Vad ska era februaribarn
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Vad ska era februaribarn

    bli när dom blir stora?

    Lillebror ska starta en bilverkstad där han ska laga bilar. Men Storasyster måste arbeta där också, för vem ska annars passa honom????

    Storasyster är måttligt förtjust hon hade ju tänkt att bli BVC-sköterska, geolog eller barnpsykolog....
  2. 1
    Vad ska era februaribarn bli när dom blir stora?

    Lillebror ska starta en bilverkstad där han ska laga bilar. Men Storasyster måste arbeta där också, för vem ska annars passa honom????

    Storasyster är måttligt förtjust hon hade ju tänkt att bli BVC-sköterska, geolog eller barnpsykolog....
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Tror inte att Alva funderar så mycket på det, eller så skiftar det från dag till dag. igår skulle hon säkert säga att hon ska bli vaktmästare. Vaktmästaren hade varit på dagis igår och spikat och alla barnen sitter som ljus och tittar på.
  4. 2
    Tror inte att Alva funderar så mycket på det, eller så skiftar det från dag till dag. igår skulle hon säkert säga att hon ska bli vaktmästare. Vaktmästaren hade varit på dagis igår och spikat och alla barnen sitter som ljus och tittar på.
  5. Malla
    #3

    A har

    inte riktigt verbaliserat det ännu men buss- eller lokförare skulle man kunna tro med tanke på hennes intresse för dessa fordon. Eller så får hon bli en sådan som bankar= alla som bygger, reparerar med mera. Fast det är nog lite tidigt att veta=) Min äldste var väldigt duktig på att förstå hur saker och ting fungerar och gav ett händigt intryck när han var liten. Det gör han inte nu längre Fast han har tankar på att läsa till civilingenjör....
    A talar inte om framtida yrken men väl om fritidssysselsättningar. Hon ska spela boll(handboll), dansa och såklart spela schack. Om man frågar henne så spelar hon redan schack=flyttar runt pjäserna på måfå. Jag vann och Asta är bäst är två vanliga utrop från denna lilla egofixerade tjej...
  6. 3
    A har inte riktigt verbaliserat det ännu men buss- eller lokförare skulle man kunna tro med tanke på hennes intresse för dessa fordon. Eller så får hon bli en sådan som bankar= alla som bygger, reparerar med mera. Fast det är nog lite tidigt att veta=) Min äldste var väldigt duktig på att förstå hur saker och ting fungerar och gav ett händigt intryck när han var liten. Det gör han inte nu längre Fast han har tankar på att läsa till civilingenjör....
    A talar inte om framtida yrken men väl om fritidssysselsättningar. Hon ska spela boll(handboll), dansa och såklart spela schack. Om man frågar henne så spelar hon redan schack=flyttar runt pjäserna på måfå. Jag vann och Asta är bäst är två vanliga utrop från denna lilla egofixerade tjej...
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4
    Simon ska köra traktor, truck eller hjullastare. Nån sån motordriven stor maskin. Han älskar sånna ;-)
  8. 4
    Simon ska köra traktor, truck eller hjullastare. Nån sån motordriven stor maskin. Han älskar sånna ;-)
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Hanna har sagt att hon vill ta hand om såna som "har blod" (blöder), så jag antar att det är sjuksköterska/läkar hon menar :-)
  10. 5
    Hanna har sagt att hon vill ta hand om såna som "har blod" (blöder), så jag antar att det är sjuksköterska/läkar hon menar :-)
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    H har inte dessa funderingar _ men som person just nu så skulle jag kunna tänka mig att hon blir: dagisfröken eller musikfröken.

    Hon staplar alla dockor + August i en ring och håller sångsamling (lika som vi gör på ÖF och FG)

    Eller: jobba i en sko affär eller klädaffär kanske?
  12. 6
    H har inte dessa funderingar _ men som person just nu så skulle jag kunna tänka mig att hon blir: dagisfröken eller musikfröken.

    Hon staplar alla dockor + August i en ring och håller sångsamling (lika som vi gör på ÖF och FG)

    Eller: jobba i en sko affär eller klädaffär kanske?
  13. Medlem sedan
    Sep 2003
    #7
    olle säger att när han blir stor ska han ta hand om dem som blivit kördpåa (påkörd)...

    kram kram
  14. 7
    olle säger att när han blir stor ska han ta hand om dem som blivit kördpåa (påkörd)...

    kram kram
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8

    Bibliotikarie

    Emilia kommer säkert att bli bibliotikarie. Fullkomligt ä l s k a r att läsa böcker, och hon rusar alltid in till Sara på bibblan när vi ska till fritids (ligger i samma byggnad). Säger jag att "nej, idag ska vi inte gå till Sara" så bryter hon ihop fullständigt. Det är veckans höjdpunkt att gå dit, och hon ska själv lämna fram lånekortet, ta hand om lånekvittot, packa ner i påsen och bära den (tunga!) påsen hem sen.

    I brist på heltidstjänser kan hon absolut tänka sej att ta ett extraknäck som diskare på restaurang eller liknande. Kan det bli roligare?? *ler*
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  16. 8
    Bibliotikarie Emilia kommer säkert att bli bibliotikarie. Fullkomligt ä l s k a r att läsa böcker, och hon rusar alltid in till Sara på bibblan när vi ska till fritids (ligger i samma byggnad). Säger jag att "nej, idag ska vi inte gå till Sara" så bryter hon ihop fullständigt. Det är veckans höjdpunkt att gå dit, och hon ska själv lämna fram lånekortet, ta hand om lånekvittot, packa ner i påsen och bära den (tunga!) påsen hem sen.

    I brist på heltidstjänser kan hon absolut tänka sej att ta ett extraknäck som diskare på restaurang eller liknande. Kan det bli roligare?? *ler*
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Läkare. Eller Monster truckförare. Han kan inte riktigt bestämma sig.
  18. 9
    Läkare. Eller Monster truckförare. Han kan inte riktigt bestämma sig.
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10

    Åhhh...

    Har du varit på UL nu, Malla? Är det din lill* bebis på bilden?
    Sen Du var här har gatorna gått hem,
    nu är bitarna på plats...

    ~Winnerbäck~
  20. 10
    Åhhh... Har du varit på UL nu, Malla? Är det din lill* bebis på bilden?
  21. Malla
    #11

    Jo det är

    "liten" på bilderna. Allt såg bra ut. Vi frågade inte om det var en tjej eller kille för det känns inte så viktigt Bibliotekarie skulle nog A också kunna bli för hon följer mer än gärna med de äldsta syskonen ner på biblioteket fast att vi varit där dagen innan. Annars skulle hon kanske bli monstertämjare för hon är helt fixerad vid monster och älskar Scooby Doo, Monsters Inc, med mera. Å andra sidan är det ont om monster i det verkliga livet...
  22. 11
    Jo det är "liten" på bilderna. Allt såg bra ut. Vi frågade inte om det var en tjej eller kille för det känns inte så viktigt Bibliotekarie skulle nog A också kunna bli för hon följer mer än gärna med de äldsta syskonen ner på biblioteket fast att vi varit där dagen innan. Annars skulle hon kanske bli monstertämjare för hon är helt fixerad vid monster och älskar Scooby Doo, Monsters Inc, med mera. Å andra sidan är det ont om monster i det verkliga livet...

Liknande trådar

  1. Februaribarn?
    By xena83 in forum Gravidsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 09:14
  2. Februaribarn?
    By happy_me in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 17:16
  3. också februaribarn.
    By vut1 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 11:53
  4. Ett till februaribarn!
    By Ronya med 3 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 22:32
  5. Februaribarn = vinterbarn?
    By MagiskSnövit in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 10:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar