Kontroll idag
Svårt att bli gravid
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Kontroll idag

    Menopur dag 11 idag. Ännu inga ägg som vill bli bebbe =( Kontroll idag igen. MEN lite positivt var det iaf. Läkaren blev förvånad över att jag inte svarat på behandlingen bättre och menade på att det inte alls var säkert att jag haft äl av mig själv tidigare som vi ju trott. Jo äl har jag ju haft, men äggblåsorna kanske varit för små och inte dugliga till graviditet. Känns bra att styra det med menopuren nu =) Ger ju hopp! Frågade om IVF idag, det blir redan till våren TJOHO, det är ju bara ett halvår dit =) MEN sen sa han snälla fabror doktorn att "jag tror inte det kommer behövas någon IVF, du blir säkert gravid på det här sättet" JA hopp har man ju fått iaf! Efter allt kämpande, alla tårar, alla nederlag, börjar jag nu se en liiiten aning av ljus.

    Det enda jag e aningen rädd för nu är att det inte blir nån insem detta försök. Han höjde dosen idag åxå och risken för överstimulering finns ju. Eftersom det är första försöket med sprutorna vet vi ju inte heller riktigt hur min kropp reagerar ännu.

    KraaaaaM
  2. 1
    Kontroll idag Menopur dag 11 idag. Ännu inga ägg som vill bli bebbe =( Kontroll idag igen. MEN lite positivt var det iaf. Läkaren blev förvånad över att jag inte svarat på behandlingen bättre och menade på att det inte alls var säkert att jag haft äl av mig själv tidigare som vi ju trott. Jo äl har jag ju haft, men äggblåsorna kanske varit för små och inte dugliga till graviditet. Känns bra att styra det med menopuren nu =) Ger ju hopp! Frågade om IVF idag, det blir redan till våren TJOHO, det är ju bara ett halvår dit =) MEN sen sa han snälla fabror doktorn att "jag tror inte det kommer behövas någon IVF, du blir säkert gravid på det här sättet" JA hopp har man ju fått iaf! Efter allt kämpande, alla tårar, alla nederlag, börjar jag nu se en liiiten aning av ljus.

    Det enda jag e aningen rädd för nu är att det inte blir nån insem detta försök. Han höjde dosen idag åxå och risken för överstimulering finns ju. Eftersom det är första försöket med sprutorna vet vi ju inte heller riktigt hur min kropp reagerar ännu.

    KraaaaaM
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Lycka till!

    Vad roligt att doktorn var så hoppfull. Jag hoppas att du inte blir överstimulerad utan lossar ett perfekt bebisägg.

    Kram E
  4. 2
    Lycka till!

    Vad roligt att doktorn var så hoppfull. Jag hoppas att du inte blir överstimulerad utan lossar ett perfekt bebisägg.

    Kram E
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    TACK! Ja det skulle sitta fint nu. Skulle verkligen behöva lite medgång!

    Kraaam
  6. 3
    TACK! Ja det skulle sitta fint nu. Skulle verkligen behöva lite medgång!

    Kraaam
  7. Medlem sedan
    Oct 1999
    #4

    Vad trist

    att det inte växt som det borde, men förhoppningvis så hjälper höjningen!

    När ska du på kontroll igen?? Jag ska på första kontroll på måndag.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  8. 4
    Vad trist att det inte växt som det borde, men förhoppningvis så hjälper höjningen!

    När ska du på kontroll igen?? Jag ska på första kontroll på måndag.
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Var på kontroll idag Kan läsa om det längre upp
  10. 5
    Var på kontroll idag Kan läsa om det längre upp

Liknande trådar

  1. 1,5 års kontroll idag
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 21:36
  2. 10-mån kontroll idag...
    By Jeanette m 3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 20:11
  3. Ny kontroll idag
    By 3bullar in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 22:18
  4. 4 års kontroll här oxå idag!
    By Malin med V o V in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 14:25
  5. 6 mån kontroll idag..
    By sandra & co in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 21:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar