Kreditkort
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Kreditkort

    Ni USA-bor, har ni egna kreditkort, som ni sökt i affär och fått godkända? Som GAP eller Victorias Secret?

    Jag har försökt tre gånger men fått avslag. Har soc sec, permanent resident (green card) och am körkort, är på pappret delägare i hus som kostade en hel del, men detta hjälper tydligen inte. Det kreditkort jag har är ett sk sidokort till makens, och alla bankkonton tror jag är i hans namn. Det är kanske det som är problemet? jag har aldrig haft inkomst här och inget bankkonto.

    ????
  2. 1
    Kreditkort Ni USA-bor, har ni egna kreditkort, som ni sökt i affär och fått godkända? Som GAP eller Victorias Secret?

    Jag har försökt tre gånger men fått avslag. Har soc sec, permanent resident (green card) och am körkort, är på pappret delägare i hus som kostade en hel del, men detta hjälper tydligen inte. Det kreditkort jag har är ett sk sidokort till makens, och alla bankkonton tror jag är i hans namn. Det är kanske det som är problemet? jag har aldrig haft inkomst här och inget bankkonto.

    ????
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Ja, antagligen. Framförallt att du inte har eller har haft något bankkonto. Se till att öppna ett i eget namn ASAP!
  4. 2
    Ja, antagligen. Framförallt att du inte har eller har haft något bankkonto. Se till att öppna ett i eget namn ASAP!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Maken har inget SS# utom en TPI (Tax Payer's ID #) och med den har han kunnat:

    1) Skaffat korkort
    2) Oppnat egna kreditkort (Capital One)
    3) Inhandlat skjutvapen... !!!

    Han har ingen inkomst, (vantar pa Greencardet) och vi har inget eget bankkonto, vi har ett gemensamt bankkonto, och endast mitt namn star pa huset...

    Ser inte varfor det inte skulle funka hos dig... hm.
  6. 3
    Maken har inget SS# utom en TPI (Tax Payer's ID #) och med den har han kunnat:

    1) Skaffat korkort
    2) Oppnat egna kreditkort (Capital One)
    3) Inhandlat skjutvapen... !!!

    Han har ingen inkomst, (vantar pa Greencardet) och vi har inget eget bankkonto, vi har ett gemensamt bankkonto, och endast mitt namn star pa huset...

    Ser inte varfor det inte skulle funka hos dig... hm.
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    ...jag menade, HAN har inget EGET bankkonto...
  8. 4
    ...jag menade, HAN har inget EGET bankkonto...
  9. Medlem sedan
    Apr 2004
    #5

    Oj

    Jag får minst tre "pre approved" erbjudanden i veckan. De brukar alltid vara så himla "på" om att man ska öppna nya krediter.
    Det jag kan tänka mig ställer till det är ev avsaknad av (tillräckligt lång?) credit history, de är galna i credit scores här. Om du står med på makens (credit) kort så ser jag inte varför du skulle bli declinad, då har du ju en påbörjad credit history. Mystiskt! Har du frågat "varför" när du ansökt och fått avslag?
    From there to here, and here to there, funny things are everywhere ~ Dr. Seuss

    "Art thou a witch, viva Éspaña?"

    The Spanish Inquisition - Tadfield version
    Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens
  10. 5
    Oj Jag får minst tre "pre approved" erbjudanden i veckan. De brukar alltid vara så himla "på" om att man ska öppna nya krediter.
    Det jag kan tänka mig ställer till det är ev avsaknad av (tillräckligt lång?) credit history, de är galna i credit scores här. Om du står med på makens (credit) kort så ser jag inte varför du skulle bli declinad, då har du ju en påbörjad credit history. Mystiskt! Har du frågat "varför" när du ansökt och fått avslag?
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Det är brist på kredithistoria som är problemet. Så det är en "ond cirkel". Man måste ha ett kredit kort för att få ett kredit kort. När de söker dig i "credit history" registren har du får låga poäng när du inte haft inkomst eller kreditkort.

    Försök istället att skaffa ett kort där erbjudandet kommer via posten och du uppges vara "pre-approved". Och när du väl etablerat kredit historia kommer det gå lättare.

    Det skumma är att det är _bra_ att ha skulder - men bara om man visar på att man betalar av dem. Då får man högre poäng.

    Man kan kolla sin kredithistoria på olika sajter mot avgift.
  12. 6
    Det är brist på kredithistoria som är problemet. Så det är en "ond cirkel". Man måste ha ett kredit kort för att få ett kredit kort. När de söker dig i "credit history" registren har du får låga poäng när du inte haft inkomst eller kreditkort.

    Försök istället att skaffa ett kort där erbjudandet kommer via posten och du uppges vara "pre-approved". Och när du väl etablerat kredit historia kommer det gå lättare.

    Det skumma är att det är _bra_ att ha skulder - men bara om man visar på att man betalar av dem. Då får man högre poäng.

    Man kan kolla sin kredithistoria på olika sajter mot avgift.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Samma här. Jag fick också en massa erbjudanden om nya kredikort tills jag skrev upp oss på en lista för att INTE få fler sådana erbjudanden.

    Håller f ö med dig om att det förmodligen beror på för kort kredithistoria. Det tog mig några år innan jag började få erbjudanden i brevlådan. Nu har jag t om ett kredikortskonto där maken har fått ett extrakort...
  14. 7
    Samma här. Jag fick också en massa erbjudanden om nya kredikort tills jag skrev upp oss på en lista för att INTE få fler sådana erbjudanden.

    Håller f ö med dig om att det förmodligen beror på för kort kredithistoria. Det tog mig några år innan jag började få erbjudanden i brevlådan. Nu har jag t om ett kredikortskonto där maken har fått ett extrakort...
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Precis! Skulle precis tipsa om att skaffa ett sådant kort (även om det inte är så bra villkor) bara för att få en kredithistoria...
  16. 8
    Precis! Skulle precis tipsa om att skaffa ett sådant kort (även om det inte är så bra villkor) bara för att få en kredithistoria...

Liknande trådar

  1. Kreditkort
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 60
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 15:47
  2. kreditkort?
    By Bubbelgum in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 15:15
  3. kreditkort?
    By fattiglappen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 09:37
  4. visa kreditkort
    By Malin in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 22:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar