Fråga om ägglossningstest
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Fråga om ägglossningstest

    Någon som vet hur "snabbt" ett äl test går från neg till pos? Dvs. kan det vara negativt på morgonen, men positivt senare samma kväll? Någon som haft råd (*s*) att testa så ofta?
    Mari, Roger (4dadtobe), Alvin 18/6 2007 och Pelle 7/7 2009
  2. 1
    Fråga om ägglossningstest Någon som vet hur "snabbt" ett äl test går från neg till pos? Dvs. kan det vara negativt på morgonen, men positivt senare samma kväll? Någon som haft råd (*s*) att testa så ofta?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    ja, jag tor att det kan funka så.
    har inte provar ÄL stickor själv, bara läst om det här.
  4. 2
    ja, jag tor att det kan funka så.
    har inte provar ÄL stickor själv, bara läst om det här.
  5. Medlem sedan
    Nov 2005
    #3

    Undrar jag med!

    Är det värt att testa både morgon och kväll? Kan det gå från totalblankt till positivt på samma dag eller från en dag till den andra? Eller kommer det visa sig som svagt streck några dagar innan ÄL för att sedan bli starkare för varje dag?
    jag testar för första gången och får helt blankt (förutom kontrollstrecket).
  6. 3
    Undrar jag med! Är det värt att testa både morgon och kväll? Kan det gå från totalblankt till positivt på samma dag eller från en dag till den andra? Eller kommer det visa sig som svagt streck några dagar innan ÄL för att sedan bli starkare för varje dag?
    jag testar för första gången och får helt blankt (förutom kontrollstrecket).
  7. @ dag 17 av 24-27
    #4

    varför?

    när du får positivt så är det ju 24-48 timmar till ÄL så det är ju inte så att det är "bråttom" att få positivt. Du har ju ändå god tid på dig att "få till det" efter att ÄL-testet visat positivt.
    Jag förstår helt enkelt inte varför man skulle vilja testa 2 ggr samma dag...
  8. 4
    varför? när du får positivt så är det ju 24-48 timmar till ÄL så det är ju inte så att det är "bråttom" att få positivt. Du har ju ändå god tid på dig att "få till det" efter att ÄL-testet visat positivt.
    Jag förstår helt enkelt inte varför man skulle vilja testa 2 ggr samma dag...
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Nä, det är inte det är det är bråttom, var mest nyfiken på hur de funkar! Och sen har jag ett litet expriment på gång! :-) Jag får väldigt ont två dgr innan äl. Jag är nyfiken på om LH-stegringen börjar innan det onda. Dvs. i morse var äl-testet negativt och ännu har jag inte ont. Men undrar vad testet skulle visa om det visar sig att jag senare i dag får ont. Svamligt, men du kanske förstår vad jag menar!

    /Mari dag 11/27-29
  10. 5
    Nä, det är inte det är det är bråttom, var mest nyfiken på hur de funkar! Och sen har jag ett litet expriment på gång! :-) Jag får väldigt ont två dgr innan äl. Jag är nyfiken på om LH-stegringen börjar innan det onda. Dvs. i morse var äl-testet negativt och ännu har jag inte ont. Men undrar vad testet skulle visa om det visar sig att jag senare i dag får ont. Svamligt, men du kanske förstår vad jag menar!

    /Mari dag 11/27-29
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Jag testar med digitalt äl test, så där finns liksom inga tveksamheter!
    /Mari dag 11/27-29
  12. 6
    Jag testar med digitalt äl test, så där finns liksom inga tveksamheter!
    /Mari dag 11/27-29
  13. @ dag 17 av 24-27
    #7

    ahaaa...

    den enda gång jag testade med ÄL-stickor hade jag inget på stickan en morgon för att vara pos nästa morgon

    Så någonstans däremellan börjar det ju öka...

    Lycka till med experimenten
  14. 7
    ahaaa... den enda gång jag testade med ÄL-stickor hade jag inget på stickan en morgon för att vara pos nästa morgon

    Så någonstans däremellan börjar det ju öka...

    Lycka till med experimenten
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Ja...

    du kan få positivt på ÄL test samma eftermiddagen samma dag som du fått neg på morgonen. Och man kan även få neg dagen efter man fått pos dagen innan på eftermiddagen.

    Min stegring visas oftast på eftermiddagen. Jag testar alltid två ggr/dag för att vara säker. På mig är det nämligen så att det brukar se ut så här... - på morgonen, + på eftermiddagen, - poå morgonen efter.
    Hade jag då bara testat på morgonen hade jag missat stegringen helt...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    Ja... du kan få positivt på ÄL test samma eftermiddagen samma dag som du fått neg på morgonen. Och man kan även få neg dagen efter man fått pos dagen innan på eftermiddagen.

    Min stegring visas oftast på eftermiddagen. Jag testar alltid två ggr/dag för att vara säker. På mig är det nämligen så att det brukar se ut så här... - på morgonen, + på eftermiddagen, - poå morgonen efter.
    Hade jag då bara testat på morgonen hade jag missat stegringen helt...
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9

    Läs mitt vsra nedan...

    det går att missa om man bara testar en gång/dag. Sånt är väldigt individuellt. Vissa får stegring 2-3 dagar, medan t.ex jag bara har ett par timmar där det visas ett + på stickan.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  18. 9
    Läs mitt vsra nedan... det går att missa om man bara testar en gång/dag. Sånt är väldigt individuellt. Vissa får stegring 2-3 dagar, medan t.ex jag bara har ett par timmar där det visas ett + på stickan.
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10
    Nä, men hoppsan!! Ja, då är det ju verkligen viktigt att testa mer än en gång per dag! Vad irriterad man skulle bli om det visar sig att man har som dig, först efter flera månader.... Håller tummarna för fortsatt icke-mens för dig! ;-)
  20. 10
    Nä, men hoppsan!! Ja, då är det ju verkligen viktigt att testa mer än en gång per dag! Vad irriterad man skulle bli om det visar sig att man har som dig, först efter flera månader.... Håller tummarna för fortsatt icke-mens för dig! ;-)
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11
    Hej Maon...

    Jag har testat ganska mycket med älstickor och de kan gå snabbt från - till + .
    JAG testade mycket mest för att jag var nyfiken


    Kram
    ~Stolt Mamma till Melanie 4 år & Zoe 070707~
  22. 11
    Hej Maon...

    Jag har testat ganska mycket med älstickor och de kan gå snabbt från - till + .
    JAG testade mycket mest för att jag var nyfiken


    Kram

Liknande trådar

  1. Fråga ang ägglossningstest?
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 13:14
  2. Ägglossningstest fråga
    By amnettan in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 09:19
  3. Ägglossningstest *fråga*
    By anonymt namn in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 08:48
  4. Ägglossningstest *fråga*
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 15:12
  5. Fråga om ägglossningstest
    By Annenym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-05, 12:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar