Vi har fått en lite kille!
_00 Alla barn
  1. Ingrid o Josefin
    #1

    Vi har fått en lite kille!

    På BF-dagen i fredags kom han efter en snabb förlossning. Jag hann vara på förlossningen 2 timmar men hängde inte med riktigt på slutet. Öppningsskedet gick fort och var superjobbigt på men snabbt överstökat ändå och det är man ju tacksam för efteråt.

    Han är världens finaste såklart och lik Josefin när hon var liten. Mellansyster Klara är den som är mest intresserad av lillebror. Jossan har inte riktigt tid ;-). Himlar vad det är mysigt med bebis igen! Undrar om man någonsin kommer att känna sig färdig med bebistiden?
  2. 1
    Vi har fått en lite kille! På BF-dagen i fredags kom han efter en snabb förlossning. Jag hann vara på förlossningen 2 timmar men hängde inte med riktigt på slutet. Öppningsskedet gick fort och var superjobbigt på men snabbt överstökat ändå och det är man ju tacksam för efteråt.

    Han är världens finaste såklart och lik Josefin när hon var liten. Mellansyster Klara är den som är mest intresserad av lillebror. Jossan har inte riktigt tid ;-). Himlar vad det är mysigt med bebis igen! Undrar om man någonsin kommer att känna sig färdig med bebistiden?
  3. mia m. noah mfl
    #2
    Gratttttis!!!!
    Åh, vad roligt med en liten lillebror till tjejerna!
    Skönt att allt gick bra och att ni mår bra allihop.
    Har ni kommit på något namn till honom än?

    kramar mia
  4. 2
    Gratttttis!!!!
    Åh, vad roligt med en liten lillebror till tjejerna!
    Skönt att allt gick bra och att ni mår bra allihop.
    Har ni kommit på något namn till honom än?

    kramar mia
  5. maja m alfred o tova
    #3
    å, va härligt!!!
    gratulerar!
    Jo, snabb förlossning är ju skönt efteråt, för man blir inte så himla utmattad som när det är långdraget. Men det gör ju uschligt ont medan det pågår...
    Nä, det undrar jag också, alltså om man någonsin kommer att känna sig färdig med bebistiden! Känns inte så!

    Vi skulle ju haft en liten nu i månadsskiftet nov/dec, men det bidde ju inte så...
    Fast nu hoppas vi på en liten i slutet av maj, om allt går som det ska. Är i v. 14 nu.

    kramkram
  6. 3
    å, va härligt!!!
    gratulerar!
    Jo, snabb förlossning är ju skönt efteråt, för man blir inte så himla utmattad som när det är långdraget. Men det gör ju uschligt ont medan det pågår...
    Nä, det undrar jag också, alltså om man någonsin kommer att känna sig färdig med bebistiden! Känns inte så!

    Vi skulle ju haft en liten nu i månadsskiftet nov/dec, men det bidde ju inte så...
    Fast nu hoppas vi på en liten i slutet av maj, om allt går som det ska. Är i v. 14 nu.

    kramkram
  7. Ingrid o Josefin
    #4
    Tack! Ja, det är verkligen kul med en lillebror. Innan hoppades jag nästan på en tjej till för det VET jag ju att det är så mysigt med tjejer. Nu vet jag att det är precis lika mysigt med pojkbebisar ;-).

    Namn går det grymt dåligt med. Vi provar några olika men han verkar inte passa till något av dem. Har du förslag?
  8. 4
    Tack! Ja, det är verkligen kul med en lillebror. Innan hoppades jag nästan på en tjej till för det VET jag ju att det är så mysigt med tjejer. Nu vet jag att det är precis lika mysigt med pojkbebisar ;-).

    Namn går det grymt dåligt med. Vi provar några olika men han verkar inte passa till något av dem. Har du förslag?
  9. Ingrid o Josefin
    #5
    Tack! Åh, jag har tänkt på dig/er jättemycket och bebisen som inte stannade. Nu håller vi alla tummar och tår för er här. Vecka 14 är ju rätt långt gånget!!!
  10. 5
    Tack! Åh, jag har tänkt på dig/er jättemycket och bebisen som inte stannade. Nu håller vi alla tummar och tår för er här. Vecka 14 är ju rätt långt gånget!!!
  11. gräddnos
    #6
    Tack
    Jo, nu börjar jag slappna av liiiite. Jag har varit jätteorolig och de. första trimestern har inte varit kul. Toktrött och illamående och totalt ointresserad av sambon...Ena stunden har jag funderat på barnvagn och andra stunden på ifall det verkligen kommer att bli nåt den här gången... Känns som om jag varit gravid i över ett halvår, och ändå är jag bara i v. 14...Fogarna gör sig påminda hela tiden...*gnäll gnäll*
    Ska på UL den 14/12, så efter de kanske jag kan slappna av lite. Bara det att man kan känna sparkar och ha lite "koll på läget" längtar jag efter!!!

    visst hade det varit kul med en gbg-träff igen!? Det var ju så ryyysligt länge sedan!

    kramkram
  12. 6
    Tack
    Jo, nu börjar jag slappna av liiiite. Jag har varit jätteorolig och de. första trimestern har inte varit kul. Toktrött och illamående och totalt ointresserad av sambon...Ena stunden har jag funderat på barnvagn och andra stunden på ifall det verkligen kommer att bli nåt den här gången... Känns som om jag varit gravid i över ett halvår, och ändå är jag bara i v. 14...Fogarna gör sig påminda hela tiden...*gnäll gnäll*
    Ska på UL den 14/12, så efter de kanske jag kan slappna av lite. Bara det att man kan känna sparkar och ha lite "koll på läget" längtar jag efter!!!

    visst hade det varit kul med en gbg-träff igen!? Det var ju så ryyysligt länge sedan!

    kramkram
  13. Gafsan bf 8/11
    #7

    Grattis!

    Vad roligt med en liten lillebror!

    Här har det också blivit en liten kille - Axel och Kalle har fått en liten Henrik till lillebrorsa :-) Jobbigt men underbart, jag undrar som du om man någonsin ledsnar på bebisar? *s*
  14. 7
    Grattis! Vad roligt med en liten lillebror!

    Här har det också blivit en liten kille - Axel och Kalle har fått en liten Henrik till lillebrorsa :-) Jobbigt men underbart, jag undrar som du om man någonsin ledsnar på bebisar? *s*
  15. maja m alfred o tova
    #8
    grattis till dig också då!
    Triss i pojkar! Inte illa!
    Vad säger Axel o Kalle? Gick förlossningen snabbt nu med trean?

    Pussa de små godingarna

    kramkram
  16. 8
    grattis till dig också då!
    Triss i pojkar! Inte illa!
    Vad säger Axel o Kalle? Gick förlossningen snabbt nu med trean?

    Pussa de små godingarna

    kramkram
  17. Gafsan m. A, K & H
    #9

    Tack!

    Jo, det är jätteroligt med våra små killar, och Axel och Kalle är jättegulliga mot sin lillebror! De vill så gärna hålla honom och gulla med honom men än så länge är han nog inte så värst kul, när han är vaken vill han ju mest bara äta... *s* Men det blir väl roligare när han blir äldre :-)

    Förlossningen gick bra, jag blev igångsatt men jag tror att förlossningen skulle ha blivit den dagen även utan igångsättning. Jag hade rätt kraftiga värkar när vi åkte in, fast barnmorskan trodde inte riktigt på mig... först spräckte hon hinnorna och sen envisades hon med att sätta värkstimulerande dropp trots mina protester, jag tyckte ju att jag hade alldeles tillräckliga värkar :-) Efter det gick det iaf jättefort, hela den aktiva fasen och utdrivningsfasen gick på ca en halvtimme. Intensivt men faktiskt rätt hanterbart.

    Det var lite kul för jag ville ha epidural men personalen var jättenegativa: "nej, nej - det är ALLDELES för tidigt för epidural, du är ju bara öppen 4 cm och barnet står HÖGT uppe i bäckenet, det här kommer att ta tid...". Fast jag tjatade och då gick de med på att iaf göra en undersökning till för att se om det möjligtvis hade hänt något sen förra undersökningen, en halvtimme tidigare... och då hann jag bara upp i förlossningssängen för att undersökas, och då ploppade bebisen ut... Gissa om de blev snopna *s* (jag med förstås, men jag var rätt glad - jag ville ju hellre ha bebisen än den där epiduralen...)

    Kram tillbaka!
  18. 9
    Tack! Jo, det är jätteroligt med våra små killar, och Axel och Kalle är jättegulliga mot sin lillebror! De vill så gärna hålla honom och gulla med honom men än så länge är han nog inte så värst kul, när han är vaken vill han ju mest bara äta... *s* Men det blir väl roligare när han blir äldre :-)

    Förlossningen gick bra, jag blev igångsatt men jag tror att förlossningen skulle ha blivit den dagen även utan igångsättning. Jag hade rätt kraftiga värkar när vi åkte in, fast barnmorskan trodde inte riktigt på mig... först spräckte hon hinnorna och sen envisades hon med att sätta värkstimulerande dropp trots mina protester, jag tyckte ju att jag hade alldeles tillräckliga värkar :-) Efter det gick det iaf jättefort, hela den aktiva fasen och utdrivningsfasen gick på ca en halvtimme. Intensivt men faktiskt rätt hanterbart.

    Det var lite kul för jag ville ha epidural men personalen var jättenegativa: "nej, nej - det är ALLDELES för tidigt för epidural, du är ju bara öppen 4 cm och barnet står HÖGT uppe i bäckenet, det här kommer att ta tid...". Fast jag tjatade och då gick de med på att iaf göra en undersökning till för att se om det möjligtvis hade hänt något sen förra undersökningen, en halvtimme tidigare... och då hann jag bara upp i förlossningssängen för att undersökas, och då ploppade bebisen ut... Gissa om de blev snopna *s* (jag med förstås, men jag var rätt glad - jag ville ju hellre ha bebisen än den där epiduralen...)

    Kram tillbaka!
  19. Medlem sedan
    Jul 2000
    #10
    Grattis till lillkillen! Funderar ibland på vad Ludvig och Elsa skulle tycka om ett syskon...

    Elsa kom till världen med ett plopp så jag vet hur det kan vara. Det gjorde otroligt ont men jag var hur pigg som helst med en gång. Hann aldrig bli trött.
  20. 10
    Grattis till lillkillen! Funderar ibland på vad Ludvig och Elsa skulle tycka om ett syskon...

    Elsa kom till världen med ett plopp så jag vet hur det kan vara. Det gjorde otroligt ont men jag var hur pigg som helst med en gång. Hann aldrig bli trött.
  21. Medlem sedan
    Jul 2000
    #11
    Nämen, grattis till nya bebisen i magen!
    Brukar kika efter dig vid de tillfällen jag är på Ikea men du kanske inte är där så mycket längre?
  22. 11
    Nämen, grattis till nya bebisen i magen!
    Brukar kika efter dig vid de tillfällen jag är på Ikea men du kanske inte är där så mycket längre?
  23. Medlem sedan
    Jul 2000
    #12
    Träff tycker jag vore jättekul! Tänk, vad stora barnen har blivit nu och tänk när vi satt där på café eller i Slottskogen.
  24. 12
    Träff tycker jag vore jättekul! Tänk, vad stora barnen har blivit nu och tänk när vi satt där på café eller i Slottskogen.
  25. maja m alfred o tova
    #13
    tack
    jodå, jag jobbar kvar. men vi har väl lyckats gå om varandra... Jobbar ca 65 %, som innan.

    Men en Gbg-träff vore verkligen på sin plats!
    Vem har störst hus??

    kramkram
  26. 13
    tack
    jodå, jag jobbar kvar. men vi har väl lyckats gå om varandra... Jobbar ca 65 %, som innan.

    Men en Gbg-träff vore verkligen på sin plats!
    Vem har störst hus??

    kramkram

Liknande trådar

  1. En kille har fått ett Nintendo DSi XL
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 17:10
  2. Lite om min kille
    By durian in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 10:46
  3. Jag har fått tillbaka min kille!
    By -Milou- in forum Singelmingel
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 08:52
  4. Ngn som fått en kille förut
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 18:41
  5. Nenne m. Lucie fått sin kille
    By emmalotta in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 21:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar