vad är det för fel på mobilen?
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    vad är det för fel på mobilen?

    En mobiltelefon som det går att skicka sms till och från, samt ringa till, men som det inte går att ringa ut från (när man ringer upp en nummer bara "dör" uppringningen, ingen signal går fram ens). Vad är felet? (Den är "laddad" med samtalspott, 100 kr).

    Jag har försökt kolla om något är spärrat, men där finns en kod som jag inte har en aning om vad det är. Är det troligt att den är spärrad (möjligt att sonen lyckats ställa till det faktiskt ) för utgående samtal? Eller är det fel på den? Kan man återställa på något sätt?
  2. 1
    vad är det för fel på mobilen? En mobiltelefon som det går att skicka sms till och från, samt ringa till, men som det inte går att ringa ut från (när man ringer upp en nummer bara "dör" uppringningen, ingen signal går fram ens). Vad är felet? (Den är "laddad" med samtalspott, 100 kr).

    Jag har försökt kolla om något är spärrat, men där finns en kod som jag inte har en aning om vad det är. Är det troligt att den är spärrad (möjligt att sonen lyckats ställa till det faktiskt ) för utgående samtal? Eller är det fel på den? Kan man återställa på något sätt?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Går att spärra, ja

    I min SonyEricsson kan jag gå till "Inställningar", fliken "Samtal", "Hantera samtal", "Samtalsbegränsn." och "Alla utgående". Men för att lyckas aktivera den behöver man normalt sett en kod som inte är den vanliga koden som gäller för SIM-kortet så det känns ändå inte riktigt troligt att han lyckats aktivera det. Men på samma ställe i menysystemet kan jag utan kod kolla status så om du har en SE-telefon kan du kolla det åtminstone.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Går att spärra, ja I min SonyEricsson kan jag gå till "Inställningar", fliken "Samtal", "Hantera samtal", "Samtalsbegränsn." och "Alla utgående". Men för att lyckas aktivera den behöver man normalt sett en kod som inte är den vanliga koden som gäller för SIM-kortet så det känns ändå inte riktigt troligt att han lyckats aktivera det. Men på samma ställe i menysystemet kan jag utan kod kolla status så om du har en SE-telefon kan du kolla det åtminstone.

Liknande trådar

  1. mobilen?
    By Mactilda in forum _00 Alla barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 12:07
  2. mobilen
    By 2godingar in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 12:56
  3. Mobilen 2
    By Ancis in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 23:05
  4. Mobilen...
    By Ancis in forum Tonåringar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 10:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar