bra! Man blir ju inte mindre sugen när man läser.....Sköt om er!
  4. 2
    Stort grattis! Och härligt att ni mår bra! Man blir ju inte mindre sugen när man läser.....Sköt om er!
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    GRATTIS vad skönt att allt gick bra och att lillen mår bra.. Åh vad man längtar själv nu..
    Jätte grattis och pussa den lilla.

    //Kram Anna-Karin m Albin + bf 29/10 (troligen tidigare)
  6. 3
    GRATTIS vad skönt att allt gick bra och att lillen mår bra.. Åh vad man längtar själv nu..
    Jätte grattis och pussa den lilla.

    //Kram Anna-Karin m Albin + bf 29/10 (troligen tidigare)
  7. Medlem sedan
    Jan 2006
    #4
    Åhhh så underbart att läsa! Jättegrattis till lillkillen!

    Kramar
  8. 4
    Åhhh så underbart att läsa! Jättegrattis till lillkillen!

    Kramar
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Åh så mysigt! Grattis!!!
    Jag vill också ha bebis nu!
  10. 5
    Åh så mysigt! Grattis!!!
    Jag vill också ha bebis nu!
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Kram till dig och din familj. Jättekul att du beskrev så ingående, känns lugnande för en första gångare.

    Stort Grattis!
  12. 6
    Kram till dig och din familj. Jättekul att du beskrev så ingående, känns lugnande för en första gångare.

    Stort Grattis!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Oooh GRATTIS!! Fy bubblan så fort det gick!! Kanske var därför du blev igångsatt
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  14. 7
    Oooh GRATTIS!! Fy bubblan så fort det gick!! Kanske var därför du blev igångsatt
  15. A-K m Lilly bf 24/10
    #8
    Åh vad skönt att höra av dig, har undrat så hur det har gått. Ett stort grattis till lillkillen, jag är så avundsjuk nu känner jag...

    Många kramar från Anna-Karin
  16. 8
    Åh vad skönt att höra av dig, har undrat så hur det har gått. Ett stort grattis till lillkillen, jag är så avundsjuk nu känner jag...

    Många kramar från Anna-Karin
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Åhhh jag blir helt tårögd!! Jag kan riktigt känna doften av ny bebis!! STORT varmt grattis till er lille fina bebis!!!

    Massa kramar!!
  18. 9
    Åhhh jag blir helt tårögd!! Jag kan riktigt känna doften av ny bebis!! STORT varmt grattis till er lille fina bebis!!!

    Massa kramar!!
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10
    GRATTIS!!!
    Åhhh...du fick rätt, det blev bebis innan lunch! Super många grattis och lyckönskningar från mig och magen
    Tack för din fina berättelse *tårögd*

    *Många stora kramar*
  20. 10
    GRATTIS!!!
    Åhhh...du fick rätt, det blev bebis innan lunch! Super många grattis och lyckönskningar från mig och magen
    Tack för din fina berättelse *tårögd*

    *Många stora kramar*
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Men oj så snabbt du födde!!
    Helt otroligt tycker jag (som har en 32 timmars bakom mig)...
    Men framförallt: GRATTIS TILL ER LILLE KILLE!!!

    Ser själv tyvärr inte direkt fram emot just krystningen... Trist att han låg så konstigt så det blev värre för dig. Hoppas min ligger "rätt"! Det var jobbigt nog ändå att krysta i en timme med dottern... Nu "måste" det gå fortare.

    Förresten, fick du något mot smärtan eller inte?

    Så skönt att han är ute nu va?
    Måste vara underbart med en sån där liten färsking att snosa på....
    Kramar till er!

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^
    Alyana. v 37. 2.a barnet. bf 11/10
  22. 11
    Men oj så snabbt du födde!!
    Helt otroligt tycker jag (som har en 32 timmars bakom mig)...
    Men framförallt: GRATTIS TILL ER LILLE KILLE!!!

    Ser själv tyvärr inte direkt fram emot just krystningen... Trist att han låg så konstigt så det blev värre för dig. Hoppas min ligger "rätt"! Det var jobbigt nog ändå att krysta i en timme med dottern... Nu "måste" det gå fortare.

    Förresten, fick du något mot smärtan eller inte?

    Så skönt att han är ute nu va?
    Måste vara underbart med en sån där liten färsking att snosa på....
    Kramar till er!

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^
    Alyana. v 37. 2.a barnet. bf 11/10
  23. Medlem sedan
    Mar 2006
    #12

    Härligt Alli-Mac!

    Vilken härlig nyhet en mörk höstkväll som denna. Jag blir glad i hela kroppen. Stora grattiskramar till dig, lilleman och din familj!
  24. 12
    Härligt Alli-Mac! Vilken härlig nyhet en mörk höstkväll som denna. Jag blir glad i hela kroppen. Stora grattiskramar till dig, lilleman och din familj!
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    Åh vad härligt!

    Jättegrattis och ta hand om er!
    Yvonne m Victor-02 och Isabelle-06
  26. 13
    Åh vad härligt! Jättegrattis och ta hand om er!
  27. Medlem sedan
    Feb 2003
    #14
    Ett stort GRATTIS till dig!!! Vad härligt att allt gick bra.
  28. 14
    Ett stort GRATTIS till dig!!! Vad härligt att allt gick bra.
  29. Medlem sedan
    Oct 2003
    #15
    Varmt Välkommen till Lillen! Och mitt största GRATTIS till dig/er.. Så glad att allt gick så pass bra! Börjar nästan gråta här hemma ju.. Tack för din beskrivning av förlossningen.. Allt kött på bena e bra!

    Nå hur känns det att ha en liten skrutt??
    *vill oxå*

    Allt Gott Önskar Jag Er...
    Hjärtekramar till Dig & Gossen!
  30. 15
    Varmt Välkommen till Lillen! Och mitt största GRATTIS till dig/er.. Så glad att allt gick så pass bra! Börjar nästan gråta här hemma ju.. Tack för din beskrivning av förlossningen.. Allt kött på bena e bra!

    Nå hur känns det att ha en liten skrutt??
    *vill oxå*

    Allt Gott Önskar Jag Er...
    Hjärtekramar till Dig & Gossen!
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16
    Ett stort grattis till dig och din familj till er fina lilla kille.
    Skönt att höra att allt gått bra och att pojken mår bra efter alla turer under denna graviditet.
    Grattis!!!!!!
  32. 16
    Ett stort grattis till dig och din familj till er fina lilla kille.
    Skönt att höra att allt gått bra och att pojken mår bra efter alla turer under denna graviditet.
    Grattis!!!!!!
  33. Medlem sedan
    Oct 2004
    #17

    Grattis!

    Vad skönt att det gick så bra, vi var många härinne som oroade oss när det dröjde.

    Njut i massor av både pizza och bortskämdhet, men framför allt givetvis din lille pojke!

    Kram

    Maria
    Maria m. 4 under 10
  34. 17
    Grattis! Vad skönt att det gick så bra, vi var många härinne som oroade oss när det dröjde.

    Njut i massor av både pizza och bortskämdhet, men framför allt givetvis din lille pojke!

    Kram

    Maria
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18
    Å grattis! Så underbart att höra att allt gick bra! Vi är ett stort gäng som har undrat här ska du veta. Och det låter ju som att det gick otroligt smidigt (och fort!) trots bristning och vidöppet läge. Ser fram emot att få se bilder på underverket sen.

    GRATTIS igen!

    Kram!
  36. 18
    Å grattis! Så underbart att höra att allt gick bra! Vi är ett stort gäng som har undrat här ska du veta. Och det låter ju som att det gick otroligt smidigt (och fort!) trots bristning och vidöppet läge. Ser fram emot att få se bilder på underverket sen.

    GRATTIS igen!

    Kram!
  37. Marmelad
    #19
    Åh grattis! STORT grattis till lilla killen, skönt att höra att det gick bra, OK då med några mindre besvär. Det låter så mysigt och härligt med bebis! KRAM till er båda.
  38. 19
    Åh grattis! STORT grattis till lilla killen, skönt att höra att det gick bra, OK då med några mindre besvär. Det låter så mysigt och härligt med bebis! KRAM till er båda.
  39. Medlem sedan
    Jun 2005
    #20

    STOOORT GRATTIS!

    Skönt att det gick så bra och lagom fort gick det ju oxå

    Grattis till lillkillen och vila nu upp dig ordentligt.

    Kram

    // Frida m.tvåan BF 29/10 ( V34+2 )
  40. 20
    STOOORT GRATTIS! Skönt att det gick så bra och lagom fort gick det ju oxå

    Grattis till lillkillen och vila nu upp dig ordentligt.

    Kram

    // Frida m.tvåan BF 29/10 ( V34+2 )
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Nej nu mina vänner
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-15, 21:44
  2. Ja ni, mina vänner.
    By viven in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 21:20
  3. Ja mina vänner
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-11, 13:23
  4. GOD JUL mina vänner
    By CHENOA in forum Singelmingel
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 15:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar