Ni som är skilda...
Separation
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Ni som är skilda...

    Skulle ni gifta om er?
    Vad tror ni?

    Jag har träffat en ny, 100% annorlunda man o är lycklig.
    Men, jag är jäkligt tveksam till att gifta om mej.
    Min exmake stack o jag skulle aldrig orka med en till skilsmässa.
    Eller, va sjutton, det gör man väl, men jösses va vidrigt det skulle vara!!!
    Vågar man igen??
    Du är fin!
  2. 1
    Ni som är skilda... Skulle ni gifta om er?
    Vad tror ni?

    Jag har träffat en ny, 100% annorlunda man o är lycklig.
    Men, jag är jäkligt tveksam till att gifta om mej.
    Min exmake stack o jag skulle aldrig orka med en till skilsmässa.
    Eller, va sjutton, det gör man väl, men jösses va vidrigt det skulle vara!!!
    Vågar man igen??
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Ja, det skulle jag nog vilja

    Hittar jag någon som känns alldeles rätt så varför inte?
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  4. 2
    Ja, det skulle jag nog vilja Hittar jag någon som känns alldeles rätt så varför inte?
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Nix.
    Jag har i alla år sagt att; mina äldsta barn är från mitt första äktenskap och mina yngsta är från mitt sista. Och jag kan ju säga att det är både en och annan som rynkat på näsan och sagt att; jamen, hur kan du veta det? Dem har alltså trott att jag utgått från att det sista skall hålla för evigt. Med facit i hand så gjorde det inte det. Men det var ju aldrig det jag sa heller. Alltså, jag tänker inte ställa mig i kyrkan en gång till och lova - skulle kännas som helgerån.
  6. 3
    Nix.
    Jag har i alla år sagt att; mina äldsta barn är från mitt första äktenskap och mina yngsta är från mitt sista. Och jag kan ju säga att det är både en och annan som rynkat på näsan och sagt att; jamen, hur kan du veta det? Dem har alltså trott att jag utgått från att det sista skall hålla för evigt. Med facit i hand så gjorde det inte det. Men det var ju aldrig det jag sa heller. Alltså, jag tänker inte ställa mig i kyrkan en gång till och lova - skulle kännas som helgerån.
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4

    Aldrig...

    ...i livet - tror jag.

    Åtminstone inte så länge barnen bor hemma. Jag kan inte ens föreställa mig att jag skulle blanda in någon annan i min relation till mina barn. Än mindre kan jag tänka mig att få någon annans barn på halsen. Jag vill inte leva ihop med någon i samma bostad hela tiden. Samma koncept en gång till - varför då? Och löpa stor risk att ÅTER få en partner som sitter och zappar i en soffa/surfar på Nätet hela kvällarna. varför skulle jag vilja ha det så?

    Nää....litet space är för min del vettigare. Jag vill alltså varken gifta mig igen ELLER bli sambo igen.
  8. 4
    Aldrig... ...i livet - tror jag.

    Åtminstone inte så länge barnen bor hemma. Jag kan inte ens föreställa mig att jag skulle blanda in någon annan i min relation till mina barn. Än mindre kan jag tänka mig att få någon annans barn på halsen. Jag vill inte leva ihop med någon i samma bostad hela tiden. Samma koncept en gång till - varför då? Och löpa stor risk att ÅTER få en partner som sitter och zappar i en soffa/surfar på Nätet hela kvällarna. varför skulle jag vilja ha det så?

    Nää....litet space är för min del vettigare. Jag vill alltså varken gifta mig igen ELLER bli sambo igen.
  9. Medlem sedan
    Mar 2006
    #5
    Ja, vi räknar absolut med att gifta oss någon gång.

    Men, alltså - är det själva skilsmässan som är det svåra? Är det inte separationen, oavsett om man är gifta eller inte?

    Det är väl hur det känns i ett förhållande som är avgörande, inte om man har ett papper på att man är gifta (Ben Dover - man måste inte stå i kyrkan och lova något för att gifta sig)? Är förhållandet superbra, och man vill bo ihop, så är man ju liksom "gifta". Jag har kompisar som bott ihop i 10 år och har flera barn ihop, och de är inte ens förlovade. Men inte skulle det vara lättare för dem att separera, än om de varit gifta?

    Men, din fråga kanske egentligen var "Vågar man satsa på ett nytt förhållande?" ?
  10. 5
    Ja, vi räknar absolut med att gifta oss någon gång.

    Men, alltså - är det själva skilsmässan som är det svåra? Är det inte separationen, oavsett om man är gifta eller inte?

    Det är väl hur det känns i ett förhållande som är avgörande, inte om man har ett papper på att man är gifta (Ben Dover - man måste inte stå i kyrkan och lova något för att gifta sig)? Är förhållandet superbra, och man vill bo ihop, så är man ju liksom "gifta". Jag har kompisar som bott ihop i 10 år och har flera barn ihop, och de är inte ens förlovade. Men inte skulle det vara lättare för dem att separera, än om de varit gifta?

    Men, din fråga kanske egentligen var "Vågar man satsa på ett nytt förhållande?" ?
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Jag vill absolut gifta om mej igen, om jag hittar den rätte. Efter min skilsmässa vet jag vad det är jag vill ha hos en man. Visserligen är det inte sagt att det kommer att hålla ändå, men jag tror mer på det andra gången när man har en hel del jobbiga erfarenheter med sej, man är mer försiktig och tänker efter före på ett helt annat sätt. Gör det som känns rätt för dej, och lycka till!

    Liselott
  12. 6
    Jag vill absolut gifta om mej igen, om jag hittar den rätte. Efter min skilsmässa vet jag vad det är jag vill ha hos en man. Visserligen är det inte sagt att det kommer att hålla ändå, men jag tror mer på det andra gången när man har en hel del jobbiga erfarenheter med sej, man är mer försiktig och tänker efter före på ett helt annat sätt. Gör det som känns rätt för dej, och lycka till!

    Liselott

Liknande trådar

  1. Ni som är skilda
    By -MaryT- in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 17:41
  2. Ni som är skilda
    By Aleandra in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 23:50
  3. Ni som är skilda...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 20:50
  4. skilda??
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-29, 20:46
  5. skilda
    By MiaNyfiken in forum Jämlikt?
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-15, 22:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar