Hand-fot och munsjuka
_05/06 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Hand-fot och munsjuka

    Hej,jag har inte skrivit på ett tag men jag måste fråga om det någon som har erfarenhet av Hand-fot och munsjuka?
    Hur/när smittar det? På nätet står det att det är mycket smittsamt men sen står det också att barnen kan vara på dagis så jag fattar ingenting.Båda mina barn har det nu. Jag vill veta allt så svara om det är nån som vet.
  2. 1
    Hand-fot och munsjuka Hej,jag har inte skrivit på ett tag men jag måste fråga om det någon som har erfarenhet av Hand-fot och munsjuka?
    Hur/när smittar det? På nätet står det att det är mycket smittsamt men sen står det också att barnen kan vara på dagis så jag fattar ingenting.Båda mina barn har det nu. Jag vill veta allt så svara om det är nån som vet.
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Hej! Jag trodde ett tag att min Viggo hade det, men det var de inte. Däremot var det en tjej i vår ankomstgrupp (0602 februaribarn) som hade en son som fått den sjukdomen. Du kan väl efterlysa lite info där kanske. Lycka till!
  4. 2
    Hej! Jag trodde ett tag att min Viggo hade det, men det var de inte. Däremot var det en tjej i vår ankomstgrupp (0602 februaribarn) som hade en son som fått den sjukdomen. Du kan väl efterlysa lite info där kanske. Lycka till!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Mina barn hade detta för några veckor sedan, fick inte särskilt mycket info men vad jag vet så är det som du skriver mkt smittsamt och det kan ta mellan 2-7 dagar innan det bryter ut. Till mig sa dom att dottern inte skulle gå till dagis så länge hon eller lillebror hade det så jag hade henne hemma en vecka från dagis.

    Dottern fick inte mkt men Melvin däremot var full med prickar och blåsor!! Hoppas att dina barn är friska vid det här laget!!

    Kram
  6. 3
    Mina barn hade detta för några veckor sedan, fick inte särskilt mycket info men vad jag vet så är det som du skriver mkt smittsamt och det kan ta mellan 2-7 dagar innan det bryter ut. Till mig sa dom att dottern inte skulle gå till dagis så länge hon eller lillebror hade det så jag hade henne hemma en vecka från dagis.

    Dottern fick inte mkt men Melvin däremot var full med prickar och blåsor!! Hoppas att dina barn är friska vid det här laget!!

    Kram
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Ja tack,nu är båda friska men gud vad jobbigt den största hade det.Han hade blåsor i hela munnen så han kunde inte äta.Jag tyckte så synd om honom,den lilla hade blåsor på rumpan och händerna men klarade sig ifrån munnen.
  8. 4
    Ja tack,nu är båda friska men gud vad jobbigt den största hade det.Han hade blåsor i hela munnen så han kunde inte äta.Jag tyckte så synd om honom,den lilla hade blåsor på rumpan och händerna men klarade sig ifrån munnen.

Liknande trådar

  1. Aff och IRL går hand i hand (feber)
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 16:47
  2. Glädje och sorg hand i hand
    By gabbiz in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 17:14
  3. Skratt och gråt går hand i hand.
    By Sopheía in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-20, 11:11
  4. Dags för promenad i kylan hand i hand
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 13:40
  5. second hand
    By isa m L&C in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 11:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar