Alla Här?!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Alla Här?!

    Hej hej på er!

    Hur e det med er?
    Hoppas ni alla haft en finfin helg..

    Här e det lugnagatan (tyvärr *ler*) haft/har en hel del SD, både i aktivt & vilande tillstånd men inget regelbundet alls.. Så jag tror inte på ngn bebbe inom den närmaste tiden/veckorna!

    Hur har ni andra det?
    Ngn som närmar sig?? Vem e här & hur har helgen varit? *nyfiken*

    Snart dags att köra igång med "morgonupprop" kanske?!

    Kramar
    ~ klok som en tok ~

    http://fundilerar.be/vifyra/
  2. 1
    Alla Här?! Hej hej på er!

    Hur e det med er?
    Hoppas ni alla haft en finfin helg..

    Här e det lugnagatan (tyvärr *ler*) haft/har en hel del SD, både i aktivt & vilande tillstånd men inget regelbundet alls.. Så jag tror inte på ngn bebbe inom den närmaste tiden/veckorna!

    Hur har ni andra det?
    Ngn som närmar sig?? Vem e här & hur har helgen varit? *nyfiken*

    Snart dags att köra igång med "morgonupprop" kanske?!

    Kramar
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Är här och ska ingenstans på länge *S*.

    Hade/har någon skum magsjuka i familjen från fredagen.. så vi har tagit det lugnt.
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  4. 2
    Är här och ska ingenstans på länge *S*.

    Hade/har någon skum magsjuka i familjen från fredagen.. så vi har tagit det lugnt.
  5. Lina m Meja+v37
    #3

    Här!

    Här är det lugna gatan, mina föräldrar har varit här i helgen och bidragit med både barnunderhållning och matlagning så jag känner mig ganska pigg faktiskt.
    Har lite förvärkar då och då, men det har jag ju haft i en månad sådär så det betyder nog inget än på några veckor.
  6. 3
    Här! Här är det lugna gatan, mina föräldrar har varit här i helgen och bidragit med både barnunderhållning och matlagning så jag känner mig ganska pigg faktiskt.
    Har lite förvärkar då och då, men det har jag ju haft i en månad sådär så det betyder nog inget än på några veckor.
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Stackare! *tar ett par steg tbx*

    Hoppas ni ska krya på er snabbare än snabbt.. Har själv varit störtförkyld men det verkar ÄNTLIGEN ha vänt.. Nu ska jag bara vila ngn dag sedan så kan bebbe få komma när helst han behagar! (så länge det e i okt dvs *ler*)

    Krya På Kramar
  8. 4
    Stackare! *tar ett par steg tbx*

    Hoppas ni ska krya på er snabbare än snabbt.. Har själv varit störtförkyld men det verkar ÄNTLIGEN ha vänt.. Nu ska jag bara vila ngn dag sedan så kan bebbe få komma när helst han behagar! (så länge det e i okt dvs *ler*)

    Krya På Kramar
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Skönt att du fått vila.. Man behöver det! Spännande ändå med dina förvärkar.. Får du både i vilande & aktivt tillstånd?? Kan ju vara närmre bebbedags än du tror!

    Kram
  10. 5
    Skönt att du fått vila.. Man behöver det! Spännande ändå med dina förvärkar.. Får du både i vilande & aktivt tillstånd?? Kan ju vara närmre bebbedags än du tror!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2006
    #6
    Annah är också här.

    Känner ingenting ännu, 3 dgr kvar till BF.
    Mannen har jobbat helg så jag och hunden har sysselsatt oss med lite promenader och städning och fix här hemma. Men nu börjar jag rensa lite smått inför flytten också. Åh vad jag längtar tills vi bor i radhuset!

    kram kram
  12. 6
    Annah är också här.

    Känner ingenting ännu, 3 dgr kvar till BF.
    Mannen har jobbat helg så jag och hunden har sysselsatt oss med lite promenader och städning och fix här hemma. Men nu börjar jag rensa lite smått inför flytten också. Åh vad jag längtar tills vi bor i radhuset!

    kram kram
  13. Lina m Meja+v37
    #7

    Ja, vila är aldrig fel!

    Och ja, förvärkarna kommer i både vilade och aktivt tillstånd, men det är liksom inte det rätta trycket i dem så jg tror nog att det dröjer ett tag till.
  14. 7
    Ja, vila är aldrig fel! Och ja, förvärkarna kommer i både vilade och aktivt tillstånd, men det är liksom inte det rätta trycket i dem så jg tror nog att det dröjer ett tag till.
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8
    Det kan jag mkt väl förstå.. Det e KUL att få planera/förbereda för sitt nya boende man längtat efter!

    Tre dagar till BF?!
    Det kan ju bli precis när som helst för dig då ju.. Antar att det pirrar en del! Hur har du det med SD & likn?

    Hälsa bebbe & vovvan!

    Kram
  16. 8
    Det kan jag mkt väl förstå.. Det e KUL att få planera/förbereda för sitt nya boende man längtat efter!

    Tre dagar till BF?!
    Det kan ju bli precis när som helst för dig då ju.. Antar att det pirrar en del! Hur har du det med SD & likn?

    Hälsa bebbe & vovvan!

    Kram
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Ok.. Men sådant där kan ändras snabbt ju!
    Vi får väl se..

    Håller tummarna att du inte ska få vänta allt för länge!
  18. 9
    Ok.. Men sådant där kan ändras snabbt ju!
    Vi får väl se..

    Håller tummarna att du inte ska få vänta allt för länge!
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    Jag är här, tyvärr!!
    Nu tycker jag faktiskt att lillan kan komma.
    Alla som ringer hit ställer frågan -Har det hänt något än?? Med tanke på värkarna jag hade i förra söndagen. Men är är det kav lungt. Har lite förvärkar på nätterna, mensvärk osv Men inget allvarligt.
    Så lillan hon lär nog vänta på sig.
  20. 10
    Jag är här, tyvärr!!
    Nu tycker jag faktiskt att lillan kan komma.
    Alla som ringer hit ställer frågan -Har det hänt något än?? Med tanke på värkarna jag hade i förra söndagen. Men är är det kav lungt. Har lite förvärkar på nätterna, mensvärk osv Men inget allvarligt.
    Så lillan hon lär nog vänta på sig.
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    Jo, ibland kan jag komma på mig själv med att shit, det kan verkligen bli närhelst nu. Har en del sd, mest när jag hållt igång med promenader och liknande. På nätterna kan jag känna av lite mensliknande smärtor, men inget mer än så länge.

    Nu ska jag fortsätta rensa här hemma!

    kram kram
  22. 11
    Jo, ibland kan jag komma på mig själv med att shit, det kan verkligen bli närhelst nu. Har en del sd, mest när jag hållt igång med promenader och liknande. På nätterna kan jag känna av lite mensliknande smärtor, men inget mer än så länge.

    Nu ska jag fortsätta rensa här hemma!

    kram kram
  23. Medlem sedan
    Jul 2006
    #12

    Tyvärr också här...

    Med 3 dagar till BF så känns det som om jag säkert kommer gå över tiden. Inga direkta tecken på att det skulle vara på G heller, en hel del SD som vanligt men inget mer. Annars har helgen varit lugn, plockar och pysslar hemma och väntar på bebis.
    Malin (Aimee) med Molly 3/10-06, och "Pyret" BF 29/5-09
  24. 12
    Tyvärr också här... Med 3 dagar till BF så känns det som om jag säkert kommer gå över tiden. Inga direkta tecken på att det skulle vara på G heller, en hel del SD som vanligt men inget mer. Annars har helgen varit lugn, plockar och pysslar hemma och väntar på bebis.
  25. Marmelad
    #13
    Lugnt här också, samma som du, helt oregelbundna förvärkar men sköna är de inte direkt. Inatt hade jag nattliga sådana som jag vaknade av för första gången.

    Men jag är ledig från jobbet nu i alla fall, alltid nåt! Det känns otroligt skönt, att slippa åka dit :-).

    Helgen har varit rätt lugn också, i fredags var vi inne i Nyköping och gick åtminstone en liten bit på stan. Köpte en massa bra saker till hemmet som inte blivit av tidigare och fikade gott. Igår åkte vi till Mariefred och gick på Bondens egen marknad och sen blev det god fika i Taxinge. Bäst att passa på att fika innan bebisen kommer *asg*.

    Nu ska maken iväg till min pappas hus och snickra nån hylla, jag ska slöööööa och kanske städa lite (typ det värsta) *s*
  26. 13
    Lugnt här också, samma som du, helt oregelbundna förvärkar men sköna är de inte direkt. Inatt hade jag nattliga sådana som jag vaknade av för första gången.

    Men jag är ledig från jobbet nu i alla fall, alltid nåt! Det känns otroligt skönt, att slippa åka dit :-).

    Helgen har varit rätt lugn också, i fredags var vi inne i Nyköping och gick åtminstone en liten bit på stan. Köpte en massa bra saker till hemmet som inte blivit av tidigare och fikade gott. Igår åkte vi till Mariefred och gick på Bondens egen marknad och sen blev det god fika i Taxinge. Bäst att passa på att fika innan bebisen kommer *asg*.

    Nu ska maken iväg till min pappas hus och snickra nån hylla, jag ska slöööööa och kanske städa lite (typ det värsta) *s*
  27. Erika 17/10
    #14

    Jadå!

    Igår, hade jag värsta mensvärken och lite onda sammandragningar men det blev ju inget med det... egengligen inte mej emot, Idag känns allt som vanligt igen vilket känns rätt skönt, har ju inte bokat förlossning förrän i slutet på veckan egentligen så jag hinner avsluta jobbet i ordning. Eller så blir det som maken spått hela tiden att Ärtan kommer stjäla min födelsedag imorgon...

    Här byggs/fixas det mest annars, har varit och skällt på IKEA för att de skickade ju givetvis fel skruvar till skötbordet (fick inga alls i paketet, sen skickade de men skickade givetvis fel... ) Nu är det ihopskruvat i alla fall och väntar på målning. I eftermiddag ska vi ha lite tårtkalas med svärföräldrar och makens syster med familj, var iväg och köpte en princesstårta innan så det blir nams i alla fall.
  28. 14
    Jadå! Igår, hade jag värsta mensvärken och lite onda sammandragningar men det blev ju inget med det... egengligen inte mej emot, Idag känns allt som vanligt igen vilket känns rätt skönt, har ju inte bokat förlossning förrän i slutet på veckan egentligen så jag hinner avsluta jobbet i ordning. Eller så blir det som maken spått hela tiden att Ärtan kommer stjäla min födelsedag imorgon...

    Här byggs/fixas det mest annars, har varit och skällt på IKEA för att de skickade ju givetvis fel skruvar till skötbordet (fick inga alls i paketet, sen skickade de men skickade givetvis fel... ) Nu är det ihopskruvat i alla fall och väntar på målning. I eftermiddag ska vi ha lite tårtkalas med svärföräldrar och makens syster med familj, var iväg och köpte en princesstårta innan så det blir nams i alla fall.
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    Jag är här.. Har ju långt kvar till ordinarie BF ja.. Men önska de var helt klart över.. Vi har marknad här om 2 v och önska de var över till dess. Sambons släktingar från Gävler kommer upp och vi ska ha en familj boende här 2 vuxna och 2 tonåringar men de kommer gå bra. De får bo i stugan och tonåringarna får bo uppe. De sköter sig själv.

    Men de skulle vara skönt att ha allt klart då. Jag vill oxå gå på marknaden vilket jag inte tro jag kommer orka med denna kula.

    Så än så länge är man kvar

    kram på er
  30. 15
    Jag är här.. Har ju långt kvar till ordinarie BF ja.. Men önska de var helt klart över.. Vi har marknad här om 2 v och önska de var över till dess. Sambons släktingar från Gävler kommer upp och vi ska ha en familj boende här 2 vuxna och 2 tonåringar men de kommer gå bra. De får bo i stugan och tonåringarna får bo uppe. De sköter sig själv.

    Men de skulle vara skönt att ha allt klart då. Jag vill oxå gå på marknaden vilket jag inte tro jag kommer orka med denna kula.

    Så än så länge är man kvar

    kram på er
  31. Jennie bf 16/10
    #16

    Jag är här

    och allt är lugnt. Lite sammandragningar då och då bara.

    Med andra barnet minns jag att magen sjönk några dagar innan BF men annars har jag inte haft några tecken innan det dragit igång så det kan lika väl bli bebis i morgon som om fyra veckor.

    / Jennie
  32. 16
    Jag är här och allt är lugnt. Lite sammandragningar då och då bara.

    Med andra barnet minns jag att magen sjönk några dagar innan BF men annars har jag inte haft några tecken innan det dragit igång så det kan lika väl bli bebis i morgon som om fyra veckor.

    / Jennie
  33. Medlem sedan
    Jan 2006
    #17
    Hoppas att det kan vara ett tecken... min mage har sjunkit massor. Många som har påpekat det iaf.


    3 dgr kvar till BF.
  34. 17
    Hoppas att det kan vara ett tecken... min mage har sjunkit massor. Många som har påpekat det iaf.


    3 dgr kvar till BF.
  35. Medlem sedan
    Sep 2001
    #18
    Jag är här fortfarande! Städa under badkaret, tvätta bakom spis och baka bullar hjälpte tydligen inte Hadde hoppats på att få igång det själv, men det blir troligtvis igångsättning imorgon. Ska ringa förlossningen kl:12:00, så får vi se om jag får komma in... nervös

    Har haft städmani hela helgen och jag brukar vara jätte trött, så jag trodde något var på G... lurade bara mig själv tydligen *asg*

    Kramiz på er hela gänget!!!
  36. 18
    Jag är här fortfarande! Städa under badkaret, tvätta bakom spis och baka bullar hjälpte tydligen inte Hadde hoppats på att få igång det själv, men det blir troligtvis igångsättning imorgon. Ska ringa förlossningen kl:12:00, så får vi se om jag får komma in... nervös

    Har haft städmani hela helgen och jag brukar vara jätte trött, så jag trodde något var på G... lurade bara mig själv tydligen *asg*

    Kramiz på er hela gänget!!!
  37. Medlem sedan
    May 2006
    #19
    Jag är oxå här, MED ärtan kvar i magen Har sd till o från, men förväntar mig inget efersom det är 3 veckor kvar till bf! Ärtan får gärna stanna nån vecka till, men sen så...

    Ska bädda spjälsängen nu i em... Åhhh!! Vad jag längtat efter det!!

    *stor kram på dig vännen!!*
  38. 19
    Jag är oxå här, MED ärtan kvar i magen Har sd till o från, men förväntar mig inget efersom det är 3 veckor kvar till bf! Ärtan får gärna stanna nån vecka till, men sen så...

    Ska bädda spjälsängen nu i em... Åhhh!! Vad jag längtat efter det!!

    *stor kram på dig vännen!!*
  39. Medlem sedan
    Oct 2003
    #20
    Får hoppas att du inte ska behöva vänta allt för länge ändå.. Tror att det kan vända snabbt som tusan! Inte alla som får en massa försignaler på att "nuuuu" ju!

    Kram från en som oxå Väntar.. Och Längtar!
  40. 20
    Får hoppas att du inte ska behöva vänta allt för länge ändå.. Tror att det kan vända snabbt som tusan! Inte alla som får en massa försignaler på att "nuuuu" ju!

    Kram från en som oxå Väntar.. Och Längtar!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Jag vill i alla fall tacka er alla för
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-18, 23:39
  3. Godnatt alla singlar.. och alla andra
    By PappaMed2 in forum Singelmingel
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 07:20
  4. Alla talar om överge men alla verkar ha
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 17:39
  5. Kramar till alla på alla hjärtans..
    By akkis/trött in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 19:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar