Inre korsett?
Flerhandikapp
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Inre korsett?

    Någon som har erfarenhet av en operation där man opererar in en inre korsett pga scolios?
    ***stolt mamma till stora Bosse och lilla Majken***

    When life gives you lemons, make lemonade!
  2. 1
    Inre korsett? Någon som har erfarenhet av en operation där man opererar in en inre korsett pga scolios?
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Hej bossemor! min son har scolios men än så länge obehandlad, men jag har aldrig hört talas om inre korsett, om du inte menar steloperation?
  4. 2
    Hej bossemor! min son har scolios men än så länge obehandlad, men jag har aldrig hört talas om inre korsett, om du inte menar steloperation?
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    Hej :)!

    Bosse ska göra sin steloperation när han är runt nio år, men eftersom han är 3½ år nu och har en 70% scolios så tyckte doktorna att de inte kan vänta...så de ska sätta in en inre korsett i väntan på den stora operationen. De fäster stag mellan bäckenet och revbenen så ryggen blir rak. Jag antar att de måste byta ut dessa stag eftersom han växer, det var lite det jag undrade över....
    Skönt att de inte har behövt göra något åt din sons scolios ännu, hoppas att det fortsätter så !
    ***stolt mamma till stora Bosse och lilla Majken***

    When life gives you lemons, make lemonade!
  6. 3
    Hej :)! Bosse ska göra sin steloperation när han är runt nio år, men eftersom han är 3½ år nu och har en 70% scolios så tyckte doktorna att de inte kan vänta...så de ska sätta in en inre korsett i väntan på den stora operationen. De fäster stag mellan bäckenet och revbenen så ryggen blir rak. Jag antar att de måste byta ut dessa stag eftersom han växer, det var lite det jag undrade över....
    Skönt att de inte har behövt göra något åt din sons scolios ännu, hoppas att det fortsätter så !
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Hej igen! Davids scolios liger på 40% nu men han växer mycket nu så risken att det förvärras och blir op är väl ganska stor. Vad bra att det finns något att göra mot scoliosen innan Bosse kan stelopereras. Lycka till och Ha det så bra!!
  8. 4
    Hej igen! Davids scolios liger på 40% nu men han växer mycket nu så risken att det förvärras och blir op är väl ganska stor. Vad bra att det finns något att göra mot scoliosen innan Bosse kan stelopereras. Lycka till och Ha det så bra!!

Liknande trådar

  1. Gör en gördel/korsett att man...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 19:22
  2. Fråga, Korsett
    By chantal in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 18:52
  3. Korsett.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 00:03
  4. Korsett?
    By emwi o pyret in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 17:25
  5. Korsett??
    By PinkDaisy in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 16:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar