Videoklipp på bloggen?
Hem & fritid
  1. Lärare av i morgon
    #1

    Videoklipp på bloggen?

    Om jag vill lägga upp ett videoklipp på min blogg, hur gör jag då?
    När jag spelade in videoklippet så sparades det som nalle.mpg
    Bloggen jag skulle vilja spara det på är: http://larareavimorgon.sprayblog.se
    Jag kan alltså ingeting om koder... Finns det hjälp att få?
  2. 1
    Videoklipp på bloggen? Om jag vill lägga upp ett videoklipp på min blogg, hur gör jag då?
    När jag spelade in videoklippet så sparades det som nalle.mpg
    Bloggen jag skulle vilja spara det på är: http://larareavimorgon.sprayblog.se
    Jag kan alltså ingeting om koder... Finns det hjälp att få?
  3. crazyman
    #2
    men går det att lägga HTML koder i bloggen?
    iså fall finns koder att tillgå lätt.
    Typ denna:

    <p align="center"><font size="6" color="#FF0000"><b>Starcraft Bournout</b></font></p>
    <p align="center"><embed src="vanbussbrann.wmv" width="467" height="370" controller="true" border="0" autoplay="true">
  4. 2
    men går det att lägga HTML koder i bloggen?
    iså fall finns koder att tillgå lätt.
    Typ denna:

    <p align="center"><font size="6" color="#FF0000"><b>Starcraft Bournout</b></font></p>
    <p align="center"><embed src="vanbussbrann.wmv" width="467" height="370" controller="true" border="0" autoplay="true">
  5. crazyman
    #3
    fast du byter ut "vanbussbrann.wma" till din sökväg, förutsättningen är att du laddat upp din film nånstans, förslagsvis på egen webplats
    ser för övrigt ut så här:
    http://www.bahnhof.se/wb691412/film1.htm
  6. 3
    fast du byter ut "vanbussbrann.wma" till din sökväg, förutsättningen är att du laddat upp din film nånstans, förslagsvis på egen webplats
    ser för övrigt ut så här:
    http://www.bahnhof.se/wb691412/film1.htm
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ingen aning om det går, men jag tänkte att jag måste veta hur jag gör innan jag kan testa
    Ska hela den här raddan alltså läggas in? Måste jag skriva något först som talar om att det är en kod som ska in nu, eller står det redan här bland alla nuffrer och bokstäver? Sedan menar du alltså att jag måste först lägga upp inspelningen på en hemsida för att kunna föra över den till bloggen? Det går inte att typ klistra in från "Min videoklipp" som man gör med foton(eller vad man nu gör)?
  8. 4
    Ingen aning om det går, men jag tänkte att jag måste veta hur jag gör innan jag kan testa
    Ska hela den här raddan alltså läggas in? Måste jag skriva något först som talar om att det är en kod som ska in nu, eller står det redan här bland alla nuffrer och bokstäver? Sedan menar du alltså att jag måste först lägga upp inspelningen på en hemsida för att kunna föra över den till bloggen? Det går inte att typ klistra in från "Min videoklipp" som man gör med foton(eller vad man nu gör)?
  9. crazyman
    #5
    jag reggade mig på en blogg och testade....det fungerar INTE så du kan glömma det, tyvärr
  10. 5
    jag reggade mig på en blogg och testade....det fungerar INTE så du kan glömma det, tyvärr
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Trist då Jag hade precis lagt upp det på youtube för att ha en sida att referera till. Ok, tusen tack för hjälpen i alla fall. Jag får köra gammal hederlig länkning dit helt enkelt
  12. 6
    Trist då Jag hade precis lagt upp det på youtube för att ha en sida att referera till. Ok, tusen tack för hjälpen i alla fall. Jag får köra gammal hederlig länkning dit helt enkelt

Liknande trådar

  1. Videoklipp
    By 2linda in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 11:24
  2. videoklipp
    By myran m K&W in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 13:19
  3. Videoklipp?
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 20:51
  4. Videoklipp på Nellie
    By Marica in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 16:46
  5. Videoklipp på Nellie
    By Marica in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 09:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar