Erfarenheter av hemorrojder hos barn?
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Erfarenheter av hemorrojder hos barn?

    Hej, jag har en son som blir sju år i jul som länge klagat över att det kliar i stjärten. Oftast är det inte dagtid utan när han har lagt sig för att sova, och vill då att vi kommer och smörjer honom med någon salva. Ibland har det inte synts något alls men ibland är det lite rodnad. Vi har dock inte sett några sprickor eller utslag eller liknande. Inte förrän i går kväll, då min man skulle smörja honom och såg en liten utbuktning stor som ett pepparkorn och blåaktig. Har efter lite surfning på nätet förstått att det måste röra sig om en hemorrojd han har fått. Jag har ringt vårdcentralen för att boka tid hos en läkare men ville ändå få lite tips och råd om någon har...? Det jag kunde läsa mig till var att det ofta beror på förstoppning, något jag inte tror att han har haft. Möjligen har han varit hård i magen men inte alltid och det är väl alla barn någon gång ibland?
  2. 1
    Erfarenheter av hemorrojder hos barn? Hej, jag har en son som blir sju år i jul som länge klagat över att det kliar i stjärten. Oftast är det inte dagtid utan när han har lagt sig för att sova, och vill då att vi kommer och smörjer honom med någon salva. Ibland har det inte synts något alls men ibland är det lite rodnad. Vi har dock inte sett några sprickor eller utslag eller liknande. Inte förrän i går kväll, då min man skulle smörja honom och såg en liten utbuktning stor som ett pepparkorn och blåaktig. Har efter lite surfning på nätet förstått att det måste röra sig om en hemorrojd han har fått. Jag har ringt vårdcentralen för att boka tid hos en läkare men ville ändå få lite tips och råd om någon har...? Det jag kunde läsa mig till var att det ofta beror på förstoppning, något jag inte tror att han har haft. Möjligen har han varit hård i magen men inte alltid och det är väl alla barn någon gång ibland?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Han har inte mask eftersom det kliar på nätterna??
  4. 2
    Han har inte mask eftersom det kliar på nätterna??
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Nej, jag tror faktiskt inte det för vi har kollat jättenoga och aldrig sett någon mask.. för det borde man väl sett? Kan man få hemorrojder av att ha mask menar du?
  6. 3
    Nej, jag tror faktiskt inte det för vi har kollat jättenoga och aldrig sett någon mask.. för det borde man väl sett? Kan man få hemorrojder av att ha mask menar du?
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Neej! Men han kanske har kliat sig mycket i rumpan och han är irriterad. Men kolla med läk om han behöver någon salva mot just Hemorojder.
  8. 4
    Neej! Men han kanske har kliat sig mycket i rumpan och han är irriterad. Men kolla med läk om han behöver någon salva mot just Hemorojder.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Vi brukar inte se maskar heller, de är jättesnabba på att krypa in så fort det blir lite ljust. Vi brukar chansa och ge maskmedicin ändå och då brukar kliandet gå över. Just kliande vid sänggående är ju typiskt för mask.
  10. 5
    Vi brukar inte se maskar heller, de är jättesnabba på att krypa in så fort det blir lite ljust. Vi brukar chansa och ge maskmedicin ändå och då brukar kliandet gå över. Just kliande vid sänggående är ju typiskt för mask.
  11. Medlem sedan
    Nov 2016
    #6
    Hemorrojd behandling - http://shytobuу.sе Den här produkten hjälpte mig att få bort mina obehagliga hemorrojder.
  12. 6
    Hemorrojd behandling - http://shytobuу.sе Den här produkten hjälpte mig att få bort mina obehagliga hemorrojder.

Liknande trådar

  1. Hemorrojder
    By Marre_303 in forum _1207 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-03, 09:56
  2. järnbrist barn-erfarenheter?
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 14:25
  3. Erfarenheter medicnering små barn?
    By pcalma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 21:41
  4. Hemorrojder - era erfarenheter
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 21:46
  5. hemorrojder
    By aj in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 10:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar