Spröjs eller inte?
Hem & fritid
  1. Akinna76
    #1

    Spröjs eller inte?

    Vi ska byta alla fönster i huset och funderar på om vi vill ha spröjs eller inte. Vi har det inte nu men det skulle nog kunna bli fint. Det skulle passa huset. Är det fint med spröjs eller inte? Vad tycker ni?
  2. 1
    Spröjs eller inte? Vi ska byta alla fönster i huset och funderar på om vi vill ha spröjs eller inte. Vi har det inte nu men det skulle nog kunna bli fint. Det skulle passa huset. Är det fint med spröjs eller inte? Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    Fint tycker jag

    beroende på hus förstås vilket utförande som passar bäst. Ger liv och karaktär åt huset.
  4. 2
    Fint tycker jag beroende på hus förstås vilket utförande som passar bäst. Ger liv och karaktär åt huset.
  5. -aurora-
    #3
    Fanns det spröjs ursprungligen och någon har bytt - då kan du byta tillbaka. Har det alltid varit ospöjsat, tycker jag att du ska det ospröjsat.
  6. 3
    Fanns det spröjs ursprungligen och någon har bytt - då kan du byta tillbaka. Har det alltid varit ospöjsat, tycker jag att du ska det ospröjsat.
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Om det passar huset är det fint. Särskilt om det är riktiga spröjsfänster, och inte utanpåliggande låtsasspröjs.

    Är det ett hus som inte klär i spröjs blir det aldrig fint, hur vackra fönstren än är... Gör om en bild i Photoshop och se hur det blir!
  8. 4
    Om det passar huset är det fint. Särskilt om det är riktiga spröjsfänster, och inte utanpåliggande låtsasspröjs.

    Är det ett hus som inte klär i spröjs blir det aldrig fint, hur vackra fönstren än är... Gör om en bild i Photoshop och se hur det blir!
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5

    Beror på...

    Det hänger så mycket på hur huset ser ut. Själv har jag lite svårt för spröjs (öht alla typer av "krusiduller" och onödiga saker på hus) men det innebär bara att jag själv aldrig skulle välja det. Jag kör ju inte förbi ett hus och tänker "gud va' fult med spröjs" ;-)

    Strunta i vad vi tycker och gör som du själv vill!
  10. 5
    Beror på... Det hänger så mycket på hur huset ser ut. Själv har jag lite svårt för spröjs (öht alla typer av "krusiduller" och onödiga saker på hus) men det innebär bara att jag själv aldrig skulle välja det. Jag kör ju inte förbi ett hus och tänker "gud va' fult med spröjs" ;-)

    Strunta i vad vi tycker och gör som du själv vill!
  11. Ann-Louise
    #6
    Jag tycker INTE det. Eller rättare sagt, jag föredrar UTAN spröjs. "Fult" är det ju inte med spröjs men det är finare utan. Ger större öppnare fönster tycker jag.

    Vi har just beställt fönsterbyte och vi har NU spröjs men kommer INTE ha det efter bytet. Vi kommer ha "hela" fönster dvs inte heller ngn "post" i mitten av fönstrena som nu.
  12. 6
    Jag tycker INTE det. Eller rättare sagt, jag föredrar UTAN spröjs. "Fult" är det ju inte med spröjs men det är finare utan. Ger större öppnare fönster tycker jag.

    Vi har just beställt fönsterbyte och vi har NU spröjs men kommer INTE ha det efter bytet. Vi kommer ha "hela" fönster dvs inte heller ngn "post" i mitten av fönstrena som nu.
  13. Medlem sedan
    May 1999
    #7

    Jag tycker att...

    det är jättefint och det är så tråkigt att det inte är det på våra fönster! Får jag chansen så byter jag!
    "-Always remember: believe in today, believe in tomorrow, believe in yourself, and whatever happens, don't jump." Bill Kaulitz
    "-Going in one more round when you don't think you can - that's what makes all the difference in your life." Rocky Balboa
    thesharpwayoflife.blogg.se
    "Om en människa lider av vanföreställningar kallar man det sinnessjukdom. Om flera människor lider av samma vanföreställning kallar man det religion."
  14. 7
    Jag tycker att... det är jättefint och det är så tråkigt att det inte är det på våra fönster! Får jag chansen så byter jag!
  15. Marmelad
    #8
    Beror på huset, är det ett äldre hus som ursprungligen haft spröjsade fönster är det fint. Annars inte.
  16. 8
    Beror på huset, är det ett äldre hus som ursprungligen haft spröjsade fönster är det fint. Annars inte.
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9
    Har du ingen bild på huset?
  18. 9
    Har du ingen bild på huset?

Liknande trådar

  1. Skola eller inte? Feber eller ej?
    By Minama in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-04-25, 20:53
  2. Städa eller inte, plocka ihop eller inte
    By Anonym in forum Jämlikt?
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 11:48
  3. Familj eller inte antingen eller?
    By luddigt in forum Styvfamiljer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 10:11
  4. Brittan SJUNGER inte LIVE, OK eller inte
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 20:59
  5. Vill ha spröjs. Åsikter tack :-)
    By hille77 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar