Urk mollusker fy vad arg jag är...
_0601 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Urk mollusker fy vad arg jag är...

    I dag var vi på släktträff och gissa kusinen hade mollusker jag har varken hört eller träffat någon som haft det.Så på kusinens mamma lät det som OM det inte var farligt ELLER SMITTSAMT och smittsamt är det visst tydligen virus som håller i sig i 6-12 månader fffffffyyyyyyy hur f--n kan man skita då att tala om detta?
    Nu får jag väl bara hoppas att våra älsklingar inte får detta stackars kusinen hon såg ju fruktansvärd ut stackars lilla inte hennes fel men blir skitsur att de inte talar om VAD det var!Jag borde väl lärt mig vid detta laget det är ju inte första gången de inte talar om något sådant jämt är de dem som kommer med maginfluensa mm till släktträffen. Svärmor är alltid på deras sida med!
  2. 1
    Urk mollusker fy vad arg jag är... I dag var vi på släktträff och gissa kusinen hade mollusker jag har varken hört eller träffat någon som haft det.Så på kusinens mamma lät det som OM det inte var farligt ELLER SMITTSAMT och smittsamt är det visst tydligen virus som håller i sig i 6-12 månader fffffffyyyyyyy hur f--n kan man skita då att tala om detta?
    Nu får jag väl bara hoppas att våra älsklingar inte får detta stackars kusinen hon såg ju fruktansvärd ut stackars lilla inte hennes fel men blir skitsur att de inte talar om VAD det var!Jag borde väl lärt mig vid detta laget det är ju inte första gången de inte talar om något sådant jämt är de dem som kommer med maginfluensa mm till släktträffen. Svärmor är alltid på deras sida med!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Grrr...

    åh vad sånt gör mig arg! min syster kan tyvärr vara likadan. t.ex berättade hon inte för våra föräldrar när de skulle passa hennes barn att det gick scharlakansfeber på dagis och både mamma och pappa blev jättesjuka...
    Hoppas verkligen att barnen och ni klarade er för det där är inte ett dugg kul. vill minnas att jag hade det som liten, men jag kommer inte ihåg om det ansågs vara smittsamt. däremot kommer jag ihåg att det gjorde ont som s*t*n att ta bort dem...
  4. 2
    Grrr... åh vad sånt gör mig arg! min syster kan tyvärr vara likadan. t.ex berättade hon inte för våra föräldrar när de skulle passa hennes barn att det gick scharlakansfeber på dagis och både mamma och pappa blev jättesjuka...
    Hoppas verkligen att barnen och ni klarade er för det där är inte ett dugg kul. vill minnas att jag hade det som liten, men jag kommer inte ihåg om det ansågs vara smittsamt. däremot kommer jag ihåg att det gjorde ont som s*t*n att ta bort dem...
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Åh vad jobbigt, ja mollusker är inte så roliga..
    Men du? Hade de kroppskontakt? Det smittar bara så..
    Det är nog svårt att välja hur man skall göra med mollusker, jag förstår absolut hur du känner, men eftersom att barnen får gå på dagis (om man bara informerar om dem) så kanske kusinens mamma inte tagit så hårt på det.
    oavsett så borde hon ju absolut ha sagt något OCH självklart vetat att det är smittsamt så andra föräldrar får välja om de vill att barnen skall ha direktkontakt eller ej.
    Hoppas ni slipper få det.
  6. 3
    Åh vad jobbigt, ja mollusker är inte så roliga..
    Men du? Hade de kroppskontakt? Det smittar bara så..
    Det är nog svårt att välja hur man skall göra med mollusker, jag förstår absolut hur du känner, men eftersom att barnen får gå på dagis (om man bara informerar om dem) så kanske kusinens mamma inte tagit så hårt på det.
    oavsett så borde hon ju absolut ha sagt något OCH självklart vetat att det är smittsamt så andra föräldrar får välja om de vill att barnen skall ha direktkontakt eller ej.
    Hoppas ni slipper få det.
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Hej!
    Tråkigt att de inte berättade att det kan smitta. jag har en kompis vars dotter har haft mollusker. De satt i över ett år så hon var ju på dagis som vanligt. Går ju inte att vara hemma ett år. tror ingen på dagis blev smittad. men visst, de borrde berätta så man inte är för nära. Hoppas det går bra.
  8. 4
    Hej!
    Tråkigt att de inte berättade att det kan smitta. jag har en kompis vars dotter har haft mollusker. De satt i över ett år så hon var ju på dagis som vanligt. Går ju inte att vara hemma ett år. tror ingen på dagis blev smittad. men visst, de borrde berätta så man inte är för nära. Hoppas det går bra.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Min minsta lillasyster hade det när hon var runnt året gammal. Visst, det smittar, men det är inte SÅ smittsamt som man kan tro. Det smittar bara genom kroppskontakt och tex om barnen skulle bada ihop och dela handduk. Jag förstår att du blev arg, men va inte för arg för det är inget jättesmittsamt. Min lillasyster hade det i ungefär ett år och ingen annan i familjen fick det.
    KRAMISAR!!!!
  10. 5
    Min minsta lillasyster hade det när hon var runnt året gammal. Visst, det smittar, men det är inte SÅ smittsamt som man kan tro. Det smittar bara genom kroppskontakt och tex om barnen skulle bada ihop och dela handduk. Jag förstår att du blev arg, men va inte för arg för det är inget jättesmittsamt. Min lillasyster hade det i ungefär ett år och ingen annan i familjen fick det.
    KRAMISAR!!!!
  11. Medlem sedan
    Dec 2001
    #6
    Ja hoppas...att vi slipper tänk om jag också skulle få det lagom till hallowin*s*nej allvarligt ryser*
  12. 6
    Ja hoppas...att vi slipper tänk om jag också skulle få det lagom till hallowin*s*nej allvarligt ryser*
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7
    Tack.......

    Visst är det irriterande först märkte jag inget av dem då jag va lite upptagen med annat och då hade kusinen bådde klappat Isabel och lånat ut hennes napp och hennes mamma sitter bara där och LER vilken s:::a!Ursäkta men hon kunde i alla fall undvikit situatiotionet och varit ärligt med vad det var så kan man ju själv avgöra läget!
    Har aldrig hört eller sett dessa vidriga knottror stackars kusin!
  14. 7
    Tack.......

    Visst är det irriterande först märkte jag inget av dem då jag va lite upptagen med annat och då hade kusinen bådde klappat Isabel och lånat ut hennes napp och hennes mamma sitter bara där och LER vilken s:::a!Ursäkta men hon kunde i alla fall undvikit situatiotionet och varit ärligt med vad det var så kan man ju själv avgöra läget!
    Har aldrig hört eller sett dessa vidriga knottror stackars kusin!
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8
    Visst är det så.........

    hur agerade personalen då?
  16. 8
    Visst är det så.........

    hur agerade personalen då?
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9
    Japp...

    De hade mycket kroppskontakt kusinen till och med delade med sig av sin napp så vi får väl vänta och se och bara hoppas!
  18. 9
    Japp...

    De hade mycket kroppskontakt kusinen till och med delade med sig av sin napp så vi får väl vänta och se och bara hoppas!

Liknande trådar

  1. Mollusker
    By Skrållan med Elsa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 12:03
  2. mollusker
    By kajsa. in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 09:49
  3. Mollusker.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:26
  4. Mollusker?
    By Anna med 2 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 10:51
  5. Mollusker!?
    By mucksan in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 22:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar