3 barn - hur stort bor ni? - Sidan 2
Många barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2001
    #21

    Trea på 75 kvadrat...

    bor vi i. Med våra tre barn, en hund, en katt och ett stort akvarium med massor av fiskar . Jag brukar aldrig skriva här men jag var tvungen att få rekordet i liten boyta .
  2. 21
    Trea på 75 kvadrat... bor vi i. Med våra tre barn, en hund, en katt och ett stort akvarium med massor av fiskar . Jag brukar aldrig skriva här men jag var tvungen att få rekordet i liten boyta .
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #22
    Ja, förvaringsutrymmen saknar jag verkligen. Just p.g.a bristen på det så håller jag på och rensar ut i stort sett _allt_ onödigt. Rätt befriande faktiskt, men det hade aldrig blivit av om vi hade haft mer plats. Man får se det från den ljusa sidan
  4. 22
    Ja, förvaringsutrymmen saknar jag verkligen. Just p.g.a bristen på det så håller jag på och rensar ut i stort sett _allt_ onödigt. Rätt befriande faktiskt, men det hade aldrig blivit av om vi hade haft mer plats. Man får se det från den ljusa sidan
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #23
    Du vinner! Hur står ni ut? Om vi hade en massa husdjur också så hade jag fått tokfnatt för länge sen. (Välkommen hit förresten, för jag antar att du tänker börja skriva nu när du blivit av med "oskulden" )
  6. 23
    Du vinner! Hur står ni ut? Om vi hade en massa husdjur också så hade jag fått tokfnatt för länge sen. (Välkommen hit förresten, för jag antar att du tänker börja skriva nu när du blivit av med "oskulden" )
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #24
    Vi bor i en fyra på 94 kvm. Barnen delar på ett sovrum och ett lekrum, Nickan sover fortfarande med oss.
    Vi har ju tätt mellan alla 3 och så länge dom är små får dom dela sovrum, sen får vi se hur vi gör.
  8. 24
    Vi bor i en fyra på 94 kvm. Barnen delar på ett sovrum och ett lekrum, Nickan sover fortfarande med oss.
    Vi har ju tätt mellan alla 3 och så länge dom är små får dom dela sovrum, sen får vi se hur vi gör.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #25
    Stort....200kvadrat

    Vi har 8 rum o kök, MEN det är ett gammal hus med världens knäppaste planlösning-
    så barnen har varsitt minisovrum (7kvadrat) och så har vi ett gäng genomgångsrum.
    Varav vi har ett som sovrum , ett som arbetsrum och så har de stora tjejjerna ett som sitt vardagsrum ( med dator och TV)
    2 badrum (med dusch) , stort vardagsrum och stort kök.
    Vi flyttade till större när vi fick barn nummer tre
  10. 25
    Stort....200kvadrat

    Vi har 8 rum o kök, MEN det är ett gammal hus med världens knäppaste planlösning-
    så barnen har varsitt minisovrum (7kvadrat) och så har vi ett gäng genomgångsrum.
    Varav vi har ett som sovrum , ett som arbetsrum och så har de stora tjejjerna ett som sitt vardagsrum ( med dator och TV)
    2 badrum (med dusch) , stort vardagsrum och stort kök.
    Vi flyttade till större när vi fick barn nummer tre
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #26
    Vi bor i hus på 134kvm + förrådsutrymmen.
    Alla barn har eget rum och eftersom vi ska bygga takkupa nu kommer vi få rum över.
  12. 26
    Vi bor i hus på 134kvm + förrådsutrymmen.
    Alla barn har eget rum och eftersom vi ska bygga takkupa nu kommer vi få rum över.
  13. Medlem sedan
    Apr 2006
    #27
    8 rum o kök

    nu har vi ett 200 kvadrat stort hus....botten plan och gillestuga/källarplan.

    stort teverum + två rum som man kan ha som sovrum + en toalett, tvättstuga, dusch o bastu, förråd och pannrum i källaren....

    4 sovrum, ett finrum/teverum, stort kök, toalett, 2 hallar här på bottenplan.

    Jag har alltid velat att alla ska kunna ha varsit rum, som de kan gå in i och vara för sig själv när de vill det..läsa läxor sen när skolan börjar eller leka med kompisar ifred från syskonen.

    OM det skulle bli en fyra här om 3-4 år...så vet jag inte hur vi gör med rummen..jag kan ju inte skicka ner nån av dem i källaren...men det är klart Tova är ju 10 år då så hon kanske vågar det. Eller får vi göra sovrum av teverummet/finrummet häruppe.
  14. 27
    8 rum o kök

    nu har vi ett 200 kvadrat stort hus....botten plan och gillestuga/källarplan.

    stort teverum + två rum som man kan ha som sovrum + en toalett, tvättstuga, dusch o bastu, förråd och pannrum i källaren....

    4 sovrum, ett finrum/teverum, stort kök, toalett, 2 hallar här på bottenplan.

    Jag har alltid velat att alla ska kunna ha varsit rum, som de kan gå in i och vara för sig själv när de vill det..läsa läxor sen när skolan börjar eller leka med kompisar ifred från syskonen.

    OM det skulle bli en fyra här om 3-4 år...så vet jag inte hur vi gör med rummen..jag kan ju inte skicka ner nån av dem i källaren...men det är klart Tova är ju 10 år då så hon kanske vågar det. Eller får vi göra sovrum av teverummet/finrummet häruppe.
  15. Medlem sedan
    Apr 2006
    #28
    lika stort som vårt ju.

    vad fick i ge för det?
    vi gav 690 000 kr bara :-).....billigt om man tänker på vad det hade kostat i stockholms området.
  16. 28
    lika stort som vårt ju.

    vad fick i ge för det?
    vi gav 690 000 kr bara :-).....billigt om man tänker på vad det hade kostat i stockholms området.
  17. Medlem sedan
    Nov 2001
    #29
    3 rok 69 kvadrat
    Trångt? Japp, men än så länge går det. Letar större, men vi vill bo kvar i samma område och det är väldigt svårt att få större här...
  18. 29
    3 rok 69 kvadrat
    Trångt? Japp, men än så länge går det. Letar större, men vi vill bo kvar i samma område och det är väldigt svårt att få större här...
  19. Medlem sedan
    Sep 2002
    #30
    Vi gav 760 - för tre år sedan
    Det är himla bra att bo utanför Stockholm :-)
  20. 30
    Vi gav 760 - för tre år sedan
    Det är himla bra att bo utanför Stockholm :-)
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #31

    lyckos er!!

  22. 31
    lyckos er!!
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #32

    Vi bor på...

    ...112 kvm och 4 rok (eget fristående radhus). Det finns inte eget rum åt vår trea. Iofs skulle vi kunna slå ut klädkammaren och av den och vårt sovrum göra två rum men det gör vi inte i första taget om ens någonsin. Vi tänker absolut bo kvar för vi prioriterar att bo billigt och så trivs vi jättebra här. Det är t o m så att tanken ibland slagit oss att skaffa ett fjärde barn OCH bo kvar. Jag tror det är övervärderat att ha eget rum. Vi människor är inte eremiter utan flockdjur.

    Vi köpte vårt hus för 10 år sedan och då kostade det en halv miljon ca (idag är det värt 1,5 miljon DRYGT) och vi boendekostnad allt som allt ligger på 4500 kr. För oss är den låga boendekostnaden guld värt för det ger oss möjlighet att ha barnen hemma mycket, kort tid i barnomsorg och skola. Vi har kunnat vara hemma helt 2,5 år med de två första, och åtminstone nästan 2 år med vårt trejde barn.
  24. 32
    Vi bor på... ...112 kvm och 4 rok (eget fristående radhus). Det finns inte eget rum åt vår trea. Iofs skulle vi kunna slå ut klädkammaren och av den och vårt sovrum göra två rum men det gör vi inte i första taget om ens någonsin. Vi tänker absolut bo kvar för vi prioriterar att bo billigt och så trivs vi jättebra här. Det är t o m så att tanken ibland slagit oss att skaffa ett fjärde barn OCH bo kvar. Jag tror det är övervärderat att ha eget rum. Vi människor är inte eremiter utan flockdjur.

    Vi köpte vårt hus för 10 år sedan och då kostade det en halv miljon ca (idag är det värt 1,5 miljon DRYGT) och vi boendekostnad allt som allt ligger på 4500 kr. För oss är den låga boendekostnaden guld värt för det ger oss möjlighet att ha barnen hemma mycket, kort tid i barnomsorg och skola. Vi har kunnat vara hemma helt 2,5 år med de två första, och åtminstone nästan 2 år med vårt trejde barn.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #33

    Tillägg

    Vi tycker inte att vi bor trångt.
  26. 33
    Tillägg Vi tycker inte att vi bor trångt.
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #34

    Kul att...

    ...läsa att du har två som delar rum med relativt stor åldersskillnad. Vi har tänkt att vår 10-åriga dotter ska ha eget rum men sönerna som är 6 år och 1 år ska dela rum. Hoppas på att det ska funka.
  28. 34
    Kul att... ...läsa att du har två som delar rum med relativt stor åldersskillnad. Vi har tänkt att vår 10-åriga dotter ska ha eget rum men sönerna som är 6 år och 1 år ska dela rum. Hoppas på att det ska funka.
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #35

    Vi bor...

    ...på 112 kvm fast det är bara 4 rum och för oss känns det verkligen inte för litet. Vi har också en sommarstuga. Där sover vi alla i samma rum och inte ens det känns för litet. Men tomten är på 6000 kvm. Vårt vanliga hus där är tomten på 250 kvm tror jag.
  30. 35
    Vi bor... ...på 112 kvm fast det är bara 4 rum och för oss känns det verkligen inte för litet. Vi har också en sommarstuga. Där sover vi alla i samma rum och inte ens det känns för litet. Men tomten är på 6000 kvm. Vårt vanliga hus där är tomten på 250 kvm tror jag.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #36

    Känner igen det där...

    ...med alla saker som tar plats. Vi gör allt för att rensa ut eller tja....maken plockar tillbaka hälften av det jag vill göra av med igen.;o)
  32. 36
    Känner igen det där... ...med alla saker som tar plats. Vi gör allt för att rensa ut eller tja....maken plockar tillbaka hälften av det jag vill göra av med igen.;o)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #37

    Vi har tänkt...

    ....att vår 6-åring och 1-åring ska dela rum och jag tror nog det kan funka bra. Allt handlar ju till syvenes och sist om värderingar och vad man överför till sina barn.
  34. 37
    Vi har tänkt... ....att vår 6-åring och 1-åring ska dela rum och jag tror nog det kan funka bra. Allt handlar ju till syvenes och sist om värderingar och vad man överför till sina barn.
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #38
    Ja, allt är säkert möjligt, det funkar ju bra för många! Sen tror jag inte det handlar om värderingar direkt. Vi har ju plats och har aldrig behövt fundera i dela rum-banor, men om det var tvunget hade jag hellre låtit min 9-åring dela med 6,5-åringen. Vår 1,5-åring lägger sig betydligt tidigare än syskonen, hon är kvällstrött vilket de andra inte är, så då hade lillan hellre fått sova i vårt rum än i syskonens...
  36. 38
    Ja, allt är säkert möjligt, det funkar ju bra för många! Sen tror jag inte det handlar om värderingar direkt. Vi har ju plats och har aldrig behövt fundera i dela rum-banor, men om det var tvunget hade jag hellre låtit min 9-åring dela med 6,5-åringen. Vår 1,5-åring lägger sig betydligt tidigare än syskonen, hon är kvällstrött vilket de andra inte är, så då hade lillan hellre fått sova i vårt rum än i syskonens...
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #39

    Nu sover...

    ...vi ju alla tillsammans i ett rum så det behöver vi inte ta hänsyn till än iallafall när det gäller deras rum. Deras rum fungerar alltså inte som sovrum än så länge utan som lekrum eller vad man nu vill göra i sitt rum
  38. 39
    Nu sover... ...vi ju alla tillsammans i ett rum så det behöver vi inte ta hänsyn till än iallafall när det gäller deras rum. Deras rum fungerar alltså inte som sovrum än så länge utan som lekrum eller vad man nu vill göra i sitt rum
  39. magnolia
    #40
    Vi har 300 kvm till våra tre pojkar och på något vis känns det alldeles lagom. Jag tror att man brer ut sig mer än vad man EGENTLIGEN behöver, men det är skönt med stora ytor.
  40. 40
    Vi har 300 kvm till våra tre pojkar och på något vis känns det alldeles lagom. Jag tror att man brer ut sig mer än vad man EGENTLIGEN behöver, men det är skönt med stora ytor.
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Stort barn---> litet barn
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 15:41
  2. stort barn?
    By Anonym in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 10:44
  3. Stort barn?
    By Mella in forum Förlossning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 13:53
  4. stort barn?
    By Venetia in forum Förlossning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 11:45
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar