4 års kontroll här oxå idag!
_02 Sommarbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    4 års kontroll här oxå idag!

    Allt gick bara bra, syntestet var det väl som gick lite dåligt då, men hon tyckte inte det var alarmerande. Hon gissade på att Vanja var lite okoncentrerad och ärligt talat tyckte jag själv det var svårt att se var hon pekade i bland. Vi skulle komma tillbaka i november nån gång för att kolla synen igen. Hoppas inte hon behöver glasögon redan!! Johnny o jag har ju glasögon båda två, men vi fick det senare än såhär.
    Allt annat gick bara bra, balansgång, hörseltest, trä pärlor, kolla bilder, färger o allt vad det var!
    21 kilo och 106 cm lång är hon. Hon ligger två kurvor över på vikten o nästan en över på längden. Hon tyckte vi skulle försöka röra lite mer på oss, men annars tyckte hon det var bra med lördagsgodis och nästan aldrig bullar, saft osv. Får väl se om ngt händer där.
  2. 1
    4 års kontroll här oxå idag! Allt gick bara bra, syntestet var det väl som gick lite dåligt då, men hon tyckte inte det var alarmerande. Hon gissade på att Vanja var lite okoncentrerad och ärligt talat tyckte jag själv det var svårt att se var hon pekade i bland. Vi skulle komma tillbaka i november nån gång för att kolla synen igen. Hoppas inte hon behöver glasögon redan!! Johnny o jag har ju glasögon båda två, men vi fick det senare än såhär.
    Allt annat gick bara bra, balansgång, hörseltest, trä pärlor, kolla bilder, färger o allt vad det var!
    21 kilo och 106 cm lång är hon. Hon ligger två kurvor över på vikten o nästan en över på längden. Hon tyckte vi skulle försöka röra lite mer på oss, men annars tyckte hon det var bra med lördagsgodis och nästan aldrig bullar, saft osv. Får väl se om ngt händer där.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Vad olika det är

    Här får man direkt en remiss till ortoptisten om syntestet inte är perffa, så vi ska dit 12/10.
    Skönt att resten var bra!
    Sjuksköterskestudent med fyrtal i underbaringar:
    Rebecka 0208, Lukas 0401, Nike 0608 och Vide 080717

    Bloggar på http://busmamman.blogspot.com/
  4. 2
    Vad olika det är Här får man direkt en remiss till ortoptisten om syntestet inte är perffa, så vi ska dit 12/10.
    Skönt att resten var bra!
  5. Monica-VV
    #3
    Undrar om jag tryckte rätt nu... har inte använt det "nya" forumet ännu!

    Vi var på 4-års kontroll med Tintin för ett par veckor sedan. Var 109 cm lång och vägde 19 kg. Syntest, balansgång, trä pärlor och det andra gick jättebra. Det blev ett "OK" i rumpan!
    Förra veckan var vi hos tandläkaren också, grabben skötte sig jättebra, gapade stort och pratade på som vanligt.
  6. 3
    Undrar om jag tryckte rätt nu... har inte använt det "nya" forumet ännu!

    Vi var på 4-års kontroll med Tintin för ett par veckor sedan. Var 109 cm lång och vägde 19 kg. Syntest, balansgång, trä pärlor och det andra gick jättebra. Det blev ett "OK" i rumpan!
    Förra veckan var vi hos tandläkaren också, grabben skötte sig jättebra, gapade stort och pratade på som vanligt.
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    :)

    Ja Man blir glad när det funkar!

    Visst är det skönt när man får ok-stämpeln!?
  8. 4
    :) Ja Man blir glad när det funkar!

    Visst är det skönt när man får ok-stämpeln!?
  9. Monica-VV
    #5
    Jo men visst är det så!

    Visst skulle jag älska Tintin lika mycket även om han inte fått OK-stämpeln men det gör ju vardagen så mycket enklare.
  10. 5
    Jo men visst är det så!

    Visst skulle jag älska Tintin lika mycket även om han inte fått OK-stämpeln men det gör ju vardagen så mycket enklare.
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6

    Simone var också lite

    okoncentrerad på syntestet. Hon klarade testet galant i våras när vi gjorde det (vi bad att få göra det då eftersom hon har ont i huvudet så ofta), men nu var det lite sämre på högerögat. Inget alarmerande, men vi ska kolla igen om ett år.
    Hörseltestet klarade hon inte heller riktigt. Hon klarade inte alla låga toner. Det kunde bero på att hon var snuvig ett par veckor innan testet, men vi ska göra om även det testet när hon är på 5-årskontrollen nästa år.
    I övrigt gick allt galant. Hon ligger på normalkurvan på vikten (vägde 17 kg) och en kurva över på längden (108 cm).
    Sköterskan berömde och tyckte att hon var väldigt lätt att samarbeta med, och väldigt rolig att jobba med.

    När det gäller glasögon så har både jag och maken dålig syn. Min man är översynt och jag är närsynt. Paulina fick glasögon efter 4-årskontrollen och då misstänkte vi att Simone också skulle få det, men hon slapp (hon vill själv hemskt gärna ha).
    Enligt den överläkare på ögonmottagningen vi varit hos med Paulina är det ganska vanligt att barn är översynta när de är små. Det beror på att ögonen inte hunnit växa färdigt. Av de barn som är översynta när de är små, slipper majoriteten ifrån glasögon när de kommit upp i skolålder. Paulina fick glasögon när hon var 4½ år. Nu när hon var 5½ ligger hon på gränsen till att behöva glasögon. Nästa år när vi kollar är det mycket troligt att hon inte behöver glasögonen mer.

    Kramisar
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  12. 6
    Simone var också lite okoncentrerad på syntestet. Hon klarade testet galant i våras när vi gjorde det (vi bad att få göra det då eftersom hon har ont i huvudet så ofta), men nu var det lite sämre på högerögat. Inget alarmerande, men vi ska kolla igen om ett år.
    Hörseltestet klarade hon inte heller riktigt. Hon klarade inte alla låga toner. Det kunde bero på att hon var snuvig ett par veckor innan testet, men vi ska göra om även det testet när hon är på 5-årskontrollen nästa år.
    I övrigt gick allt galant. Hon ligger på normalkurvan på vikten (vägde 17 kg) och en kurva över på längden (108 cm).
    Sköterskan berömde och tyckte att hon var väldigt lätt att samarbeta med, och väldigt rolig att jobba med.

    När det gäller glasögon så har både jag och maken dålig syn. Min man är översynt och jag är närsynt. Paulina fick glasögon efter 4-årskontrollen och då misstänkte vi att Simone också skulle få det, men hon slapp (hon vill själv hemskt gärna ha).
    Enligt den överläkare på ögonmottagningen vi varit hos med Paulina är det ganska vanligt att barn är översynta när de är små. Det beror på att ögonen inte hunnit växa färdigt. Av de barn som är översynta när de är små, slipper majoriteten ifrån glasögon när de kommit upp i skolålder. Paulina fick glasögon när hon var 4½ år. Nu när hon var 5½ ligger hon på gränsen till att behöva glasögon. Nästa år när vi kollar är det mycket troligt att hon inte behöver glasögonen mer.

    Kramisar

Liknande trådar

  1. 1,5 års kontroll idag
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 21:36
  2. Var på kontroll idag..
    By karin03 in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 20:57
  3. 10-mån kontroll idag...
    By Jeanette m 3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 20:11
  4. Ny kontroll idag
    By 3bullar in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:18
  5. 6 mån kontroll idag..
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 21:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar