Är vi några kvar..
_0610 Oktoberbarn
  1. Marmelad
    #1

    Är vi några kvar..

    ...eller skulle alla föda just idag hade de tänkt :-)?

    Jag har sovit länge som vanligt, maken jobbar idag och imorgon men inte natt tack och lov så jag får lite sällskap ikväll åtminstone.

    Funderar på att städa upp lite på vårt kombinerade matbord/datorbord i vardagsrummet så det blir lite trivsamt här men mest av allt känner jag mig slööööö :-)
  2. 1
    Är vi några kvar.. ...eller skulle alla föda just idag hade de tänkt :-)?

    Jag har sovit länge som vanligt, maken jobbar idag och imorgon men inte natt tack och lov så jag får lite sällskap ikväll åtminstone.

    Funderar på att städa upp lite på vårt kombinerade matbord/datorbord i vardagsrummet så det blir lite trivsamt här men mest av allt känner jag mig slööööö :-)
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Jag är kvar!
    Men skulle bebisen få för sig att titta ut idag så visst... gärna för mig!

    Tror att den dröjer två veckor till i alla fall... fast bara en vecka kvar till BF nu, lite läskigt!

    Känner mig ovanligt pigg och fräsch idag faktiskt men ska nog ta det relativt lugnt ändå. Dumt att dra på sig trötthet och värk när det för en gång skull känns hyfsat...
  4. 2
    Jag är kvar!
    Men skulle bebisen få för sig att titta ut idag så visst... gärna för mig!

    Tror att den dröjer två veckor till i alla fall... fast bara en vecka kvar till BF nu, lite läskigt!

    Känner mig ovanligt pigg och fräsch idag faktiskt men ska nog ta det relativt lugnt ändå. Dumt att dra på sig trötthet och värk när det för en gång skull känns hyfsat...
  5. Marmelad
    #3
    Mmm... vill bebis komma här så går det bra för min del, men jag har inte märkt nånting alls av att det är på gång så det är väl bara att vänta.

    Det värsta är att jag blir så himla rastlös när jag inte gör något! Och gör jag något så blir jag istället trött iaf om jag gör för mycket, det gäller att hitta på en lagom sysselsättning :-)
  6. 3
    Mmm... vill bebis komma här så går det bra för min del, men jag har inte märkt nånting alls av att det är på gång så det är väl bara att vänta.

    Det värsta är att jag blir så himla rastlös när jag inte gör något! Och gör jag något så blir jag istället trött iaf om jag gör för mycket, det gäller att hitta på en lagom sysselsättning :-)
  7. Lina m Meja+v38
    #4

    Oja, här föds inga barn!

    Men det verkar onekligen som om alla andra har satt fart just idag!
    Själv har jag varit en sväng på stan och inhandlat ett par mysbyxor som ska ner i bb-väskan, lite snygg ska man ju vara efteråt sen...
  8. 4
    Oja, här föds inga barn! Men det verkar onekligen som om alla andra har satt fart just idag!
    Själv har jag varit en sväng på stan och inhandlat ett par mysbyxor som ska ner i bb-väskan, lite snygg ska man ju vara efteråt sen...
  9. Marmelad
    #5
    Mmm... ett par snygga mysbyxor är ju aldrig fel :-)))
  10. 5
    Mmm... ett par snygga mysbyxor är ju aldrig fel :-)))
  11. Bumbi 22/10
    #6
    Jag är kvar.
    Jag har suttit o läst igen lite här o blir sååååå avundsjuk på alla som har känningar att det är på G.
    Jag känner ingenting. Inte det minsta. Har iofs nästan 2 veckor kvar till BF, men jag vill hålla i min bebbe nu. Snusa lite o kolla vad det är för en prick som lever om i min mage.
  12. 6
    Jag är kvar.
    Jag har suttit o läst igen lite här o blir sååååå avundsjuk på alla som har känningar att det är på G.
    Jag känner ingenting. Inte det minsta. Har iofs nästan 2 veckor kvar till BF, men jag vill hålla i min bebbe nu. Snusa lite o kolla vad det är för en prick som lever om i min mage.
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Är kvar och mår riktigt ruttet nu! Skulle behöva sova men det går inte så bra just nu då lillan är så pigg och maken är i tlfn. *suckar tungt*
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  14. 7
    Är kvar och mår riktigt ruttet nu! Skulle behöva sova men det går inte så bra just nu då lillan är så pigg och maken är i tlfn. *suckar tungt*
  15. Marmelad
    #8
    Känner igen mig :-). Fast jag har 16 dagar kvar :-(.

    Å, vad jag längtar efter bebisen!
  16. 8
    Känner igen mig :-). Fast jag har 16 dagar kvar :-(.

    Å, vad jag längtar efter bebisen!
  17. Marmelad
    #9
    *klipp klipp i telefonsladden* - sen är det bara att skylla på hormonerna (OK, inte så smart kanske när jag tänker efter)
  18. 9
    *klipp klipp i telefonsladden* - sen är det bara att skylla på hormonerna (OK, inte så smart kanske när jag tänker efter)
  19. Medlem sedan
    Nov 2005
    #10
    Kvar och väldigt gravid!
    Vissa dagar är jag så tung och trött och svullen. Men för mig är det inte så långt kvar, har en snitt-tid nästa vecka. Skönt men märkligt.
    Idag ska jag tvätta bebiskläder...igen. Trodde jag var färdigt med tvättandet och sorterandet, men igår fick vi två kassar till av sambons kusin.
  20. 10
    Kvar och väldigt gravid!
    Vissa dagar är jag så tung och trött och svullen. Men för mig är det inte så långt kvar, har en snitt-tid nästa vecka. Skönt men märkligt.
    Idag ska jag tvätta bebiskläder...igen. Trodde jag var färdigt med tvättandet och sorterandet, men igår fick vi två kassar till av sambons kusin.
  21. Marmelad
    #11
    Det verkar alltid dyka upp mer av någon märklig anledning :-))). Skönt med snittid nästa vecka!
  22. 11
    Det verkar alltid dyka upp mer av någon märklig anledning :-))). Skönt med snittid nästa vecka!
  23. Medlem sedan
    Oct 2003
    #12
    Ha, bebis planerar INTE att lämna magen så jag e här! Har en superduperdeppig period & e hur låg som helst.. Känner mig helt oförstådd, trött, frustrerad, rastlös & "övermogen" (kanske extra sliten/låg pga förkylning följd av bihåleinflammation??)! Har bf om 8 dagar, rädd jag kommer gå över.. Haft lite känningar vid fyra tillfällen (dagar i rad) men dom slutar ef några timmar!

    Varit hos BM idag & kollat tryck & äggvita (båda helt ok) sedan var jag & vovvan ute i skogen en timme.. Nu vill jag mest tjuta! Rädd inför förlossningen, både längtar & fasar.. Ska försöka få i mig ngt & därefter hamna i sängen ett tag! (BM:s order pga svullna ben)

    Låter ambitiöst att städa.. Jag borde kanske egentligen oxå småpilla lite men känner mig inte alls sugen så jag tror jag hoppar det, se om jag kan pyssla om mig lite! (ingen annan som gör det *surar*)

    Ledsen för depp & gnällinlägg..

    Kram till dig & alla andra
  24. 12
    Ha, bebis planerar INTE att lämna magen så jag e här! Har en superduperdeppig period & e hur låg som helst.. Känner mig helt oförstådd, trött, frustrerad, rastlös & "övermogen" (kanske extra sliten/låg pga förkylning följd av bihåleinflammation??)! Har bf om 8 dagar, rädd jag kommer gå över.. Haft lite känningar vid fyra tillfällen (dagar i rad) men dom slutar ef några timmar!

    Varit hos BM idag & kollat tryck & äggvita (båda helt ok) sedan var jag & vovvan ute i skogen en timme.. Nu vill jag mest tjuta! Rädd inför förlossningen, både längtar & fasar.. Ska försöka få i mig ngt & därefter hamna i sängen ett tag! (BM:s order pga svullna ben)

    Låter ambitiöst att städa.. Jag borde kanske egentligen oxå småpilla lite men känner mig inte alls sugen så jag tror jag hoppar det, se om jag kan pyssla om mig lite! (ingen annan som gör det *surar*)

    Ledsen för depp & gnällinlägg..

    Kram till dig & alla andra
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    synd bara det är mobben *S*!
    Nu ska jag få sova.. han sitter i sitt tlfnmöte brevid lillan i soffan
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  26. 13
    synd bara det är mobben *S*!
    Nu ska jag få sova.. han sitter i sitt tlfnmöte brevid lillan i soffan
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    jo... bebben skulle kommit i lördags.... seeeegt. idag känns det som att det ramlat ner ordentligt dock, så det kanske är på g snart! hoppas...
  28. 14
    jo... bebben skulle kommit i lördags.... seeeegt. idag känns det som att det ramlat ner ordentligt dock, så det kanske är på g snart! hoppas...
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Såklart jag är kvar! Här händer ingenting! Har ju min första riktigt lediga dag från jobbet och vill faktiskt hinna vara ledig ett tag, så mig gör det ingenting att bäbisen väntar ett tag. Är ju bara v. 37 + 1 idag.
    Jag har idag sytt färdigt en skötväska som jag började på i helgen. Annars vill jag bara slöa eftersom helgen var superintensiv på alla vis. Maken bortrest + mycket att ordna här hemma.

    Visst är det trist att bli lämnad ensam hemma när man är höggravid?! Jag är mycket känsligare för det nu än annars. Särskilt om kvällarna.
  30. 15
    Såklart jag är kvar! Här händer ingenting! Har ju min första riktigt lediga dag från jobbet och vill faktiskt hinna vara ledig ett tag, så mig gör det ingenting att bäbisen väntar ett tag. Är ju bara v. 37 + 1 idag.
    Jag har idag sytt färdigt en skötväska som jag började på i helgen. Annars vill jag bara slöa eftersom helgen var superintensiv på alla vis. Maken bortrest + mycket att ordna här hemma.

    Visst är det trist att bli lämnad ensam hemma när man är höggravid?! Jag är mycket känsligare för det nu än annars. Särskilt om kvällarna.
  31. Lina m Meja+v38
    #16

    Om det nu finns

    snygga mysbyxor öht?!
    Det konstiga är att bara man får shoppa något så är man lycklig... Även om det bara är tråkiga mysbyxor
  32. 16
    Om det nu finns snygga mysbyxor öht?!
    Det konstiga är att bara man får shoppa något så är man lycklig... Även om det bara är tråkiga mysbyxor
  33. Medlem sedan
    Nov 2003
    #17

    Absolut !

    Är kvar och har inga känningar alls, dock har jag ju inte bf förns på fredag men liksom många andra så känns det verkligen som om lillen får ta och titta ut nu. Kan ju inte säga att jag har några problem, är inte så stor, ej svullen, ej speciellt trött har inte ont någonstans. Visst känner av ligamenten ibland, men inget att tala om. Dock börjar jag bli lite trött på att vara gravid och skulle gärna ha det överstökat. Allt är ju klart BB-väskan packad, vaggan bäddad, vagnen fixad och lite kläder tvättade. Blivande storasyster vill oxå att bebisen ska komma ut så vi är ju två mot en (sambon har sjukhusskräck så han kan vänta lite till säger han).
    Om 2 timmar ska jag i alla fall till MVC igen (förhoppningsvis sista gången).
    Kramis på er !
    Lina med Ebba bf 13/10
  34. 17
    Absolut ! Är kvar och har inga känningar alls, dock har jag ju inte bf förns på fredag men liksom många andra så känns det verkligen som om lillen får ta och titta ut nu. Kan ju inte säga att jag har några problem, är inte så stor, ej svullen, ej speciellt trött har inte ont någonstans. Visst känner av ligamenten ibland, men inget att tala om. Dock börjar jag bli lite trött på att vara gravid och skulle gärna ha det överstökat. Allt är ju klart BB-väskan packad, vaggan bäddad, vagnen fixad och lite kläder tvättade. Blivande storasyster vill oxå att bebisen ska komma ut så vi är ju två mot en (sambon har sjukhusskräck så han kan vänta lite till säger han).
    Om 2 timmar ska jag i alla fall till MVC igen (förhoppningsvis sista gången).
    Kramis på er !
  35. Marmelad
    #18
    Hehe... nä, jag har märkt att jag inte har så höga krav på klädshoppingen numera, bara jag kommer i plagget och det är skönt blir jag liksom supernöjd *s*
  36. 18
    Hehe... nä, jag har märkt att jag inte har så höga krav på klädshoppingen numera, bara jag kommer i plagget och det är skönt blir jag liksom supernöjd *s*
  37. Marmelad
    #19
    Skönt! Sov gott!
  38. 19
    Skönt! Sov gott!
  39. Marmelad
    #20
    Blä, så jobbigt det låter :-(. Säkert spelar det in att du inte är riktigt frisk, orken försvinner ju då! Men skönt ändå att det såg OK ut hos BM idag!

    Städa? Har jag skrivit att jag ska städa? Förstår inte vad du menar *tar tillbaka alla såna dumheter* ;-)

    Kram
  40. 20
    Blä, så jobbigt det låter :-(. Säkert spelar det in att du inte är riktigt frisk, orken försvinner ju då! Men skönt ändå att det såg OK ut hos BM idag!

    Städa? Har jag skrivit att jag ska städa? Förstår inte vad du menar *tar tillbaka alla såna dumheter* ;-)

    Kram
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Är det några kvar här?
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 00:43
  2. Några kvar?
    By Estrella in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 11:33
  3. Några RUL kvar?
    By 2linda in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 18:15
  4. Några kvar?
    By Pia med Nea in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 12:04
  5. Är vi några kvar här?
    By vicke in forum _98 Alla barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 15:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar