Hur har terminen varit...
_00 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Hur har terminen varit...

    för era barn , med skola och kompisar och så där, trivs de i skolan?

    Jag är inte så aktiv på nätet längre så det var ett tag sedan jag skrev här, men någon känner väl igen mig =).
    men jag har ubåtat lite imellanåt iaf=)/ A-k
  2. 1
    Hur har terminen varit... för era barn , med skola och kompisar och så där, trivs de i skolan?

    Jag är inte så aktiv på nätet längre så det var ett tag sedan jag skrev här, men någon känner väl igen mig =).
    men jag har ubåtat lite imellanåt iaf=)/ A-k
  3. Elle & Hampus
    #2
    Helt OK,
    Det har gått ganska bra med skolstarten. Hampus trivs bra i skolan och umgås väl mest med de barn som följde med från dagis. Han har också hittat nya vänner.
    På tisdag börjar hans grupp med simskola, och det är väl det som är mest spännande nu. :-)

    Kram Elle
  4. 2
    Helt OK,
    Det har gått ganska bra med skolstarten. Hampus trivs bra i skolan och umgås väl mest med de barn som följde med från dagis. Han har också hittat nya vänner.
    På tisdag börjar hans grupp med simskola, och det är väl det som är mest spännande nu. :-)

    Kram Elle
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    Linus trivs

    jättebra på sin skola. Ett tag blev han nästan sur på mig när jag kom och hämtade för tidigt (slutar kl 13 på torsdagar och hämtar honom strax före kl 14 då). Men som sgat, han trivs bra, har bra kompisar o så.

    Och han är så stolt när han får läxa hem.
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  6. 3
    Linus trivs jättebra på sin skola. Ett tag blev han nästan sur på mig när jag kom och hämtade för tidigt (slutar kl 13 på torsdagar och hämtar honom strax före kl 14 då). Men som sgat, han trivs bra, har bra kompisar o så.

    Och han är så stolt när han får läxa hem.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Läxor redan?
    Oj, det har inte Hampus fått ännu. Vad jag vet. ;-)
    Roligt att Linus trivs bra. Hampus kan också surna till när jag hämtar honom tidigare från fritids.

    Kram Elle
  8. 4
    Läxor redan?
    Oj, det har inte Hampus fått ännu. Vad jag vet. ;-)
    Roligt att Linus trivs bra. Hampus kan också surna till när jag hämtar honom tidigare från fritids.

    Kram Elle
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5

    Ja dom får

    läxor ibland, inga kommplicerade grejer så klart, men ändå. Tror dom har haft läxa typ 3 eller 4 ggr under hösten.
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  10. 5
    Ja dom får läxor ibland, inga kommplicerade grejer så klart, men ändå. Tror dom har haft läxa typ 3 eller 4 ggr under hösten.
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Vad roligt...får de ha simskola på skoltid?
    Det hade ju varit jätte praktiskt,
    Saga går på onsdagar efter skolan.
  12. 6
    Vad roligt...får de ha simskola på skoltid?
    Det hade ju varit jätte praktiskt,
    Saga går på onsdagar efter skolan.
  13. Medlem sedan
    Mar 2004
    #7
    ja det brukar vara så här oxå antingen är det för sent eller för tidigt inget mittimellan...
    Saga har haft två eller tre läxor denna hösten, en skriftlig och två muntliga....
  14. 7
    ja det brukar vara så här oxå antingen är det för sent eller för tidigt inget mittimellan...
    Saga har haft två eller tre läxor denna hösten, en skriftlig och två muntliga....
  15. Elle & Hampus
    #8
    Ja, det är "obligatorisk" simskola. De ska gå 10 gånger tror jag. Sen efter avslutad simskola får vi ett papper där det står vilka simmärken barnet har klarat av, typ Baddaren. Första gången är imorgon!
  16. 8
    Ja, det är "obligatorisk" simskola. De ska gå 10 gånger tror jag. Sen efter avslutad simskola får vi ett papper där det står vilka simmärken barnet har klarat av, typ Baddaren. Första gången är imorgon!
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9

    hon trivs

    Men början på terminen var rätt oroligt i gruppen. De är 44 barn på 4 lärare. Tanken var att de ska dela gruppen till 22 barn på 2 lärare efter att tag.
    Men då det varit oroligt och lite stökigt, så blev vi kallade till ett extra föräldramöte, då sa de att de har 2 lärare till fram till jul.
    Nu är det bättre och lugnare.

    Linnea har tyckt att det är roligt, fast hon säger hon inte gillar att ha utedag, men det tror jag beror på att de måste klä sig varmt, hon är bekväm av sig.
    Hon pratar mest om dem hon leker med, de från hennes dagis, de hon leker med på fritiden.
  18. 9
    hon trivs Men början på terminen var rätt oroligt i gruppen. De är 44 barn på 4 lärare. Tanken var att de ska dela gruppen till 22 barn på 2 lärare efter att tag.
    Men då det varit oroligt och lite stökigt, så blev vi kallade till ett extra föräldramöte, då sa de att de har 2 lärare till fram till jul.
    Nu är det bättre och lugnare.

    Linnea har tyckt att det är roligt, fast hon säger hon inte gillar att ha utedag, men det tror jag beror på att de måste klä sig varmt, hon är bekväm av sig.
    Hon pratar mest om dem hon leker med, de från hennes dagis, de hon leker med på fritiden.
  19. Åsa m Love
    #10
    Jaa, han trivs, men det har blivit långa dagar för honom, så sista dagen innan veckan är slut vill han oftast inte gå för han vill vara hemma och vila.

    De är en lite klass och han suger åt sig och är intresserad på ett annat sätt nu. Han suger åt sig en hel del nya ord och uttryck också och alla är inte av godo...

    Åsa med Love
  20. 10
    Jaa, han trivs, men det har blivit långa dagar för honom, så sista dagen innan veckan är slut vill han oftast inte gå för han vill vara hemma och vila.

    De är en lite klass och han suger åt sig och är intresserad på ett annat sätt nu. Han suger åt sig en hel del nya ord och uttryck också och alla är inte av godo...

    Åsa med Love
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11

    Hur långa dagar går de hos er?

    Här går de 8.50-11.50, men man hämtar 12.10 då de ätit lunch.
    Sedan har han fritid 3 eller 4 dagar i veckan, men inte så långa dagar. 14.15 eller 16.15 som längst.
    Lämnas alltid till frukost. Så det är också betydligt längre dagar än vad han är van vid som varit hemma nästan ända tills han började skolan!
    /Pillan
  22. 11
    Hur långa dagar går de hos er? Här går de 8.50-11.50, men man hämtar 12.10 då de ätit lunch.
    Sedan har han fritid 3 eller 4 dagar i veckan, men inte så långa dagar. 14.15 eller 16.15 som längst.
    Lämnas alltid till frukost. Så det är också betydligt längre dagar än vad han är van vid som varit hemma nästan ända tills han började skolan!
    /Pillan

Liknande trådar

  1. Sista terminen
    By adora in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 14:31
  2. Nu är terminen slut....
    By britta in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 08:49
  3. Ledighet under terminen?
    By Nybliven "skolmamma" in forum Skolbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 07:16
  4. Terminen är igång
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 18:43
  5. Höst terminen
    By KarolinaA in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 19:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar