En jättestor snopp..
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    En jättestor snopp..

    ..vaknade Victor med i lördags morse. Jag fick värsta chocken när jag såg hans snopp, den var _jättelång_ och knallröd, svullen och såg ut som en snabel:/

    Och som om inte det var nog så var han alldeles skinnflådd i ljumskarna och rumpan var knallröd/lila och full av eksem ända upp till blöjkanten. Det var som en andra hud, fast av läder..

    Vi ringde jouren på vårdcentralen för att be om en tid, men de förklarade bara att det var balanit; en jättevanlig åkomma hos barn som var helt ofarlig och som skulle läka ut av sig självt. De rådde oss till att bada honom ofta och efter badet klämma på snoppen för att få ut eventuellt var.. Vi förklarade hur rumpan såg ut- alldeles knallröd och skinnflådd med stora utslag, men det var inget att bry sig om enl dom, det hörde till balaniten..

    Sagt och gjort, vi badade honom och klämde, men det kom ju inget var. Victor var såååå ledsen och hade så ont Jag klarade inte av att vara med utan Stefan fick sköta snoppklämmandet. Men Victor skrek så mkt att vi ringde upp igen och frågade om vi verkligen skulle klämma på snoppen, och jodå, det skulle man.

    Framåt kvällen fick vi nog av klämmandet och ringde sjukvårdsupplysningen. De förklarade att vi _inte_ skulle klämma på snoppen och att vi visst borde få låta en läkare titta på honom när han såg så illa ut i rumpregionen (skumt ord )

    Så vi åkte in till sachsska barnsjukhus med Victor och fick träffa en underbar barnläkare. Han bekräftade att det var balanit och sa att vi absolut inte skulle hålla på att klämma på snoppen eftersom det gör jätteont på bebisen när snoppen är så infekterad

    Han tittade på rumpan och frågade direkt om Victor precis ätit penicillin, och det har han ju, 2 kurer på raken varav den sista var en riktig hästkur.. Så det på rumpan är en rejäl svaminfektion till följd av penicillinet som behövdes behandlas och Victor måste dessutom komma på återbesök för att se huden återhämtar sig som den ska eftersom huden var så illa åtgången

    Läkaren tyckte att det var förkastligt att vi blev nekade att komma till vårdcentralen eftersom Victor behövde hjälp, det där var liksom inget som skulle självläka..
    Han tyckte dessutom inte att det var så smart att råda föräldrar till att behöva klämma på barnets snopp eftersom att det gör så väldigt ont och handlar om ett så känsligt område, och om det öht ska klämmas så är det bättre att ngn annan gör det när det är så små barn som inte förstår vad som händer än att mamma och pappa gör det..

    Jaha, återigen får jag säga j-a vårdcentral Då klämde vi och gjorde illa Victor helt i onödan Varför kan dom inte ta en på allvar??

    Nu har vi iaf smort med svampsalvan och det börjar redan se bättre ut. Huden flagar av och pungen ser ut som något rött och skinnflått:/ Victor är ordinerad nakenhet/blöjfrihet under de närmsta dagarna vilket har inneburit att vi varit hemma både igår och idag eftersom det är lite svårt att vara utan blöja när man är ute Han har bara blöja när han sover.

    Snoppen ser också bättre ut, den har återgått till normal size och form och är bara lite röd på toppen. Så för hoppningsvis är det snart bra igen!

    Det här blev jättelångt så om ngn har orkat ta sig igenom texten så är jag impad

    Kram tjejer!
    Petra m Joanna-01, Victor-06 & Lucas-08
    http://artepa.blogg.se/
  2. 1
    En jättestor snopp.. ..vaknade Victor med i lördags morse. Jag fick värsta chocken när jag såg hans snopp, den var _jättelång_ och knallröd, svullen och såg ut som en snabel:/

    Och som om inte det var nog så var han alldeles skinnflådd i ljumskarna och rumpan var knallröd/lila och full av eksem ända upp till blöjkanten. Det var som en andra hud, fast av läder..

    Vi ringde jouren på vårdcentralen för att be om en tid, men de förklarade bara att det var balanit; en jättevanlig åkomma hos barn som var helt ofarlig och som skulle läka ut av sig självt. De rådde oss till att bada honom ofta och efter badet klämma på snoppen för att få ut eventuellt var.. Vi förklarade hur rumpan såg ut- alldeles knallröd och skinnflådd med stora utslag, men det var inget att bry sig om enl dom, det hörde till balaniten..

    Sagt och gjort, vi badade honom och klämde, men det kom ju inget var. Victor var såååå ledsen och hade så ont Jag klarade inte av att vara med utan Stefan fick sköta snoppklämmandet. Men Victor skrek så mkt att vi ringde upp igen och frågade om vi verkligen skulle klämma på snoppen, och jodå, det skulle man.

    Framåt kvällen fick vi nog av klämmandet och ringde sjukvårdsupplysningen. De förklarade att vi _inte_ skulle klämma på snoppen och att vi visst borde få låta en läkare titta på honom när han såg så illa ut i rumpregionen (skumt ord )

    Så vi åkte in till sachsska barnsjukhus med Victor och fick träffa en underbar barnläkare. Han bekräftade att det var balanit och sa att vi absolut inte skulle hålla på att klämma på snoppen eftersom det gör jätteont på bebisen när snoppen är så infekterad

    Han tittade på rumpan och frågade direkt om Victor precis ätit penicillin, och det har han ju, 2 kurer på raken varav den sista var en riktig hästkur.. Så det på rumpan är en rejäl svaminfektion till följd av penicillinet som behövdes behandlas och Victor måste dessutom komma på återbesök för att se huden återhämtar sig som den ska eftersom huden var så illa åtgången

    Läkaren tyckte att det var förkastligt att vi blev nekade att komma till vårdcentralen eftersom Victor behövde hjälp, det där var liksom inget som skulle självläka..
    Han tyckte dessutom inte att det var så smart att råda föräldrar till att behöva klämma på barnets snopp eftersom att det gör så väldigt ont och handlar om ett så känsligt område, och om det öht ska klämmas så är det bättre att ngn annan gör det när det är så små barn som inte förstår vad som händer än att mamma och pappa gör det..

    Jaha, återigen får jag säga j-a vårdcentral Då klämde vi och gjorde illa Victor helt i onödan Varför kan dom inte ta en på allvar??

    Nu har vi iaf smort med svampsalvan och det börjar redan se bättre ut. Huden flagar av och pungen ser ut som något rött och skinnflått:/ Victor är ordinerad nakenhet/blöjfrihet under de närmsta dagarna vilket har inneburit att vi varit hemma både igår och idag eftersom det är lite svårt att vara utan blöja när man är ute Han har bara blöja när han sover.

    Snoppen ser också bättre ut, den har återgått till normal size och form och är bara lite röd på toppen. Så för hoppningsvis är det snart bra igen!

    Det här blev jättelångt så om ngn har orkat ta sig igenom texten så är jag impad

    Kram tjejer!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2

    Stackars Viktor!

    Och så arg jag blir när jag läser att ni blev felinformerade och nekade att komma in!!!

    Stackars lillkillen, så ont det måste gjort
  4. 2
    Stackars Viktor! Och så arg jag blir när jag läser att ni blev felinformerade och nekade att komma in!!!

    Stackars lillkillen, så ont det måste gjort
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3

    Sorry - Victor.

    Tänkte ändå att jag skulle stava rätt, men se det sket sig
  6. 3
    Sorry - Victor. Tänkte ändå att jag skulle stava rätt, men se det sket sig
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    usch

    och BUUUUU vårdcentralen!!

    tur att ni fick rätt besked till slut iaf.
    o att han redan börjat svara på kuren.

    Hoppas han snart mår bra igen!
    Kram
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  8. 4
    usch och BUUUUU vårdcentralen!!

    tur att ni fick rätt besked till slut iaf.
    o att han redan börjat svara på kuren.

    Hoppas han snart mår bra igen!
    Kram
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Nämen lillfis då..stackarn! Hoppas att han nu mår bättre. Vad är det för människor som jobbar på vårdcentralen igentligen?? Grrrr. Skönt att ni fick komma till en läkare som tog sig tid och tittade och pratade med er, såna finns det inte för många av... Hoppas att Victor mår bättre och att snoppen och rumpan kryar på sig!!

    Kramis
  10. 5
    Nämen lillfis då..stackarn! Hoppas att han nu mår bättre. Vad är det för människor som jobbar på vårdcentralen igentligen?? Grrrr. Skönt att ni fick komma till en läkare som tog sig tid och tittade och pratade med er, såna finns det inte för många av... Hoppas att Victor mår bättre och att snoppen och rumpan kryar på sig!!

    Kramis
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Jo, men lilla söta Victor. Tänk att han ska behöva lida så för att vissa inom sjukvården är okunniga. Tycker så synd om honom, han kan ju inte heller säga ifrån.

    Hoppas att det blir bättre och det verkar ju så.

    Kramar till den söta lilla pojken!
  12. 6
    Jo, men lilla söta Victor. Tänk att han ska behöva lida så för att vissa inom sjukvården är okunniga. Tycker så synd om honom, han kan ju inte heller säga ifrån.

    Hoppas att det blir bättre och det verkar ju så.

    Kramar till den söta lilla pojken!
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    Men!

    Alltså dessa vårdcentraler.. Som jag blev bemött av en ss i telefon när jag ringde om Johannas hallucinationer o skyhöga feber "o vad vill de på barnkliniken att vi ska göra åt det?" (hade varit i kontakt m BK som absolut ville att hon skulle undersökas). Jag blir så arg!

    Skönt iaf att det går åt rätt håll. Stackars liten... Kram!
  14. 7
    Men! Alltså dessa vårdcentraler.. Som jag blev bemött av en ss i telefon när jag ringde om Johannas hallucinationer o skyhöga feber "o vad vill de på barnkliniken att vi ska göra åt det?" (hade varit i kontakt m BK som absolut ville att hon skulle undersökas). Jag blir så arg!

    Skönt iaf att det går åt rätt håll. Stackars liten... Kram!
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8
    Tack allihopa för er medkänsla, vad gulliga ni är!!!!
    Nä, det är ju sjukt att det är så svårt att få hjälp ibland!

    Nu ikväll ser man dock att det verkligen är på bättringsvägen!

    Kramar till er!
  16. 8
    Tack allihopa för er medkänsla, vad gulliga ni är!!!!
    Nä, det är ju sjukt att det är så svårt att få hjälp ibland!

    Nu ikväll ser man dock att det verkligen är på bättringsvägen!

    Kramar till er!
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Men liten då... aj vad ont han måste ha haft. Skickar massor av kramar till honom och hoppas han är bättre snart.

    kram
  18. 9
    Men liten då... aj vad ont han måste ha haft. Skickar massor av kramar till honom och hoppas han är bättre snart.

    kram
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Stackars liten!

    Men vad förbannad jag blir! Jäkla VC som inte vet vad de pratar om! Skönt att han börjar bli lite bättre i allafall!

    Krya på sig-kramar till Victor!!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  20. 10
    Stackars liten! Men vad förbannad jag blir! Jäkla VC som inte vet vad de pratar om! Skönt att han börjar bli lite bättre i allafall!

    Krya på sig-kramar till Victor!!
  21. Medlem sedan
    Jun 2005
    #11
    Usch stackarn!
    Det är därför man inte vill ringa VC, har läst om så många som fått fel information. Och man vill ju gärna inte att de ska ha ont i onödan!
    Kram till Victor!
  22. 11
    Usch stackarn!
    Det är därför man inte vill ringa VC, har läst om så många som fått fel information. Och man vill ju gärna inte att de ska ha ont i onödan!
    Kram till Victor!
  23. Medlem sedan
    May 2005
    #12

    Stackars Victor!

    Ajaj, jag får rysningar bara av att läsa om snoppklämmandet - stackars liten! Ja, förbannade vårdcentral säger jag bara! Allting ska självläkas och man ska alltid AVVAKTA tills man ligger på dödens rand - sånt gör mig helt galen!

    Skönt iallafall att det redan ser bättre ut! Skickar en styrkekram till Victors snopp!
  24. 12
    Stackars Victor! Ajaj, jag får rysningar bara av att läsa om snoppklämmandet - stackars liten! Ja, förbannade vårdcentral säger jag bara! Allting ska självläkas och man ska alltid AVVAKTA tills man ligger på dödens rand - sånt gör mig helt galen!

    Skönt iallafall att det redan ser bättre ut! Skickar en styrkekram till Victors snopp!
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13

    Men usch

    jag får nästan ont i magen när jag läser hur de behandlat er och Victor. Det är ju inte första gången man hör sådana här skräckhistorier. Det är ju inte klokt att man inte ska kunna lita på de råd man får. Stackars liten! Hoppas han snabbt kryar på sig.

    kram till er!
    Zahra med
    Felica 000707
    Jakob 040122
    Jonathan 060213
  26. 13
    Men usch jag får nästan ont i magen när jag läser hur de behandlat er och Victor. Det är ju inte första gången man hör sådana här skräckhistorier. Det är ju inte klokt att man inte ska kunna lita på de råd man får. Stackars liten! Hoppas han snabbt kryar på sig.

    kram till er!

Liknande trådar

  1. Jättestor klass!
    By femisju in forum Skolbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 09:02
  2. Nu är all min text jättestor vad har
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 17:10
  3. En jättestor snopp..
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 09:58
  4. Jättestor mage !
    By Mia bf 22/7 in forum Vikt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 18:55
  5. A m A-03 och jättestor mage!!!
    By Amandas mamma in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-07, 13:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar