Tom hinnsäck
Missfall
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Tom hinnsäck

    Det skulle ju ha varit en liten böna med pickande hjärta! Det här är mitt andra MA, som tur var nojjade jag den hrä gången och krävde att åka in tidigare trots att jag varit gravid emellan och hade mycket mer blödningar då än vid mina MA. Har fått tid för skapning på onsdag och det känns skönt att det går så fort. Läkaren ville lite hålla hoppet uppe men jag sa nej, och bestämde mig för skrapning direkt. Såg ju dessutom att hon rynkade på ögonbrynen bara hon "tittade in" vilket senast betydde att det skulle synas på tappen att kroppen i alal fall försöker göra sig av med graviditeten. Bara för att allt ska va lite extra deppigt så har jag även hunnit med att operera en himla tand idag och var nära att både kräkas och svimma av efter den operationen. Huva!

    Hur gör ni andra för att komma vidare?
    Finns det någon här som berättat för blivande storasyskon om bebisen? Hur berättade ni om missfallet sen? Känns jättejobbigt att berätta att det inte blir nån bebis, min 3-åring pratar knappt om annat än bebisen i min mage!

    Kram på er!
  2. 1
    Tom hinnsäck Det skulle ju ha varit en liten böna med pickande hjärta! Det här är mitt andra MA, som tur var nojjade jag den hrä gången och krävde att åka in tidigare trots att jag varit gravid emellan och hade mycket mer blödningar då än vid mina MA. Har fått tid för skapning på onsdag och det känns skönt att det går så fort. Läkaren ville lite hålla hoppet uppe men jag sa nej, och bestämde mig för skrapning direkt. Såg ju dessutom att hon rynkade på ögonbrynen bara hon "tittade in" vilket senast betydde att det skulle synas på tappen att kroppen i alal fall försöker göra sig av med graviditeten. Bara för att allt ska va lite extra deppigt så har jag även hunnit med att operera en himla tand idag och var nära att både kräkas och svimma av efter den operationen. Huva!

    Hur gör ni andra för att komma vidare?
    Finns det någon här som berättat för blivande storasyskon om bebisen? Hur berättade ni om missfallet sen? Känns jättejobbigt att berätta att det inte blir nån bebis, min 3-åring pratar knappt om annat än bebisen i min mage!

    Kram på er!
  3. Mårran
    #2
    Kära du...vad tråkigt att se dig här! Så ledsen för din skull...
    Du kanske minns mig från majgruppen...fick samma besked som du för 1,5 vecka sen. Tom hinnsäck och sen skulle det bli skrapning. Min kropp tog dock hand om missfallet av sig själv i fredags, så jag verkar slippa skrapning. Blödde vansinnigt mycket då när det startade, men nu har det lugnat ner sig.
    Skönt att du får skrapning så fort. Jag tyckte det var skitjobbigt att gå och vänta, framförallt eftersom magen t.o.m. börjat puta lite redan...

    Ja - hur vi gör för att komma vidare...Jag vet faktiskt inte riktigt. Jag har i alla fall tillåtit mig att sörja och gråta ordentligt, det är nog viktigt att man inte "lägger locket på". Efter att missfallet kom igång har det faktiskt känts mycket bättre, och vi har börjat blicka framåt igen. Men det var flera dagar som var mycket, mycket jobbiga, allting kändes så meningslöst. Nu har vi i alla fall bestämt oss för att försöka bli gravida igen så fort min kropp återhämtat sig.

    Vi hade inte berättat om graviditeten för någon, varken storasyskonen eller någon annan. Förstår att det känns jobbigt att berätta för 3-åringen! Kanske kan ni säga nåt i stil med att "bebisen kommer inte riktigt ännu, den kommer lite senare" eller nåt. För det är klart att det blir småsyskon så småningom, eller hur!

    Jag finns här på detta snack om du behöver prata! Skickar många stora styrkekramar till dej och din familj. Hoppas vi ses senare i nån trevlig ankomstgrupp!
  4. 2
    Kära du...vad tråkigt att se dig här! Så ledsen för din skull...
    Du kanske minns mig från majgruppen...fick samma besked som du för 1,5 vecka sen. Tom hinnsäck och sen skulle det bli skrapning. Min kropp tog dock hand om missfallet av sig själv i fredags, så jag verkar slippa skrapning. Blödde vansinnigt mycket då när det startade, men nu har det lugnat ner sig.
    Skönt att du får skrapning så fort. Jag tyckte det var skitjobbigt att gå och vänta, framförallt eftersom magen t.o.m. börjat puta lite redan...

    Ja - hur vi gör för att komma vidare...Jag vet faktiskt inte riktigt. Jag har i alla fall tillåtit mig att sörja och gråta ordentligt, det är nog viktigt att man inte "lägger locket på". Efter att missfallet kom igång har det faktiskt känts mycket bättre, och vi har börjat blicka framåt igen. Men det var flera dagar som var mycket, mycket jobbiga, allting kändes så meningslöst. Nu har vi i alla fall bestämt oss för att försöka bli gravida igen så fort min kropp återhämtat sig.

    Vi hade inte berättat om graviditeten för någon, varken storasyskonen eller någon annan. Förstår att det känns jobbigt att berätta för 3-åringen! Kanske kan ni säga nåt i stil med att "bebisen kommer inte riktigt ännu, den kommer lite senare" eller nåt. För det är klart att det blir småsyskon så småningom, eller hur!

    Jag finns här på detta snack om du behöver prata! Skickar många stora styrkekramar till dej och din familj. Hoppas vi ses senare i nån trevlig ankomstgrupp!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Tack för omtanken! Självklart att ajg minns dig från majgruppen och att du fick se samma sak som vi fick nu på ditt vul. Fy så hemskt orättvist!

    Det gick bra att berätta för dottern. Vi hade förberett henne på att vi skulle till läkaren för att kolla hur bebisen mådde. Hon sa att bebisen kanske ska flytta hem till en annan familj nu och sen kommer det en ny bebis till oss. Tyckte att hon lät så klok och fin då!

    Idag har jag lagt locket på som du skriver, men imorgon ska jag vara hemma från jobbet och bara gråta mig halvt fördärvad. Det är mitt mål med morgondagen utöver att avboka mitt privat-vul. Kan inte bestämma än hur snabbt vi försöker på nytt men efter mitt förra MA slog vi till på en gång och det lyckades ju alldeles utmärkt! Kanske gör vi om det igen...

    Kram och tack igen!
  6. 3
    Tack för omtanken! Självklart att ajg minns dig från majgruppen och att du fick se samma sak som vi fick nu på ditt vul. Fy så hemskt orättvist!

    Det gick bra att berätta för dottern. Vi hade förberett henne på att vi skulle till läkaren för att kolla hur bebisen mådde. Hon sa att bebisen kanske ska flytta hem till en annan familj nu och sen kommer det en ny bebis till oss. Tyckte att hon lät så klok och fin då!

    Idag har jag lagt locket på som du skriver, men imorgon ska jag vara hemma från jobbet och bara gråta mig halvt fördärvad. Det är mitt mål med morgondagen utöver att avboka mitt privat-vul. Kan inte bestämma än hur snabbt vi försöker på nytt men efter mitt förra MA slog vi till på en gång och det lyckades ju alldeles utmärkt! Kanske gör vi om det igen...

    Kram och tack igen!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Åh, så sorgligt! Förstår att livet är uppochner just nu!
    Hur man gör för att livet går vidare är svårt att säga... Allra första tiden efter missfallet koncentrerade jag mig på att leva en timme i taget, sedan blev det en dag i taget och nu efter en mpnad känns livet förvånansvärt bra ändå. Saknaden och sorgen faller över mig ibland men däremellan mår jag rätt bra!
    Hoppas att du också känner så om ett tag! KRAM!
  8. 4
    Åh, så sorgligt! Förstår att livet är uppochner just nu!
    Hur man gör för att livet går vidare är svårt att säga... Allra första tiden efter missfallet koncentrerade jag mig på att leva en timme i taget, sedan blev det en dag i taget och nu efter en mpnad känns livet förvånansvärt bra ändå. Saknaden och sorgen faller över mig ibland men däremellan mår jag rätt bra!
    Hoppas att du också känner så om ett tag! KRAM!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Tack för kramen och omtanken! Känns så himla jobbigt nu. Jag hade MA för snart 4 år sedan och jag har fortfarande det bf-datumet inpräntat i hela kroppen trots att jag blev gravid direkt efteråt och har världens bästa dotter. Tycker det är svårt att bearbeta missfall faktiskt. För mig tar det ett tag innan känslorna hinner ikapp.
    Skönt att höra din berättelse, att det börjar kännas bättre nu. Kram!
  10. 5
    Tack för kramen och omtanken! Känns så himla jobbigt nu. Jag hade MA för snart 4 år sedan och jag har fortfarande det bf-datumet inpräntat i hela kroppen trots att jag blev gravid direkt efteråt och har världens bästa dotter. Tycker det är svårt att bearbeta missfall faktiskt. För mig tar det ett tag innan känslorna hinner ikapp.
    Skönt att höra din berättelse, att det börjar kännas bättre nu. Kram!

Liknande trådar

  1. Tom hinnsäck
    By crex in forum _0705 Majbarn
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 11:08
  2. Hinnsäck på vifft???
    By tingla_bu in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 10:27
  3. Hinnsäck på vifft????
    By tingla_bu in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 10:04
  4. Hinnsäck på vifft??!
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 10:00
  5. hinnsäck
    By kattis,moa o gustav in forum Komplikationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 23:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar