Antal barn?
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Antal barn?

    Åh, jag är så sugen på en liten trea, men inte just nu.... I sådana här lägen önskar jag att jag fått barn i lite tidigare ålder så att jag kunnat få en liten sladdis utan att behöva tänka på ålder, biologisk klocka osv. Hur många barn har ni här på junisidan förresten (man har ju lite dålig koll nu för tiden)? Skriv ett svar under det antal barn som du har! Vem vet; jag kanske snart kommer börja bombardera er som har tre (eller fler) med frågor om hur livet med tre eller fler barn går ihop!
  2. 1
    Antal barn? Åh, jag är så sugen på en liten trea, men inte just nu.... I sådana här lägen önskar jag att jag fått barn i lite tidigare ålder så att jag kunnat få en liten sladdis utan att behöva tänka på ålder, biologisk klocka osv. Hur många barn har ni här på junisidan förresten (man har ju lite dålig koll nu för tiden)? Skriv ett svar under det antal barn som du har! Vem vet; jag kanske snart kommer börja bombardera er som har tre (eller fler) med frågor om hur livet med tre eller fler barn går ihop!
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2

    Ett barn

    .
  4. 2
    Ett barn .
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3

    Två barn

    .
  6. 3
    Två barn .
  7. Medlem sedan
    Jul 2001
    #4

    Tre barn

    .
  8. 4
    Tre barn .
  9. Medlem sedan
    Jul 2001
    #5

    Fyra eller fler barn

    .
  10. 5
    Fyra eller fler barn .
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Karamella har två barn, men jag har som sagt alltid sett mig själv som trebarnsmamma (kanske för att vi var tre barn och jag älskade det). Tiden får utvisa....
  12. 6
    Karamella har två barn, men jag har som sagt alltid sett mig själv som trebarnsmamma (kanske för att vi var tre barn och jag älskade det). Tiden får utvisa....
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Venus har tre barn...

    och trivs bra med det! Skulle möjligen kunna tänka mig en liten sladdis (eller två ) om sådär 5-10 år...

    Men jag är ju bara nyss fyllda 25 oxå...
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  14. 7
    Venus har tre barn... och trivs bra med det! Skulle möjligen kunna tänka mig en liten sladdis (eller två ) om sådär 5-10 år...

    Men jag är ju bara nyss fyllda 25 oxå...
  15. Jessica m S & M
    #8

    Vi har 2 barn, ännu så länge...

    ...brukar jag tillägga, för jag har alltid planerat för 3 barn och så småningom kommer det att bli en liten till här.
  16. 8
    Vi har 2 barn, ännu så länge... ...brukar jag tillägga, för jag har alltid planerat för 3 barn och så småningom kommer det att bli en liten till här.
  17. Medlem sedan
    Jun 2000
    #9
    Lottiz har ett barn, men jag vill ha minst två till. Men vi väntar, jag vill inte ha barn tätt så om ett år eller två kanske det blir bebisverkstad här
  18. 9
    Lottiz har ett barn, men jag vill ha minst två till. Men vi väntar, jag vill inte ha barn tätt så om ett år eller två kanske det blir bebisverkstad här
  19. Medlem sedan
    Jun 2004
    #10
    lotta har 2barn och är nöjd med detta :-)

    En sak som jag har funderat på ang resa med barn, mina är 2år 3 mån och 3mån hur är säkerheten på flyget för dem?
    Kan de vara fastspända?
    Har även hört att det kan vara bra att amma när man landar för att bebis inte ska få ont i öronen men det innebär ju att man har bebis lös i famnen?? Det hela går inte inop för mej och jag kommer nog inte våga resa nånstans (men är sugen).
  20. 10
    lotta har 2barn och är nöjd med detta :-)

    En sak som jag har funderat på ang resa med barn, mina är 2år 3 mån och 3mån hur är säkerheten på flyget för dem?
    Kan de vara fastspända?
    Har även hört att det kan vara bra att amma när man landar för att bebis inte ska få ont i öronen men det innebär ju att man har bebis lös i famnen?? Det hela går inte inop för mej och jag kommer nog inte våga resa nånstans (men är sugen).
  21. Medlem sedan
    Jan 2005
    #11
    Camilla har två barn, men funderar allvarligt på en trea.Jag har varit bebissjuk sen förra sommaren. Så nu under hösten skall vi bestämma oss. Så ev blir det bebisverkstad nästa sommar.
  22. 11
    Camilla har två barn, men funderar allvarligt på en trea.Jag har varit bebissjuk sen förra sommaren. Så nu under hösten skall vi bestämma oss. Så ev blir det bebisverkstad nästa sommar.
  23. Medlem sedan
    Nov 2000
    #12
    Jag har tre barn, började ganska tidigt så minst ett till kommer det att bli om några år. Vill egentligen ha bara en sladdis men känner att det är kanske lite tråkigt att vara "ensam"?!
  24. 12
    Jag har tre barn, började ganska tidigt så minst ett till kommer det att bli om några år. Vill egentligen ha bara en sladdis men känner att det är kanske lite tråkigt att vara "ensam"?!
  25. Medlem sedan
    Jul 2003
    #13
    Klickann har två barn. Juni 04 barnet Theodor och Vincent född dec 05
  26. 13
    Klickann har två barn. Juni 04 barnet Theodor och Vincent född dec 05
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    En till bebissugen 2 barns mamma

    4,5år och 2,5år är dom. Vill oxå ha en till känner mig inte nöjd än : ) Har ju dock haft jobbigt med illamående och foglossningar så det är väll det största problemet. Är 31år så jag har ju några år på mig. Kanske när stora killen börjar skola. Hmmm.
    Vi får väll se.
    Ulle
  28. 14
    En till bebissugen 2 barns mamma 4,5år och 2,5år är dom. Vill oxå ha en till känner mig inte nöjd än : ) Har ju dock haft jobbigt med illamående och foglossningar så det är väll det största problemet. Är 31år så jag har ju några år på mig. Kanske när stora killen börjar skola. Hmmm.
    Vi får väll se.
    Ulle
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15
    Vi har 2 barn

    Jag är också sugen på en trea men sambon är tyvärr inte med på den linjen riktigt, iallafall inte nu.
    Fast visst, förnuftet säger att det nog är bäst att vänta något eller några år OM vi ska försöka få fler men hjärtat säger NU ;-)
    Har flera kompisar som är gravida och det påverkar nog en hel del.
    Jag är 28 år så jag kan ju vänta lite utan att det egentligen gör något eller vad man ska säga. Samtidigt vore det skönt att få småbarnsåren gjorda, men också mysigt att få en sladdis om sisådär 4 år eller nåt...
    Ja, vem vet vad som är bäst egentligen?
  30. 15
    Vi har 2 barn

    Jag är också sugen på en trea men sambon är tyvärr inte med på den linjen riktigt, iallafall inte nu.
    Fast visst, förnuftet säger att det nog är bäst att vänta något eller några år OM vi ska försöka få fler men hjärtat säger NU ;-)
    Har flera kompisar som är gravida och det påverkar nog en hel del.
    Jag är 28 år så jag kan ju vänta lite utan att det egentligen gör något eller vad man ska säga. Samtidigt vore det skönt att få småbarnsåren gjorda, men också mysigt att få en sladdis om sisådär 4 år eller nåt...
    Ja, vem vet vad som är bäst egentligen?
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16
    Oj, nu svarade jag inte som du ville men det kanske går bra ändå :-)
  32. 16
    Oj, nu svarade jag inte som du ville men det kanske går bra ändå :-)
  33. Medlem sedan
    Oct 2003
    #17
    Daphnia har ett barn och just för tillfället så är vi nöjda med det, både jag och sambon. Så småningom blir det kanske en till i familjen, men inte än på ett par år skulle jag tro. Jag kommer att vara den drivande i frågan om att skaffa ett syskon till Victor. Sambon är endabarn och har alltid trivts bra med det. Jag VET att jag kommer att vilja ha ett barn till, sen får vi se om jag lyckas lobba för det tillräckligt bra när tiden kommer
  34. 17
    Daphnia har ett barn och just för tillfället så är vi nöjda med det, både jag och sambon. Så småningom blir det kanske en till i familjen, men inte än på ett par år skulle jag tro. Jag kommer att vara den drivande i frågan om att skaffa ett syskon till Victor. Sambon är endabarn och har alltid trivts bra med det. Jag VET att jag kommer att vilja ha ett barn till, sen får vi se om jag lyckas lobba för det tillräckligt bra när tiden kommer
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Zukits har ett barn, men vi vill ha fler! Trodde lite att jag var gravid nu när mensen var sen med 3 dagar, men det var bara kroppen som lurades :-(
  36. 18
    Zukits har ett barn, men vi vill ha fler! Trodde lite att jag var gravid nu när mensen var sen med 3 dagar, men det var bara kroppen som lurades :-(
  37. Medlem sedan
    Dec 2001
    #19
    Jag har två barn och som det känns nu blir det inte fler.
  38. 19
    Jag har två barn och som det känns nu blir det inte fler.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20

    Annika m. Erik 22/6 + 3 till

    Jag har fyra barn födda -00, -01, -02 och -04.
    Nu är det färdigt, visst önskar jag ibland att få vara gravid igen, men fyra barn är vad jag orkar, kan nog vara så att det är väldigt intensivt för att det är så tätt mellan dem.

    Kram
  40. 20
    Annika m. Erik 22/6 + 3 till Jag har fyra barn födda -00, -01, -02 och -04.
    Nu är det färdigt, visst önskar jag ibland att få vara gravid igen, men fyra barn är vad jag orkar, kan nog vara så att det är väldigt intensivt för att det är så tätt mellan dem.

    Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Antal barn
    By lena84 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 20:16
  2. Antal barn
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 09:05
  3. På tal om antal barn
    By Krusmynta in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 19:59
  4. Antal barn?
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 11:14
  5. BF med antal barn
    By AngeliQ in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 20:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar