Ska jag få en styvpappa nu?
Känsliga snack
  1. "Lilla Jag"
    #1

    Ska jag få en styvpappa nu?

    Mamma hart träffat en man nu, och ska åka till Paris på måndag med honom. Har varit på flera resor inom Sverige med honom. Nu när jag åkte buss och vi åkte förbi dem höll de varandra i händerna och mamma kommenterar hans övervikt som hon bara göra med mig. Med vänner skulle hon inte göra så. Jag är glad för mammas skull men samtidigt ledsen över att pappa inte finns här och ett det är en ny "pappa", en ny man i mammas liv.
  2. 1
    Ska jag få en styvpappa nu? Mamma hart träffat en man nu, och ska åka till Paris på måndag med honom. Har varit på flera resor inom Sverige med honom. Nu när jag åkte buss och vi åkte förbi dem höll de varandra i händerna och mamma kommenterar hans övervikt som hon bara göra med mig. Med vänner skulle hon inte göra så. Jag är glad för mammas skull men samtidigt ledsen över att pappa inte finns här och ett det är en ny "pappa", en ny man i mammas liv.
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Jagkan tänka mig att det känns konstigt, men är det inte rätt skönt att hon hittat nån att dela livet med? Det är ju inte säkert att de flyttar ihop och sånt direkt!

    Jag fick styvföräldrar när jag ar i tonåren, och det var inte lätt, men du har ju som tur har ditt eget liv och kan se det hela litegranna utifrån.

    Har du lärt känna honom redan? Hur är han?
  4. 2
    Jagkan tänka mig att det känns konstigt, men är det inte rätt skönt att hon hittat nån att dela livet med? Det är ju inte säkert att de flyttar ihop och sånt direkt!

    Jag fick styvföräldrar när jag ar i tonåren, och det var inte lätt, men du har ju som tur har ditt eget liv och kan se det hela litegranna utifrån.

    Har du lärt känna honom redan? Hur är han?
  5. "Lilla Jag"
    #3
    Jag har träffat honom en gång, och han verkar trevlig. Jag har inget emot honom, men jag är rädd för sol och vårare eftersom mamma sitter på en stor, dyr lägenhet mitt inne i Uppsala, som har varit farmor och farfars. Jag vet att jag är egoistisk men jag vill inte se alla pengar som mamma och pappa sparat ihop gå till en man som lurar mamma.
    Hon ska få njuta av pengarna och resten ska gå till oss. Jag vet att jag kan tyckas kall, men klart jag vill att min mamma ska ha det bra.
  6. 3
    Jag har träffat honom en gång, och han verkar trevlig. Jag har inget emot honom, men jag är rädd för sol och vårare eftersom mamma sitter på en stor, dyr lägenhet mitt inne i Uppsala, som har varit farmor och farfars. Jag vet att jag är egoistisk men jag vill inte se alla pengar som mamma och pappa sparat ihop gå till en man som lurar mamma.
    Hon ska få njuta av pengarna och resten ska gå till oss. Jag vet att jag kan tyckas kall, men klart jag vill att min mamma ska ha det bra.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Du ska absolut hålla koll på henne så att hon inte blir lurad på pengar! Men det är väl inte tal om giftermål än!? Se till att hon skaffar äktenskapsförord i så fall!
  8. 4
    Du ska absolut hålla koll på henne så att hon inte blir lurad på pengar! Men det är väl inte tal om giftermål än!? Se till att hon skaffar äktenskapsförord i så fall!
  9. "Lilla Jag"
    #5
    Hon var så noga med att JAG skulle skaffa äktenskapsförord så det tror jag nog hon har koll på. Jag är mest orolig att han ber om pengar medan de t.ex reser och ber att få bli bjuden på resor så att mamma blir utblottad/får pantsätta lgh. Lurar in sig att få lgh efter hennes död och så får hans barn ärva lgh efter hans död, t.ex. Nu tror jag att mamma är klok nog att ta hand om sig själv men man vet aldrig med sluga sol och vårare den kan dupera lätt sina offer.
  10. 5
    Hon var så noga med att JAG skulle skaffa äktenskapsförord så det tror jag nog hon har koll på. Jag är mest orolig att han ber om pengar medan de t.ex reser och ber att få bli bjuden på resor så att mamma blir utblottad/får pantsätta lgh. Lurar in sig att få lgh efter hennes död och så får hans barn ärva lgh efter hans död, t.ex. Nu tror jag att mamma är klok nog att ta hand om sig själv men man vet aldrig med sluga sol och vårare den kan dupera lätt sina offer.
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Försök att släppa de där tankarn, men var uppmärksam ändå. Det är ju trots allträtt liten risk att just han skulle vara sån!
  12. 6
    Försök att släppa de där tankarn, men var uppmärksam ändå. Det är ju trots allträtt liten risk att just han skulle vara sån!
  13. Pärlan
    #7
    Var noga med att du får ha den relationen till den mannen som du vill ha den. Det är dina gränser som gäller, inte hennes. Vill du ha lite distans så är det helt ok. Han ska inte bli din nya pappa.
  14. 7
    Var noga med att du får ha den relationen till den mannen som du vill ha den. Det är dina gränser som gäller, inte hennes. Vill du ha lite distans så är det helt ok. Han ska inte bli din nya pappa.

Liknande trådar

  1. tonåring och styvpappa
    By mamma ann in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2021-07-09, 14:54
  2. tveksam styvpappa
    By snoddis123 in forum Styvfamiljer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 16:59
  3. Min gulliga styvpappa OT
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 09:33
  4. Nybliven styvpappa
    By sooz in forum Styvfamiljer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 23:28
  5. Konflikt med styvpappa
    By Förtvivlad in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 21:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar