Pojk/flick-graviditet?
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    Pojk/flick-graviditet?

    Ni som har flera barn sen tidigare, Var era graviditeter lika varandra?

    Jag har en pojke som fyller tre lagom till att jag ska ha nästa barn nu i Mars. Det hade ju varit kul att få en flicka den här gången men jag har lixom fått för mig att en flickgraviditet skulle kännas annorlunda. Min graviditet den här gången är exakt likadan som min förra, lika mycket(lite) illamående, råmjölken rann till i v.22 ingen foglossning o.s.v.

    Vad tror ni? Är det en pojke till, eller har ni också haft liknande graviditeter men ändå fått olika kön?

    /Mollyanna
  2. 1
    Pojk/flick-graviditet? Ni som har flera barn sen tidigare, Var era graviditeter lika varandra?

    Jag har en pojke som fyller tre lagom till att jag ska ha nästa barn nu i Mars. Det hade ju varit kul att få en flicka den här gången men jag har lixom fått för mig att en flickgraviditet skulle kännas annorlunda. Min graviditet den här gången är exakt likadan som min förra, lika mycket(lite) illamående, råmjölken rann till i v.22 ingen foglossning o.s.v.

    Vad tror ni? Är det en pojke till, eller har ni också haft liknande graviditeter men ändå fått olika kön?

    /Mollyanna
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Tja, jag har en i stort sett EXAKT likadan graviditet som förra gången - nästan inget illamående, kände sparkar samma vecka, började få mjölk samma vecka, magen är "liten" men väldigt putig. Har en pojke på 3½ år. Denna bebis har jag inte kollat könet på men gissar på en kille till - vi får se!

    Min mamma säger att hon hade exakt likadana graviditeter med mig och med min bror, så hon var övertygad om att min lillebror också skulle bli en flicka!
  4. 2
    Tja, jag har en i stort sett EXAKT likadan graviditet som förra gången - nästan inget illamående, kände sparkar samma vecka, började få mjölk samma vecka, magen är "liten" men väldigt putig. Har en pojke på 3½ år. Denna bebis har jag inte kollat könet på men gissar på en kille till - vi får se!

    Min mamma säger att hon hade exakt likadana graviditeter med mig och med min bror, så hon var övertygad om att min lillebror också skulle bli en flicka!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Hejsan. När jag väntade mina pojkar så har jag mått jättebra och inget illamående. Magen har i stort sett bara vuxit framåt (lite mer på sidorna med första och inget alls med andra).
    Med första "visste" jag att det var en pojke. Det kändes så rätt bara. Med andra såg jag på ul i v24-26 en snoppe.

    Denna gången har jag mått piss. Illamående långt in i 4månaden (och lite fortfarande ibland trots att jag är i v21). Magen ser väldigt annorlunda ut och ligger som ett bälte runt om. Det känns som en flicka denna gången men vi lyckades inte se på ul eftersom barnet knep ihop knäna i 40 min och vägrade visa.
    En riktig liten buse ;0)

    Enligt alla skönor väntar jag denna gången en flicka men jag tycker inte man ska tro på sånt även om det är kul att spekulera om det.

    Vi får väl vänta och se i mars antar jag :0)
  6. 3
    Hejsan. När jag väntade mina pojkar så har jag mått jättebra och inget illamående. Magen har i stort sett bara vuxit framåt (lite mer på sidorna med första och inget alls med andra).
    Med första "visste" jag att det var en pojke. Det kändes så rätt bara. Med andra såg jag på ul i v24-26 en snoppe.

    Denna gången har jag mått piss. Illamående långt in i 4månaden (och lite fortfarande ibland trots att jag är i v21). Magen ser väldigt annorlunda ut och ligger som ett bälte runt om. Det känns som en flicka denna gången men vi lyckades inte se på ul eftersom barnet knep ihop knäna i 40 min och vägrade visa.
    En riktig liten buse ;0)

    Enligt alla skönor väntar jag denna gången en flicka men jag tycker inte man ska tro på sånt även om det är kul att spekulera om det.

    Vi får väl vänta och se i mars antar jag :0)
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Jag har en dotter och en son sedan tidigare och de graviditeterna var helt olika varandra, den här gången känns det inte som förra gången(sonen) så jag tror att det är en tjej *S*
  8. 4
    Jag har en dotter och en son sedan tidigare och de graviditeterna var helt olika varandra, den här gången känns det inte som förra gången(sonen) så jag tror att det är en tjej *S*
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Valdigt OLIKA.

    Nar jag vantade min dotter:
    1) Kraftigt illamaende oavbrutet, fr. v.7 till v.36
    2) Kraktes 1-6 ggr om dagen "hela" vagen ut...
    3) Brunt rand langst magen

    ( Det visade sig att min dotter bara hade 2st "bloodvessels" i sin navelstrang, man ska ha 3st, det upptacktes pa operationsbordet nar jag blev akutsnittad)

    Nu vantar jag en son:
    1) Lite illamaende fr. v.7 till v.14 ungefar.
    2) Kraktes knappt 2-3 ggr...
    3) Knappt nan brunt rand langt magen
    (Vi har kollat med pojkens navelstrang och han har sina 3st "bloodvessels som man ska ha)
  10. 5
    Valdigt OLIKA.

    Nar jag vantade min dotter:
    1) Kraftigt illamaende oavbrutet, fr. v.7 till v.36
    2) Kraktes 1-6 ggr om dagen "hela" vagen ut...
    3) Brunt rand langst magen

    ( Det visade sig att min dotter bara hade 2st "bloodvessels" i sin navelstrang, man ska ha 3st, det upptacktes pa operationsbordet nar jag blev akutsnittad)

    Nu vantar jag en son:
    1) Lite illamaende fr. v.7 till v.14 ungefar.
    2) Kraktes knappt 2-3 ggr...
    3) Knappt nan brunt rand langt magen
    (Vi har kollat med pojkens navelstrang och han har sina 3st "bloodvessels som man ska ha)
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6

    Japp

    Graviditet 1+2 var karbonkopior (förutom foglossningen med tvåan...). Trodde benhårt på en lillebror, men ut tittade Alva! Nr 3 är lika lik 1+2 den, så vad det blir den här gången ska bli intressant att se!

    Alla tre gångerna har jag:
    *inte mått illa
    *inga ränder på magen
    *typisk "pojkmage" dvs syns inte bakifrån, bara i profil.
    *Har gått upp ungefär lika i vikt, S/F-måtten på nr 1+2 var lika...
    *Känt sparkar runt v 16 (korrigerat med 2+3 efter UL, då stämde veckorna och sparkarna då också).
    Kristina med 3♥
  12. 6
    Japp Graviditet 1+2 var karbonkopior (förutom foglossningen med tvåan...). Trodde benhårt på en lillebror, men ut tittade Alva! Nr 3 är lika lik 1+2 den, så vad det blir den här gången ska bli intressant att se!

    Alla tre gångerna har jag:
    *inte mått illa
    *inga ränder på magen
    *typisk "pojkmage" dvs syns inte bakifrån, bara i profil.
    *Har gått upp ungefär lika i vikt, S/F-måtten på nr 1+2 var lika...
    *Känt sparkar runt v 16 (korrigerat med 2+3 efter UL, då stämde veckorna och sparkarna då också).

Liknande trådar

  1. Flick 74/80, 86, pojk 62+annat
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 08:15
  2. flick och pojk
    By Moa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 13:34
  3. TRADERA flick 98&104 pojk 110&122
    By mama-w in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 18:01
  4. Pojk-flick kläder
    By Bea01 in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 07:58
  5. Flick eller pojk?
    By S-JJ in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 16:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar