Periodare eller alkoholist?
Sex & erotik
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Periodare eller alkoholist?

    Jag måste säga att det här med AFF är lite beroendeframkallande. Själv betäcknas jag nog som periodare och dyker upp här ganska intensivt under ngn månad för att sedan försvinna och kanske inte dyka upp för än nästa år. Vilken typ av forummänniska är du och vad är det som dominerar här inne?

    Alkoholister eller periodare?

    (De som är nyktra sitter antagligen bara här ngn enstaka helg och läser mest)
  2. 1
    Periodare eller alkoholist? Jag måste säga att det här med AFF är lite beroendeframkallande. Själv betäcknas jag nog som periodare och dyker upp här ganska intensivt under ngn månad för att sedan försvinna och kanske inte dyka upp för än nästa år. Vilken typ av forummänniska är du och vad är det som dominerar här inne?

    Alkoholister eller periodare?

    (De som är nyktra sitter antagligen bara här ngn enstaka helg och läser mest)
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2
    på gränsen till AFFolist helt klart... även om jag nu går på AA avvänjning eftersom jobbet inte tillåter det tidsmässigt på samma sätt....
  4. 2
    på gränsen till AFFolist helt klart... även om jag nu går på AA avvänjning eftersom jobbet inte tillåter det tidsmässigt på samma sätt....
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3

    Definitivt periodare...

    ...är jag. Det är nog två år sedan jag sist var här, men nu var dax för återfall i AFF-missbruket...

    Har f ö inte presenterat mig här på AFF ännu...

    Lite kort - Jag är mamma till en pojke på 4,5 år och bor i norra delen av landet. Fortfarande i mina bästa år (undrar när det vänder..? Nåja, det har inte vänt ännu och glad är jag för det...) Är nybliven ensamstående, så jag håller fortfarande på att försöka vänja mig vid att inte träffa sonen varannan vecka. Det går oftast bra. Så länge sonen är glad och nöjd så är jag också rätt nöjd... men ibland blir det ju hysteriskt ensamt ju...!

    Jag brukar läsa (alltför sällan skriva) på OÄF, Fråga mammor, Singelmingel, Kvinna Man, Teknik, Mat&Dryck, En bra ide´... m fl


    Hej så länge!
    “Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
  6. 3
    Definitivt periodare... ...är jag. Det är nog två år sedan jag sist var här, men nu var dax för återfall i AFF-missbruket...

    Har f ö inte presenterat mig här på AFF ännu...

    Lite kort - Jag är mamma till en pojke på 4,5 år och bor i norra delen av landet. Fortfarande i mina bästa år (undrar när det vänder..? Nåja, det har inte vänt ännu och glad är jag för det...) Är nybliven ensamstående, så jag håller fortfarande på att försöka vänja mig vid att inte träffa sonen varannan vecka. Det går oftast bra. Så länge sonen är glad och nöjd så är jag också rätt nöjd... men ibland blir det ju hysteriskt ensamt ju...!

    Jag brukar läsa (alltför sällan skriva) på OÄF, Fråga mammor, Singelmingel, Kvinna Man, Teknik, Mat&Dryck, En bra ide´... m fl


    Hej så länge!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Jag har precis upptäckt AFF, så det är svårt att sätta diagnos, lutar åt AFFolist men har hopp för framtiden...
    queerfeminist javisst!
  8. 4
    Jag har precis upptäckt AFF, så det är svårt att sätta diagnos, lutar åt AFFolist men har hopp för framtiden...
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Periodare, och har varit det sen -00.
  10. 5
    Periodare, och har varit det sen -00.
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Hej, varit berodende innan. Defintivt :-( sen la jag ner ca 9 månader och nu kan jag utan problem låta AFF vara ute ur mitt liv, inte ens kolla mailen en/flera dagar. JÄTTESKÖNT! Mitt liv pågår här *pekar i rummet*
  12. 6
    Hej, varit berodende innan. Defintivt :-( sen la jag ner ca 9 månader och nu kan jag utan problem låta AFF vara ute ur mitt liv, inte ens kolla mailen en/flera dagar. JÄTTESKÖNT! Mitt liv pågår här *pekar i rummet*
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Jag får nog säga att jag är snubblande nära alkoholist - är inne varje dag, förutom på helgerna. Jag läser mest men skriver också en hel del på "mina" forum. Men jag har inga problem att klara mig utan på sommarsemester o liknande så :-)
  14. 7
    Jag får nog säga att jag är snubblande nära alkoholist - är inne varje dag, förutom på helgerna. Jag läser mest men skriver också en hel del på "mina" forum. Men jag har inga problem att klara mig utan på sommarsemester o liknande så :-)
  15. Medlem sedan
    Mar 1998
    #8

    Definitivt Periodare!

    Ligger i som fanken här en period. Sen falnar intresset och så ligger jag lågt eller är inte inne alls. Som mest var jag ifrån forumet 1-2 år, med endast några inhopp då och då på Ur Barnamun, då det var det enda som inte uttråkade mig på forumet
  16. 8
    Definitivt Periodare! Ligger i som fanken här en period. Sen falnar intresset och så ligger jag lågt eller är inte inne alls. Som mest var jag ifrån forumet 1-2 år, med endast några inhopp då och då på Ur Barnamun, då det var det enda som inte uttråkade mig på forumet
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9

    Jag är här jämt ju *s*

    Heeeela tiden, absolut beroende
  18. 9
    Jag är här jämt ju *s* Heeeela tiden, absolut beroende
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Jag är här rätt ofta men kan sluta nr jag vill )
  20. 10
    Jag är här rätt ofta men kan sluta nr jag vill )
  21. m00n
    #11
    Periodare som ibland får rejäla alkolistskov!
  22. 11
    Periodare som ibland får rejäla alkolistskov!

Liknande trådar

  1. För en periodare
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 21:47
  2. periodare
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 12:13
  3. Periodare
    By Liesl in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 14:34
  4. Periodare?
    By Hella75 in forum Känsliga snack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 16:13
  5. Liv är nog periodare...
    By masrut in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-22, 16:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar