kalaslekar -HJÄLP!
_0211 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    kalaslekar -HJÄLP!

    astrid skallha halloweenkalas (eget påhitt, mycket tjat, tydligen skall en godisrunda ingå, vad det nu är). hon sklal vara skelette, jag häxa och micke dracula i sin fack : ) maten blir grön pasta och prinskorv m ketchup som avklippta fingara och spindeltårta och ögonmuffins...

    men vad skall vi leka????? hjälp!!!!!!!!!!!!!!! (gärna tips om hur vi arrangerar en godisrunda också, helst inomhus!
  2. 1
    kalaslekar -HJÄLP! astrid skallha halloweenkalas (eget påhitt, mycket tjat, tydligen skall en godisrunda ingå, vad det nu är). hon sklal vara skelette, jag häxa och micke dracula i sin fack : ) maten blir grön pasta och prinskorv m ketchup som avklippta fingara och spindeltårta och ögonmuffins...

    men vad skall vi leka????? hjälp!!!!!!!!!!!!!!! (gärna tips om hur vi arrangerar en godisrunda också, helst inomhus!
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    vilka stavfel, jaja, men ni förstår vad jag behöver hjälp med vá? lekar ; )
  4. 2
    vilka stavfel, jaja, men ni förstår vad jag behöver hjälp med vá? lekar ; )
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3
    hmmm, funderar lite på godisrundan... Kanske kan man göra så att man gömmer några påsar på olika ställen i huset (med 1-2 godisbitar per barn i påsen), och så har man en ledtråd till varje gömställe, t ex en ritad eller fotograferad bild av stället. Ledtråd till nästa gömställe finns vid det förra...
    Lekar... Kanske "spöket sover" (Björnen sover) och "sätt benet på spindeln" (svansen på grisen/åsnan) om man vill spöka till det lite. Hoppas att det blir ett skojigt kalas!
  6. 3
    hmmm, funderar lite på godisrundan... Kanske kan man göra så att man gömmer några påsar på olika ställen i huset (med 1-2 godisbitar per barn i påsen), och så har man en ledtråd till varje gömställe, t ex en ritad eller fotograferad bild av stället. Ledtråd till nästa gömställe finns vid det förra...
    Lekar... Kanske "spöket sover" (Björnen sover) och "sätt benet på spindeln" (svansen på grisen/åsnan) om man vill spöka till det lite. Hoppas att det blir ett skojigt kalas!
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4

    Samma här!

    Alexander har halloweenkalas på lördag och jag tänker ordna en runda i trädgården med läskiga grejer. I slutet hittar de sina godispåsar.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  8. 4
    Samma här! Alexander har halloweenkalas på lördag och jag tänker ordna en runda i trädgården med läskiga grejer. I slutet hittar de sina godispåsar.
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5
    Russinleken: Rita upp nio rutor på ett papper, lägg ett russin i varje ruta. Ett barn får gå ut medan de andra bestämmer sig - gemensamt - för ett russin. Sen kommer den andre in och pekar på ett russin "Är det det här?" "Nej", svarar barnen om det är fel, då får det barnet äta upp det "felaktiga" russinet, och peka vidare tills han/hon träffat "rätt".

    Rita knorren på grisen

    Det står still, men nu fick du ett par i alla fall. Jo jag kom på några till: Kurragömma, lite gympa med mamma eller pappa som gympaledare, dansa, björnen sover
  10. 5
    Russinleken: Rita upp nio rutor på ett papper, lägg ett russin i varje ruta. Ett barn får gå ut medan de andra bestämmer sig - gemensamt - för ett russin. Sen kommer den andre in och pekar på ett russin "Är det det här?" "Nej", svarar barnen om det är fel, då får det barnet äta upp det "felaktiga" russinet, och peka vidare tills han/hon träffat "rätt".

    Rita knorren på grisen

    Det står still, men nu fick du ett par i alla fall. Jo jag kom på några till: Kurragömma, lite gympa med mamma eller pappa som gympaledare, dansa, björnen sover

Liknande trådar

  1. Kalaslekar
    By Neta in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 00:24
  2. Kalaslekar?
    By snigelina in forum _02 Vårbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 19:40
  3. Kalaslekar
    By Maria Ullsten in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 09:16
  4. Kalaslekar?
    By hera74 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 17:19
  5. Kalaslekar?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 08:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar