Dags igen..
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Dags igen..

    vad läser ni?

    Själv har jag börjat om med Harry Potter serien, jag har inte läst den första boken på hur många år som helst och är snart klar med den.
    *Don't take your organs to heaven, God knows we need them here*

    www.busluren.blogspot.com
  2. 1
    Dags igen.. vad läser ni?

    Själv har jag börjat om med Harry Potter serien, jag har inte läst den första boken på hur många år som helst och är snart klar med den.
  3. -Helena-
    #2
    Jag är klar med mina isländska deckare och har fortfarande Knut Ståhlbergs de Gaulle-biografi puttrande på sängbordet. Den amerikanska flickan väntar också och för tillfället läser jag A Pelican at Blandings av PG Woodehouse, fruktansvärt rolig i mina ögon med ett komplett överklassigt persongalleri, skumma och opålitliga amerikaner, prisbelönta grisar... mycket roande. Häromveckan hämtade jag ut en trilogin om klanen Otori som jag fick tips om här inne, den ser jag fram emot att läsa! Och så funderar jag på Anne på Grönkulla-serien som högläsningsprojekt *puh*
  4. 2
    Jag är klar med mina isländska deckare och har fortfarande Knut Ståhlbergs de Gaulle-biografi puttrande på sängbordet. Den amerikanska flickan väntar också och för tillfället läser jag A Pelican at Blandings av PG Woodehouse, fruktansvärt rolig i mina ögon med ett komplett överklassigt persongalleri, skumma och opålitliga amerikaner, prisbelönta grisar... mycket roande. Häromveckan hämtade jag ut en trilogin om klanen Otori som jag fick tips om här inne, den ser jag fram emot att läsa! Och så funderar jag på Anne på Grönkulla-serien som högläsningsprojekt *puh*
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Qumran av Eliette Abecassis.

    Läste ut The Sunday Philosophy Club av Alexander McCall Smith, förra veckan med möda! Den var verkligen inte lika bra som böckerna om Mma Romatswe.
  6. 3
    Qumran av Eliette Abecassis.

    Läste ut The Sunday Philosophy Club av Alexander McCall Smith, förra veckan med möda! Den var verkligen inte lika bra som böckerna om Mma Romatswe.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Har precis börjat på Å andra sidan, som du föreslog när jag bad om pockettips. Hoppas den är lättsam och rolig. Nu när jag är gravid gråter jag mig genom varenda bok, verkar det som!

    Har fortfarande inte läst Harry Potter, trots min äldsta dotters påtryckningar. Skäms nästan...
  8. 4
    Har precis börjat på Å andra sidan, som du föreslog när jag bad om pockettips. Hoppas den är lättsam och rolig. Nu när jag är gravid gråter jag mig genom varenda bok, verkar det som!

    Har fortfarande inte läst Harry Potter, trots min äldsta dotters påtryckningar. Skäms nästan...
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Började igår med "Cornelia, Cary Grant och kärleken" av Marisa de los Santos. Ska tydligen bli film med Sarah Jessica Parker, läste jag på baksidan...
  10. 5
    Började igår med "Cornelia, Cary Grant och kärleken" av Marisa de los Santos. Ska tydligen bli film med Sarah Jessica Parker, läste jag på baksidan...
  11. Medlem sedan
    Sep 1999
    #6
    Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson. Kluven! Den är onekligen spännande, men jag har svårt för hans gestaltning.
  12. 6
    Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson. Kluven! Den är onekligen spännande, men jag har svårt för hans gestaltning.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Flykten från Stalins läger av Slavomir Rawicz, efter tips från Christopher. Tung läsning, tar en liten bit i taget.

    Läste en snutt ur "The Order of the Phoenix" häromdagen :-)!

    Barnen får höra Trollkarlen från Oz och det är en stor succé hos allihopa (11, 8 och 5 år).
  14. 7
    Flykten från Stalins läger av Slavomir Rawicz, efter tips från Christopher. Tung läsning, tar en liten bit i taget.

    Läste en snutt ur "The Order of the Phoenix" häromdagen :-)!

    Barnen får höra Trollkarlen från Oz och det är en stor succé hos allihopa (11, 8 och 5 år).
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Har just börjat på

    "Kärlekens historia" av Nicole Krauss, men har inte bildat mig någon uppfattning om boken än då jag bara läst några sidor.

    Har nyss läst ut "Och jag vill leva" av Ulrika Sandén, en MYCKET BRA bok. Självbiografiskt om en svensk ung kvinna som får en hjärntumör, hörde henne på radio i höst när hon pratade om boken. Rekommenderas!
  16. 8
    Har just börjat på "Kärlekens historia" av Nicole Krauss, men har inte bildat mig någon uppfattning om boken än då jag bara läst några sidor.

    Har nyss läst ut "Och jag vill leva" av Ulrika Sandén, en MYCKET BRA bok. Självbiografiskt om en svensk ung kvinna som får en hjärntumör, hörde henne på radio i höst när hon pratade om boken. Rekommenderas!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Dödens Kemi av Simon Beckett. Nyutkommen deckare av en debutant. Mycket bra bok.
  18. 9
    Dödens Kemi av Simon Beckett. Nyutkommen deckare av en debutant. Mycket bra bok.
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    Martinakoden -kul! Men jag tycker vissa avsnitt känns minst sagt ofärdiga. Lite hafsigt och slarvigt, jag skulle önska att hon broderat ut och jobbat lite mer på texterna. Men visst är det härligt med sängläsning som får mig att skratta högt :-))

    Kan också passa på att tipsa om "Mei wenti- Inga problem, om livet i dagens Kina" av Catarina Lilliehöök. Det är en redogörelse av författarens tillvaro som svensk student i Kina under ett par års tid. Man får en intressant och givande inblick i Kinesisk sociokultur och vardagsliv. Verkligen jättespännande, skrivet på ett medryckande och roligt sätt också!
  20. 10
    Martinakoden -kul! Men jag tycker vissa avsnitt känns minst sagt ofärdiga. Lite hafsigt och slarvigt, jag skulle önska att hon broderat ut och jobbat lite mer på texterna. Men visst är det härligt med sängläsning som får mig att skratta högt :-))

    Kan också passa på att tipsa om "Mei wenti- Inga problem, om livet i dagens Kina" av Catarina Lilliehöök. Det är en redogörelse av författarens tillvaro som svensk student i Kina under ett par års tid. Man får en intressant och givande inblick i Kinesisk sociokultur och vardagsliv. Verkligen jättespännande, skrivet på ett medryckande och roligt sätt också!
  21. Medlem sedan
    Jul 2000
    #11
    Fick "Den siste tempelriddaren" i födelsedagspresent av maken imorse. Jag har hunnit läsa prologen... :-) (Återkommer senare med vad jag tycker om den!) Författare? Raymond Khoury.
  22. 11
    Fick "Den siste tempelriddaren" i födelsedagspresent av maken imorse. Jag har hunnit läsa prologen... :-) (Återkommer senare med vad jag tycker om den!) Författare? Raymond Khoury.
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #12
    Tredje delen av Robert Jordans mastodont serie, på engelska, och 4an av Isfolket läser jag just nu.
  24. 12
    Tredje delen av Robert Jordans mastodont serie, på engelska, och 4an av Isfolket läser jag just nu.
  25. Medlem sedan
    Sep 1999
    #13
    GRATTIS! imt
  26. 13
    GRATTIS! imt
  27. Medlem sedan
    Jul 2000
    #14
    Tack! :-) imt
  28. 14
    Tack! :-) imt
  29. Lena M
    #15

    Den är bra

    Grattis på födelsedagen. Den sista tempelriddaren är ganska spännande, men känns som ett plagiat på da Vincikoden om man inte vet att den är skriven innan da Vincikoden kom ut om jag har förstått det hela rätt.
  30. 15
    Den är bra Grattis på födelsedagen. Den sista tempelriddaren är ganska spännande, men känns som ett plagiat på da Vincikoden om man inte vet att den är skriven innan da Vincikoden kom ut om jag har förstått det hela rätt.
  31. Lena M
    #16

    Drömmarnas hus av Rachel Hore

    Har kommit ungefär en tredjedel, det går ganska trögt. Språket är inte så roligt men handlingen är ganska spännande. Den handlar om en stressad småbarnsfamilj som flyttar från London ut på landet och mamman har konstiga drömmar om ett hus som hon vill bo i.
  32. 16
    Drömmarnas hus av Rachel Hore Har kommit ungefär en tredjedel, det går ganska trögt. Språket är inte så roligt men handlingen är ganska spännande. Den handlar om en stressad småbarnsfamilj som flyttar från London ut på landet och mamman har konstiga drömmar om ett hus som hon vill bo i.
  33. Medlem sedan
    Sep 2003
    #17

    läste ut

    onda män av john connolly igår och ska antingen börja på:
    Maisie Dobbs av Jaquline Winspear
    eller
    en visa för de döda av patric Dunne.

    båda är nya bekantskaper så jag vet inte vem jag ska välja först...blundar nog och pekar bara
    www.twilightmoms.se för dig som gillar twilight och är över 18 år...
  34. 17
    läste ut onda män av john connolly igår och ska antingen börja på:
    Maisie Dobbs av Jaquline Winspear
    eller
    en visa för de döda av patric Dunne.

    båda är nya bekantskaper så jag vet inte vem jag ska välja först...blundar nog och pekar bara
  35. -Helena-
    #18
    Åh, Maisie Dobbs läste jag i somras och älskade!
  36. 18
    Åh, Maisie Dobbs läste jag i somras och älskade!
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Mannen under trappan av Marie Hermansson
  38. 19
    Mannen under trappan av Marie Hermansson
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20

    Har en hel hög Paulo Coelho

    böcker som jag är sugen att börja läsa, vet inte vilken än..

    Dessutom ska jag läsa Ett öga rött igen av Jonas Hassan Kamirih (kan vara felstavat)
    Det ska djupanalyseras pedagogikmässigt...
    ~fånga dagen~ ~carpe diem~ ~seize the day~..

    Alla goda ting är tre!
  40. 20
    Har en hel hög Paulo Coelho böcker som jag är sugen att börja läsa, vet inte vilken än..

    Dessutom ska jag läsa Ett öga rött igen av Jonas Hassan Kamirih (kan vara felstavat)
    Det ska djupanalyseras pedagogikmässigt...
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Så var det dags igen :S
    By rocker79 in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-02-13, 21:54
  2. Dags igen!
    By Majz in forum Missfall
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 08:42
  3. Så var det dags igen :-)
    By Annica72 in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 21:05
  4. Så, nu är det dags igen!
    By Karonesse in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 22:17
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 19:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar