Stryka pärlplattor? (ot)
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Stryka pärlplattor? (ot)

    Är det någon som vet hur man gör när man stryker pärlplattor? Arvid sitter och "pärlar" för fullt, men jag vet inte hur man gör sen när man stryker. Man kan väl knappast stryka direkt på pärlorna. Jag gissar att de fastnar i strykjärnet då.

    Tacksam för svar!!!
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  2. 1
    Stryka pärlplattor? (ot) Är det någon som vet hur man gör när man stryker pärlplattor? Arvid sitter och "pärlar" för fullt, men jag vet inte hur man gör sen när man stryker. Man kan väl knappast stryka direkt på pärlorna. Jag gissar att de fastnar i strykjärnet då.

    Tacksam för svar!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Är inget proffs men kommer ihåg att mamma körde med bakplåtspapper emellan när jag var liten och så ska det inte vara ngn ånga.
  4. 2
    Är inget proffs men kommer ihåg att mamma körde med bakplåtspapper emellan när jag var liten och så ska det inte vara ngn ånga.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Pärlstrykarmästaren svarar

    haha Har stykit oräkneliga pärlor under åren Du lägger bakplåtspapper mellan pärlorna och strykjärnet. Sen skall strykjärnet vara rätt varmt. Sen är det bara att stryka...först på ena sidan. Sen när pärlorna sitter ihop kan du försiktigt lossna dem från plattan...vända motivet och så stryka igen så att det sitter fast på båda sidorna så att säga.
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  6. 3
    Pärlstrykarmästaren svarar haha Har stykit oräkneliga pärlor under åren Du lägger bakplåtspapper mellan pärlorna och strykjärnet. Sen skall strykjärnet vara rätt varmt. Sen är det bara att stryka...först på ena sidan. Sen när pärlorna sitter ihop kan du försiktigt lossna dem från plattan...vända motivet och så stryka igen så att det sitter fast på båda sidorna så att säga.
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Bakplåtspapper emellan. Här pärlplattas det i massor!! Har till och med skaffat en väska med fack till de olika färgerna
  8. 4
    Bakplåtspapper emellan. Här pärlplattas det i massor!! Har till och med skaffat en väska med fack till de olika färgerna
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5

    Tack allihop!

    Det gick hur bra som helst med bakplåtspapper! Nu har vi en fin farsdagspresent från Arvid till pappa.

    Arvid hinner aldrig pärla färdig på dagis eftersom jag hämtar honom vid 14. Det är bara på em de håller på med sånt. På fm är det organiserad verksamhet i någon form. Han var stolt som en tupp när han blev färdig med hela TVÅ pärlplattor när hemma idag. Kul!
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  10. 5
    Tack allihop! Det gick hur bra som helst med bakplåtspapper! Nu har vi en fin farsdagspresent från Arvid till pappa.

    Arvid hinner aldrig pärla färdig på dagis eftersom jag hämtar honom vid 14. Det är bara på em de håller på med sånt. På fm är det organiserad verksamhet i någon form. Han var stolt som en tupp när han blev färdig med hela TVÅ pärlplattor när hemma idag. Kul!

Liknande trådar

  1. Stryka pärlplattor?
    By selmar in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 22:38
  2. Pärlplattor!
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:57
  3. Pärlplattor är kul!
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 20:56
  4. Stryka pärlplattor?
    By Ansan m A&T in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-10, 23:21
  5. stryka på pärlplattor?
    By LillaHon in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar