Rosa flytning!
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Rosa flytning!

    Nu är jag glad! Jag har fått det första tecknet på att det kanske blir en förlossning för mig också En rosa flytning, med lite strimlor av blod och sedan en rejäl slempklump, borde väl vara den sk slemproppen eller hur?! (Sedan är jag även lite osäker på om jag inte sipprade lite fostervatten också, men det är jag så osäker på att jag vågar inte riktigt tro på det…)

    Den rosa flytningen såg lika ut som den som startade upp dotterns förlossning, men då var förloppet snabbare. Inom en timme hade vattnet gått och värkarbetet startat. Jag hoppades så klart att det skulle vara lika den här gången, men det är nog bara en slemproppen som gick nu… Vi får väl se under dagen vad som händer

    Just nu känner jag en tyngd i magen och liiite mol i magen, men inget mer. MEN den stora skillnaden från igår är ju att jag faktiskt fått ett TECKEN

    Jag håller er informerade om det händer något mer under dagen!

    Kram på er!
    /Lycklig, plusdag 13
    Lycklig med Vilmer 3/11 & dotter
  2. 1
    Rosa flytning! Nu är jag glad! Jag har fått det första tecknet på att det kanske blir en förlossning för mig också En rosa flytning, med lite strimlor av blod och sedan en rejäl slempklump, borde väl vara den sk slemproppen eller hur?! (Sedan är jag även lite osäker på om jag inte sipprade lite fostervatten också, men det är jag så osäker på att jag vågar inte riktigt tro på det…)

    Den rosa flytningen såg lika ut som den som startade upp dotterns förlossning, men då var förloppet snabbare. Inom en timme hade vattnet gått och värkarbetet startat. Jag hoppades så klart att det skulle vara lika den här gången, men det är nog bara en slemproppen som gick nu… Vi får väl se under dagen vad som händer

    Just nu känner jag en tyngd i magen och liiite mol i magen, men inget mer. MEN den stora skillnaden från igår är ju att jag faktiskt fått ett TECKEN

    Jag håller er informerade om det händer något mer under dagen!

    Kram på er!
    /Lycklig, plusdag 13
  3. Erika m Gabriel
    #2
    Ooooh hoppas hoppas. att det drar igång nu!
  4. 2
    Ooooh hoppas hoppas. att det drar igång nu!
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Ja, det hoppas jag med!

    Jag har fortfarande rikliga slemmiga blodstimmiga flytningar... Jag känner en molvärk, men inget värkarbete har startat än.

    Det kan nog dröja ett tag innan allt sätter igång, MEN man kan ju aldrig veta!

    Oavsett så känns det lite spännande
    /Lycklig, plusdag 13
  6. 3
    Ja, det hoppas jag med!

    Jag har fortfarande rikliga slemmiga blodstimmiga flytningar... Jag känner en molvärk, men inget värkarbete har startat än.

    Det kan nog dröja ett tag innan allt sätter igång, MEN man kan ju aldrig veta!

    Oavsett så känns det lite spännande
    /Lycklig, plusdag 13
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    YAY!!!!!!!!!!!! Nu är det på G gumman!!!
    Håller alla tummar o tår nu att vi inget mer hör från dig på nån dag eller så *S*
    Lycklig mamma till fem!
    http://asefredrikson.se
  8. 4
    YAY!!!!!!!!!!!! Nu är det på G gumman!!!
    Håller alla tummar o tår nu att vi inget mer hör från dig på nån dag eller så *S*
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5
    Ja, en liten bit på vägen... MEN nu har det varit helt still i två timmar igen. Känner knapt någon molvärk TRÅKIGT!

    Men har jag tur sätter det fart frammåt kvällen igen. Bebisen rör sig och hjärtljuden ligger som de brukar, så jag antar att han har det bra där inne.

    Men, som sagt en liiiten bit på vägen!

    Kram Junipingla
    /Lycklig, plusdag 13
  10. 5
    Ja, en liten bit på vägen... MEN nu har det varit helt still i två timmar igen. Känner knapt någon molvärk TRÅKIGT!

    Men har jag tur sätter det fart frammåt kvällen igen. Bebisen rör sig och hjärtljuden ligger som de brukar, så jag antar att han har det bra där inne.

    Men, som sagt en liiiten bit på vägen!

    Kram Junipingla
    /Lycklig, plusdag 13
  11. Medlem sedan
    Jun 2000
    #6

    "gammal" Okt mamma hejjar på !

    hej hej ! Tillhörde ankomst okt -2002 och brukar varje år gå in här och kika..snacka om att man blir nostalgisk! Iallafall.. jag vill bara hejja på dig lite extra eftersom jag gick över med min son 13 dagar! hade absolut inga känningar alls.. förren allt satte igång. och satte igång gjorde det med att en liten del av slemmisen gick. Lite förvärkar i några timmar och sen sa det bara PANG så hade jag värkar var 3:e min, det tog 1½ timme efter första värken tills han var ute

    Hoppas hoppas hoppas på att din lill* oxå vill titta ut på dag 13 !!
    Känns som om man kommer vara gravid i alla evighet..jag vet.. Men så här i efterhand så är jag glad att jag gick över...fick ju gå o mysa extra länge med min mage

    Kram på dig och Lycka till!!
  12. 6
    "gammal" Okt mamma hejjar på ! hej hej ! Tillhörde ankomst okt -2002 och brukar varje år gå in här och kika..snacka om att man blir nostalgisk! Iallafall.. jag vill bara hejja på dig lite extra eftersom jag gick över med min son 13 dagar! hade absolut inga känningar alls.. förren allt satte igång. och satte igång gjorde det med att en liten del av slemmisen gick. Lite förvärkar i några timmar och sen sa det bara PANG så hade jag värkar var 3:e min, det tog 1½ timme efter första värken tills han var ute

    Hoppas hoppas hoppas på att din lill* oxå vill titta ut på dag 13 !!
    Känns som om man kommer vara gravid i alla evighet..jag vet.. Men så här i efterhand så är jag glad att jag gick över...fick ju gå o mysa extra länge med min mage

    Kram på dig och Lycka till!!
  13. Medlem sedan
    Apr 2001
    #7
    Åh vad gullig du är! Ditt inlägg gör mig glad och är sporrande!

    Ja, tänk om jag får samma snabba förlopp som du. Kanske bra att ha det i åtanken. Det KAN gå snabbare än vad man tror...

    Jag hoppas att allt är bra med dig själv?!

    Stor kram
    /Lycklig, plusdag 13
  14. 7
    Åh vad gullig du är! Ditt inlägg gör mig glad och är sporrande!

    Ja, tänk om jag får samma snabba förlopp som du. Kanske bra att ha det i åtanken. Det KAN gå snabbare än vad man tror...

    Jag hoppas att allt är bra med dig själv?!

    Stor kram
    /Lycklig, plusdag 13
  15. Medlem sedan
    Jun 2000
    #8
    ja det kan verkligen gå jätte fort.. jag satt faktiskt vid datan och hängde somvanligt på "ankomst okt 02" när jag helt plötsligt märkte att jag nog hade rätt onda "förvärkar" men tänkte liksom inte så mycket mer på det ... hade ju gett upp tanken på att få föda barn för flera dagar sen. Så efter en stund när jag började klocka..då var det 3 min emellan..och först då fattade jag att det nog var dags. Snacka om dålig reaktions förmåga
    har två barn... och sonens förlossning blev helt fantastisk! Det är väl därför jag hänger här inne hos er och med en tår i ögat läser om alla ny anlända bebisar
    Ska hålla koll på dig nu

    massa styrke kramar! Och såklart till alla er andra plussare oxå
  16. 8
    ja det kan verkligen gå jätte fort.. jag satt faktiskt vid datan och hängde somvanligt på "ankomst okt 02" när jag helt plötsligt märkte att jag nog hade rätt onda "förvärkar" men tänkte liksom inte så mycket mer på det ... hade ju gett upp tanken på att få föda barn för flera dagar sen. Så efter en stund när jag började klocka..då var det 3 min emellan..och först då fattade jag att det nog var dags. Snacka om dålig reaktions förmåga
    har två barn... och sonens förlossning blev helt fantastisk! Det är väl därför jag hänger här inne hos er och med en tår i ögat läser om alla ny anlända bebisar
    Ska hålla koll på dig nu

    massa styrke kramar! Och såklart till alla er andra plussare oxå
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9
    Nämen vad skådar mitt norra öga! Låter ju onekligen lovande, hoppas det fortsätter i samma stil, "fler tecken" ( eller att du helst får åka in SNART!!!)

    Kramar Alli
  18. 9
    Nämen vad skådar mitt norra öga! Låter ju onekligen lovande, hoppas det fortsätter i samma stil, "fler tecken" ( eller att du helst får åka in SNART!!!)

    Kramar Alli
  19. Marmelad
    #10
    Tjohooo! Hoppas du är inne på förlossningen nu och förhoppningsvis redan har fött!
  20. 10
    Tjohooo! Hoppas du är inne på förlossningen nu och förhoppningsvis redan har fött!

Liknande trådar

  1. rosa flytning:(
    By Anna_84 in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 13:23
  2. rosa flytning:S
    By anonymt namn in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 11:55
  3. Rosa flytning *rädd*
    By Nea. in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 18:49
  4. Rosa/Röd flytning efter VUL???
    By anonymisen jag in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:52
  5. Rosa flytning????
    By anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 17:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar